پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

روز جهانی کوهستان؛ حذف اینتر، صعود دورتموند؛ لیگ قهرمانان آسیا؛ آنان را خواهم کشت!

نازک بین: در ادامه بازیهای هفته چهاردهم لیگ برتر پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان (سه‌شنبه) به مصاف هم رفتند. این دیدار با پیروزی ۲ بر یک پرسپولیس به پایان رسید که مهدی ترابی در دقیقه ۵۱ و عبدالله حسینی (گل‌ به خودی) در دقیقه ۸۰ برای پرسپولیس و علیرضا ابراهیمی در دقیقه ۸۸ برای گل‌گهر گل‌زنی کردند. پرسپولیس با این نتیجه با ۲۵ امتیاز به رده سوم رسید و گل گهر با ۶ امتیاز در رده پانزدهم جدول رده‌بندی قرار گرفت. گزارش ایسنا را از این بازی را بخوانیم:

نیمه نخست

پرسپولیس در این دیدار توپ و میدان را به طور کامل در اختیار داشت و فشار زیادی روی دروازه گل‌گهر وارد کرد اما دفاع فشرده مدافعان سیرجانی و بی‌دقتی سرخ‌پوشان در ارسال پاس باعث شد که شاگردان کالدرون نتوانند موقعیت‌های زیادی ایجاد کنند.

با این حال پرسپولیسی‌ها یک بار در دقیقه ۲۹ به باز کردن دروازه گل‌گهر نزدیک شدند اما شوت سرکش محمد انصاری از پشت محوطه جریمه با واکنش عالی میلاد فراهانی راهی کرنر شد.

نیمه نخست این دیدار در پایان با بازی سرد دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم

پرسپولیس در این نیمه هم توپ و میدان را در اختیار داشت و با تغییر تاکتیک نسبت به نیمه نخست، سعی کرد که باتوجه به دفاع متراکم گل‌گهر از شوت‌های پشت محوطه جریمه استفاده کند. این برنامه در نهایت هم جواب داد و در دقیقه ۵۱ شوت سرکش و زیبای مهدی ترابی به گل تبدیل شد تا گره بازی باز شود.

پس از این گل، گل‌گهر که چیزی برای از دست دادن نداشت جلو کشید و دقایقی توانست روی دروازه پرسپولیس فشار وارد کند اما نتوانست موقعیتی ایجاد کند. در حالی که شاگردان جلالی تلاش می‌کردند که به گل تساوی برسند، پرسپولیس صاحب یک ضد حمله در دقیقه ۸۰ شد و علی علیپور در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان اقدام به زدن چیپ کرد که این توپ خارج از چارچوب بود اما توپ با برخورد به ضربه سر عبدالله حسینی، مدافع گل‌گهر وارد دروازه این تیم شد.

شاگردان مجید جلالی پس از این گل روحیه خود را از دست ندادند و به همین دلیل بازی بیشتر در زمین پرسپولیس در جریان بود تا این که گل‌گهر توانست یکی از گل‌ها را جبران کنند. ارسال بازیکنان گل‌گهر در دقیقه ۸۸ با ضربه سر علیرضا ابراهیمی به زیبایی وارد دروازه پرسپولیس شد تا بازی ۲ بر یک به سود سرخ‌پوشان پایتخت شود.

در ادامه دو تیم موقعیت‌هایی داشتند که تبدیل به گل نشد تا بازی با همان نتیجه ۲ بر یک به پایان رسید. تنها اتفاق دقایق پایانی دیدار اخراج بهنام برزای به خاطر دریافت کارت زرد دوم بود که دلیل آن اعتراضات و درگیری‌های این بازیکن بود.

ترکیب پرسپولیس:علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی، محمد انصاری، مهدی شیری، احمد نوراللهی، محسن ربیع خواه، مهدی ترابی (کمال کامیابی‌نیا ۸۷)، بشار رسن (مهدی عبدی ۸۲)، وحید امیری (فرشاد احمدزاده ۶۶)، علی علیپور.

ترکیب گل‌گهر: میلاد فراهانی ، علیرضا ابراهیمی ، مهران گلزاری ، عبدالله حسینی ، حسام پورهاشم ، یوسف وکیا (محسن طرحانی ۸۵) ، امین پورعلی ، مهرداد عبدی (مهرداد بایرامی ۸۵)، بهنام برزای ، رضا محمود آبادی (علی قربان‌خانی ۷۰) و پیمان رنجبری.

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰
سپاهان در گروه دشوار، پرسپولیس به الدحیل خورد

مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ امروز در کوالالامپور مالزی برگزار شد.

به گزارش وب سایت نود، مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ برگزار و ترکیب گروه‌های هشت گانه مناطق غرب و شرق مشخص شد. با توجه به سهمیه ۲+۲ کشورمان تیم‌های پرسپولیس و سپاهان به صورت مستقیم در مرحله نهایی قرار گرفتند و استقلال و شهرخودرو با پشت سر گذاشتن پلی‌آف می توانند وارد گروه‌ها شوند. 

استقلال روز دوم بهمن میزبان برنده دیدار الفیصلی اردن و الکویت کویت است و در صورت برتری ۸ بهمن میهمان الریان قطر خواهد بود و در صورت برتری به مرحله گروهی راه پیدا می‌کند. شهرخودرو نیز اول بهمن با برنده دیدار چنای سیتی هند با الرفاع بحرین در مشهد بازی می‌کند و در صورت پیروزی روز ۸ بهمن میهمان السیلیه قطر می‌شود و در صورتی که به پیروزی برسد راهی مرحله گروهی خواهد شد.

سپاهان نسبت به سه تیم دیگر ایرانی در گروهی بسیار سخت قرار گرفته است و باتوجه به صعود العین از مرحله گروهی باید با  السد، العین و النصر عربستان رقابت کند.

* گروه بندی منطقه غرب آسیا:

A: الوحده امارات، الشرطه عراق، برنده دیدار حذفی (الفیصلی، الکویت، استقلال ایران و الریان قطر) ، برنده دیدار حذفی (الاهلی عربستان، لوکوموتیو ازبکستان و استقلال تاجیکستان) ،

B: الهلال عربستان، شباب الاهلی امارات، پاختاکور ازبکستان و برنده دیدار حذفی (نماینده هند، الرفاع، شهرخودرو ایران و السیلیه قطر)

C: الدحیل قطر، التعاون عربستان، الشارجه امارات و پرسپولیس ایران

D: سپاهان ایران، السد قطر، النصر عربستان، برنده دیدار حذفی (العین امارات، بنیادکار ازبکستان والزوراء عراق)

* گروه بندی منطقه شرق آسیا:

گروه E: بیجینگ چین- چیانگرای یونایتد تایلند- پلی‌آف ۴- پلی‌آف ۱

گروه F: اولسان هیوندای کره‌جنوبی- شانگهای شینهوا چین- پرت گلوری استرالیا-  پلی‌آف ۳

گروه G: تیم دوم لیگ ژاپن- سوون سامسونگ کره‌جنوبی- گوانگجو اورگرانده چین- جوهور مالزی

گروه H: سیدنی اف.سی استرالیا-  یوکوهاما ژاپن-  چونبوک موتورز کره‌جنوبی-  پلی‌آف ۲

هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا
حذف زنیت در شب صعود والنسیا، دورتموند و چلسی

زنیت با شکست برابر بنفیکا از صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بازماند اما تیم های چلسی، والنسیا و دورتموند با کسب پیروزی در میان ۱۶ تیم برتر قرار گرفتند.

در ادامه بازی‌های هفته آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا تیم های چلسی، دورتموند، والنسیا و لیون توانستند در جمع ۱۶ تیم برتر قرار بگیرند.

در یکی از بازی های مهم بارسلونا برابر اینتر قرار گرفت و ۲ بر یک پیروز شد.
ابتدا کارلس پرس برای آبی اناری ها گلزنی کرد اما روملو لوکاکو توانست در دقیقه ۴۴ بازی را مساوی کند. در حالی که اینتر برای صعود به گل نیاز داشت آنسو فاتی در دقیقه ۸۶ نتیجه را ۲ بر یک به نفع بارسا کرد تا حذف تیم ایتالیایی قطعی شود.
در این گروه دورتموند به مصاف اسلاویا پراگ رفت و ۲ بر یک مهمانش را شکست داد و در کنار بارسلونا به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.

در گروه G زنیت شکست سنگین ۳ بر صفر را برابر بنفیکا تجربه کرد و نه تنها به دور بعد صعود نکرد بلکه فرصت راه یابی به لیگ اروپا را نیز از دست داد.
فرانکو چروی و پیتزی گل های بنفیکا را در دقایق ۴۷ و ۵۸ به ثمر رساندند و در دقیقه ۷۹ سردار آزمون به اشتباه دروازه شان را برای سومین بار باز کرد. مهاجم ایرانی زنیت تا پایان تیمش را همراهی کرد. تیم روسی از دقیقه ۵۶ با اخراج داگلاس سانتوس ۱۰ نفره شد. بنفیکا توانست با این برد به لیگ اروپا صعود کند.
لیون نیز با تساوی ۲ بر ۲ برابر لایپزیگ به عنوان تیم دوم به یک هشتم نهایی صعود کرد.

در گروه H والنسیا با تک گل رودریگو در دقیقه ۲۴ توانست آژاکس را شکست دهد و به عنوان تیم نخست به دور بعد راه یابد. آژاکس در لیگ اروپا رقابت خواهد کرد.

چلسی برابر لیل قرار گرفت و ۲ بر صفر پیروز شد. تامی آبراهام و سسار آسپیلیکوئتا با گل های خود تیمشان را راهی یک هشتم نهایی کردند.

در شب سرگروه شدن لیورپول، ناپولی با یک پیروزی قاطع صعود کرد

شب اول هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با سرگروهی تیم فوتبال لیورپول و صعود ناپولی آغاز شد.

 در ۲ بازی همزمان گروه پنجم، لیورپول درخانه سالزبورگ به برتری ۲ – صفر رسید و به عنوان تیم اول صعود کرد. پس از یک نیمه پایاپای و بدون گل، تیم کلوپ در نیمه دوم با گل‌های پی در پی کیتا در دقیقه ۵۷ و صلاح در دقیقه ۵۸  به برتری رسید و با ۱۳ امتیاز به عنوان تیم اول صعود کرد. سالزبورگ۷ امتیازی هم در رده سوم راهی لیگ اروپا شد.

 در بازی همزمان، ناپولی در رقابتی که گفته شده آخرین حضور کارلو آنچلوتی روی نیمکتش بود، خنک را ۴ – صفر برد و در خانه جشن صعود گرفت. میلیک در دقایق ۳، ۲۶ و ۳۷ (از روی نقطه پنالتی) و مرتنس در دقیقه ۷۴ (از روی نقطه پنالتی) برای تیم ایتالیایی گل زدند. به این ترتیب لیورپول و ناپولی با ۱۳ و ۱۲ امتیاز صعود کردند و سالزبورگ ۷ امتیازی به عنوان تیم سوم راهی لیگ اروپا شد.

ساری: اگر نبریم،! آنان را خواهم کشت!  

به گزارش  تسنیم، مائوریتزیو ساری در کنفرانس خبری پیش از بازی تیمش مقابل بایر لورکوزن در هفته  پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا ادعا کرد شاگردانش برای کنترل توپ و برتری به میدان خواهد رفت.

سرمربی تیم فوتبال یوونتوس در این باره اظهار داشت: بازیکنان یوونتوس همه حرفه‌ای هستند و تمام تلاش‌شان را  نشان خواهند داد. حضور برناردسکی در خط هافبک امکان دارد. فردا  آرایش تیم مشخص خواهد شد.کاستا و رمزی غایب هستند و نمی‌دانم در این صورت برای  پست مهاجم، چند گزینه در دسترس دارم. رابیو به راحتی می‌تواند در سمت راست ایفای نقش کند و باید ببینیم پس از مدت‌ها عدم فعالیت، چگونه کار می‌کند. آدریان به تازگی از مصدومیت برگشته اما کاملا به او اعتماد داریم. رابیو بازی خواهد کرد.  شاید نتواند ۹۰ دقیقه بازی کند. رابیو پتانسیل بالایی دارد و فقط باید به شرایط آرمانی بدنی برسد. 

او در ادامه افزود: مهم است که بتوانیم بازی را تحت کنترل خودمان درآوریم. همه این‌ها بیانگر تغییر ذهنیت یوونتوس است و تغییر ذهنیت یک شبه ایجاد نمی‌شود. آرام هستیم و می‌دانیم  باید در چه نقاطی بهتر شویم. به یک جرقه برای شروع درخشش نیاز داریم اما این مساله به عوامل زیادی بستگی دارد؛ مثل دریبل زدن در زمان درست و حفظ مالکیت با سرعت بالا. در غیر این‌صورت کار تیم بی‌حاصل خواهد بود. نباید انگیزه و ذهنیت تیم با افت روبه‌رو شود. می‌خواهم از تیمم انگیزه بالا و نمایش خوب ببینم. بازی کردن در لیگ قهرمانان یک مزیت است. استفاده از مثلث دیبالا، هیگواین و رونالدو  یک آزمایش است. از  آزمایش قبلی متوجه شدیم  برای مدت زمانی طولانی نمی‌توانیم از ۳ مهاجم به شکل توامان استفاده کنیم. در ۲۱ بازی اروپایی اخیر شکست نخورده‌ام و  جایی خوانده‌ام  رکورد شکست‌ناپذیری یک مربی در مسابقات اروپایی 22 بازی است. اگر بازیکنان فردا نتیجه خوبی نگیرند، آنان را خواهم کشت!  فتح لیگ اروپا با چلسی بهترین خاطره اروپایی من است. امیدوارم خاطرات بهتر دیگری هم در راه باشد و فینال دیگری را تجربه کنم.

چهارشنبه ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر)

پاری‌سن‌ژرمن – گالاتاسرای (۲۳:۳۰)
بروژ – رئال مادرید (۲۳:۳۰)
بایرن مونیخ – تاتنهام (۲۳:۳۰)
المپیاکوس – ستاره سرخ (۲۳:۳۰)
شاختار دونتسک – آتالانتا (۲۱:۲۵)
دینامو – منچسترسیتی (۲۱:۲۵)
اتلتیکومادرید – لوکوموتیو مسکو (۲۳:۳۰)
بایرلورکوزن – یوونتوس (۲۳:۳۰)

۱۱دسامبر، روز جهانی کوهستان

روز جهانی کوهستان

۱۱ دسامبر مصادف با ۲۰ آذرماه روز جهانی کوهستان نام گرفته است. در این روز سعی می شود که اهمیت کوهستان ها در زندگی مردم پررنگ شود.

به گزارش ایسنا، روز ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر ماه) به نام روز جهانی کوهستان نام گرفته است. در سال ۲۰۰۲ مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پنجاه و هفتمین جلسه خود در ژانویه ۲۰۰۳ روز ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر) را به عنوان روز جهانی کوهستان تعیین و از سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) دعوت کرد تا مسئولیت هماهنگی این روز در سطح جهان را بر عهده بگیرد.

فائو هر سال با تعیین یک موضوع، از کشور های کوهستانی و اعضای مشارکت برای کوه‌ها (MP ) دعوت می‌کند تا با اجرای آیین‌های ویژه نظیر گردهمایی و … اجرای برنامه‌های کوهنوردی در بزرگداشت این روز و تاکید هر چه بیشتر بر اهمیت و نقش کوهستان بکوشند.

زمانی که سازمان ملل متحد این روز را به عنوان روز جهانی کوهستان و کوهنوردی نام گذاری کرد نمادی هم برای آن در نظر گرفتند. این نماد از سه مثلث متساوی الاضلاع تشکیل شده است که هر کدام از این سه مثلث نمادی از فرایند و نقش‌هایی است که کوه در زندگی ما دارد. اولین مثلث از سمت راست که علامتی سبز رنگ دارد نشانی از سرسبزی و محصولاتی که در دامنه کوه ها رشد می کند را همراه خود دارد. دومین مثلث یک دایره نارنجی در دل خود دارد، که این نشان می دهد که در دل کوه گنج هایی به صورت منابع طبیعی نهفته است. ما شاهد هستیم که منابع زیادی را می‌توانیم از دل کوه‌های بیرون بیاوریم. در آخر به نوک قله کوه که می‌رسیم جایی که رسیدن به آن باعث فتح قله کوه می شود. یک الماس آبی رنگ در بالای این کوه قرار دارد، که این به معنای حفظ دمای محیط زیست و همین طور حفظ دمای زمین است.

از جمله ویژگی هایی که کوهنوردی در افراد ایجاد می کند می توان به افزایش اراده و صبر، از بین بردن خستگی و ناامیدی، بالا بردن قدرت جسمانی بدن و افزایش خلاقیت است

۱/۱ میلیارد نفر از جمعیت جهان در مناطق کوهستانی زندگی می‌کنند. همچنین ۲۷ درصد مساحت خشکی های جهان به مناطق کوهستانی تعلق دارد که اهمیت نگهداری کوهستان ها را تاکید می کند. کوهستان‌ها ۸۰ درصد آب شیرین مصرفی مردم دنیا را تامین می کنند و ۲۳ درصد جنگل‌های جهان در مناطق کوهستانی واقع شده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=14837 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x