جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رکورد جدید در آمریکا؛ ۶.۶۵ میلیون نفر در یک هفته اعلام بیکاری کردند

دست‌کم ۶.۶۵ میلیون نفر در آمریکا در هفته منتهی به ۲۸ مارس (۹ فروردین) فرم بیکاری پر کرده‌اند تا از مزایای دولتی بيکاری بهره ببرند. این میزان درخواست در تاریخ آمریکا بی‌سابقه ارزیابی شده است. يک هفته قبل تر 3.3 ميليون نفر اعلام بيکاری کرده بودند
رکورد بی‌سابقه در ثبت افراد بیکار در آمریکا

دست‌کم ۶.۶۵ میلیون نفر در آمریکا در هفته منتهی به ۲۸ مارس (۹ فروردین) فرم بیکاری پر کرده‌اند تا از مزایای دولتی بهره ببرند. این میزان درخواست افراد برای بهره بردن از بیمه و مزایای بیکاری در تاریخ آمریکا بی‌سابقه ارزیابی شده است.

این موضوع برای دومین هفته متوالی تکرار می‌شود. شیوع ویروس جدید کرونا و اعمال محدودیت‌های ترددی و قرنطینه در بسیاری از شهرهای آمریکا باعث شده تا افرادی که کار خود را از دست می‌دهند افزایش پیدا کنند.

طبق گزارش وزارت کار آمریکا، شمار افرادی که در هفته قبل (هفته منتهی به ۲۱ مارس) فرم بیکاری پر کرده بودند ۳.۳ میلیون نفر برآورد شده بود که دست‌کم ۶.۶۵ میلیون نفر دیگر طبق آمار جدید به این رقم اضافه شده است.

با اعلام خبر ثبت حدود ۱۰ میلیون بیکار طی تنها دو هفته، بورس نیویورک بلافاصله قرمز پوش شد و شاخص صنعتی داوجونز ۱۷۳ واحد کاهش یافت ولی با انتشار توییت جدید دونالد ترامپ مبنی بر احتمال حصول توافق نفتی با روسیه و عربستان برای کاهش تولید ۱۰ میلیون بشکه در روز، بار دیگر روند صعودی بر بازارهای سهام آمریکا حاکم شد و شاخص داوجونز بیش از ۶۰۰ واحد صعود کرد.

طبق نوشته شبکه ان‌بی‌سی برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند که تعداد واقعی بیکاران می‌تواند بسیار بیشتر از رقم رسمی اعلام شده باشد.

براساس گزارش اعلام شده ایالت پنسیلوانیا با ثبت ۳۶۰ هزار فرم بیکاری جدید یکی از ایالت‌ها با رقم بالای بیکاری در هفته گذشته محسوب می‌شود. 

تحلیلگران بر این باورند که احتمالا با ادامه بحران مربوط به بهداشت عمومی، وضعیت شاخص‌های اقتصادی همچنان رو به وخامت می‌رود.

تا پیش از بحران مربوط به کرونا بیشترین آمار بیکاری ثبت شده در تاریخ آمریکا مربوط به اکتبر ۱۹۸۲ بوده است. در آن زمان ۶۹۵ هزار نفر برای دریافت حقوق بیکاری ثبت نام کرده بودند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا جمعه گذشته طرح نجات ۲ تریلیون دلاری برای مقابله با تاثیرات فلج کننده اقتصادی شیوع کرونا را امضا کرده بود. این طرح، بزرگترین برنامه نجات اقتصادی در تاریخ آمریکا به شمار می‌رود. برنامه نجات اقتصادی آمریکا به توزیع کمک‌های مالی به بخش‌های مختلف اقتصادی آمریکا اختصاص پیدا می‌کند و همچنین مبالغی برای کمک به خانواده‌های آمریکایی در نظر گرفته شده است. به‌عنوان نمونه طبق این طرح دولت به یک خانواده متوسط چهار نفره آمریکایی تا ۳۴۰۰ دلار کمک مالی می‌کند.

https://akhbar-rooz.com/?p=24814 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x