سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

زاکانی چطور شهردار شد؟ چمران: اعضای شورای شهر را تهدید کردند

صبح امروز (پنجشنبه) پس از برگزاری مراسم تحلیف اعضای شورای شهر تهران، مهدی چمران بی‌خبر از پخش زنده مراسم و روشن بودن میکروفونش گفت‌وگویی با نرجس سلیمانی دیگر عضو شورای شهر داشت و ناخودآگاه راز شهردار شدن زاکانی را فاش کرد.

آنگونه که خبرگزاری ایلنا گزارش کرده است مهدی چمران ریس شورای شهر جدید تهران که اطلاعی از روشن بودن میکروفن خود نداشت در پاسخ به انتقادات نرجس سلیمانی مبنی بر اینکه کاش رای های ما شفاف و آشکار بود و این مسأله پیش نمی آمد، پاسخ داد: “من دیشب یکی از بدترین شب ها را داشتم، حتی از جنگ بدتر بود. آنقدر ناراحت شدم از اینکه اسامی اینگونه منتشر شده است در حالی که (از قبل) این همه ما اعلام کرده بودیم.”

سلیمانی در واکنش به گفته های چمران ادامه داد: “اگر رای گیری به صورت شفاف و در روز یکشنبه انجام می شد بهتر بود.”

چمران در واکنش گفت: “عده ای فشار می آورند.”

سلیمانی افزود: «عده ای از دوستان از اول رایشان این نبود. رایشان اشتباه رفته و باید از رای خود صیانت کنند و بهتر است موضوع شفافیت را خودمان شروع کنیم. چه اشکالی دارد رای آشکار باشد.»

چمران در واکنش تاکید کرد: “البته در قانون نوشته شده رای را مخفی بگیرید که این هم دلایلی دارد. یک عده را می ترسانند، اصلا تهدیدشان کردند. همین حالا که رای مخفی هم دادند، به آنها گفتند اگر رای ندهید چنین می کنیم! و به من گفتند و من چند وقت پیش تذکر دادم که این کارها را نکنید و شما آن موقع تشریف نداشتید.”

شب گذشته رسانه‌ها ار انتخاب علیرضا زاکانی رییس مرکز پژوهش های مجلس به عنوان شهردار تهران خبر دادند. این در حالی بود که مهدی چمران اعلام کرد که رای گیری روز یکشنبه انجام خواهد شد. با این حال رسانه‌های اصولگرا حتی رای اعضای شورای شهر را هم اعلام کردند به این ترتیب روشن شد ۱۲ عضو شورای به علیرضا زاکانی رای داده اند و هشت عضو نیز به رقیب او یعنی مازیار حسینی. 

صبح امروز چمران در گفت وگویی تاکید کرد اخبار منتشر شده مربوط به رای‌گیری استمزاجی و غیررسمی بوده است با این حال احتمالا نظر شورا در رای گیری اصلی تغییری نکند. 

https://akhbar-rooz.com/?p=121877 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x