جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

روند سوسیالِیستی کومه له: در پاسخ به قطعنامه پلنوم نهم کومه‌له در ارتباط با ادامه تلاشها برای شکل دادن به یک قطب چپ در کردستان

اخیرا کمیته مرکزی کومه‌له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران، در پلنوم نهم خود با تصویب قطعنامه‌ای، از در پیش گرفتن رویکرد دیالوگ و تبادل نظر میان فعالین جنبش چپ، فاصله گرفتن از روشهایی که موجبات پراکندگی میان نیروهای چپ میشود، تلاش برای شکل دادن به قطب چپ در کردستان، بازبینی نقادانه در سیاستها و تصمیمات گذشته که عملا به امر متشکل شدن و اتحاد عمل فعالین چپ یاری نرسانده است سخن گفته است. در ادامه؛ کنار گذاشتن  رفقایی که تحت عنوان “فراکسیون فعالیت با نام کومه‌له” اعلام موجودیت کرده‌ بودند را، اشتباه میداند، و اظهار میدارند که بطور مشخص وارد بحث و دیالوگ با این رفقا خواهند شد.

روند سوسیالیسی کومه‌له از این تصمیم پلنوم استقبال نموده و برای وارد شدن به دیالوگی سازنده در راستای تقویت اتحاد و همکاری نیروهای چپ و سوسیالیست اعلام آمادگی میکند.

بحران سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه ایران را فرا گرفته است. حاکمیت “دزد سالار دینمدار” ایران توان حل مشکلات موجود را ندارد. موج اعتراضات مردم جان به لب رسیده، بر علیه فساد ریشه دار حاکمان اسلامی،  ایران را فراگرفته است. شعارهای: “جمهوری اسلامی نمیخواهیم”، “مرگ بر دیکتاتور”، … و شعارهایی که کلیت نظام را هد‌ف قرار داده است در اکثر شهرهای ایران بطور روزمره تکرار میشود. انقلاب مردم در هر جایی از دنیا، در اعتراض به وضع موجود و برای جایگزینی آن با دنیایی بهتر در ارتباط با تأمین زندگی انسانها و بر آورده کردن نیازمندیهای آنان به هرلحاظ صورت میگیرد. رژیم اسلامی حاکم در ایران در این چهل و اندی سال از حاکمیت‌اش، همواره مسیر عکس را در کلیه زمینه‌ها در پیش گرفته و به جای بر آورده کردن نیازمند‌یهای مردم، با سرکوب و کشتار پاسخ خواسته‌های آنان را داده است. اکنون مردم ایران بیش‌از هر زمانی به ماهیت این رژیم تبه‌کار پی برده و عزم  نبرد نهایی با رژیم را در پیش گرفته است. در چنین اوضاعی؛ همکاری و اتحاد عمل نیروهای چپ و سوسیالیست، برای تأثیر گذاشتن بر روند رویدادهای ایران به نفع کارگران و  زنان و سایر ستمدیدگان و محرومان جامعه، ضرورتی حیاتی و انکار ناپذیر است.

روند سوسیالیستی کومه‌له
زنده باد آزادی

https://akhbar-rooz.com/?p=121522 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرمان شیرازی
آرمان شیرازی
2 سال قبل

دوستان گرامی در “روند سوسیالیستی کومه‌له” درود بر شما!
بسیار ستایش برانگیز و امیدوار کننده است که شما “همکاری و اتحاد عمل نیروهای چپ و سوسیالیست… (را) ضرورتی حیاتی و انکار ناپذیر” میدانید و برای گفتگوی سازنده در راستای آن اعلام آمادگی کرده اید.
امید اینست که بیدرنگ از گفتار نیک فراتر رفته و گامپرداز کردار نیک در این راه شوید. پاسخ به این “ضرورت حیاتی و انکار ناپذیر” بیگمان در ۱) کنار نهادن تنگ نگری ها, تسویه حساب ها و گروه گرایی ها, از یکسو و ۲) راه اندازی گسترده ترین جبهه از این نیروها از سوی دیگر است چون بدون آن گذر از (بخوان سرنگونی) حکومت تبهکار اسلامی ممکن نیست.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x