سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

زنان بدون فشنگ؛ اشک بانوی پیر؛ سقوط کهکشان ها؛ یورو زیر تیغ کرونا؛ وداع ماریا

نازک بین: درحالی که یک مورد مشکوک به کرونا در یکی از باشگاه های مجموعه ورزشی انقلاب نیز مشاهده شده است اما درهای این مجموعه همچنان به روی علاقمندان باز است.این مجموعه که به مدیریت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به فعالیت خود ادامه می دهد، یکی از پر رفت و آمدترین مجموعه های ورزشی و حتی غیر ورزشی تهران است که اکثر بخش های آن با قراردادهای کلان مالی به بخش خصوصی واگذار  شده است. 

در موضوع این قراردادها رد پای مصطفی مدبر درجزی یا حاج غفور تروریستی که  یکی از عوامل و اعضای تیم ترور رهبران حزب دموکرات کردستان ایران در وین بود دیده می شود. چند ماه بیش بود که علی دائی نقاب از چهره خبیث و نکبت این تروریست برداشت. حاج غفور تا چندی بیش مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بود که به باشگاه سایپا رفت اما وی هم چنان عضو فعال شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است. با این حال با ورود ویروس کرونا به ایران انتظار می رفت این بخش ها هم فعالیت خود را تعطیل کنند اما از آنجایی که شرکت توسعه حاضر نیست مدت زمان تعطیلی باشگاه ها را به قراردادهای آنها اضافه کند، مسئولان این اماکن هم حاضر نیستند فعالیت هایشان را متوقف کنند.

در صورتی که شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تعطیلی اجباری به خاطر کرونا را به مدت قرارداد سالانه پیمانکاران اضافه کند، آنها حاضرند باشگاه ها را تعطیل کنند چرا که در حال حاضر هم استقبال زیادی از این باشگاه ها و فعالیت های آنها نمی شود.

شب دوم مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا

دو پیروزی بزرگ و تاریخی در کارنامه پپ گواردیولا مقابل رئال مادرید به ثبت رسیده است. بارسلونا در سال ۲۰۰۹ و در فصلی که موفق به فتح سه گانه شد، در برنابئو و در شبی فراموش نشدنی موفق شد ۲-۶ رئال مادرید را مغلوب کرده و تکلیف قهرمانی آن فصل لالیگا را یکسره کند.

 یک سال بعد و در نوامبر سال ۲۰۱۰، رئال مادرید تحت هدایت ژوزه مورینیو امیدوار به تغییر کرسی قدرت در اسپانیا بود، اما بارسلونا زیر نظر پپ گواردیولا پنج بار دروازه این تیم را باز کرده و شکستی پرگل را برای رئال مادرید رقم زد.

دیشب باز هم شب رویائی گواردیولا و شاگردانش بود که موفق شدند دو بر یک تیم رئال مادرید را در خانه اش شکست دهند و با یک برد شیرین به لندن بازگردند. رحیم استرلینگ که در نیمه دوم به بازی آمده بود نقش مهمی در پیروزی سیتیزن های لندن داشت.

در دیدار دیگر همزمان تیم یونتووس میهمان لیون فرانسه بود که در کمال ناباوری با یک گل مغلوب میزبان خود شد .سرمربی بیانکونری یعنی مائوریتزیو ساری پیش از بازی تیمش برابر لیون نسبت به شیوع ویروس کرونا در ایتالیا واکنش نشان داده است. او گفت: “این یک مشکل اروپایی و جهانی است، نه یک مشکل ایتالیایی! در ایتالیا ما ۳۵۰۰ آزمایش برای ویروس کرونا انجام داده ایم که تعدادی از آنها مثبت بوده است. در فرانسه اما تنها ۳۰۰ آزمایش انجام شده و اگر میزان آن افزایش پیدا کند، قطعا آمار افراد مبتلا در اینجا نیز افزایش خواهد یافت.”

شرح هر دو بازی
رئال در آستانه حذف؛ موتور سیتی نیمه دوم روشن شد؛ یووه بازنده دیدار رفت

من‌سیتی و المپیک لیون دیدارهای رفت مرحله یک هشتم نهایی را با غلبه بر رئال مادرید و یوونتوس پشت سر گذاشتند. در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دو دیدار به صورت همزمان برگزار شد که در حساس‌ترین مصاف رئال مادرید در ورزشگاه سانتایگو برنابئو میزبان من سیتی بود و در دیگر بازی یوونتوس تورین در فرانسه به مصاف المپیک لیون رفت.

رئال مادرید یک – منچستر سیتی ۲

برای رئال مادرید ایسکو ۶۰ و برای من سیتی ژسوس  78 و دی‌بروین ۸۳ پنالتی گلزنی کردند.

راموس در دقیقه  86 با دریافت کارت قرمز از بازی اخراج شد و دیدار برگشت را نیز از دست داد.

رئال مادرید که با توجه به مصدومیت ازارد و نیمکت نشینی کروس و بیل پا به میدان جدال مقابل من سیتی گذاشته بود در حالی که در نیمه اول دوم تیم بازی شانه‌به شانه‌ای داشتند اما بعد از مصدومیت لاپورت مدافع مرکزی من سیتی اوضاع برای شاگردان پپ سخت شد. درنهایت دو تیم در نیمه اول با تساوی بدون گل راهی رختکن شدند.در نیمه دوم رئال حملات بیشتری را روی دروازه سیتی انجام داد اما در نقطه مقابل سیتی با تعویض های پپ  و روی زیرکی بازیکنانی چون ژسوس و رحیم استرلینگ نمایش بهتری داشت تا در نهایت با برتری برنابئو را ترک کند.

المپیک لیون  یک- یوونتوس  صفر

برای نماینده فرانسه توسارت موفق به گلزنی شد.در دیگر دیدار یوونتوس در فرانسه مقابل لیونی قرار گرفت که در لیگ شرایط خوبی ندارد.شاگردان گارسیا در نیمه اول نمایش خوبی داشتند و توانستند دروازه شاگردان ساری را یک بار فتح کنند. در نهایت مصاف دو تیم در بازی رفت با برتری یک گله لیون در فرانسه خاتمه یافت.مدافع لیون در کنترل رونالدو و همبازی‌هایش موفق بودند و رونالدو با وجود تلاش بسیار موفق به گشودن دروازه لیون نشد.

دیدارهای برگشت ۲۷ اسفند ماه به میزبانی من‌سیتی در اتحاد و یوونتوس در آلیانس آرنا برگزار خواهد شد.

تیم وزنه برداری زنان ایران مسابقات غرب آسیا را از دست داد

مسابقات وزنه برداری گزینشی المپیک غرب آسیا در دوبی آغاز شده است. قرار بود تیم زنان با چهار وزنه بردار و تیم مردان با سه وزنه بردار در این رقابت‌ها شرکت کنند، اما تیم زنان نتوانست به این رقابت‌ها اعزام شود. در تیم بانوان الناز باجلانی، فروغ یونسی، پریسا جهانفکریان و الهام حسینی حضور داشتند.

در تیم مردان هم سهراب مرادی یکشنبه هفته جاری به دبی رفت تا به مشکل برنخورد، اما علی هاشمی و رضا بیرالوند به همراه برخواه سرمربی تیم ملی قرار است پنجشنبه راهی دبی شوند که این احتمال وجود دارد آن‌ها نیز نتوانند عازم کشور امارات شوند.

هاشمی: مسئولان کمک کنند فشنگ ها آزاد شود

الهام هاشمی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی فارس درباره حضور در تورنمنت دانمارک و اردوی هانوفر، اظهار داشت: هم اردو و هم تورنمنت خوبی داشتیم. با توجه به اینکه ۴ مسابقه پشت سر هم در دانمارک داشتیم خیلی تجربه خوبی بود.

وی افزود: ۴ مسابقه باعث می شد تا ورزشکاران ما به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرند برای روزهای بعد از آن استفاده کنند. البته روز آخر کمی خسته شده بودند اما بازهم روز آخر یک طلا گرفتیم. ۵ ورزشکار رشته تفنگ که به این تورنمنت اعزام شدند در مجموع ۴ طلا، یک نقره و یک برنز گرفتند و از نظر امتیازی و رکورد سطح خوبی داشتند.

سرمربی تیم ملی تفنگ ایران با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده تاالمپیک، خاطرنشان کرد: خوشبختانه وضعیت خوب و امیدوارکننده ای را شاهد هستیم. بعد از تورنمنت دانمارک اردوی چهار روزه در هانوفر برگزار کردیم. اگرچه کوتاه بود اما در همان چهار روز هم بچه های ما توانستند با فشنگ خوب تمرین کنند. روز آخر هم رکوردگیری سه وضعیت را داشتیم این چیزی است که در ایران به خاطر نبودن فشنگ نمی توانیم انجام دهیم. رکوردها قابل قبول و بعضی از آنها بسیار خوب بود. حتی رکوردی که در فینال داشتیم نزدیک به رکورد جهان بود.

هاشمی در ادامه صحبت هایش درباره مهمات خریداری شده، گفت: ما بیشتر تجهیزاتی که لازم داشتیم را خریداری کردیم اما مهمات خریداری شده را نتوانستیم از گمرک فرودگاه آزاد کنیم.وی افزود: امیدوارم کسانی که می توانند کمک کنند، تلاش کنند فشنگ ها آزاد شود چون هزینه زیادی در این شرایط شده است. ما فشنگ تست کردیم و آوردیم اما متاسفانه در گمرک مانده است. اگر از شنبه قرار باشد اردوها را شروع کنیم فشنگ برای تمرین نداریم.سرمربی تیم ملی ایران درباره اعزام به مسابقات جهانی هند و اینکه آیا از نظر رنکینگ در تفنگ شانس کسب سهمیه وجود دارد، عنوان کرد: در مورد هند همه چیز بستگی به شرایط کرونا در ایران و جهان دارد. اما شانس ما در کسب سهمیه رنکینگ بسیار ناچیز است.

برنامه سومین مرحله لیگ جهانی کاراته وان زنان و مردان در اتریش

سومین مرحله لیگ برتر کاراته وان سال ۲۰۲۰ از جمعه ۹ اسفند ماه به مدت ۳ روز در سالزبورگ اتریش برگزار می‌شود. به نقل از سایت فدراسیون کاراته، در این دوره از رقابت‌ها ۶۲۵ کاراته‌کا از ۸۸ کشور شرکت کرده‌اند که برنامه رقابت‌ها به ترتیب ذیل است:

جمعه ۹ اسفند:
از ساعت ۹ تا ۱۹:۴۵: مسابقات کاتای انفرادی بانوان و کاتای تیمی مردان و اوزان ۶۰-، ۶۷- و ۷۵- کیلوگرم مردان و اوزان ۵۰- و ۵۵- کیلوگرم بانوان

شنبه ۱۰ اسفند:
از ساعت ۹ تا ۱۹:۳۰: کاتای انفرادی مردان، کاتای تیمی بانوان و اوزان ۶۱-، ۸۴- و ۸۴+ کیلوگرم و اوزان ۶۸- و ۶۸+ کیلوگرم

یکشنبه ۱۱ اسفند:
از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۶:۳۰: رقابت های رده بندی و فینال

اعتراض‌ داوران به برگزاری لیگ فوتبال زنان قضاوت نمی‌کنیم

به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و عدم لغو مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان، داوران لیگ حاضر به قضاوت در هفته نوزدهم نیستند.

به گزارش ایسنا، هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال زنان جمعه، ۹ اسفند برگزار می‌شود و فدراسیون فوتبال هم تصمیمی در مورد لغو این مسابقات اتخاذ نکرده است. در این شرایط داوران لیگ برتر خواستار لغو مسابقات شده‌اند، حتی شنیده شده ابلاغ‌هایی که به آنها شده است را هم به کمیته داوران پس فرستاده‌اند تا اینگونه اعتراض خود را به برگزاری مسابقات نشان دهند. 

علاوه بر داوران، بازیکنان هم به برگزاری مسابقات اعتراض دارند به گونه ای که بازیکنان تیم هیات فوتبال البرز پیش از دیدار با شهرداری بم کرمان در هفته هجدهم لیگ برتر با دستکش و ماسک در زمین حاضر شدند اما به دلیل اصرار بر برگزاری بازی، ماسک‌های خود را برداشتند و مسابقه را انجام دادند. 

به نظر می‌رسد فلسفه اصلی ورزش حفظ سلامتی افراد است اما با برگزاری مسابقات در شرایطی که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده است، سلامتی بازیکنان و خانواده‌های آنها در معرض خطر قرار می‌گیرد.

ایرانمنش: زنان پینگ‌پنگ باز رنکینگ بالایی ندارند
۳۲ تیمی شدن قهرمانی جهان کار را سخت می‌کند

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان می‌گوید ۳۲ تیمی شدن مسابقات قهرمانی جهان کار ایران را سخت می‌کند.

حمیده ایرانمنش، سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان در مورد برنامه‌های تیم ملی برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو و نفرات اعزامی به ایسنا گفت:  ندا شهسواری و شیما صفایی به مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ اعزام می‌شوند. اردوهایمان را بعد از پایان مسابقات انتخابی قهرمانی جهان، آغاز کردیم و در ادامه بازیکنان در مسابقات لیگ شرکت و با باشگاه‌های خود تمرین کردند. بازیکنان مرحله سوم لیگ که تمام شد با یک روز استراحت دوباره به اردوی تیم ملی وارد شدند که تا ۴ اسفند ادامه داشت. در این مدت تمرین‌هایمان را بر اساس آنالیزهایی که از بازیکنان مخصوصا دو نفر اعزامی به انتخابی المپیک انجام دادیم، پایه ریزی کردیم.

او با بیان اینکه حذف دسته‌ها و ۳۲ تیمی شدن قهرمانی جهان کار را برایمان سخت می‌کند، افزود: در این صورت ملاک فقط نتیجه مسابقه قهرمانی جهان نیست بلکه مجموع رنکینگ بازیکنان تعیین‌کننده جایگاه تیمی است و بازیکنان ما هم الان نه به دلیل ضعیف بودن بلکه به خاطر عدم شرکت در مسابقات مختلف، رنکینگ بالایی ندارند. شرایط اقتصادی اجازه نمی‌دهد که بازیکنان را به تمام مسابقات اعزام کنیم اما تلاش  می‌کنیم تا آنها به مسابقات بیشتری اعزام شوند و عملکرد خوبی را خود نشان دهند تا رنکینگ انفرادی و تیمی‌مان را ارتقا دهیم

یورو ۲۰۲۰ تحت تاثیر کرونا قرار می‌گیرد؟

با توجه به میزبانی رم از چند مسابقه یورو ۲۰۲۰، باید دید این رقابت‌های مهم تحت تاثیر ویروس کرونا قرار خواهد گرفت یا خیر. به نقل از رویترز، معاون اتحادیه فوتبال اروپا یوفا روز سه‌شنبه گفت هنوز مشخص نیست که یورو ۲۰۲۰ تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا که ایتالیا را آلوده کرده است، قرار گیرد. 

در همین حال وزیر ورزش ایتالیا اظهار داشت که ممنوعیت وقایع در مناطق آسیب دیده می تواند روز دوشنبه برداشته شود ، اگرچه وی افزود باید دید چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. مقامات گفتند که شمار تلفات در ایتالیا در اثر ویروس کرونا به ۱۱ تن رسیده و در حال حاضر بیش از ۳۲۰ نفر نیز به این ویروس دچار شدند. دولت ایتالیا رویدادهای ورزشی را در شش منطقه این کشور ممنوع اعلام کرده است اما استثنائاتی را برای مسابقات فوتبال سری آ لحاظ کرده است که می‌تواند پشت درهای بسته بازی کنند.انتظار می‌رود شش بازی آخر هفته در ورزشگاه‌های خالی از تماشاگر باشد که از جمله دیدار حساس یوونتوس و تیم رده سومی اینتر است. رم که تاکنون تحت تأثیر ویروس قرار نگرفته است، قرار است سه بازی مرحله گروهی و یک چهارم مرحله یک چهارم نهایی را در مسابقات یورو ۲۰۲۰ در خرداد میزبانی کند.

خبرنگاران از پوشش بازی اینتر در لیگ اروپا منع شدند

با افزایش نگرانی‌ها از بابت افزایش سرعت ویروس کرونا در ایتالیا، خبرنگاران از پوشش خبری بازی بعدی اینتر منع شدندگسترده‌تر شدن دامنه تمهیدات بهداشتی و امنیتی در ایتالیا برای مقابله با شیوع بیماری کرونا، باعث ممنوعیت حضور خبرنگاران در محل بازی پنجشنبه شب تیم‌های فوتبال اینتر و لودوگورتس شد.

اینتر پنچشنبه شب در دور برگشت مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا میزبان نماینده بلغارستان است و با توجه به پیروزی ۲ بر صفرش در بازی رفت، با تساوی بدون گل و حتی شکست یک بر صفر هم صعود می‌کند.

با توجه به شیوع بیماری کرونا، مقرر شده بود که این بازی بدون حضور تماشاگران برگزار شود اما طبق گزارش نشریه گاتزتا دلواسپورت، اکنون دستور ممنوعیت حضور خبرنگاران هم در این بازی صادر شده است. تنها افرادی که به جزمسئولان برگزاری مسابقه و اعضای دو تیم اجازه حضور در سن‌سیرو را دارند، فیلمبرداران تلویزیونی بازی هستند.به این ترتیب این بازی نه نشست خبری پیش از مسابقه دارد و نه پس از آن مربیان صحبتی خواهند داشت.تا کنون بیش از ۳۰۰ مورد ابتلا به بیماری کرونا در ایتالیا گزارش شده و ۱۱ نفر آنها هم جان سپرده‌اند. این باعث قرنطینه ۱۰ شهر این کشور، لغو نزدیک به ۵۰ بازی فوتبال در تمام دسته‌های کالچو شده است.

وداع ماریا شاراپووا گل سر سبد جهان تنیس

تنیسور روس برای همیشه راکت‌هایش را کنار گذاشت.

 به نقل از آس، ماریا شاراپووا اعلام کرد تنیس حرفه‌ای را برای همیشه کنار گذاشته است. تنیسور روس در یک نامه که در مجله Vanity Fair منتشر شد به این موضوع اشاره کرد.

تنیسور ۳۲ ساله نوشت: چطور تنها زندگی که می‌شناختید را کنار می‌گذارید که اشک و شادی را برای شما به ارمغان آورده است، هوادارانی که مدت ها از شما حمایت کرده‌اند را رها می‌کنید؟ من تازه وارد این فضا شده‌ام. لطفا من را ببخشید. تنیس، من در حال خداحافظی از تو هستم.

 شاراپووا در حالتی راکت‌های خود را آویخت که یکی از مهمترین تنیسورهای زن در ۲۰ سال اخیر محسوب می شد. او در سال ۲۰۰۴ با عملکردش همه را شگفت زده کرد و توانست پیروزی‌های عجیبی را ویمبلدون کسب کند در حالی که تنها ۱۷ سال داشت. سپس در سال ۲۰۰۵ در صدر رنکینگ قرار گرفت، یک سال بعد فاتح اپن آمریکا شد و توانست در سال ۲۰۰۸ قهرمان اپن استرالیا شود. او با فتح رولان گاروس در سال ۲۰۱۲ قهرمانی هایش در گرند اسلم را تکمیل کرد. تنیسور روس این قهرمانی را دوباره در سال ۲۰۱۴ تکرار کرد.

 با این حال دوران ورزشی‌اش در مارس ۲۰۱۶ همه چیز تغییر پیدا کرد چون جواب دوپینگش در جریان اپن استرالیا در آن سال مثبت اعلام شد و به همین خاطر ۱۵ ماه از رقابت محروم شد. شاراپووا تلاش کرد تا دوباره به بهترین سطح خود برگردد اما آسیب دیدگی‌های متعدد اجازه نداد هرگز این اتفاق رخ دهد. او در نهایت تصمیم گرفت برای همیشه از جهان تنیس خداحافظی کند.

https://akhbar-rooz.com/?p=21286 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x