جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رکورد جدید مرگ ناشی از کرونا در آمریکا: حدود ۳۶۰۰ نفر در یک روز

رکورد جدید مرگ ناشی از کرونا در آمریکا: حدود ۳۶۰۰ نفر در یک روز

با وجود اینکه روند واکسیناسیون کرونا در آمریکا به عنوان بحرانی ترین کشور از نظر میزان شیوع و مرگ و میر کرونایی از چند روز پیش آغاز شده، آمار روزنانه فوتی های ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور بار دیگر رکوردی تازه ثبت کرد و به سه هزار ۵۳۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته (چهارشنبه) رسید.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از سایت جهانی آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی کرونا (worldometers)، روز سه شنبه نیز دو هزار ۹۹۹ نفر در آمریکا بر اثر کرونا جان باختند. در فاصله تنها یک روز، ۵۳۴ نفر به آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا اضافه شد و رکورد با جهشی قابل توجه در تعداد فوتی ها در این کشور ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در حالی که متخصصان پزشکی در بسیاری از بیمارستان های آمریکا برای دریافت واکسن آستین بالا می زنند، قانونگذاران کنگره اعلام کردند که به تصویب یک توافق دو حزبی برای اختصاص ۹۰۰ میلیارد دلار کمک مالی به کارگران و مشاغل زیان دیده از کرونا نزدیک شده اند.

این بسته کمکی ضمیمه شده به لایحه بودجه که باید تا روز جمعه برای جلوگیری از تعطیلی فدرال تصویب شود، شامل وجوهات کمکی کووید برای دولت های ایالتی و محلی نمی شود که خواست دموکرات هاست و همچنین شرکت های گنجانده شده در دادخواست های مرتبط با همه گیری را به رغم درخواست جمهوریخواهان، تحت حمایت قرار نمی دهد.

در همین حال، توزیع اولین سهم از ۲.۹ میلیون دُز واکسن شرکت های فایزر و بایون‌تک در آمریکا همچنان ادامه دارد و ممکن است واکسن شرکت مدرنا نیز در هفته جاری موافقت سازمان غذا و داروی آمریکا را برای استفاده اضطراری به دست آورد.

واکسن ها از هر مکان توزیع بین بیمارستان ها پخش می شود و کارکنان بخش مراقبت های بهداشتی به عنوان اولویت اصلی ایمن سازی، تحت واکسیناسیون قرار می گیرند.

بخشی نیز به مراکز مراقبت های طولانی مدت تحویل داده می شود تا ساکنان و کارکنان این مراکز از آن برخوردار شوند.

دوره های بعدی توزیع واکسن به کارگران بخش های دیگر با مشاغل حساس، سالمندان و افراد مبتلا به بیماری های مزمن اختصاص می یابد.

براساس این گزارش، چند ماه زمان می برد تا واکسن های کرونا در سطحی گسترده در اختیار عموم قرار گیرد و از سویی، نتایج نظرسنجی ها حاکی است که بسیاری از آمریکایی ها نسبت به واکسینه شدن تردید دارند.

اما رهبران سیاسی و مقام های پزشکی آمریکا تمهیدی رسانه ای اندیشیده اند تا خیال مردم این کشور را از بابت امن بودن واکسن راحت کنند و از آنها بخواهند از انزجار رو به رشد از فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک دوری کنند.

آمار نشان می دهد که افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا و بستری شدن افراد، سیستم مراقبت های بهداشتی این کشور را به نقطه شکست می کشاند و ظرفیت بخش زیادی از آی سی یوهای ایالات متحده رو به تکمیل است.

آمریکا فقط در روز چهارشنبه، دستکم ۳ هزار و ۴۵۹ مرگ ناشی از ابتلا به کرونا را به ثبت رساند. این بیماری تاکنون بیش از ۳۰۸ هزار نفر را در سراسر آمریکا به کام مرگ کشانده است.

در حالی که شمار بستری شدن افراد در بیمارستان های آمریکا در روز چهارشنبه رکورد زد، تقریبا ۱۱۳ هزار بیمار این روز تحت درمان قرار گرفتند و کارشناسان بهداشت و سلامت هشدار دادند که آمار مرگ و میر در هفته های پیشرو حتی با وجود آغاز عملیات واکسیناسیون افزایش یابد.

۱۶ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۹۸۰ نفر در سراسر ایالات متحده به کووید – ۱۹ مبتلا شده اند. از این تعداد، ۳۰۸ هزار و ۹۱ نفر فوت کرده و ۹ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۹۱۵ نفر بهبود یافته اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=97660 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x