شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

روسیه وسط گود کرونا یورو؛ ۱۶ کیلو گوشت جایزه تیم قهرمان؛ تسلیم شدن یوفا و فیفا

نازک بین: کرونا بیش می تازد. کشورهای بیشتری درگیر مهار این ویروس هستند. کار از برنامه کوتاه مدت و دو سه هفته ای گذشته و مرزها به دو سه ماه نشانه گذاری شده. سازمان بهداشت جهانی در یک موضع گیری سخت ویروس کرونا را یک اپیدمی خطرناک و فراگیر جهانی اعلام کرد. بدین معنی که جای شوخی و من بمیرم و تو نمیری نیست! ورزش که عامل مهم امید نشاط و جوامع انسانی است در برابر این بیماری ترمز کرده و فرد گرائی در خلوت را بر جمع گرائی در عموم پذیرفته و شاید بهتر است بگوئیم تحمل کرده است.

ورزش همگانی بدون هیچ اطلاعیه و بیانیه ای و خودجوش تعطیل شده است و کسی جرائت انجام آن را در جمعی حتی دو نفره نیست. در حال حاضر ورزش قهرمانی و حرفه ای نیز در فضای وسیعتری تسبیم این ویروس شده است. فوتبال محبوب ترین و پردرآمد ترین رشته ورزشی بعد از جنگ جهانی دوم با بزرگترین آسیب انسانی اجتماعی و اقتصادی روبرو شده است. لیگ های مهم فوتبال در جهان تعطیل شده اند. اسپانسرهای زیادی با ضرو زیان های هنگفتی روبرو هستند. اما فراتر از اینها سه رویداد مهم در تابستان بیش روی در ورزش جهان بشدت نگران و اسیر ویروس کرونا است.

مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، یورو ۲۰۲۰ و از همه مهمتر بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو. فوتبال مقدماتی جام جهانی را می توان مثل مسابقات لیگ قهرمانان باز با کمی تاخیر در برنامه گذاشت. اما یورو و المپیک را نمی توان به این سادگی جابجا کرد. در همین روزها که ورزش تعطیل است درباره چنین مسابقات و بازیهای مهمی مثل المپیک بیشتر خواهیم نوشت. ورزش بدون تماشاگر و در راس آنان فوتبال مثل مرده داخل قبر می ماند که فقط برای فاتحه فرستادن از دور رفع تکلیف می کند. به قولی خیلی از اهالی فوتبال می‌گویند علاقه مندان به دنیای فوتبال در دو دنیا زندگی می‌کنند. یکی از آن‌ها جهانی است که ۷ میلیارد جمعیت دارد و آن یکی جایی است که دیوانه‌ها در آن زندگی می‌کنند! دیوانه‌هایی که عاشق ورزشی هستند که برای ساعاتی می‌تواند آن‌ها را از تمام مشکلات دور کرده و تمام فکر و ذکرشان را به نقطه ای در جهان متمرکز کند.

روسیه و نجات یورو ۲۰۲۰

به نقل از آس، یوفا تمام تلاش خود را خواهد کرد تا با وجود فراگیری ویروس کرونا تاریخ فینال‌هایش تغییری پیدا نکند. دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا سی‌ام می در استانبول خواهد بود و فینال لیگ اروپا در گدانسک، سه روز قبل از آن برگزار می‌شود. به همین خاطر یوفا در نظر دارد مراحل حذفی با تک بازی انجام شوند.در این شرایط یوفا در حال بررسی است که بازی‌ها در چه شهری برگزار شوند. البته می‌تواند از طریق قرعه‌کشی میزبان تک بازی را مشخص کند. با امید به برگزاری دوباره دیدارهای یک هشتم نهایی در آوریل باز هم زمان کمی برای بازی‌های باقی مانده می‌ماند و تنها راه حل یوفا انجام تک‌بازی است. 

پیشنهاد روسیه برای نجات یورو

لغو یا تعویق یورو موجب خواهد شد همه بازی‌های باقی مانده لیگ‌های باشگاهی بدون مشکل برگزار شود. یوفا باید در این رابطه تصمیم گیری کند. با این حال روسیه که قرار است سه بازی مرحله گروهی و یک دیدار یک چهارم نهایی را از این رقابت‌ها میزبانی کند یک پیشنهاد به یوفا داد. این کشور اعلام کرد اگر یوفا بپذیرد بازی‌های بیشتری را میزبانی می‌کند تا یورو در تاریخ مورد نظر برگزار شود. ایتالیا که میزبان دیدار افتتاحیه خواهد بود یکی از کشورهایی است که بیشترین ضربه را از شیوع ویروس کرونا خورده است.

همچنین اسپانیا، آلمان و فرانسه نیز به شدت از این ویروس ضربه خورده‌اند. در روسیه تاکنون ۵۴ مبتلا به کووید ۱۹ گزارش شده و هنوز مرگ کسی به ثبت نرسیده است. روسیه با وجود اخراج از المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل محرومیت چهار ساله به خاطر دوپینگ می‌تواند در یورو شرکت کند و میزبان فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۲۱ باشد. اکنون دولت این کشور برای میزبان بازی‌های بیشتر یورو اعلام آمادگی کرده است و هنوز رقابت‌های ورزشی در این کشور بدون هیچ مشکلی در حال برگزاری است.

کمک باشگاه‌ها و بازیکنان سری آ برای مقابله با کرونا

باشگاه و بازیکنان حاضر در سری آ ایتالیا برای مبارزه با ویروس کرونا به مراکز درمانی کمک کردند. به نقل از آس، ویروس کرونا ایتالیا را در نوردیده است و موجب شده مردم در خانه‌هایشان بمانند. همچنان آمار مبتلایان و جانباختگان به کووید ۱۹ در حال افزایش است. کادر پزشکی در شرایط سختی به سر می‌برد و دوباره فوتبال همبستگی خود را در این وضعیت به خوبی نشان داد. هواداران آتالانتا، رم و ناپولی کمک نقدی خواهند کرد و پول بلیت‌های برگشتی دیدارهای لغو شده با والنسیا، سویا و بارسلونا را برای مقابل با کرونا خرج خواهند کرد. 

باشگاه‌ها نیز نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نماندند. اینتر ۳۰۰ هزار یورو برای خرید ماسک و دیگر محصولات پزشکی هزینه کرد. تیم رم ۵۰ هزار یورو به مرکز رم کیرز اهدا کرد و ۵۰ هزار یوروی دیگر به بیمارستان اسپالانزانی کمک کرد. لورنزو اینسینیه، کاپیتان ناپولی نیز به بیمارستان کوتونیو ۱۰۰ هزار یورو کمک کرد.شهردار کامپانیا این موضوع را فاش کرد و مردم از مهاجم ایتالیایی قدردانی کردند. بازیکنان دیگری همچون ایموبیله، ایلیچیچ، دیبالا، پتانیا، زانیولو، بالوتلی و باشگاه میلان هم برای مقابله با کرونا هزینه کردند. 

تیم‌های لیگ برتری مشکلی با اعلام قهرمانی لیورپول ندارند

یک منبع آگاه به دیلی میل گفت اکثر تیم‌های لیگ برتری موافق اعلام قهرمانی لیورپول و پایان زودرس فصل جاری لیگ برتر هستند. به نقل از دیلی میل، لیورپول در آستانه قهرمانی در لیگ برتر قرار دارد و اختلاف امتیازی زیادی که این تیم با منچسترسیتی در صدر جدول ایجاد کرده است خیال هواداران این تیم را بابت اولین قهرمانی در لیگ برتر راحت کرده ولی در حالی که همه چیز در حال خوب پیش رفتن بود، شیوع ویروس کرونا باعث شد رقابت‌ها در اروپا به تعلیق درآید و ممکن است این تعلیق که فعلا زمان آن تا ۴ آوریل است، ادامه پیدا کند. 

تقریبا در صورت عدم پایان فصل، همه باشگاه‌ها آماده هستند تا عنوان قهرمان انگلیس را به لیورپول بدهند. روز جمعه، لیگ برتر انگلیس بیانیه رسمی صادر کرد که در آن اعلام کرد این مسابقات به دلیل ویروس کرونا لغو شده است. سران لیگ برتر انگلیس امیدوار هستند که مسابقات را از ۴ آوریل از سر بگیرند.در زمان تعلیق فصل، لیورپول صدر جدول رده بندی لیگ برتر را با دارا بودن ۸۲ امتیاز در اختیار دارد و از نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌اش یعنی منچسترسیتی ۲۵ امتیاز جلوتر است.با توجه به اختلاف امتیازی زیادی که وجود دارد خیلی از تیم‌ها در صورت تشدید بحران کرونا در قاره اروپا مشکلی ندارند که فصل کوتاه‌تر شود و لیورپول به عنوان قهرمانی دست یابد.هرچند شاید خیلی از هواداران لیورپول دوست نداشته باشند اولین قهرمانی آنها در تاریخ لیگ برتر به این شکل کسب شود. 

گوشت جایزه قهرمانی!

رونالدینیو، بازیکن پیشین باشگاه بارسلونای اسپانیا که به اتهام استفاده از پاسپورت جعلی در زندان پاراگوئه به سر می‌برد در بازی فینال تورنمنت فوتبال زندانیان خوش درخشید.رونالدینیو در بازی فینال تورنمنت زندانیان پاراگوئه پنج گل زد و شش پاس گل داد. یاران این بازیکن برزیلی با کسب پیروزی ۱۱ بر ۲ به قهرمانی دست یافتند. جایزه تیم قهرمان نیز ۱۶ کیلو گوشت بود.

یوفا تسلیم شد!

اتحادیه فوتبال اروپا روز گذشته (جمعه) در نتیجه فشار مسئولان لیگ و مقامات کشورهای اروپایی، سرانجام مقابل خواسته آنها برای لغو رقابت‌های لیگ قهرمانان و لیگ اروپا برای جلوگیری از افزایش شیوع ویروس کرونا تسلیم شد و برگزاری این مسابقات را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آورد.

بر اساس گزارش نشریه «میرر» انگلیس، مسئولان یوفا اما در نظر دارند طبق برنامه از پیش تعیین‌شده مسابقات لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را از مرحله یک چهارم نهایی پیش ببرند، اما با این تفاوت که به جای برگزاری بازی‌های به صورت رفت و برگشتی، تیم صعودکننده به دور بعد براساس یک تک بازی و در زمینی بی‌طرف مشخص شود و این روند در مرحله نیمه نهایی هم تکرار خواهد شد. فینال لیگ قهرمانان اروپا طبق برنامه از پیش تعیین شده باید در تاریخ ۳۰ مِی (۱۰ خرداد) در شهر استانبول ترکیه برگزار شود، این در حالی است که سه روز پیش از این بازی هم باید فینال لیگ اروپا در شهر گدانسک لهستان انجام شود.همچنین قرار است در نشست اضطراری یوفا که نمایندگان ۵۵ اتحادیه عضو یوفا نیز در آن حضور خواهند داشت، درباره پیشنهاد برگزاری مسابقات یورو ۲۰۲۰ در سال ۲۰۲۱ نیز بحث شود.

بیانیه فیفا و سازمان بهداشت جهانی برای مبارزه با ویروس کرونا

فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) به همراه سازمان بهداشت جهانی برای مبارزه با کرونا بیانیه صادر کرد. به گزارش وب‌سایت نود، جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) روز گذشته جلسه ای را با تدروس آدهانوم، دبیر کل سازمان بهداشت جهانی در مقر این سازمان در ژنو برگزار کرد.

در این راستا یفا با انتشار بیانیه ای مشترک با سازمان بهداشت جهانی برای مبارزه با ویروس کرونا، عنوان کرد: باید تمام هیئت های حاکم بر ورزش و صاحب تصمیم، سلامت را در اولویت قرار دهند. باید تمام سازمان های بین المللی ورزش پیرو مشورت‌های اعضای خود در کشورها باشند. تمام این ها به خاطر آن است تا در شرایط موجود بهترین تصمیم را برای برگزار مسابقات سالم و به دور از خطر برای بازیکنان، مربیان و هواداران داشته باشیم. سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۹ با فیفا یک قرارداد همکاری به مدت ۴ سال امضا کرده بود.

یک جهان و یک لیست کرونائی

به نقل از سایت usatoday   لیست رویدادها و مسابقات ورزشی دنیا که به خاطر ویروس کویید ۱۹ لغو شده اند:

تیر و کمان
مسابقات جهانی همبستگی فدارسیون جهانی تیراندازی در داکای بنگلادش که در تاریخ ۲۲ تا ۲۸ فوریه ( ۳- ۹ اسفند) به تعویق افتاد.
جام جهانی در شانگهای چین از تاریخ ۴ تا ۱۰ می ( ۱۴ تا ۲۰ اسفند) لغو گردید.

بسکتبال
مسابقات راه یابی به المپیک در بخش زنان از فوشان چین به بلگراد صربستان در تاریخ ۶ تا ۹ فوریه تغییر مکان داد.
مسابقات راه یابی به المپیک در بخش بسکتبال سه نفره در هند در تاریخ ۱۸ تا ۲۲ مارس به زمان دیگری موکول شد.
مقدماتی جام ملت های آسیا به زمان دیگری موکول شد.
لیگ بسکتبال در کره جنوبی  تمام بازی ها در تاریخ ۲۵ فوریه تا ۳۱ مارس بدون تماشاگر برگزار می شود.
بازی های سری آ ایتالیا در تاریخ ۷ مارس بدون تماشاگر برگزار شد. بازی های دیگر در تاریخ ۸ تا ۱۳ مارس به زمان دیگری موکول شد.
مسابقات قهرمانی لیگ اروپا برای باشگاه میلان که با تیم های رئال مادرید، والنسیا و المپیاکوس بازی می کند بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.
مسابقات قهرمانی لیگ اروپا در بخش زنان در ایتالیا لغو گردید.
مسابقات قهرمانی جام اروپا  بدون تماشاگر برگزار شد.
مسابقات آسیایی بسکتبال ۳ نفره در چین از ۱۳ تا ۱۷مارس به تاریخ ۹ تا ۱۳ سپتامبر تغییر زمان داد.
لیگ بستکبال آفریقا برای آغاز در تاریخ ۱۳ مارس به تاخیر خورد.

دو و میدانی
مسابقات جهانی سرپوشیده در نانجینگ چین از تاریخ ۱۳ تا ۱۵ مارس ( ۲۳ تا ۲۵ اسفند) به سال بعد یعنی ماه مارس ۲۰۲۱ تغییر زمان داد.
مسابقات قهرمانی نیمه ماراتن جهان گدنیا لهستان از تاریخ ۲۹ مارس (۱۰ فروردین) به ۱۷ اکتبر (۲۶ مهر ) تغییر زمان داد.
مسابقات آسیایی قهرمانی سرپوشیده هانگژو چین در تاریخ ۱۲-۱۳ فوریه لغو گردید.
مسابقات قهرمانی دو صحرانوردی آسیا در هنگ کنگ در تاریخ ۲۹ مارس به تعویق افتاد.
دوی ماراتن توکیو در تاریخ اول مارس محدود به برخی دوندگان برگزار شد.
مسابقات قهرمانی نیمه ماراتن پاریس از تاریخ اول مارس به ۶ سپتامبر به تعویق افتاد.
مسابقات ماراتن زنان در ناگویو ژاپن در تاریخ ۸ مارس محدود به برخی دوندگان برگزار شد.
مسابقات ماراتن در هنگ کنگ در تاریخ ۹ فوریه، مسابقات نیمه ماراتن رم در تاریخ ۸ مارس، دوی ماراتن در تایوان در تاریخ ۱۵ مارس، مسابقات نیمه ماراتن سوژو چین در تاریخ ۱۵ مارس، دوی ماراتن سئول در تاریخ ۲۲ مارس، دوی ماراتن جهانی در چونگ کینگ چین در تاریخ ۲۲ مارس،دوی ماراتن ووشی در چین در تاریخ ۲۲ مارس، دوی ماراتن رم در تاریخ ۲۹ مارس، مسابقات جهانی ماراتن در دئگو کره جنوبی در تاریخ ۵ آوریل، دوی ماراتن در ووهان چین در تاریخ ۱۲ آوریل، دوی ماراتن پیونگ یانگ کره شمالی در تاریخ ۱۲ آوریل لغو گردید.
دوی ماراتن بارسلونا از تاریخ ۱۵ مارس به تاریخ ۲۵ اکتبر، دوی ماراتن پاریس از تاریخ ۵ مارس به تاریخ ۱۸ اکتبرتغییر زمان داد.
دوی ماراتن میلان در ایتالیا در تاریخ ۵ آوریل به زمان دیگری موکول شد.
دوی نیمه ماراتن در کیف اوکراین در تاریخ ۵ آوریل با حضور تنها دوندگان تنها اوکراینی برگزار شد.
مسابقات جهانی نیمه ماراتن یانگ ژو جی یان ژن در چین در تاریخ ۱۲ آوریل به تاریخ دیگری موکول شد.
مسابقات جهانی ماراتن دونجینگ در چین در تاریخ ۲۶ آوریل لغو گردید.

بیسبال
مسابقات حرفه ای بیسبال نیپون : تمام بازی های پیش فصل از تاریخ ۲۶ فوریه تا ۱۵ مارس بدون تماشاگر برگزار می شود. مسابقات فصل نیز از تاریخ ۲۰ مارس به زمان دیگری موکول شد.
مسابقات راه یابی به المپیک در تایوان از تاریخ ۱ تا ۵ آوریل به ۱۷ تا ۲۱ ژوئن تغییر زمان داد.

اتومبیل رانی
فرمول یک بحرین در تاریخ ۲۲ مارس بدون تماشاگر برگزار شد.
فرمول یک چین در شانگهای درتاریخ ۱۹ آوریل به زمان دیگری موکول گردید.
فرمول E  سانیا در ژاپن در تاریخ ۲۱ مارس لغو گردید.
فرمول E رم در تاریخ ۴ آوریل به زمان دیگری موکول شد.
فرمول E جاکارتا در تاریخ ۶ ژوئن لغو گردید.

بدمینتون
مسابقات مسترز در هاینان چین در تاریخ ۲۵ فوریه تا اول مارس به زمان دیگری موکول شد.
مسابقات قهرمانی آسیا در مانیلا در چین و هنگ کونگ در تاریخ ۱۱ تا ۱۶ فوریه به زمان دیگری موکول شد.
مسابقات آزاد آلمان در مولهیم در تاریخ ۳ تا ۸ مارس لغو گردید.
مسابقات جهانی پرتغال در کالداس دارینیا در تاریخ ۵ تا ۸ مارس لغو گردید.
مسابقات آزاد لهستان در کراکو در تاریخ ۲۶ تا ۲۹ مارس به زمان دیگری موکول شد.
مسابقات جهانی ویتنام در هانوی از تاریخ ۲۴ تا ۲۹ مارس به تاریخ ۲ تا ۷ ژوئن تغییر زمان داد.
مسابقات قهرمانی آسیا از ووهان چین در تاریخ ۲۱ تا ۲۶ آوریل به شهر مانیلا فیلیپین تغییر مکان داد.

ورزش های دوگانه
مسابقات جام جهانی در جمهوری چک بدون تماشاگر برگزار شد.
مسابقات امتحانی برای المپیک در چین لغو گردید.

بوکس
مسابقات راه یابی به المپیک در آسیا و اقیانوسیه از ووهان چین به عمان اردن در تاریخ ۳ تا ۱۱ مارس تغییر مکان داد.

کانو کایاک
مسابقات قهرمانی کانو اسلالوم در پاتایا تایلند تغییر زمان داد.
مسابقات راه یابی به المپیک در آسیا در بخش سرعت در پاتایا تایلند تغییر زمان داد.

کریکت
مسابقات جام جهانی مردان کریکت در لیگ A  بین کانادا، دانمارک، مالزی، قطر، سنگاپور و وانواتو در مالزی تغییر زمان داد.
لیگ برتر اورست در نپال تغییر زمان داد.

دوچرخه سواری
تور امارات، تور سیه نا ایتالیا، تور لارسیانو در پستونیا ایتالیا، تور تیرنو در ایتالیا، تور میلان سن رمو در ایتالیا ، مسابقات ژیرو دی سیکیلیا در ایتالیا، تور نیس-پاریس فرانسه لغو گردید.
مسابقات سنگ نوردی
مسابقات قهرمانی آسیایی در چین به جای دیگر تغییر مکان داد.
جام جهانی در ووجیانگ و چونگ کینگ چین لغو گردید.

هاکی
مسابقات لیگ برتر هاکی استرالیا در اسپانیا، آلمان و هلند به تاریخ دیگری موکول شد.
مسابقات لیگ برتر نیوزلند به تاریخ دیگری موکول شد.
تور مسابقات زنان هند و ایرلند در چین و مالزی لغو گردید.
مسابقات هاکی زنان بین چین و بلژیک و چین و استرالیا لغو گردید.

گلف
تور مسابقات حرفه ای زنان در پاتایا مالزی، سنگاپور و ایسلند لغو گردید.
تور اروپایی در کنیا، مالزی و چین و تور آسیایی رویال کاپ در پاتایا تایلند لغو گردید.

ژیمناستیک
تیم ملی چین در جام جهانی در ملبورن انصراف داد.
تیم ملی روسیه در جام جهانی میلواک آمریکا انصراف داد. تیم ملی روسیه از مسابقات در ژاپن انصراف داد.
بازی های جهانی در دوحه قطر بدون تماشاگر برگزار شد.

هندبال
تیم ملی چین از مسابقات راه یابی به المپیک در بخش زنان انصراف داد.

سوارکاری
مسابقات قهرمانی در ژاپن مجبور به برگزاری بدون حضور تماشاگر شد.

هاکی روی یخ
مسابقات قهرمانی زنان در کانادا، مسابقات قهرمانی زنان دسته اول در فرانسه، مسابقات قهرمانی زنان دسته اول در لهستان، مسابقات قهرمانی زنان دسته دوم در اسپانیا، مسابقات قهرمانی مردان در قزاقستان، مسابقات لیگ برتر سوئیس و مسابقات حرفه ای زنان در تور ژاپن لغو گردید.

جودو
مسابقات گرند اسلم پاریس، گرند اسلم دوسلدورف آلمان، گرند پریکس مراکش، مسابقات آزاد سوئیس، گرند اسلم در روسیه، مسابقات آزاد شیلی، مسابقات آزاد پرو، گرند پریکس گرجستان و گرند پریکس ترکیه لغو گردید.

موتورسیکلت رانی
مسابقات موتو جی پی گرند پریکس قطر، گرند پریکس تایلند، گرند پریکس اسپانیا، گرند پریکس تگزاس آمریکا و گرند پریکس والنسیا اسپانیا لغو گردید.

روئینگ
جام جهانی در ایتالیا، مسابقات راه یابی به المپیک در آسیا و اقیانوسیه، مسابقات راه یابی به المپیک در اروپا لغو گردید.

راگبی
مسابقات سوپر لیگ در فرانسه لغو گردید.
مسابقاتی ۶ کشوره راگبی مردان و زنان در ایرلند، اسکاتلند، ولز، فرانسه و ایتالیا لغو گردید.

اسکی
مسابقات جام جهانی آلپاین در ایتالیا، چین لغو گردید و مسابقات جام جهانی نوردیچ نروژ بدون تماشاگر برگزار شد.
مسابقات جام جهانی اسنوبورد در ایتالیا، چک و آلمان لغو گردید. مسابقات قهرمانی در سوئیس نیز لغو گردید.
مسابقات قهرمانی در اسلوونی و فرانسه نیز لغو گردید.

اسنوکر
مسابقات آزاد چین در پکن در تاریخ ۳۰ مارس تا ۵ آوریل لغو گردید.

فوتبال
لیگ قهرمانان آسیا: بازی هایی که تیم های از چین حضور داشتند به زمان دیگری موکول شد. بازی هایی که تیم هایی از کره جنوبی حضور داشتند بدون تماشاگر مجوز بازی گرفت. تیم های ایرانی پرسپولیس، استقلال، شهرخودرو و سپاهان بازی هایشان به زمان دیگری موکول شد. بازی های تمام ناحیه غرب و شرق آسیا به زمان دیگری موکول شد.
لیگ قهرمانان اروپا: دیدارهای والنسیا- آتالانتا، پاری سن ژرمن- دورتموند، بارسلونا- ناپولی، بایرن مونیخ و چلسی بدون تماشاگر برگزارشد و می شود.
لیگ اروپا: بازی های اینتر ختافه، رم و سویا لغو گردید. دیدارهایی نظیر منچستریونایتد لاسک، المپیاکوس ولورهمپتون، اینتراخت فراکنفورت و بازل سوئیس بدون تماشاگر برگزار شد.
مسابقات راه یابی جام جهانی در آسیا: تمام بازی های آسیایی از جمله بازی های تیم ملی ایران مقابل تیم های هنگ کونگ، کامبوج، عراق و بحرین به زمان دیگری موکول شد.
راه یابی به یورو ۲۰۲۰: بازی اسلواکی و ایرلند بدون تماشاگر برگزار می شود.
راه یابی یورو ۲۰۲۱ زنان: بازی مونته نگرو و ایرلند بدون تماشاگر برگزار می شود.
لیگ برتر انگلیس: بازی منچسترسیتی و آرسنال لغو گردید.
بازی های لالیگا تا اطلاع ثانوی لغو گردید.
تمام بازی های لیگ های مختلف سری آ ایتالیا لغو گردید و به زمان دیگر موکول شد.
نیمه نهایی جام حذفی ایتالیا بین یوونتوس – میلان و ناپولی – اینترمیلان لغو گردید.
بازی های بوندس لیگای آلمان بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.
بازی پاری سن ژرمن و استراسبورگ لغو گردید و تمام بازی های لیگ لوشامپیونه فرانسه بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.
آغاز بازی های لیگ برتر چین به تاخیر افتاد.
لیگ برتر ایران در هفته بیست و یکم بدون تماشاگر برگزار شد. در ضمن این لیگ نیز تا آخر فروردین لغو گردید.
بازی های لیگ ژاپن به تعویق و آغاز لیگ کره جنوبی به تاخیر افتاد.
سوپرلیگ سوئیس لغو گردید و لیگ های ویتنام، بلغارستان، رومانی، پرتغال، لهستان، اتریش و مصر بدون تماشاگر برگزار می شود.
بازی های قهرمانی فوتسال آقایان در ترکمنستان لغو گردید و به زمان دیگر موکول شد.
تمام بازی های AFC Cup در ناحیه شرق به تاخیر افتاد.

شنا
مسابقات قهرمانی آسیایی واترپلو در قزاقستان، دایو در مادرید، مسابقات دایو در چین، مسبقات امتحانی المپیک در ایتالیا و چین به تاریخ دیگری موکول شد.

تنیس روی میز
مسابقات قهرمانی جهانی در بوسان کره جنوبی، مسابقات آزاد ژاپن، کره جنوبی و استرالیا لغو گردید.

تکواندو
مسابقات راه یابی المپیک در آسیا از ووشی چین به عمان اردن تغییر مکان داد.

تنیس
مسابقات Fed cup  آسیا – اقیانوسیه از چین به دوبی امارات تغییر مکان داد.
در مسابقات Davis Cup چین کنار رفت و دیدار های ژاپن-اکوادور و ایتالیا و کره جنوبی به زمان دیگری موکول شد.
۲ مسابقه آزاد در چین در شهرهای چیان و کونمینگ لغو گردید.
تورهای ATP Challenger Tour در کشورهای ایتالیا، چین، تایوان، کره جنوبی و ازبکستان لغو گردید.

ورزش های سه گانه
مسابقات سه گانه در دوبی امارات، چین و تایوان لغو گردید.

والیبال
مسابقات جام جهانی ساحلی در چین که تاریخ ۲۲ تا ۲۶ آوریل قرار بر بازی بود به زمان دیگر موکول شد.

وزنه برداری
مسابقات قهرمانی آسیایی در ازبکستان لغو شد. مسابقات آسیای شرقی در سئول لغو گردید.
مسابقات قهرمانی بزرگسالان در رومانی لغو گردید. جام قهرمانی درآفریقا لغو شد و جام ملت های اروپا در روسیه به زمان دیگری موکول شد.

کشتی
مسابقات قهرمانی آسیایی در دهلی نو با کنار رفتن تیم های چین، کره شمالی و ترکمنستان پیگیری شد.
مسابقات راه یابی به المپیک در آسیا از چین به قزاقستان تغییر مکان داد و البته این کشور از میزبانی کنارکشید.


دیگر مسابقات
در ایتالیا، تمامی مسابقات ورزشی تا تاریخ ۴ مارس بدون تماشاگر برگزار شد. از تاریخ ۹ مارس به بعد تمام این مسابقات لغو گردید.
یونان و بلغارستان تمام مسابقات ورزشی خود را بدون تماشاگر از تاریخ ۸ مارس برگزار می کند.
اسلوواکی نیز تمام ورزش های خود را لغو گردانید.
آموزش داوطلبان برای المپیک توکیو از فوریه به ماه می تغییر زمان داده شد.
آغاز روشنایی مشعل المپیک در یونان بدون حضور تماشاگر رخ داد.
دیدارهای سران فیفا که در پاراگوئه قرار بود اجرا شود به ویدیو کنفرانس تغییر شکل پیدا کرد.
و شمار دیگر از اتفاقات ورزشی دیگر نیز تحت تاثیر این ویروس قرار گرفت.

https://akhbar-rooz.com/?p=22750 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x