شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رکوردی تازه در شمار جانباختگان کرونا در آلمان

شمار روزانه جانباختگان مبتلا به کووید ۱۹ در آلمان به رکوردی تازه رسید. بنا بر اعلام مؤسسه روبرت کخ، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۸۸ نفر در آلمان جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

بهرگزارش دویچه وله، مؤسسه روبرت کخ بامداد جمعه ۱۹ دی (۸ ژانویه) اعلام کرد، در شبانه‌روز گذشته ۱۱۸۸ نفر در آلمان بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

این مؤسسه با اعلام این آمار رکوردشکن گفته است، در همین بازه زمانی ۳۱هزار و ۸۴۹ نفر نیز به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

پیش از این بیش‌ترین آمار مرگ‌ومیر بیماری کووید ۱۹ در آلمان مربوط به ۳۰ دسامبر بود بر ۱۱۲۹ نفر بود.

با احتساب این آمار تازه، شمار کل جانباختگاه کووید ۱۹ در آلمان به ۳۸هزار و ۷۹۵ نفر رسیده است. تا کنون بیش از یک میلیون و ۸۶۶هزار نفر در این کشور به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند. 

شمار کل بهبودیافتگان از این بیماری در آلمان نیز دست کم یک‌میلیون و ۴۹۴هزار نفر اعلام شده است.

روز جمعه شاخص ابتلا به کرونا در آلمان ۵/ ۱۳۶ اعلام شد که نسبت به یک روز قبل از آن کمی افزایش نشان می‌دهد. این شاخص شمار ابتلای تازه را در هر ۱۰۰هزار نفر در هفت روز نشان می‌دهد.

این شاخص برای تعیین و اعمال محدودیت‌ها یا رفع آن در آلمان بسیار مهم است. دولت آلمان می‌کوشد با وضع محدویت‌ها، این شاخص را به زیر ۵۰ نفر در هر ۱۰۰هزار نفر برساند.

به دلیل افزایش ابتلا به کرونا آنگلا مرکل، صدراعظم و نخست‌وزیران ایالتی این کشور در روز سه‌شنبه این هفته (۵ ژانویه) تصمیم به تمدید تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها تا ۳۱ ژانویه گرفتند.

https://akhbar-rooz.com/?p=100209 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x