پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

روسیه بدون سرود و پرچم درهندبال قهرمانی جهان، اینتر هم مثل میلان رفت

نازک بین: کمیته بین المللی المپیک و مقامات دولت ژاپن در مورد بازیهای المپیک توکیو، در بلاتکلیفی هستند. طی دو ماه گذشته چند نظر سنجی پی در پی در باره سرنوشت این بازیها انجام شده، و ارزیابی های صورت گرفته ناشی از نتایج نظر سنجی ها، نشان می دهد که بر تعداد مخالفان برگزاری و یا تعلیق مجدد المپیک توکیو اضافه می شود. بار دیگر و همزمان با افزایش نگرانی‌ها در خصوص اوج‌گیری ویروس کرونا در ژاپن، بخش قابل توجهی از شهروندان این کشور معتقدند که المپیک توکیو، دوباره به موعد دیگری موکول و یا لغو شود. براساس آمار و ارقام دو نظرسنجی انجام شده توسط خبرگزاری کیودو و شبکه تلویزیونی توکیو «TBS» که در روزهای اخیر صورت گرفته است، ۸۰ درصد شهروندان ژاپنی از ایده میزبانی از بازی‌ها در تابستان سال جاری انتقاد کرده‌اند. با وجود اطمینان بخشی و تعهدات مداوم سازمان‌دهندگان این رویداد بزرگ مبنی بر اینکه بازی‌ها طبق برنامه اعلام شده پیش خواهد رفت، مردم ژاپن همچنان از اینکه مبادا تدابیر امنیتی به اندازه کافی برای محافظت از شهروندان این کشور برابر موج دیگری از کووید-۱۹ خوب و قابل اتکا نباشد، هراس خود را ابراز می‌کنند. انتظار می‌رود بیش از ۱۵ هزار ورزشکار و مربی به همراه صدها مقام مسوول، خبرنگار و سایر پرسنل مرتبط با برگزاری رویداد در المپیک تابستان سال جاری شرکت کنند.کشف گونه جدید کووید-۱۹ که در ژاپن نیز مشاهده شده، بار دیگر به ممنوعیت ورود شهروندان غیرژاپنی به این کشور منجر شده و تنها و تنها هراس‌ها را پیرامون این رویداد بزرگ ورزشی و قریب الوقوع تشدید کرده است. تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷خردادماه ۱۴۰۰) و پارالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

آغاز هندبال قهرمانی جهان

بیست و هفتمین دوره هندبال قهرمانی مردان جهان با دیدار تیم‌های مصر و شیلی در قاهره افتتاح شد. در بازی افتتاحیه تیم میزبان تیم شیلی را با نتیجه ۳۵ بر ۲۹ مغلوب کرد و گام نخست را با پیروزی برداشت.این دوره از مسابقات برای نخستین بار با حضور ۳۲ تیم در ۸ گروه ۴ تیمی برگزار می شود، بازیهای مرحله مقدماتی طی ۷ روز برگزار خواهد شد و سه تیم برتر هر گروه جواز صعود به دور دوم را کسب خواهند کرد. ۲۴ تیم باقی مانده در دور دوم در ۴ گروه ۶ تیمی (با احتساب نتایج دور اول) به کار خود ادامه خواهند داد. در پایان این مرحله دو تیم برتر هر گروه به مرحله یک‌چهارم نهایی راه پیدا کرده و ادامه رقابت‌ها به شکل حذفی بین ۸ تیم باقی مانده تا تعیین تیم‌های برتر ادامه پیدا می‌کند. فینال این مسابقات برای روز یکشنبه ۱۲برابر با  بهمن در مجتمع سرپوشیده استادیوم ملی قاهره برنامه‌ریزی شده است.با گسترش بیماری کووید ۱۹ در میانه مسابقات انتخابی، این رقابت‌ها در برخی از قاره‌ها لغو و تیم‌های برتر بدون انجام مسابقه برای شرکت در رقابت‌های جهانی گزینش شدند. در قاره اروپا این سهمیه به تیم‌های برتر مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۲۰ اختصاص پیدا کرد، در قاره امریکا نیز دو تیم شیلی و امریکا بدون انجام دیدار سهمیه حضور در مسابقات جهانی را دریافت کردند. دو تیم لهستان و روسیه نیز با دریافت “وایلد کارد” علی‌رغم نتایج ضعیف در قاره اروپا ۳۲ تیم حاضر در مسابقات جهانی را تکمیل خواهند کرد.

۳۲ تیم مرحله نهائی

۳۲ تیم راه یافته به مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۱ عبارتند از :آفریقا -الجزایر ، آنگولا ، کیپ ورد ، DR کنگو ، مراکش ، تونس.   آسیا- بحرین ، ژاپن ، قطر ، جمهوری کره. اروپا- اتریش ، بلاروس ، کرواسی ، جمهوری چک ، فرانسه ، آلمان ، مجارستان ، ایسلند ، نروژ ، پرتغال ، اسپانیا ، اسلوونی ، سوئد. آمریکای شمالی و کارائیب ایالات متحده آمریکا. آمریکای جنوبی و مرکزی- آرژانتین ، برزیل ، شیلی ، اروگوئه. وایلد کارت– لهستان ، تیم فدراسیون هندبال روسیه . در این بین  جمهوری چک و ایالات متحده به دلیل شیوع ویروس کرونا از مسابقات خارج شده اند و مقدونیه شمالی و سوئیس جایگزین آنها شدند.

گروهبندی مسابقات-مصر به عنوان میزبان حق انتخاب گروه انتخابی خود را داشت و گروه G را انتخاب کرد.
گروه‌بندی مسابقات به شرح زیر است:
گروه A: آلمان، مجارستان، اروگوئه، کیپ ورد
گروه B: اسپانیا، تونس، برزیل و لهستان
گروه C: کرواسی، قطر، ژاپن و آنگولا
گروه D: دانمارک، آرژانتین، بحرین و جمهوری دموکراتیک کنگو
گروه E: نروژ، استرالیا، فرانسه و مقدونیه
گروه F: پرتغال، الجزایر، ایسلند و مراکش
گروه G: سوئد، مصر، جمهوری چک و سوئیس
گروه H: اسلونی، بلاروس، کره جنوبی و روسیه

شرایط عجیب روسیه پس از محرومیت

رقابت‌های جهانی هندبال اولین تورنمنت معتبر ورزشی است که ورزشکاران روسیه بدون اسم و پرچم کشورشان در آن شرکت می کنند. ک .دادگاه عالی ورزش  CAS. ورزشکاران روسیه بمدت دو سال از بکار بردن نام و پرچم این کشور محروم کرده است.فدراسیون جهانی هندبال بر همین اساس اعلام کرد که تیم ملی روسیه تحت نام “تیم فدراسیون هندبال روسیه” در مسابقات حاضر خواهد بود!تیم فدراسیون هندبال روسیه اجازه استفاده از نام، پرچم و سرود ملی کشور روسیه را ندارد و احتمالا سرود فدراسیون جهانی هندبال در آغاز هر مسابقه به جای سرود ملی روسیه پخش خواهد شد. ضمن اینکه قرار است از لوگوی فدراسیون هندبال این کشور به جای پرچم روسیه در طول مسابقات استفاده شود!در دوره قبل مسابقات نیز دو تیم کره جنوبی و کره شمالی تحت نام “تیم متحد کره” در مسابقات شرکت کرده بودند، تیمی که البته اکثریت نفرات آن را بازیکنان کره جنوبی تشکیل می‌دادند.

اتحادیه جهانی کشتی: پرونده قضایی “علی‌حسینی” صرفا جنایی است

اتحادیه جهانی کشتی به خبر مربوط به کشتی‌گیر اندیمشکی که به اتهام قتل در انتظار قصاص است، واکنش نشان دادمهدی علی حسینی فرنگی کار جوان اندیمشکی در سال ۹۴ بر اثر یک اتفاق طبق اعلام دادگاه متهم به قتل شد و پس از ۵ سال حبس قرار بود روز یک‌شنبه قصاص شود که بر اساس اعلام برادر این کشتی گیر، حکم اعدام وی یک هفته به تاخیر افتاد.اتحادیه جهانی کشتی نیز به این اتفاق واکنش نشان داد و اعلام کرد : اتحادیه جهانی کشتی از طریق رسانه‌ها در جریان پرونده مهدی علی حسینی قرار گرفت. ما در حال جمع آوری اطلاعات در این‌باره هستیم. به نظر می رسد این موضوع صرفا یک پرونده جنایی است و ارتباطی به سابقه ورزشی او ندارد. از طریق فدراسیون کشتی ایران مطلع شدیم که وی یک کشتی‌گیر در سطح استان و منطقه است و در رقابت‌های ملی و بین المللی حضور نداشته است. اتحادیه جهانی کشتی پیش از آنکه تصویری واضح از این موضوع داشته باشد، درباره آن اظهار نظر نمی‌کند.

جام حذفی ایتالیا

دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی ایتالیا با پیروزی خانگی تیم فوتبال میلان مقابل تورینو آغاز شد.در اولین بازی از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی ایتالیا موسوم به کوپا ایتالیا، سه‌شنبه شب تیم فوتبال میلان میزبان تورینو بود که این بازی پس از تساوی بدون گل در پایان وقت‌های معمول و اضافه، در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۴ به سود میلانی‌ها خاتمه یافت.

یکی از اتفاقات مهم این بازی بازگشت زلاتان ابراهیموویچ مهاجم سوئدی میلان‌ به ترکیب این تیم پس از غیبت یک ماهه به دلیل مصدومیت و حضورش در ترکیب اصلی تا پایان نیمه اول بود.به این ترتیب میلان برای دومین بار طی یک هفته اخیر تورینو را شکست داد و به‌عنوان اولین تیم به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی ایتالیا راه یافت جایی که به مصاف برنده جدال تیم‌های فوتبال اینتر و فیورنتینا خواهد رفت.

تیم فوتبال اتلتیکومادرید با کسب یک پیروزی خانگی در دیداری معوقه جایگاه خود در صدر جدول رده‌بندی لالیگا را استحکام بخشید.در دیداری معوقه از هفته نخست لالیگای اسپانیا سه‌شنبه شب تیم فوتبال اتلتیکومادرید موفق شد میهمان خود سویا را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد.در این دیدار آنخل کورئا در دقیقه ۱۷ و سائول نیگس در دقیقه ۷۶ برای اتلتیکومادرید گلزنی کردند تا این تیم با کسب سیزدهمین پیروزی‌اش در این فصل لالیگا ۴۱ امتیازی شود. روخی بلانکو در حالی با این پیروزی جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کرد که با دو بازی کمتر از تیم دوم جدول (رئال مادرید) چهار امتیاز بیشتر از آن دارد.سویای تحت هدایت خولن لوپتگی اما با قبول پنجمین شکستش با ۳۰ امتیاز در رده ششم جدول باقی ماند-

اینتر هم مثل میلان

تیم‌های فیورنتینا و اینترمیلان در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی کوپا ایتالیا در ورزشگاه آرتیمیو فرانکی به مصاف هم رفتند که در نهایت، نراتزوری‌ها موفق شدند حریف خود را در پایان ۱۲۰ دقیقه با نتیجه ۲ بر یک شکست دهند.آرتورو ویدال در دقیقه ۴۰ از روی نقطه پنالتی موفق شد اینتر را پیش بیندازد. سه دقیقه بعد فیورنتینا هم به پنالتی دست پیدا کرد ولی VAR تصمیم داویده ماسا را رد کرد. نیمه نخست با همین نتیجه به اتمام رسید. در ۴۵ دقیقه دوم شاگردان چزاره پراندلی پیش کشیدند و موفق شدند در دقیقه ۵۷ با شوت دیدنی کریستین کوامه به گل تساوی دست پیدا کنند. در ۹۰ دقیقه بازی با همین نتیجه به اتمام رسید.در اوقات اضافه اینتر صاحب چند موقعیت عالی شد اما درخشش تراچیانو، گلر فیورنتینا مانع از گلزنی نراتزوری شد تا اینکه سرانجام در دقیقه ۱۱۹ روملو لوکاکو موفق شد با ضربه سر گل پیروزی‌بخش تیمش را به ثمر برساند و آنتونیو کونته را نجات دهد. در ادامه یک صحنه کاملا مشکوک در محوطه جریمه اینتر به وجود آمد اما داور و VAR تصمیمی بر اعلام پنالتی نگرفتند.بدین ترتیب در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های کوپا ایتالیا، شاهد دربی دلامدونینا بین ۲ تیم اینترمیلان و آث میلان خواهیم بود.

لژیونر‌شدن در رشته دوچرخه سواری اتفاق کمی نیست

سمیه یزدانی، لژیونر دوچرخه‌سواری زنان ایران، قراردادش را با باشگاه اسپانیایی (VIB) تمدید کرده است. این برای سومین سال پیاپی است که باشگاه VIB خواهان به‌خدمت‌گرفتن اوست. عضو تیم ملی دوچرخه‌سواری جاده پیش از این و در سال ۲۰۱۹ خود را به عنوان لژیونر معرفی کرد. مسئولان این باشگاه اروپایی بعد از عملکرد خیره‌کننده‌ای که سمیه در رقابت‌های قهرمانی آسیایی ۲۰۱۹ ازبکستان داشت، او را زیر نظر گرفتند تا حالا به عنوان یکی از اعضای ثابت VIB باشد. یزدانی در آن مسابقات با کسب مدال برنز دست به کاری تاریخی زد و اولین نشان آسیایی دوچرخه‌سواری زنان ایران را در بخش جاده به دست آورد. اگر کرونا و محدودیت‌هایش مشکلی در کار یزدانی ایجاد نکند، این رکاب‌زن ملی‌پوش به‌زودی راهی اسپانیا می‌شود تا کارش را در تورها و تورنمنت‌های اروپایی آغاز کند.

 یزدانی در این خصوص می‌گوید: «حضور در این تیم اروپایی یکی از اتفاقات خوب زندگی من بود. اینکه این فرصت را داشته باشی تا در کنار بهترین دوچرخه‌سواران دنیا که عنوان‌دار جهان و المپیک هستند، رکاب بزنی اتفاق کمی نیست. من در این مدت که در تیم VIB رکاب زدم، تجربه‌های زیادی به دست آوردم. توانستم خودم را محک بزنم. نقاط ضعف و قوت ام را بررسی کنم. از جنبه گروهی نیز امکانات لازم در اختیار من گذاشته اند . سال ۲۰۱۹ بعد از اینکه در آسیا مدال گرفتم، بلافاصله کارم را با این تیم شروع کردم. بعد از آن برای سال ۲۰۲۰ هم دوباره قراردادم را تمدید کردم. متأسفانه  با سرایت ویروس کرونا به اسپانیا ،اوضاع رو به وخامت گذاشت  و شرایط کرونا همان اوایل خیلی بحرانی شد و تمام مسابقات را تعطیل کردند. برای همین من هم چاره‌ای نداشتم جز اینکه به ایران  برگردم .اکنون مسئولان باشگاه اسپانیایی دوباره بیشنهاد بازگشت و از سر گیری فعالیت ام را داده اند که من نیز این درخواست را پذیرفتم.

 اردوی تیم ملی دوچرخه‌سواری جاده بانوان چندروزی است که شروع شده و یزدانی در کنار هم‌تیمی‌هایش در پیست مجموعه ورزشی آزادی تهران در حال تمرین است. این اردو برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۱ آسیاست که قرار است اسفندماه در امارات برگزار شود: «خیلی خوشحالم که بعد از ماه‌ها تعطیلی اجباری اردوها دوباره شروع شده‌اند. خوشبختانه شرایط خوب است؛ پروتکل‌ها رعایت می‌شود و تعدادمان در این اردو ۹ نفر بیشتر نیست. آن‌طور که به ما گفتند زمان مسابقات اسفند جاری اعلام شده است. البته این احتمال وجود دارد که تاریخش به خاطر کرونا جابه‌جا شود. باید ببینیم شرایط تا آن زمان به چه شکل پیش می‌رود. چند وقت پیش هم مسابقات قهرمانی جهان را داشتیم که آن هم به خاطر کرونا لغو شد. این خیلی سخت است که شبانه‌روز در تمرین باشی اما یکباره همه چیز به هم بخورد و نتوانی در مسابقه شرکت کنی».ددارنده تنها مدال دوچرخه‌سواری جاده زنان ایران در آسیا، همچنان چهره مطرح این رشته است و این انتظار وجود دارد که او در رقابت‌های امارات هم خاطره خوش دو سال پیش را تکرار کند: «نمی‌توانم راجع به مدال قولی بدهم اما تمام تلاشم را می‌کنم که بهترین عملکرد را در این مسابقات داشته باشم.

 منبع: روزنامه شرق

فرانسه قهرمان جودوی مسترز قطر شد

تهران- ایرنا- تیم ملی جودو فرانسه عنوان قهرمانی رقابت‌های جودوی مسترز قطر را به دست آورد. در جریان این مسابقات، «تدی رینر» ستاره سنگین وزن تیم جودوی فرانسه موفق شد ،سی‌امین مدال طلای خود در دوران حرفه‌ای را کسب کند. رقابت‌های جودوی مسترز قطر که از روز دوشنبه با حضور ۳۹۹ جودوکار از ۶۹ کشور به میزبانی دوحه آغاز شده بود، امشب با برگزاری مبارزات پنج وزن باقی مانده و همچنین معرفی تیم‌های برتر به اتمام رسید.در پایان این مسابقات تیم ملی جودوی فرانسه در مجموع دو بخش مردان و زنان با کسب، پنج طلا، یک نقره و یک برنز موفق شد عنوان قهرمانی را مقتدرانه کسب کند.کره‌جنوبی با سه مدال طلا که توسط مردان خود به دست آورد در جدول نهایی در رتبه دوم ایستاد و نایب قهرمان شد.ژاپن هم با ۲ مدال طلا و پنج نقره در سکوی سوم ایستاد تا پس از مدت‌ها نتواند در رویدادی بین‌المللی به عنوان نخست برسد.در روز پایانی، «تدی رینر» جودوکار سنگین وزن فرانسه با  کسب مدال طلای مسابقات ۲۰۲۱ مسترز دوحه به سی‌امین طلای دوران حرفه‌ای خود دست یافت تا رکوردی افسانه‌ای را برجای بگذارد.رینر متولد سال ۱۹۸۹ در فرانسه است و اکنون در ۳۱ سالگی نیز بهترین سنگین وزن دنیای تاتامی محسوب می‌شود. او امروز توانست در مسابقات مسترز دوحه با غلبه بر تمامی حریفان خود به سی‌امین مدال طلای دوران حرفه‌ای خود دست یابد.دو طلای بازی‌های المپیک، هشت مدال طلای قهرمانی بزرگسالان جهان، پنج طلای قهرمانی اروپا و کوله‌باری از مدال‌های طلای مسابقات گرندپری، مسترز و گرند اسلم از جمله افتخارات این سنگین وزن تکرار نشدنی است.او از همین حالا، یکی از امیدهای اصلی کاروان ورزشی فرانسه برای کسب مدال طلا در المپیک توکیو است.رینر با ۱۴۰ کیلوگرم وزن، قامتی ۲ متر و ۱۲ سانتی و توانایی اجرای فنون مختلف ناب جودو، یکی از برترین‌های تاریخ جودوی جهان است.

https://akhbar-rooz.com/?p=100783 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x