پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

روز یکشنبه سه انتخابات در کشورهای آمریکای لاتین برگزار می شود

همزمان با تداوم ناآرامی‌ها در برخی کشورهای آمریکای لاتین، فردا(یکشنبه) در آرژانتین، کلمبیا و اروگوئه انتخابات‌ سراسری برگزار خواهد شد.

به گزارش روز گذشته (جمعه) تارنمای میامی هرالد، مردم سه کشور آرژانتین، کلمبیا و اروگوئه در حالی قرار است فردا در انتخابات ریاست جمهوری و محلی شرکت کنند که اعتراض ها در شماری از کشورهای آمریکای لاتین همچنان اوضاع این منطقه را ناآرام کرده است. معترضان در شیلی و بولیوی به دنبال تداوم اعتراض ها هستند و این در حالیست که اوضاع تعدادی از کشورهای این منطقه نیز متزلزل است.

مردم آرژانتین قرار است فردا رئیس جمهوری جدید خود را در یک انتخابات میان راست گراها و چپ گراها انتخاب کنند.

در انتخابات مقدماتی «آلبرتو فرناندز» نماینده چپ میانه توانست بر «مائوریسیو مکری» رئیس جمهوری کنونی غلبه کند و انتظار می رود در این انتخابات نیز بیشترین آرا را بدست بیاورد.

برخی نظرسنجی ها از پیروزی فرناندز در همان دور اول حکایت دارد.

این انتخابات در حالی در آرژانتین برگزار خواهد شد که مردم این کشور از سیاستهای اقتصادی دولت کنونی رضایت ندارند و شرایط اقتصادی نیز مساعد نیست.

برخی معتقدند ظهور دوباره چپ گراها در صدر قدرت آرژانتین به احیای دوباره اقتصاد این کشور با سیاست های جدید و نیز تقابل آرژانتین چپ گرا با کشورهای راست گرای منطقه از جمله برزیل خواهد انجامید.

در همین حال مردم اروگوئه نیز قرار است روز یکشنبه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

جدیدترین نظرسنج ها نشان می دهد که «دانیل مارتینز» شهردار سابق مونته ویدئو از حزب حاکم جبهه مردمی ۴۳ درصد آرا و «لوئیس لاکاله پو» نامزد حزب ملی ۲۴ درصد آرا را در اختیار دارند.

اگر مارتینز نتواند اکثریت آرا را در دور اول بدست بیاورد، این دو نامزد باید در دور دوم انتخابات شرکت کنند.

مردم کلمبیا نیز قرار است روز یکشنبه برای انتخاب ۳۶ فرماندار و بیش از یکهزار  شهردار به پای صندوق های رای گیری بروند.

این انتخابات در حالی در کلمبیا برگزار می شود که این کشور همچنان با یکسری چالش ها از جمله خشونت های داخلی و تنش در روابط با ونزوئلا دست و پنجه نرم می کند.

پیش از این خشونت های انتخاباتی به چالشی جدی برای مقامات کلمبیا تبدیل شده بود به طوریکه براساس آمارهای رسمی، بیش از ۲۰ نامزد در چرخه این خشونت‌ها کشته شدند.

https://akhbar-rooz.com/?p=9500 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x