سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رکورد عالی خانم شناگر؛ غوغای غول کوبایی روی تشک؛ یک طلا برای دو نفر؛ جدول مدالها

نازک بین- شناگر آمریکایی با ثبت رکورد جدید جهان و کسب طلایی دیگر به چهره اول المپیک توکیو تبدیل شده است.کائلب درسل از آمریکا  در نهمین روز بازیهای المپیک دو مدال طلا به دست آورد. او ابتدا در ۵۰ متر آزاد و سپس ۴ در ۱۰۰ متر به مدال طلا رسید تا جمع مدال‌های طلای خود را در این رقابت‌ها به عدد ۵ برساند تا خود را به عنوان چهره اول المپیک توکیو مطرح کند.درسل، در این دوره از رقابت‌ها غیر از رقابتهای میکس ۴ در ۱۰۰ متر، در بقیه رقابت‌هایی که شرکت کرده است توانسته به مدال طلا برسد و یکی از بهترین ورزشکاران المپیک بوده است تا همگان را به یاد مایکل فلپس بیاندازد که در هر دوره المپیک چندین مدال طلا برای آمریکا به دست می‌آورد.این شناگر ۲۴ ساله دو مدال طلا نیز در المپیک ریو برای کشورش به دست آورده بود تا جمع مدال‌های طلای المپیکی خودش را فعلا به عدد ۷ رسانده باشد.

رکورد فوق‌العاده شناگر زن استرالیایی در المپیک

مک‌کئون، به اولین شناگر زن تاریخ تبدیل شد که در یک دوره المپیک به ۷ مدال دست می یابد. به نقل از رویترز، اما مک‌کئون از استرالیا اولین زن شناگری است که در یک دوره از  بازی های المپیک هفت مدال کسب می کند. ۴ مدال طلا  و ۳ نقره باعث شده است تا این ورزشکار با ۷ مدال یکی از پرمدال ترین ورزشکاران این دوره باشد.استرالیا با کسب ۹ طلا، بیشترین طلای شنای خود را در یک دوره از بازیهای المپیک کسب کرد. این در حالی است که آمریکا رقابت های شنا را با ۱۱ مدال طلا به پایان رساند که ۵ مدال از ریو و لندن کمتر بوده است.مک کئون موفق شد در ۵۰ متر آزاد و ۴ در ۱۰۰ متر دو مدال طلا برای استرالیا به دست بیاورد.

جوان ۱۹ ساله رکورد فلپس را شکست

شناگر ۱۹ ساله مجارستانی توانست رکورد اسطوره آمریکایی را شکسته و طلایی شود. رقابت فینال شنای ۲۰۰ متر پروانه در المپیک توکیو برگزار شد و شناگر مجارستانی توانست مدال طلا را از آن خود کند.کریستوف میلاک، پدیده ۱۹ ساله مجارستانی در این ماده رکورد مایکل فلپس افسانه‌ای را شکست و مدال طلای المپیک توکیو را به دست آورد.وی ۲۰۰ متر را در مدت زمان ۱:۵۱:۲۵ شنا کرد. رکورد فلپس در این ماده ۱:۵۲:۰۳ بود.

روسیه بعد از ۲۵ سال طلای شنا گرفت

یوگنی ریلوف روسی در المپیک توکیو در ۱۰۰ متر کرال پشت مدال طلا را از آن خود کرد و رکورد جدیدی ثبت کرد. کلیمنت کولسنیکف دیگر شناگر روس مدال نقره را از آن خود کرد.رایلوف با ۵۱.۹۸ ثانیه بهع مدال طلا رسید و  کولسنیکوف با ۰.۰۲ ثانیه اختلاف به هموطن خود باخت. نفر سوم رایان مورفی آمریکایی بود.برای اولین بار از سال ۱۹۹۶ یک نماینده روسیه در شنا مدال طلای المپیک را از آن خود کرد. در المپیک ۱۹۹۶ در آتلانتا ، الکساندر پوپوف (۵۰ و ۱۰۰ متر آزاد) و دنیس پانکراتوف (۱۰۰ و ۲۰۰ متر پروانه) هر کدام دو مدال طلا کسب کردند.  ریلوف در ۱۰۰ متر کرال پشت اولین قهرمان المپیک از روسیه از سال ۱۹۹۶ شد.ریلوف ۲۴ ساله است. وی در بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو در ۲۰۰ متر کرال پشت مدال برنز گرفت. این روسی همچنین دو قهرمانی در مسابقات جهانی و ۴ قهرمانی در مسابقات قهرمانی اروپا کسب کرده است.

غوغای غول کوبائی روی تشک

به گزارش همشهری‌آنلاین، در وزن ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست به مصاف آرمن ملکیان از ارمنستان رفت و در کمال تعجب با نتیجه ۵ بر ۵ برابر حریفش مغلوب شد تا برای حضور در گروه شانس مجدد منتظر پیروزی حریفش برابر لنور تیموراف از اوکراین باشد. با این حال با شکست حریف ارمنی نجاتی مقابل حریفش، وی از دور مسابقات حذف شد.در این وزن ۱۵ نفر حضور داشتند.در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول با مین سئوک کیم از کره جنوبی مصاف داد و در نهایت با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید. حریف دور دوم وی آلین میهاین لوپز از کوبا دارنده ۸ مدال طلا جهان و المپیک بود که میرزازاده مقابل او شانسی نداشت و در نهایت با نتیجه ۸ بر صفر شکست خورد. لوپز نونز، که در سه المپیک گذشته عنوان قهرمانی وزن فوق سنگین را به دست آورده، آلین الکسوک سیوراریو از رومانی را با نتیجه ۹ بر صفر و امین میرزازاده از ایران را با نتیجه ۸ بر صفر کنار زد تا به مرحله نیمه نهایی در سالن ماکوهاری مسه برسد.کائوری ایچو، کشتی گیر آزادکار ژاپنی، اولین زن در هر رشته ورزشی که در چهار دوره متوالی المپیک مدال طلا کسب کرده و تنها کشتی گیری است که توانسته به چهار عنوان قهرمانی المپیک دست پیدا کند.نناد لالوویچ، رییس اتحادیه جهانی کشتی (UWW) گفت: لوپز نونز ۳۸ ساله در راه تبدیل شدن به “فوق ستاره جدید کشتی” است.لالوویچ  گفت: “اگر او مدال طلا را به دست آورد، اولین مردی خواهد بود که چنین موفقیتی کسبمی کند.

اعتراض و قهر بوکسور فرانسوی

بوکسور فرانسوی در مبارزه با حریف بریتانیایی خود دیسکالیفه شد اما زیر بار نرفت.مبارزه مراد علیف بوکسور فرانسوی و فریزر کلارک بریتانیایی در وزن +۹۱ کیلوگرم بوکس المپیک با جنجال های زیادی همراه شد.مراد علیف به دلیل ضربه های سری که به حریف خود زد با رای داوران دیسکالیفه شد. این در حالی بود که حریف او نیز همین کار را تا حدودی کرده بود و تنش زیادی در این مبارزه وجود داشت.او بعد از این تصمیم داور حاضر به ترک رینگ نبود و اعلام کرد: “من برنده شده ام و رینگ را ترک نمی کنم. این بی انصافی است.”داور بازی اشاره داشت که ضربه سر این بوکسور فرانسوی باعث شکستگی و خونریزی سر بوکسور بریتانیایی شد و به همین دلیل بوکسور فرانسوی بازنده اعلام شد. بعد از چندین دقیقه و وقفه در رقابت ها در نهایت بوکسور فرانسوی رینگ رقابت ها را با ناراحتی و عصبانیت ترک کرد.در این وزن ورزشکار کمیته المپیک روسیه توانست مدال برنز را به دست بیاورد.

طلا ی ۱۰۰ متر برای مارسل جیکوبز ایتالیایی

مارسل جیکوبز ایتالیایی موفق شد در ماده ۱۰۰ متر دوومیدانی مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کند. به گزارش ایرنا، مسابقات دوومیدانی المپیک توکیو در مواد مختلف پیگیری شد و در ماده ۱۰۰ متر که طرفداران بسیار زیادی هم دارد پس از برگزاری رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی، مسابقه فینال برگزار شد و در نهایت نماینده ایتالیا صاحب گردن‌آویز طلا شد.در مسابقه فینال هشت دونده حضور داشتند که ژارنل هیوز بریتانیایی به دلیل خطا در استارت، دیسکوالیفای شد و از گردونه رقابت کنار رفت تا هفت نفر به رقابت بپردازند. در پایان این ماراتن جذاب مارسل جیکوبز ایتالیایی با ثبت زمان ۹ثانیه و ۸۰ صدم ثانیه صاحب مدال طلا شد و پس از او فرد کرلی از آمریکا با ۹ثانیه و ۸۴ صدم ثانیه و آندره کان با ۹ثانیه و ۸۹ صدم ثانیه در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و به ترتیب صاحب مدال نقره و برنز شدند.نمایندگان آفریقای جنوبی، آمریکا، چین و نیجریه هم چهارم تا هفتم شدند. البته اینوچج آدگوکه نیجریه‌ای موفق به تمام کردن ۱۰۰ متر نشد و به دلیل آسیب‌دیدگی زمانی برایش به ثبت نرسید.در سه دوره اخیر مسابقات دوی ۱۰۰ متر، یوسین بولت جامائیکایی مدال طلا را به دست آورده بود اما حالا این مدال از آن جیکوبزی شد که مادری ایتالیای و پدری تگزاسی دارد. این دونده ۲۶ ساله پیش از این در مسابقات اروپایی تورین مدال طلا را تصاحب کرده بود.لینفورد کریستی از بریتانیا در سال ۱۹۹۲ آخرین اروپایی پیش از جیکوبز بود که موفق شده بود در ماده ۱۰۰ متر مدال طلا را به دست بیاورد و در ۶ دوره بعدی نمایندگان قاره‌ آمریکا به موفقیت رسیده بودند. ایتالیا هم به اولین مدال طلای خود در این ماده و در ۲ بخش زنان و مردان دست پیدا کرد.

 یک طلا برای دو نفر

در رویدادی ستودنی، دو ورزشکار پرش قطر و ایتالیا تصمیم گرفتند مدال طلا را با هم قسمت کنند.معتض عیسی بارشیم و جیان مارکو تامبری، شرکت کننده گان پرس ارتفاع المپیک در اتفاقی نادر تصمیم به تقسیم مدال با یکدیگر گرفتند. بعد از این که هر دو ورزشکار پرشی به ارتفاع ۲.۳۷ از خود به ثبت رساندند، باید پرشی اضافه انجام می شد تا برنده نهایی مشخص شود اما این دو ورزشکار تصمیم گرفتند از انجام پرش اضافه خودداری کنند و هر دو نفر به طور مشترک به عنوان برنده مدال طلا معرفی شوند. ورزشکار قطر از داوران پرسید آیا می توان هر دو نفر مشترکا برنده طلا شوند و داوران به این ورزشکار جواب مثبت دادند. با این اتفاق بارشیم و تامبری برنده طلای مشترک شدند و در این رشته مدال نقره ای اهدا نشد و ورزشکاری از بلاروس نیز برنده مدال برنز شد.

حذف والیبال ایران

به نقل از همشهری،تیم ملی والیبال ایران با ۳ شکست و ۲ پیروزی حذف زودهنگامی از المپیک توکیو داشت.تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در دور گروهی مسابقات المپیک به مصاف ژاپن میزبان رفت. دو تیم برای صعود به دور بعدی رقابت های المپیک نیاز به پیروزی در این بازی داشتند.تیم ملی والیبال ایران درحالی مقابل ژاپن قرار گرفت که پیش از این بازی به دو پیروزی و دو شکست دست یافته بود. بلند قامتان ایران در رقابت های گروهی المپیک مقابل لهستان و ونزوئلا به پیروزی رسیدند و مقابل کانادا و ایتالیا بازی را واگذار کردند.  تیم ملی والیبال ایران با ترکیب ابتدایی ایران سعید معروف، میلادعبادی پور، سیدمحمد موسوی، علی اصغرمجرد، میثم صالحی، امیرغفور و مهدی مرندی (لیبرو) مقابل ژاپن ظاهر شد.در ست اول ژاپنی ها چند بار از ایران پیش افتادند که آلکنو تلاش کرد با گرفتن وقت استراحت فنی در روند امتیاز گیری آنها وقفه ایجاد کند اتفاقی که در نهایت نیفتاد تا تیم میزبان برنده این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ باشد.ست دوم در حالی آغاز شد که دوتیم بازی پایاپایی را انجام دادند. در این ست، تعویض های آلکنو جواب داد چرا که صابر کاظمی عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و ایران موفق شد این ست را در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به نفع  خود به پایان برساند تا بازی به تساوی کشیده شود.در ست سوم بازی به دلیل حساسیت بازی، تنش هایی بین نیمکت های دو تیم ایجاد شد. هیچ تیمی در این ست نمی‌خواست بازنده شود و همین عامل باعث شده بود بازی زیبایی بین تیم ملی والیبال ایران و تیم ملی والیبال ژاپن شکل بگیرد.  در نهایت تیم ملی والیبال ایران توانست با نتیجه ۳۱ بر ۲۹ ست سوم را به نام خود کند.اما ست چهارم در شرایطی آغاز شد که تصور می شد با توجه به بازی خوب شاگردان آلکنو در ست قبل ایران با روحیه مناسب بازی را به سود خود به پایان برساند. اتفاقی که در نهایت نیفتاد.در انتهای این ست، تیم ملی والیبال ژاپن تیم برتر میدان بود و موفق شد با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ ست چهارم را به نام خود کند.ژاپنی ها که با بردن ست چهارم روحیه بالایی گرفته بودند ست پنجم را طوفانی آغاز کردند و خیلی سریع اختلاف امتیاز را افزایش دادند. با این حال شاگردان آلکنو موفق شدند اختلاف امتیاز را به یک برسانند و در حالی که بازی در نتیجه ۱۳ بر ۱۲ دنبال می شد آبشار غفور در زمین ژاپن تبدیل به امتیاز نشد تا امتیاز ۱۴ برای رقیب ثبت شود.در نهایت ژاپن در بازی ای که می توانست به سود ایران تمام شود برنده این دیدار سرنوشت ساز باشند و به دور بعدی المپیک صعود کنند. تیم ملی ایران با ۳ شکست و ۲ پیروزی حذف زودهنگامی از المپیک داشتند.

آرژانتین با پیروزی مقابل آمریکا از مرحله گروهی صعود کرد.

آمریکا و آرژانتین در چارچوب آخرین بازی مرحله گروهی والیبال المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مصاف هم رفتند که آرژانتین با پیروزی در سه ست متوالی، توانست آمریکا را شکست دهد و در رده سوم گروه B قرار گیرد و به مرحله بعد صعود کند. آمریکا با شکست در این بازی از صعود به مرحله بعدی بازماند و المپیک توکیو در همان مرحله گروهی برای این تیم به پایان رسید. فاکوندو کونته از آرژانتین با کسب ۱۶ امتیاز، بهترین بازیکن این دیدار از حیث کسب امتیاز بود.

تیم های در مرحله یک چهارم نهایی بسکتبال المپیک مشخص شدند.

با پایان مرحله گروهی مسابقات بسکتبال المپیک ۲۰۲۰ توکیو، چهره ۸ تیم صعودکننده به مرحله یک چهارم نهایی مشخص شد.تیم‌‌های اسلوونی، فرانسه، استرالیا، اسپانیا، آمریکا، ایتالیا، آرژانتین و آلمان به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند. رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی المپیک توکیو از روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد ماه به صورت حذفی برگزار خواهد شد. به این ترتیب، آلمان و اسلوونی ساعت۵:۳۰، آمریکا و اسپانیا ساعت ۹:۱۰، فرانسه و ایتالیا ساعت ۱۲:۵۰ و آرژانتین و استرالیا ساعت ۱۶:۳۰ به مصاف یکدیگر خواهند رفت.تیم‌های جمهوری چک، نیجریه، ژاپن و ایران از صعود به مرحله بعدی جا ماندند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند‌.

الکساندر زورف قهرمان المپیک شد.

در فینال مسابقات تنیس المپیک توکیو و در بخش تک نفره، الکساندر زورف آلمانی به مصاف کارن خاچانوف رفت که در نهایت این زوف بود که در دوست با نتایج ۶-۳ و ۶-۱ پیروز شد و مدال طلای این بخش را کسب کرد. مرد شماره ۵ تنیس دنیا در دور قبلی نواک جوکوویچ را از پیش برداشته بود.در بخش مختلط دو نفره، آندری روبلف و آناستاسیا پاولیوچنکووا از کمیته المپیک روسیه موفق به شکست کاراتسف و النا وسنینا شدند و به مدال طلا دست یافتند.

جدول مدالها

ردیفکشورطلانقرهبرنزمجموع
۱چین ۲۳۱۴۱۳۵۰
۲آمریکا۲۰۲۳۱۶۵۹
۳ژاپن۱۷۵۹۳۱
۴استرالیا۱۴۳۱۴۳۱
۵کمیته المپیک روسیه ۱۲۱۹۱۳۴۴
۶بریتانیا۱۰۱۰۱۲۳۲
۷فرانسه۵۱۰۶۲۱
۸کره۵۴۸۱۷
۹ایتالیا۴۸۱۵۲۷
۱۰هلند۴۷۶۱۷
۱۱
۴۷ایران۱۱
۴۷برمودا۱۱
۴۷فیلیپین۱۱
۴۷تایلند۱۱
۴۷لیتوانی۱۱
۴۷یونان۱۱
۴۷اتیوپی۱۱
۵۴…..

ایران همچنان با همان تک مدال طلای تیراندازی، در پایان دهمین روز المپیک توکیو در جایگاه چهل و هفتم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت. نمایندگان ایران در  دهمین  روز بازی‌ها در دو رشته کشتی و والیبال به میدان رفتند که والیبال با شکست برابر ژاپن از صعود بازماند.در این روز چین با ۵١ مدال (٢۴ طلا، ۱۴ نقره و ۱۳ برنز)،  همچنان صدرنشین است.اما آمریکا با ۵۹ مدال ( ٢٠طلا، ٢٣نقره و ۱۶برنز) امروز با یک پله صعود به جایگاه دوم صعود کرد و میزبان با ٣١ نشان ( ١٧طلا، پنج نقره و ٩برنز) و نزول یک پله ای سوم شد.روسیه زیر پرچم کمیته ملی المپیک این کشور هم با ۱٢طلا، ۱٩نقره و ١٣ برنز از چهارمی به پنجمی کوچ کرد و استرالیا با ١۴طلا، سه نقره و ١۴ برنز جای روسیه نشست.در المپیک توکیو یک‌هزار و ۵۸ مدال طلا، نقره و برنز توزیع می‌شود که از بین مجموع مدال ها ۳۳۹ مدال طلا، ۳۳۹ نقره و ۳۸۰ برنز است. تاکنون در بین جایگاه مدالی زنان چین با (١۴ طلا ، پنج  نقره و ۶برنز) اول است و استرالیا با ١٠ طلا، یک نقره و ۶ برنز جای امریکا نشست و آمریکا (با ۹ طلا، ۱۶نقره و ١٠برنز)  از جایگاه دوم به سوم نزول کرد.در بین جایگاه مدالی مردان، آمریکا با (١١طلا، چهار نقره و چهار  برنز) یک پله صعود کرد و دوم شد و ژاپن با( هشت مدال طلا، سه نقره و سه برنز) جایگاه سوم جدول را در اختیار دارند.ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.المپیک توکیو به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر از اول مردادماه ۱۴۰۰ – (۲۳ جولای ۲۰۲۱) به میزبانی ژاپن آغاز شده و ایران با ۶۶ ورزشکار ١٠ زن و ۵۶ مرد در ١۶ رشته در آن حضور دارد.

نتایج ورزشکاران ایران

در نهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو ورزشکاران ایران تنها در دو رشته کشتی و والیبال مسابقه دادند و در هر دو رشته ورزشکاران ایران ناکام بودند.علیرضا نجاتی در ۶۰ و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، ۲ نماینده ایران در روز نخست این رقابت ها بودند که نجاتی با شکست ۵ بر ۵ مقابل حریف ارمنستانی در دور نخست، حذف شد و میرزازاده نیز پس از برتری مقابل حریف کره‌ای، برابر میخاین لوپز کشتی‌گیر ۳۸ ساله کوبایی و دارنده ۸ طلای جهان و المپیک با نتیجه ۸ بر صفر شکست خورد، اما با راهیابی لوپز به فینال، میرزازاده در گروه شانس مجدد برای مدال برنز مبارزه خواهد کرد. میرزازاده فردا صبح ساعت ۶:۳۰ به مصاف الکسوج از رومانی می‌رود و در صورت پیروزی، برای کسب مدال برنز با رضا کایالپ از ترکیه مسابقه خواهد داد.تیم ملی والیبال نیز با سه شکست و دو پیروزی و قرارگیری در رده پنجم گروهش از رسیدن به دور بعدی مسابقات بازماند.  

ترین‌”های فصل بیستم لیگ برتر فوتبال

لیگ بیستم با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید. به گزارش ایسنا، ماراتن قهرمانی در لیگ بیستم بین پرسپولیس و سپاهان در نهایت با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید. این دوره از رقابت‌ها که زیر سایه کرونا به طور کامل بدون حضور تماشاگر برگزار شد به کم‌گل‌ترین دوره لیگ برتر تبدیل شد . در ادامه این گزارش به ترین‌های آماری دوره بیستم لیگ برتر می‌پردازیم.

آمار ویژه-برای اولین بار در ادوار ۱۶ تیمی لیگ برتر، دو تیم توانستند از مرز ۶۰ امتیاز عبور کنند. در ۱۹ دوره قبلی لیگ برتر هر تیمی که بالای ۶۰ امتیاز آورده بود، قهرمان شده بود اما این اتفاق برای سپاهان لیگ بیستم رخ نداد و آن‌ها با ۶۵ امتیاز پس از پرسپولیس ۶۷ امتیازی در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفتند.

بیشترین پیروزی-پرسپولیس و سپاهان با ۱۹ برد-بهترین رکورد این بخش در ادوار لیگ مربوط به پرسپولیس لیگ نوزدهم با ۲۱ برد است.

بیشترین باخت-ماشین‌سازی با ۲۰ باخت -نساجی با ۱۵ باخت و نفت مسجد سلیمان، ذوب‌آهن و سایپا با ۱۴ باخت در رده‌های بعدی قرار دارند. نکته جالب این بخش باخت‌های نساجی است که بیشتر از سه تیم دیگری که برای بقا در لیگ تا هفته پایانی جنگیدند بود اما در هفته بیست و هشتم توانستند ماندنشان در لیگ برتر را قطعی کنند. استقلال اهواز با ۲۱ باخت در فصل ۹۵-۹۴ رکورددار این بخش است.

بهترین خط حمله

سپاهان: ۵۳ گل

پرسپولیس: ۴۷ گل

استقلال: ۳۶ گل

تراکتور با ۵۸ گل زده در فصل ۹۴-۹۳ رکورددار این بخش است.

بدترین خط حمله

ماشین‌سازی و سایپا: ۱۹ گل زده

بهترین خط دفاع

پرسپولیس: ۱۴ گل خورده

فولاد: ۱۸ گل خورده

استقلال: ۱۹ گل خورده

پرسپولیس در لیگ‌های ۹۸-۹۷ و ۹۶-۹۵ و استقلال خوزستان در لیگ ۹۵-۹۴ آمار ۱۴ گل خورده را ثبت کردند.

بدترین خط دفاع

ماشین‌سازی: ۵۲ گل خورده

ذوب آهن: ۳۹ گل خورده

استقلال اهواز در فصل ۹۵-۹۴ آمار ۵۷ گل خورده را ثبت کرد.

بیشترین تفاضل گل

پرسپولیس: ۳۳

سپاهان: ۲۹

استقلال: ۱۷

پرسپولیس در این فصل بهترین تفاضل گل ادوار ۱۶ تیمی لیگ برتر را ثبت کرد.

آقای گل

سجاد شهباززاده (سپاهان): ۲۰ گل

گادوین منشا (گل‌گهر): ۱۴ گل

محمد عباس‌زاده (تراکتور): ۱۲ گل

امین قاسمی نژاد (پدیده): ۱۱ گل

آقای پاس گل

سروش رفیعی (سپاهان): ۹ پاس گل

احمد زنده‌روح (گل‌گهر): ۸ پاس گل

مهدی قایدی (استقلال) و امید عالیشاه (پرسپولیس): ۶ پاس گل

https://akhbar-rooz.com/?p=121551 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x