جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

روند سوسیالیستی کومه له: درنمایش انتخابات فرمایشی جمهوری اسلامی ایران شرکت نکنید

کارگران، زحمتکشان!
مردم سلب آزادی شده ایران!

حاکمان اسلامی ایران روز دوم اسفند را برای “انتخابات” دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرده‌اند. این “انتخابات” بدنبال سرکوبهای خونین اعتراضات سراسری مردم در دیماه ۱۳۹۶ و در آبان ماه ۱۳۹۸ صورت میگیرد. درآن اعتراضات که هر دو ریشه درمشکلات اقتصادی و معیشتی داشت، مردم معترض و به جان آمده با شعارهای: نان، کار، آزادی، مرگ بر خامنه‌ای، جمهوری اسلامی نمیخوایم،  . . . ، اوج تنفر و بیزاری خود را از حاکمان فاسد و جنایتکار اسلامی ایران به جهانیان اعلام و خواستار سرنگونی رژیم و برقراری آزادی و عدالت در ایران بودند.

فساد سیستماتیک، تبعیض گسترده و جنایات بیشمار و هر روزه حاکمان اسلامی ایران از یک سو، و همچنین عدم تحقق وعده‌های سران رژیم در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم، موجب سلب اعتماد مردم از رژیم شده است. بحرانهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی عمیقی جامعه ایران را فرا گرفته است. سران رژیم توان بر طرف کردن مشکلات موجود را ندارند. طبق اظهارات اسحاق جهانگیری، آنان از افول جایگاه علی خامنه‌ای در میان مردم با خبرند و آنرا برای ادامه حیات رژیم خطرناک میدانند. علی ربیعی سخنگوی دولت میگوید؛ “برای مقاومت در برابر فروپاشی، پای صندوق رأی برویم …”علی خامنه‌ای که از نارضایتی مردم ازخود و از نظام پوسیده اسلامی ایران با خبر است از مردم میخواهد به خاطر نجات ایران در انتخابات شرکت کنند، زیرا شرکت گسترده در انتخابات نشانه اعتماد مردم به نظام است و در”قضاوت ناظران بین‌المللی” به نفع او. اما مردم علی خامنه‌ای و دیگر سران ریز و درشت رژیم را، در صف مقدم غارتگران و سرکوبگران و شکنجه‌گران و قاتلان مردمان ایران می‌بینند و اعتمادی به آنان ندارند.

جمهوری اسلامی از همان بدو تأسیس و روی کار آمدنش، کانون اصلی قدرت را از هرگونه انتخاب و مداخله مردم بدور نگه داشت. در عین حال تمام اختیارات اساسی و هرگونه تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت کشور را، به همین کانون یعنی به ولایت فقیه تفویض کرد، و بدین صورت اساس قدرت سیاسی در ایران مشمول هیچ انتخاباتی نیست. حاکمان اسلامی ایران همچنین راه ماندگاری در قدرت و از این طریق در اختیار گرفتن منابع طبیعی و امکانات مالی و تجاری و پروژه‌های درآمدزا و به طور کلی تصاحب قدرت و اقتصاد کشور را به گونه‌ای طراحی کردند که همواره اشخاص مورد نظر و مورد تأیید آنان، حلقه قدرت سیاسی و اقتصادی و قضائی و امنیتی و نظامی کشور را در دست داشته باشند. آنان برای پیشبرد طرح ماندگاری در قدرت، نهادی بنام شورای نگهبان تأسیس نمودند. نحوه تأیید صلاحیت و معرفی کاندیدها برای “انتخاب” شدن توسط رأی دهندگان از طرف شورای نگهبان، صحنه گردانی نمایش “انتخابات” را به خوبی نشان میدهد. همانگونه که در تمام “انتخابات”های مشابه در حاکمیت چهل ساله رژیم اسلامی ایران دیده‌ایم، در “انتخابات” پیش رو نیز لیست کاندیداها باید از فیلتر این نهاد بگذرد. بدینگونه میبینیم که انتخاباتی درکار نیست. صلاحیت کاندیدها برای نمایندگی را، نه رأی مردم، بلکه نهاد شورای نگهبان از قبل تعین نموده است. اینگونه “انتخابات” در اصل انتصابات مأمورینی از طرف حکومتگران،  در نهادهای حکومتی برای پیشبرد منویات خودشان است.

‌هم میهنان مبارز!

سران رژیم با تمام امکانات تبلیغی که در اختیار دارند و با استفاده از ظرفیتهای بالای خدعه و نیرنگ آخوندی، به کار افتاده‌اند تا با هر ترفند ممکن مردم را به پای صندوقهای رأی بکشانند. در ایران شرایط به گونه‌ای است که نتیجه “انتخابات” هیچ تأثیری در ساختار حکومت و تصمیمات حکومتگران ندارد. منشأ حقانیت و مشروعیت نمایندگان مجلس، و به طبع آن حکومت، باید برآمده از رأی و اراده مردم باشد. نه بر فراز مردم و از طریق نظارت استصوابی شورای نگهبان و غربال کردن کاندیداها از طرف این نهاد. شورای نگهبان که خود گماشته شده از طرف رهبر است، ابزار اصلی تداوم حکومت ولایت فقیه است.  بهمین دلیل شرکت در “انتخابات” کار بیهوده‌ای است. ماندگاری این رژیم بمعنای تداوم مشقات و افزایش مصیبتهای بیشتر برای مردمان محروم و ستمدیده در سراسر ایران است. ادامه‌ی حیات این رژیم یعنی تداوم حاکمیت جهل و خرافه پرستی، سرکوب روزمره و خفقان، سلب آزادی از دگراندیشان و گسترش زندانها و شکنجه‌گاههای مخفی، یعنی شکنجه و اعدام و سنگسار و ترور دگر اندیشان  و به اعتیاد و به فحشا کشاندن تهیدستان جامعه، یعنی چپاول و غارت بیشتر ثروت و سامان کشور به دست حاکمان اسلامی سرمایه‌داری و  تداوم شرایط فلاکتبار زندگی برای خانواده‌های کارگران و معلمان و پرستاران و رانندگان کامیونها و …در نتیجه عدم توانائی آنان برای تأمین معاش روزانه دهها میلیون انسان از طبقات و اقشار کم درآمد جامعه، یعنی افزایش تورم و بیکاری بیشتر و پائین‌تر آمدن سطح زندگی عمومی، یعنی تداوم بی حقوقی و سلب آزادی و ستم بیشتر بر زنان، یعنی ایجاد تنش و بحران آفرینی و جنگ افروزی بیشتر در منطقه. همچنین طولانی‌تر شدن دوره زمامداری حاکمان اسلامی در ایران، مترادف است با پایمال کردن هر چه بیشتر حقوق ملل تحت ستم ایران و از جمله ملت مبارز و آزادیخواه کرد، که حاکمیت چنین سیستمی را از آغاز به قدرت رسیدن‌اش نپذیرفت و مبارزه برای آزادی و کسب حق تعیین سرنوشت خویش را در اشکال متفاوت ادامه میدهد.

بنابراین:

در نمایش “انتخاباتی” جمهوری اسلامی ایران شرکت نکنید. زیانبار بودن ماندگاری این رژیم را برای کسانی که هنوز توهمی به این یا آن کاندید رژیم دارند توضیح دهید. به پای صندوقهای رأی نروید. با عدم شرکت در این نمایش “انتخابات”، تنفر و بیزاری خود از رژیم جمهوری اسلامی ایران و عدم مشروعیت این رژیم را، بار دیگر به جهانیان اعلام دارید. انتخاب مردم سرنگونی رژیم است نه ادامه حیات و حاکمیت این جانیان تبه‌کار.

سرنگون باد جمهوری اسلامی ایران

زنده باد آزادی

زنده باد سوسیالیسم

هیأت هماهنگی روند سوسیالیستی کومه‌له ۱۰٫۰۲٫۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=19950 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x