جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

روند سوسیالیستی کومه له: پیروزی خیزش عمومی مردم ایران در گرو گسترش و تدوام آن است

با اعلام ناگهانی افزایش ٣٠٠ درصدی قیمت بنزین توسط رژیم، در عصر ٢٣ آبان ماه ۱۳۹۸ برابر با ۱۴ نوامبر ۲۰۱۹، مردم در اکثر شهرهای ایران و در مدت زمان بسیار کوتاه یکصدا به خیابانها ریختند. از همان ساعت‌های اولیه تظاهرات. نیروهای سرکوبگر رژیم دست به خشونت زده و بیرحمانه به روی تظاهرکنندگان آتش گشودند. طبق آمار تاکنون ده‌ها نفر جانباخته و صدها نفر زخمی شده‌اند.

بعد از اعلام ناگهانی تصمیم «شورای عالی هماهنگی اقتصادی» مبنی بر افزایش ٣٠٠ درصدی بنزین، و خروش مردم بستوه آمده، رژیم همزمان با سرکوب، تلاش کرد با عوامفریبی به توجیه این تصمیم بپردازد. از جمله سخنان روحانی که مدعی شد، سود بدست آمده در میان ۶٠ میلیون ایرانی تقسیم خواهد شد. تنها تأثیر این سخنان قبول و تأکید رژیم بر وجود ۶٠ میلیون نیازمند، از ٨٣ میلیون شهروند ایران است. همینطور ادعای بعضی از سران رژیم منجمله خامنه‌ای بر این مبنی که گویا افزایش قیمت بنزین بر دیگر اقلام مورد نیاز مردم تأثیری ندارد. این ادعاهای عوامفریبانه غیر واقعی و غیر علمی نه فقط هیچ تأثیری بر افکار عمومی ندارد بلکه بیش از پیش دست رژیم را در تلاش برای عوامفریبی باز می‌کند.

مردم بخوبی می‌دانند برخلاف ادعاهای پوچ رژیم، اقدام به افزایش قیمت بنزین حمله دیگری است به معیشت آنان و در واقع رژیم تلاش می‌کندکسری بودجه خود را از سفره بقول خودشان ۶٠ میلیون مردم نیازمند جامعه تأمین کنند.   

خیزش مردم در اکثر شهرهای ایران بزودی از خواست اولیه‌اش، اعتراض به گران شدن قیمت بنزین  به خواست نابودی رژیم تبدیل شد. شعارهای، ما جمهوری اسلامی نمی‌خوایم_مرگ بر خامنه‌ای_مرگ بر دیکتاتور و . . . نشان از تنفر مردم از این رژیم دارد. بعداز گذشت ۴٠ سال از عمر رژیم مردم بخوبی به ماهیت ضد مردمی و جنایتکارانه‌اش پی برده و به کمتر از نابودی جمهوری اسلامی با همه دسته بندیهای ساختگئ‌اش راضی نمی‌شوند.

مبارزه مردم برای معیشت بهتر که هم‌اکنون در کشورهای همسایه ایران نیز در جریان است،  با خشونت تمام از طرف حاکمان مستبد سرکوب می‌شود. دستگاه سرکوب جمهوری اسلامی که خود در آموزش نیروهای سرکوبگر دیگر کشورهای منطقه نقش فعال دارد، با تمام قوا کمر به سرکوب این اعتراضات بسته است.

رژیم تلاش دارد در کنار سرکوب و عوامفریبی، با مسدود کردن اینترنت از رسیدن صدای مردم به دنیای خارج از ایران جلوگیری کند. اما خامنه‌ای و دیگر سران این رژیم باید بدانند نهایتا نه سرکوب و نه هیچ اقدام عوامفریبانه و هیچ تلاش مذبوحانه دیگری آنها را از بزیر آمدن و به زباله‌دان تاریخ افتادن نجات نخواهد داد.

پیروز نهائی، ملت بستوه آمده ایران است. مردم بخوبی می‌دانند که گسترش و استمرار مبارزات حق‌طلبانه‌اشان است که این رژیم را برای همیشه از صحنه سیاسی ایران پاک خواهد کرد.

زنده باد مبارزه حق‌طلبانه مردم ایران

مرگ بر جمهوری اسلامی

زنده باد سوسیالیزم

روند سوسیالیستی کومه‌له

١۶،١١،٢٠١٩

https://akhbar-rooz.com/?p=12442 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیا
کیا
4 سال قبل

گسترش و تداوم جنبش از یک اطاق فرماندهی هوشمند از طیف رنگارنگ اپوزیسیون رنج می برد.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x