پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

روزنامه نگار ترکمن آمان محمد خوجملی روانه زندان شد

آمان محمد خوجملی روزنامه نگار ترکمن طی حکمی از سوی شعبه پنجم دادگستری گنبدکاووس روانه زندان شد.

وی برای اولین بار، روز ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۸، در منزل شخصی اش در روستای «حاللی آخون» از توابع گنبد توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی پس از تفتیش خانه اش، بازداشت و به قید کفالت آزاد شده بود. و این بار پنچ روز پس از انتخابات فرمایشی ریاست  جمهوری ، طی حکمی از سوی شعبه پنجم دادگستری گنبد کاووس، روانه زندان  شد تا مدت حبس خود را بگذراند.

خوجملی از روزنامه نگاران سرشناس ترکمن صحراست که مقاله هایش در نشریات محلی و سایتهای اینترنتی و دنیای مجازی به شکل مستمر منتشر می شود. این روزنامه که نگاهی انتقادی به سیاست حاکم بر جامعه ترکمن صحرا و کل ایران دارد، پیش از این چندین بار توسط نیروهای اطلاعاتی تهدید شده بود، اما این تهدیدها مانع نوشتن و ارائه نظر و انتقادات وی نشده بود. اتهام خوجملی «نشر اکاذیب» و «تشویش اذهان عمومی» عنوان شده است.

خبرها حاکی از آن است که  قرار ، ضمانت ، کفالت  و ارائه وثیقه برای این فعال رسانه و کنشگر سیاسی توسط  شعبه ۵ بازپرسی گنبد پذیرفته نشده  و وی با حکم قاضی جوان گنبدی بازداشت موقت شده و پس از آن به زندان انتقال یافته است.

به نظر می رسد که گرایش فکری خوجملی به جمعیت تحریم کنندگان رای به ریاست جمهوری و یادداشتهای سیاسی اش در روزهای انتخابات در تایید قطعی حکم زندانی شدنش موثر بوده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=117428 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x