شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

روحانی وزیر صمت را برکنار کرد؛ رضا رحمانی: برای استعفا تحت فشار بودم

دليل برکناری رضا رحمانی از سوی روحانی توضيح داده نشده است، گفته می شود حکم عزل او بعد از آن صادر شده که وی از استعفا از مقام خود سر باز زده است. او در نامه ای به روحانی نوشته است که برای استعفا چندين بار تحت فشار قرار گرفته است

 

وزیر صمت برکنار شد
وزیر صمت برکنار شد

حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی امروز وزیر صنعت و معدن و تجارت را برکنار کرد و به جای او حسن مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی کرد.

رضا رحمانی وزیر برکنار شده، پنجم آبان ماه سال گذشته به مجلس دهم معرفی شد و با ۲۰۳ رأی موافق، ۴۹ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع عهده‌دار این مسئولیت شد.

دلیل برکناری رضا رحمانی از سوی روحانی توضیح داده نشده است، گفته می شود حکم عزل او بعد از آن صادر شده که وی از استعفا از مقام خود سر باز زده است. او در نامه ای به روحانی نوشته است که برای استعفا چندین بار تحت فشار قرار گرفته است.

از متن حکم روحانی به سرپرست جدید این وزارتخانه معلوم است آشفتگی های وضعیت صنعتی کشور به ویژه در عرصه ی تولید خودرو که اخیرا با افزایش شدید قیمت همراه بوده، در سال «جهش تولید» روحانی را به تغییر در این وزارتخانه ترغیب کرده است.

در متن حکم حسن روحانی خطاب به مهندس حسین مدرس خیابانی آمده است: براساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی و با عنایت به مراتب تعهد و سوابق مدیریتی ارزشمندتان در حوزه صنعت و بازرگانی، به موجب این حکم جناب‌عالی را به سرپرستی «وزارت صنعت، معدن و تجارت» منصوب می‌نمایم.

روحانی در این حکم تاکید کرد: انتظار دارد نظر به ضرورت توجه ویژه به جهش تولید که در شرایط تحریم‌های ظالمانه موجب ارتقاء اقتدار و عزت ملی خواهد بود، ضمن افزایش هماهنگی درون سازمانی و تعامل مؤثر با دستگاه‌های ذیربط اعم از بخش دولتی و غیردولتی و صرف تمام توان و وقت خود را نیز با بهره‌گیری از ظرفیت مجموعه همکاران و آرای صاحب‌نظران نسبت به مدیریت بازار و تأمین کالاهای اساسی، ساماندهی قیمت خودرو، رفع موانع تولید و تعمیق ساخت داخل، کمک به توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود فضای کسب و کار اقدام نمایید.

​​حسین مدرس خیابانی دانش آموخته دانشگاه علم و صنعت ایران حدود ۱۷ سال در وزارت بازرگانی مسئولیت‌های مختلفی بر عهده داشته است. او همچنین سال ها به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره چند واحد تولیدی و صنعتی از جمله شرکت‌های سیمان زنجان، سیمان فیروزکوه، مجتمع فولاد خراسان، موتور سازان (تراکتورسازی ایران)، سیمان مازندران، سیمان غرب و شرکت توسعه صادرات بوده است.

نامه ی وزیر برکنار شده به روحانی

 رضا رحمانی وزیر عزل شده در نامه ای به حسن روحانی تاکید کرده است که «حجتی برای استعفا» نداشته است. در این نامه وی اعلام کرده که پیشتر تهدید به برکناری شده بود. وی نوشته است:

حتماً مستحضرید در تاریخ ۹۹/۲/۱۷ جناب آقای واعظی با اینجانب تماس و تهدید کردند در صورت رای نیاوردن طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس شورای اسلامی شما برکنار خواهید شد و لازم است در این فرصت با لابی، نمایندگان خصوصا نمایندگان آذری زبان را قانع و برای این طرح رای بگیرید. بنده هم عرض کردم مجلس که زیر نظر بنده نیست و بنده مشکلی با موضوع ندارم.

امروز ۱۳۹۹/۲/۲۲ که اینجانب در جلسه توسعه صادرات دفتر معاون اول محترم حضور داشتم مجدداً جناب آقای واعظی تماس گرفتند و اعلام نمودند استعفا بدهم.

به استحضار می‌رساند اینجانب حجت شرعی برای استعفا نمی بینم و کماکان مثل ۱۹ ماه و سالیان گذشته، با تمام توان آماده خدمتگزاری هستم.

وی خطاب به روحانی نوشته است: از اینکه در دوره حدود ۱۹ ماه مسئولیت اینجانب علی رغم برنامه‌ریزی‌های دشمنان نظام و انقلاب برای تعطیلی تولید کشور به مدد الهی و تلاش شبانه‌روزی همکاران صدیقم نسبت به حفظ و افزایش و روند تولید و تامین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی کشور به ویژه عبور از تحریم ها و حوادث مختلف و در خصوص بحران کرونا که مورد تایید تاکید مقام معظم رهبری بوده است به خود میبالم و در تعجب هستم که چرا علیرغم حصول نتایج درخشان و قابل افتخار می بایست این گونه بنا به انگیزه‌های سیاسی تحت فشار قرار گیرند.

https://akhbar-rooz.com/?p=29954 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x