پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

زلاتان: ۲۷ فرزند دارم؛ اعضای «ناتو» در وادا؛ فوتبال گرفتگی و رسانه های ورزشی اروپا

نازک بین: ژاپن قرار است بعد از یک سال تاخیر بخاطر ویروس کرونا،سال آینده میزبانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ را برگزار کند. حالا بعد از شناسایی ۵ مورد جدید ابتلا به ویروس انگلیسی، مرزهای خود را به روی مسافران خارجی خواهد بست. تعطیلی ژاپن از ۲۸ دسامبر (۸ دی) آغاز می‌شود. این ویروس جدید زنگ هشدار را برای کشورها به صدا درآورده است. این شرایط باعث شده تا اکثر کشورها مرزهای خود را ببندند. در این مرحله ژاپن فروش بلیت برای جام امپراتوری که اول ژانویه (۱۲ دی) برگزار می‌شود را متوقف کرده است. این رویداد برای جنبش المپیک بسیار مهم بوده چرا که این یک رویداد رسمی تست فوتبال برای بازی‌های آینده المپیک است.
مسابقات نیمه نهایی روز یکشنبه و فینال هفته آینده در استادیوم ۶۰ هزارنفری المپیک که میزبان مراسم افتتاحیه و اختتامیه است، برگزار می‌شود. در حال حاضر ۱۶ هزار بلیت برای این مسابقات به فروش رفته است. بعد از جام امپراتوری، ژاپن برگزاری رویدادهای آزمایشی از جمله بوچیا، ورزش‌های صعودی و شنای هنری را در دستور کار دارد.
ژاپن به دلیل همجواری جغرافیایی خود با چین که در آنجا نخستین مورد مبتلا به ویروس کرونا دیده شد، مرزهای خود را بست و اقدامات سختگیرانه‌ای برای آزمایش و کنترل ویروس به اجرا گذاشت.

لاوروف: ۹۰ درصد اعضای کمیته اجرایی وادا عضو ناتو هستند

وزیر امور خارجه روسیه درباره محرومیت ۲ ساله ورزش این کشور در سطح جهانی و قانون محدودیت حضور بازیکنان خارجی در فوتبال باشگاهی روسیه صحبت کرد. سرگئی لاوروف در بخشی از گفت‌وگوی بلندش با شبکه Matchtv روسیه با اشاره به محرومیت ۲ ساله ورزش کشورش از سوی آژانس جهانی ضد دوپینگ (WADA) گفت: به طور کلی مخالف دوپینگ هستم که با وجود مسائل مختلفی سلامتی افراد را به خطر می‌اندازد. به نظرم برخی موارد را در سطح جهانی برای داشتن ورزش پاک باید حذف کنیم. ما از مدت زمان طولانی با وادا همکاری می‌کنیم، هر چند گاهی اوقات خیلی نیازمند همکاری بسیار نزدیک نبودیم. در نهایت پرونده روسیه و وادا با صدور حکم نهایی بسته شد و باید مسئولیت جدیدی را بپذیریم. وزیر امور خارجه روسیه افزود: در شرایط کنونی دولت آمریکا قانون ضد دوپینگ رودچنکو را تصویب کرده که در صورت اجرا شدن باعث شرم ورزش جهان خواهد بود. این اقدام، وادا را در مبارزه با دوپینگ به حاشیه می‌کشاند، البته باید بگویم ساختار آژانس جهانی ضد دوپینگ هم ناقص است. ۹۰ درصد اعضای کمیته اجرایی وادا عضو ناتو یا متحدان نزدیک به این سازمان هستند. سرگئی لاوروف در مورد قانون محدودیت جذب بازیکنان خارجی در باشگاه‌های فوتبال روسیه اظهار داشت: فکر نمی‌کنم اجرایی شدن این قانون در سال جاری باعث کسب نتایج ضعیف نمایندگان روسیه در لیگ قهرمانان اروپا شده باشد. به هر حال باید به نوعی از فوتبال روسیه محافظت کنم و مخالف این قانون نیستم. من از بسیاری از همکاران خارجی‌ام شنیدم که ورزشکاران زیادی به دلیل کسب درآمد بیشتر به کشورمان می‌آیند. این موضوع باعث می‌شود تا بازیکنان ما فرصت کمتری برای نمایش توانمندی خود پیدا کنند.

زلاتان: ۲۷ فرزند دارم

علیرضا نجاتی: زلاتان ابراهیموویچ گفت میلان مثل خانه اش می ماند و بازیکنان این تیم مثل فرزندانش هستند. بخشی از مصاحبه جذاب زلاتان با اسپورت ویک را در ادامه می خوانیم:

میلان خانه من است-در باشگاه های زیادی بازی کرده ام و به تمام باشگاه هایی که در آن ها بازی کرده ام احترام می گذارم. خاطراتی عالی از همه تیم هایم دارم اما میلان جایی است که حس می کنم در خانه هستم. وقتی هر صبح به میلانلو می روم، برای برگشتن به خانه دیگر عجله ندارم چون در خانه هستم. این را اولین بار در سال ۲۰۱۰ حس کردم که برلوسکونی و گالیانی مرا به میلان آوردند. میلان جو و حس دیگری نسبت به سایر تیم ها دارد، به خاطر همین میلان برایم بهترینِ بهترین هاست. 

من ثبات دارم؛ مثل خیلی از برندگان توپ طلا ناپدید نشدم -دوازده توپ طلای فوتبال سوئد را با یک توپ طلای فرانس فوتبال عوض نمی کنم چون توپ های طلای فوتبال سوئد برایم به معنای ثبات و استمرار است. خیلی ها را دیده ام که قهرمان جام جهانی، یورو، لیگ قهرمانان اروپا و حتی توپ طلا شده اند و یک سال فوق العاده را سپری کرده اند اما در ادامه ناپدید شدند. در عوض من ۲۵ سال است که در اوج هستم، همیشه در اوج بوده ام. به خاطر همین حاضر نیستم دوازده عنوان مرد فوتبال سوئد را با یک توپ طلای فرانس فوتبال عوض کنم چون تفاوت زیادی میان آن ها وجود دارد.  

باید همیشه به هر قیمتی که شده پیروز شوم -داروی من، پیروزی است. توضیحش سخت است اما هر وقت در زمین هستم باید به هر قیمتی پیروز شوم. من در تمرینات نرخ پیروزی ۹۵ درصد دارم. این دروغ نیست و باختن من اتفاقی معمول نیست. من باید هم در تمرینات و هم در زمین برنده شوم و تیم هم باید این را بفهمد. شاید میلان شش ماه پیش از تساوی با پارما خوشحال می شد اما این بار به خاطر تساوی دقایق پایانی با پارما همه عصبانی بودیم و روز فردایش هم اوضاع همین طور بود.  

۲۷ فرزند دارم؛ ۲ نفرشان در سوئد و ۲۵ نفرشان در میلان -خواسته ام برای کریسمس؟ من هرگز چیزی را از کسی درخواست نمی کنم. من خودم بابانوئل هستم که برای تمام ۲۷ بچه ام هدیه می برم؛ دو فرزندم در سوئد هستند و ۲۵ فرزند دیگرم در میلانلو. وقتی ژانویه ۲۰۲۰ به میلان آمدم، آن ها در رده دوازدهم بودند اما توانستیم به صدر جدول برسیم. ما ثابت کرده ایم که بهترین هستیم و باید همین طور ادامه دهیم. 

یکی علیه همه، همه علیه یکی

کوروش مظاهری: نابینایی مانع آن شده که «لاوسر» شغلی ثابت داشته باشد؛ حتی بی‌خانمان هم بوده است: شطرنج بازی می‌کنم، چون به من کمک می‌کند چیزهایی که نمی‌توانم تغییر دهم را تحمل کنم. ماجرایش را شنیده‌اید؟ دختری که شروع دشواری در زندگی دارد و شطرنج را کشف می‌کند. او قهرمان آمریکا می‌شود و زبان روسی یاد می‌گیرد. حالا می‌خواهد به روسیه برود تا شطرنج بازی کند اما پولش را ندارد.

نه، صحبت بت هارمون، قهرمان سریال «گامبی وزیر» نیست، بلکه از جسیکا لاوسر صحبت می‌کنیم که سه بار قهرمان شطرنج نابینایان آمریکا شده است. معلم کلاس هشتمش نام او را چسیکا (ترکیب Chess و Jessica) گذاشته بود.

لاوسر که ۴۰ سال دارد، ۱۶ هفته زودتر از موعد به دنیا آمد. او مانند همه نوزادان زودرس، نیاز به اکسیژن داشت و همین باعث آسیب به چشم او شد. یکی از چشمان او کاملاً نابینا است و چشم دیگرش هم بسیار، بسیار ضعیف است. بینایی او محدود است و مهره‌های شطرنج برایش محو و تار به نظر می‌رسند. او می‌تواند ببیند که مهره‌ای روی یک خانه در صفحه شطرنج قرار دارد اما نمی‌تواند آن مهره را تشخیص دهد.

مشکل او در شطرنج این است که دست‌به‌مهره بازی است؛ یعنی اگر دست به یک مهره بزنید، باید آن را حرکت بدهید اما او می‌گوید: «اگر نیاز به تشخیص یک مهره در بازی داشته باشم، کافی است آن را کمی لمس کنم و بگویم: برای شناسایی مهره است، نه برای گرفتن آن.» مایکل آیگنر، که هم‌تیمی او در اولین المپیاد آنلاین برای معلولان بود، می‌گوید: «هیچ‌کس نمی‌تواند تشخیص دهد که جسیکا نابینا است.»

شطرنج‌بازان نابینا اغلب از یک صفحه و مهره‌های مخصوص استفاده می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد دست به مهره‌ها بزنند، بدون آنکه مهره‌ها بیفتند اما او نیازی به این کار ندارد.

شطرنج مدت‌هاست که پناهگاه او است. او این بازی را در ۷ سالگی یاد گرفت، زمانی که از مدرسه افراد نابینا و ناشنوا در ایالت آریزونا به یک مدرسه معمولی منتقل شد. او می‌گوید: «در آن سن مانند بازی‌های دیگر بود» اما وقتی او به کلاس هفتم رسید و به مدرسه جدیدی در کالیفرنیا رفت، بازی را جدی‌تر گرفت. لاوسر می‌گوید: «وقتی در اولین روز وارد کلاس شدم، دیدم که قفسه‌هایی در انتهای کلاس است که روی آنها صفحات شطرنج قرار داده شده. می‌دانستم که بچه‌ها اسم من را چهارچشم خواهند گذاشت. به خودم گفتم شاید اگر آنها را ببرم، سرانجام دهانشان را ببندند.»

لاوسر که حالا در کانزاس‌سیتی زندگی می‌کند، بارها محل زندگی‌اش را عوض کرده است، چرا که نابینایی او مانع آن شده که شغلی ثابت داشته باشد. او در یک سال گذشته حتی بی‌خانمان هم بوده است. او می‌گوید: «چیزی که بیش از همه من را اذیت می‌کند این است که به دلیل نحوه به دنیا آمدنم نمی‌توانم سهم خوبی از زندگی داشته باشم.» او برای اینکه بتواند بیمه معلولیت را داشته باشد، نمی‌تواند درآمدی بیش از ۲۱۱۰ دلار در ماه داشته باشد.

او می‌گوید: «این محدودیت بسیار سختی است و باعث شده که در کل دوران بزرگسالی‌ام همیشه در فقر باشم، حتی با آنکه همیشه کار کرده‌ام. به همین دلیل است که شطرنج بازی می‌کنم، چون به من کمک می‌کند چیزهایی که نمی‌توانم تغییر دهم را تحمل کنم. من ترحم نمی‌خواهم و فرصت می‌خواهم. می‌خواهم با دیگران برابر باشم.»او با بازی در خیابان شطرنجش را قوی کرده است. محل محبوب او، انجمن دانشجویان در دانشگاه ایالتی سان‌فرانسیسکو است، جایی که در ۳۶ سالگی مدرک کارشناسی‌اش را گرفت.

او می‌گوید: «چندین صفحه شطرنج جلویم می‌گذاشتم و از همه دعوت می‌کردم با من بازی کنند.» او توجه بسیاری را جلب می‌کرد، نه به خاطر نابینایی یا زن بودنش، بلکه به دلیل اینکه نبرد یک نفر مقابل چندین نفر همیشه جذاب است. مغازه‌ها دریافتند که وقتی او نزدیکشان است، فروششان افزایش پیدا می‌کند و مردم می‌ایستند و تماشایش می‌کنند. او می‌گوید: «یک بار مدیر یک ساختمان به من گفت: امیدوارم ناراحت نشوی، ولی ما دوست داریم تو را به فرزندی قبول کنیم!»

او به دلیل آنکه در خیابان به دفعات پرشماری بازی کرده، سرعت بالایی دارد و اغلب حرکات آغازین او نامتعارف است. او در شطرنج پنج‌دقیقه‌ای، یک درجه پایین‌تر از درجه استادی قرار گرفت. هدف او رسیدن به استادی است، هرچند که می‌داند زمان علیه او است و کمتر شطرنج‌بازی بعد از ۴۰ سالگی به درجه استادی رسیده است: «اما من رویایم را از دست نمی‌دهم.»

لاوسر در ماه اکتبر برای سومین سال پیاپی فاتح شطرنج نابینایان آمریکا شد، تورنمنتی که با وجود شیوع ویروس کرونا، به صورت حضوری برگزار شد. قرار بود این تورنمنت در ماه جولای باشد. او پیش از شیوع ویروس کرونا به ویرجینیا آل‌ورسون، رئیس اتحادیه شطرنج نابینایان آمریکا گفته بود که امیدوار است ۲۰ نفر را به این تورنمنت جذب کند (معمولاً ۱۰ نفر از ۱۰۰ عضو می‌آیند)، اما در شرایط همه‌گیری کووید-۱۹، تنها سه نفر آمدند: آل‌ورسون، هم‌اتاقی‌اش پائولین داونینگ و لاوسر. آل‌ورسون می‌گوید: «ما حس کردیم که اگر جسیکا مشتاق آن است که از کانزاس‌سیتی به نیوهمپشایر بیاید تا از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند، باید تورنمنت را به نحوی برگزار کنیم. او عاشق شطرنج است و البته دوست داشتم او را ببینم.»

البته المپیاد معلولان امسال در سطح بسیار بالاتری برگزار شد. قرار بود این مسابقات در سیبری باشد اما به صورت آنلاین برگزار شد و ۶۰ تیم از ۴۴ کشور در آن حضور یافتند. تیم آمریکا دهم شد. لاوسر خوب شروع نکرد اما بازی کلیدی دور آخر مقابل بازیکنی از برزیل را برد. او مهم‌ترین عضو تیم بود، چرا که هر تیم باید یک ورزشکار زن هم می‌داشت. بدون او، تیم آمریکا امکان حضور پیدا نمی‌کرد.

آیگنر می‌گوید: «در وسط تورنمنت، پس از آنکه او سه بازی اولش را باخت، ما یک ساعت شطرنج سرعتی را برای تفریح بازی کردیم. او همه گامبی‌هایش را علیه من به کار بست و در برخی دیدارها به دردسر افتادم. وقتی او در دور چهارم سرانجام پیروز شد، گفتم خدا را شکر، بالاخره دیگران دیدند که تو چقدر خوبی. او با همان سبکی که مقابل من بازی می‌کرد کار کرد.»

المپیاد بعدی در سال ۲۰۲۲ در روسیه برگزار می‌شود. لاوسر دوست دارد حضور داشته باشد اما نمی‌داند چطور به این مسابقات برود. امسال که قرار بود بازی‌ها در سیبری باشد، فیده، فدراسیون بین‌المللی شطرنج، حاضر شد هزینه اقامت او به همراه ۱۵۰۰ یورو هزینه مسافرت را بپردازد. البته کریس برد، مدیر رویدادهای فیده در فدراسیون شطرنج آمریکا می‌گوید: «اینکه این پول برای رفت و برگشت کافی باشد مشخص نیست.» تا زمانی که همه‌گیری ویروس کرونا ادامه دارد، فدراسیون کمکی به ورزشکاران برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی نمی‌کند.

برای لاوسر، این ماجرایی آشنا است. او شش بار به مسابقات جهانی نابینایان صعود کرده اما هرگز امکان حضور در آنها را نداشته است.

لاوسر فعلاً امیدوار است شغلش را در کانزاس‌سیتی ادامه دهد و همینطور آپارتمانش را نگه دارد؛ او در خانه‌اش می‌تواند صدای غرش قطارها را بشنود که به ایستگاه می‌روند و می‌آیند اما رویای بلندمدت او چیست: «اینکه به اندازه‌ای پول دربیاورم که بتوانم به زندگی ادامه دهم، نه اینکه مشکل بدهی داشته باشم و اینکه روزی یک خانه بخرم. اینکه بتوانم هر روز از زبان روسی استفاده کنم، رقابت کنم و به دیگران کمک کنم. شاید هم به روسیه بروم، انگلیسی تدریس کنم و شطرنج بازی کنم.»

منبع: نیویورک تایمز

اولین لژیونر زن فوتبال ایران بودم

ترنم کشاورز: زهرا قنبری در گفت‌و‌گو با در خصوص شرایط تمرینی تیم وچان کردستان گفت: ۲ ماهی می‌شود که تیم ما زودتر از زمان شروع لیگ تمرینات آماده‌سازی‌اش را شروع کرده که خوشبختانه در حال حاضر به دلیل انجام تمرینات منظم تیم از شرایط بسیار خوبی برخوردار است. امیدوارم بتوانیم امسال به اهداف تیمی‌مان دست پیدا کنیم و باعث خوشحالی هواداران شویم. او درباره اینکه در سال ۹۷_۹۸ با ۵۱ گل زده خانم گل فوتبال ایران شد که این رکورد در تاریخ فوتبال کشور، در هر ۲ رده زنان و مردان، بی‌سابقه بوده و چقدر امید دارد تا دوباره بتواند به این عنوان دست پیدا کند، گفت: برای رسیدن به این رکورد خیلی تلاش کردم. روزهایی بوده که واقعاً سخت تمرین کرده‌ام و مصدوم هم شده‌ام. زحمت بسیار زیادی کشیدم تا بتوانم بهترین بازیکن و خانم گل لیگ برتر فوتبال کشور شوم. البته به این خاطر که این رکوردها جزئی از اهداف زندگی‌ام بود خیلی سخت برایشان تلاش کردم و خدا را شکر توانستم به آنها دست پیدا کنم. امسال هم با وجود اینکه در صدر جدول خانم گلی هستم دوست دارم که تیم وچان به عنوان قهرمانی دست پیدا کند. بعد از قهرمانی وچان امیدوارم بتوانم افتخارات فردی را که برایم مهم است به دست آورم. ولی اینکه بخواهم دوباره آن ۵۱ گل را بزنم فکر می‌کنم با توجه به شرایط فعلی کمی دور از دسترس باشد چراکه در حال حاضر تعداد بازی‌ها خیلی کمتر از قبل شده و شرایط‌ هم خیلی نسبت به سال‌های گذشته متفاوت شده است. ولی با تمام اینها امیدوارم بتوانم برای تیمم مثمرثمر باشم و عملکرد قابل قبولی از خودم به نمایش بگذارم.

تیم ملی فوتبال زنان ایران شرایط خوبی ندارد

  مهاجم تیم وچان کردستان در پاسخ به این سوال که بین او، گلنوش خسروی و سبا سلیمی چه کسی اولین لژیونر فوتبال زنان ایران محسوب می‌شود، توضیح داد: تا آنجا که می‌دانم گلنوش سال گذشته به لیگ ترکیه پیوست و سبا سلیمی هم در حال حاضر بازی نمی‌کند، فقط گفتند که به لیگ آذربایجان رفته و لژیونر شده است. ولی من در سال ۹۵ با همکاری و تلاش چند نفر از بازیکنان ایرانی در لیگ عراق بازی کردم که توانستیم به کمک آنها تیم گاز شمال کرکوک را قهرمان لیگ برتر آن زمان عراق کنیم. بعد از آن بازیکنان زن بیشتری توانستند به عنوان فوتبالیست لژیونر وارد لیگ‌های مختلف شوند که این به‌شخصه برای من خیلی باعث افتخار است. البته من هرگز دنبال این نبودم که بگویم من اولین نفر هستم. این مسائل هرگز برایم اهمیتی نداشته است. با تمام اینها دوست دارم برای تمامی ورزشکاران زن و مرد کشورم که برای بالا بردن پرچم ایران عزیزمان شبانه‌روز تلاش می‌کنند آرزوی موفقیت و سربلندی داشته باشم. قنبری ارزیابی خود را از شرایط تیم ملی فوتبال زنان چنین بیان کرد: متاسفانه در تیم ملی شرایط خوبی نداریم چون از سال گذشته تا به حال هیچ اردویی نداشته‌ایم. فکر می‌کنم بازیکن‌ها علاوه بر اینکه دوست دارند در لیگ فوتبال بازی کنند این هدف و امید را هم دارند که بتوانند به تیم ملی راه یابند. ولی ما این شرایط را نداریم و اردوهای ملی برگزار نمی‎شود که واقعاً جای تاسف است. همیشه سه چهار ماه مانده به مسابقه برای ما اردو برگزار کرده‌اند و انتظار هم داشته‌اند بهترین نتیجه را کسب کنیم. چنین چیزی اصلاً امکان‌پذیر نیست؛ حتی تیم ملی فوتبال زنان آمریکا هم که باشد هرگز نمی‌تواند با این وضعیت نتیجه بگیرد. در تیم ملی همیشه ۲۰ تا ۳۰ درصد امکانات در اختیارمان می‌گذارند اما انتظار دارند نتیجه عالی کسب کنیم. هیچ کجای دنیا چنین چیزی منطقی و قابل قبول نیست. در حال حاضر تیم ملی ما در شرایط بسیار بدی قرار دارد. تا آنجا که می‌دانم، تیم‌های خیلی خوب دنیا شاید به خاطر شیوع ویروس کرونا کمی شرایط‌شان تغییر کرده باشد ولی هیچ‌کدام از آن کشورها تیم ملی کشورشان را به امان خدا رها نکرده‌اند.او ادامه داد: برای مثال در سال‌های گذشته زمانی که ما با تیم ملی سوئد یک بازی دوستانه داشتیم بازیکنان آنها به ما می‌گفتند، با وجود اینکه خیلی لیگ پرفشار و سختی را برگزار می‌کنیم ولی هفته‌ای ۲ سه جلسه اردوی ملی هم داریم تا هماهنگی بین بازیکنان حفظ شود و از شرایط مسابقه دور نشویم. متاسفانه دقیقاً برعکس لیگ برتر ایران که سال به سال در حال پیشرفت است ولی تیم ملی فوتبال زنان اصلاً وضعیت خوبی ندارد. خواهشم از مسئولان این است که تیم ملی زنان را نادیده نگیرند. حالا زمان شیوع ویروس کرونا را فاکتور می‌گیریم ولی این کرونا بالاخره تمام می‌شود. امیدوارم این بار دیگر سه چهار ماه قبل مسابقات برای ما اردو برگزار نکنند. مسئولان نباید هیچ زمان تیم ملی را به حال خودش رها کنند. باید اردوها همیشه به شکل منظم برقرار باشد تا تمامی بازیکنان چه قدیمی‌ها و چه بازیکنانی که جدید به تیم اضافه می‌شوند

 اکیپ بهترین ورزشکار سال ۲۰۲۰ را انتخاب می‌کند

روزنامه های ورزشی اروپا، در آخرین روزهای سال جاری میلادی، حال و هوایی عیدانه دارند و در کنار آن هم نگاهی به رقابت های فوتبال در قاره سبز. روزنامه های بریتانیایی، نگاهی داشتند به پیروزی آرسنال برابر شاگردان لمپارد در دربی لندن، روزنامه‌های ایتالیایی نگاهی داشتند به وضعیت میلان و یوونتوس و دیگر تیم‌های سری A، روزنامه‌های اسپانیا هم وضعیت رئال مادرید و بارسلونا را بررسی کرده‌اند.

روزنامه‌های ورزشی انگلیس و تیتر اول آنها پیروزی آرسنال برابر چلسی است. روزنامه «ساندی اکسپرس»، در صفحه ورزشی خود، با انتشار عکسی از شادی بازیکنان آرسنال، به پیروزی این تیم در دربی لندن اشاره کرده است. اکسپرس، در تیتری بزرگ با اشاره به بازی این تیم در «باکسینگ دی»، نوشته: «جعبه‌های باهوش آرتتا» تیتری که اشاره‌ای به هدیه‌های کریمس دارد. اکسپرس در ادامه نوشته: «میکل آرتتا با پیروزی در دربی لندن، فشارها روی خودش را کاهش داد.» این روزنامه در گزارشی دیگر به احتمال حضور مسی در منچسترسیتی اشاره کرده است. این روزنامه حضور مسی در سیتی را اتفاقی خوب برای این بازیکن دانسته است.

روزنامه «میل»، در صفحه ورزشی خودش، نگاهی داشته به پیروزی آرسنال برابر چلسی و از قول فرانک لمپارد، مربی جوان چلسی، نوشته: « فرانک صادقانه می‌گوید: ما به آنچه لیاقتش را داشتیم رسیدم. آرسنال دوباره متولد شده است.» آرسنال فصل خوبی را سپری نمی‌کند و پیروزی برابر چلسی، می‌تواند شرایط را برای توپچی‌های لندن، بهتر کند. ضمن اینکه به نوعی آینده کاری میکل آرتتا در آرسنال را هم تا حدودی تضمین کرده است.روزنامه «ساندی تلگراف»، در صفحه ورزشی خودش، اشاره‌ای داشته به پیروزی آرسنال برابر چلسی و درخشش ژاکا و دیگر بازیکنان آرسنال در این دیدار. «تلگراف»، اشاره‌ای هم داشته به تساوی لسترسیتی برابر منچستریونایتد. آبی‌های لستر، که ۲ بار از مهمان خودشان عقب افتادند در نهایت با درخشش جیمی واردی، توانستند به بازی بازگردند و از یک شکست خانگی فرار کردند. روزنامه «کوریره دلو اسپورت»، در بیست و هفتمین روز از ماه دسامبر، نگاهی داشته به تعطیلات بازیکنان شاغل در سری A ایتالیا و با عکسی از رونالدو در کنار ولیعهد دبی، نوشته، «کریسمس در دبی». «کوریره» در ادامه نگاهی داشته به احتمال هم بازی شدن لیونل مسی و سرخیو آگوئرو در منچسترسیتی. 

روزنامه «گازتا دلو اسپورت»، عکسی از شادی بازیکنان میلان را منتشر و تیتر «نگاه کامل به میلان» را برای صفحه اول خودش انتخاب کرده است. «گازتا» نگاهی هم داشته به درخشش رونالدو در امر گلزنی در سال ۲۰۲۰ میلادی. بازیکنی که گل‌های حساسی برای یوونتوس به ثمر رساند و یکی از ارکان اصلی قهرمانی یوونتوس در فصل گذشته سری A بود. روزنامه «توتو اسپورت»، آخرین روزنامه ایتالیا است که در این گزارش بررسی می‌کنیم. این روزنامه با انتشار عکسی از دیبالا و اریکسن، ۲ بازیکن یوونتوس و اینتر، به احتمال جدایی آنها از فوتبال ایتالیا پرداخته و تیتر: «دیبالا – اریکسن؛ پاریس تماس می‌گیرد» را برای صفحه اول خودش انتخاب کرده است. «توتو اسپورت» در ادامه عکسی از مسعوت اوزیل، ستاره سابق تیم ملی آلمان و بازیکنان آرسنال را چاپ کرده و نوشته: «لورنته و اوزیل، یووه آنها را می‌گیرد؟» هرچند در روزهای اخیر شایعه حضور اوزیل در لیگ ترکیه به گوش می‌رسد اما یوونتوس نشان داده که می‌تواند مقصد خوبی برای بازیکنان آزاد باشد. باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی در ادامه فصل رخ خواهد داد و آیا اوزیل راهی تورین می‌شود یا خیر؟

 روزنامه «مارکا»، با انتشار عکسی از لوکا مودریچ، ستاره کروات تیم رئال مادرید، تیتر «لوکا، شما آن را به دست آورده‌اید» را برای صفحه اول خودش انتخاب کرده است. تیتری که خبر از تمدید قرارداد مودریچ با رئال مادرید برای یک فصل دیگر می‌دهد. طبق اعلام «مارکا»، مدیران مادرید و لوکا مودریچ بعد از مذاکراتی که با یکدیگر داشتند، بر سر قراردادی جدید به توافق رسیده‌اند. توافقی که می‌تواند به رئال مادرید کمک کند. مودریچ در سال‌های حضورش در مادرید موفقیت‌های زیادی کسب کرده و باید دید در ادامه هم می‌تواند به موفقیت‌های بیشتری برسد یا خیر؟روزنامه «موندو»، چاپ اسپانیا، در صفحه اول خودش، با انتشار عکسی از مائوریسیو پوچتینو، گزینه جانشینی توماس توخل در پاری‌سن‌ژرمن، تیتر «پوچه، مسی را می خواهد» را برای آن انتخاب کرده است. موضوعی که چندان دور از ذهن نیست و این بازیکن می‌تواند دوباره با نیمار همبازی شود. آرزویی که دوست داشت در بارسلونا اتفاق بیفتد. روزنامه «اسپورت» اسپانیا، نیز عکسی از بازیکن اسپانیایی منچسترسیتی را منتشر کرده و نوشته: «حمله نهایی» موضوعی که اشاره به تلاش بارسلونا برای جذب اریک گارسیا دارد. این روزنامه البته نگاهی هم به مذاکرات دپای و بارسلونا داشته است.روزنامه «اکیپ» فرانسه، آخرین روزنامه ای است که در نگاه به روزنامه‌های بیست و هفتمین روز از ماه دسامبر آن را بررسی می‌کنیم. این روزنامه با انتشار عکسی از لوئیس همیلتون، قهرمان فرمول یک جهان و مارته اولسبو رویسلاند، ورزشکار دوگانه نروژی را به عنوان ورزشکاران سال ۲۰۲۰، انتخاب کرده است. 

این روزنامه دراین باره نوشته: «سال رو به پایان است و زمان انتخاب بهترین‌های ورزش است. برای تحریریه اکیپ سال ۲۰۲۰ تحت تاثیر کووید-۱۹ بسیار ویژه شد. هیئت تحریریه اکیپ، تصمیم گرفته است: لوئیس همیلتون و مارته اولسبو رویسلاند را به عنوان بهترین ورزشکاران جهان در سال ۲۰۲۰ معرفی کند.»اکیپ از سال ۱۹۷۵، این جایزه را به بهترین ورزشکار سال اهدا می‌کند. این روزنامه، در بخش مردان، بعد از لوئیس همیلتون، رافائل نادال و لبرون جیمز را در رده دوم و سوم قرار داده است. خبرنگاران روزنامه اکیپ، در بخش زنان هم بعد از مارته اولسبو رویسلاند، نائومی اوساکا و فدریکا برینیونه، قهرمان ایتالیایی اسکی را در رده‌های دوم و سوم قرار داده است.

باشگاه فوتبال بابانوئل؛ سال ۲۰۲۰

مردی که باشگاه فوتبال بابا نوئل را اداره می‌کند؛ می‌گوید: “هرگز این قدر خوشبخت نبوده‌ام”رالف ووندرلیخ احتمالا معروف‌ترین “رئیس” در دنیای فوتبال است. این مرد ۴۳ ساله آلمانی در رووانیمی مرکز لاپلاند (بزرگترین و شمالی‌ترین منطقه فنلاند) باشگاه فوتبال بابا نوئل را اداره می‌کند. این شهر مقر رسمی بابا نوئل به شمار می‌رود.او می‌گوید:”وقتی باشگاه فوتبال بابا نوئل پیشنهاد داد، خیلی نیازی به فکر کردن نبود. چه کسی است که نخواهد برای باشگاه رسمی بابا نوئل بازی کند؟ اگر شما هم مثل من کریسمس را دوست داشته باشید، این جای بسیار مناسبی است. این جا همه چیز حول کریسمس دور می‌زند. در تمام طول سال اینجا به نوعی حال و هوای کریسمس دارد البته نه بیش از حد. تمام سال یک حس مثبت دارد. طبیعی است که بابا نوئل رسما رئیس نیست اما در پس زمینه همه می‌دانند که او باشگاه را اداره می‌کند.”این مربی اندیشه‌هایی بلندپروازانه برای این باشگاه دارد. او می‌خواهد تیم را وارد دسته چهارم فوتبال فنلاند بکند و بعد هم به دسته بالاتر راه پیدا کند.

لیورپول در صدر ماند

در ادامه دیدارهای هفته پانزدهم لیگ برتر انگلیس، چند دیدار برگزار شد که در یکی از بازی‌ها لیورپول در خانه به دیدار وست برومویچ رفت و در نهایت به تساوی یک بر یک رسید.این بازی درورزشگاه آنفیلد برگزار شد و تیم میزبان موفق شد در دقیقه ۱۲ با گل سادیو مانه از حریف پیشی بگیرد. در نیمه دوم لیورپول موقعیت های خوبی بدست‌آورد اما به گل نرسید. دردقیقه ۸۲ سیمی اجایی بازیکن نیجریه ای وست بروم با ضربه سر زیبا دروازه آلیسون بکر را گشود تا تیمش از شکست رهایی یابد. این مدافع درپایان این دیدار به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. لیورپول با این تساوی با ۳۲ امتیاز در صدر جدول باقی ماند.در سایر بازی های امروز دیدار تیم‌های فوتبال برایتون و وستهام با تساوی دوبردو خاتمه یافت. موپای ۴۴ ولوئیس  دانک ۷۰ برای برایتون گلزنی کردند. برادلی جانسن۶۰ و سوچک ۸۲ هم گل‌های وستهام را به ثمر رساندند. وستهام با ۲۲ امتیاز در رده دهم قرار دارد و برایتون با ۱۳ امتیاز، شانزدهم است. لیدز نیز با یک گل از سد برنلی گذشت.

پدیده «فوتبالگرفتگی» در ایران

فارس خبر داد: در اقدامی حیرت انگیز مسابقات هفته نهم و دهم لیگ برتر فوتبال به صورت همزمان با انجام دو مسابقه در تهران و تبریز از روز سه شنبه آغاز می‌شود. شاید برای نخستین مرتبه در فوتبال باشگاهی جهان شاهد چنین پدیده‌ای هستیم که مسابقات دو هفته لیگ برتر به طور همزمان آغاز می‌شود. طبق برنامه اعلام شده از سوی کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران سه‌شنبه قرار بود هفته نهم لیگ برتر شروع شود اما با اعلام برنامه جدید متوجه شدیم که رقابت‌های هفته دهم نیز از فردا( سه شنبه) آغاز می‌شود. چنین پدیده‌ای در فوتبال لیگ برتر ایران را می‌توان «فوتبال‌گرفتگی» نامید! پدیده‌ای نادر که ممکن است هر ۱۰۰ سال یکبار در فوتبال حرفه‌ای کشوری رخ بدهد.

https://akhbar-rooz.com/?p=98782 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x