جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

زنان تاثیرگذار ورزش، جدا شدن حلقه های المپیک؛ دیبالا هستم و مبتلا!

نازک بین: مادری که هم چنان در ورزش زنان می درخشد. سرینا ویلیامز پس از به دنیا آمدن دخترش توانست طی سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در چهار فینال گرنداسلم بازی کند؛ اتفاقی خارق‌العاده برای بازیکنی که تازه فرزندش را به دنیا آورده و در آستانه ۳۸ سالگی است. او در طول دهه‌ گذشته به بسیاری از زنان جهان ثابت کرده که هیچ چیز غیرممکن نیست. ورزش زنان در سال گذشته اتفاقات مهمی را تجربه کرد. رکوردهای بسیاری شکسته شد. ستاره‌هایی متولد شدند و کلیشه‌ها و محدودیت‌هایی از میان برداشته شد. در این روزهائی که همه گرفتار ویروس کرونا هستند و ورزش در جهان به حالت تعطیل در آمده مروری بر نام چند تن از ورزشکاران زن به عنوان بهترین‌های دنیای ورزش زنان به غنای آرشیو تاریخ ورزش زنان اضافه خواهد کرد!

 مگان راپینو، قهرمان تغییر و برابری

مگان راپینو، ستاره تیم ملی آمریکا، در آغاز جام‌جهانی با یک حرکت اعتراضی به تیتر رسانه‌ها تبدیل شد. زانو زدن راپینو هنگام پخش سرود ملی آمریکا اعتراض دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور را برانگیخت. پس از درخشش مگان راپینو در بازی با فرانسه در مرحله یک‌چهارم نهایی و شادی پس از گل خاص او، نایک اعلام کرد فروش پیراهن این بازیکن رکورد فروش اینترنتی این کمپانی را شکسته است.

او به همراه آمریکا قهرمان جهان شد. جایزه بهترین بازیکن سال فیفا و همچنین جایزه بالن دور را دریافت کرد و در لیست تاثیرگذارترین ورزشکاران سال قرار گرفت. بخش بزرگی از شهرت و محبوبیت راپینو وامدار تلاش‌هایش در راستای برابری در ورزش بود. خود او در مورد سال خارق‌العاده‌ای که پشت سر گذاشت به گاردین می‌گوید: «من فکر نمی‌کنم لیونل مسی هستم. کار تیمی زیادی پشت این همه افتخار است. ما شاهد تغییر جهان اطراف‌مان هستیم و حس می‌کنیم بخش بزرگی از این تغییر به شمار می‌رویم. این حس فوق‌العاده‌ای است. ما در این دنیا زندگی می‌کنیم، در شهرمان. مالیات می‌دهیم. همه مسائل سیاسی و اجتماعی بر زندگی‌مان تاثیر می‌گذارد. اینکه فکر کنیم می‌توانیم از همه این مسائل فاصله بگیریم احمقانه است. فکر می‌کنم جام‌جهانی زنان واقعاً بر زندگی همه تاثیر گذاشت. این حس وجود داشت که همه با هم قهرمان شده‌ایم. انگار به چیزی بزرگ‌تر دست پیدا کرده‌ایم. مردم ارتباط و تجربه عمیقی از جام‌جهانی به دست آوردند. حالا وقتی مرا جایی می‌بینند می‌گویند: چقدر فوق‌العاده بازی کردی، تیم شما جهان را تغییر داد.»

 سرینا ویلیامز، قهرمان جاودانه تنیس

سرینا ویلیامز پس از ۲ دهه بازی در تنیس زنان و کسب قهرمانی‌های گوناگون ۲۰۱۰ را با قهرمانی در اپن استرالیا و ویمبلدون و بازگشت به صدر رنکینگ آغاز کرد. در آن سال وقتی خبرنگاری از سرینا پرسید که آیا فکر می‌کند ۱۰ سال دیگر هم بتواند بازی کند، او پاسخ داد هیچ دلیلی وجود ندارد که در ۳۸ سالگی دیگر نتواند تنیس بازی کند.

 پس از به دنیا آمدن دخترش او توانست طی سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در چهار فینال گرنداسلم بازی کند؛ اتفاقی خارق‌العاده برای بازیکنی که تازه فرزندش را به دنیا آورده و در آستانه ۳۸ سالگی است .

۲۰۲۰ برای سرینا ویلیامز سالی است که در آن باید فینال‌های شکست‌خورده سال قبل را جبران کند، اما به نظر می‌رسد او همچنان با تمام وجود به تنیس متعهد است. سرینا ویلیامز در طول دهه‌های گذشته به بسیاری از زنان جهان ثابت کرده که هیچ چیز غیرممکن نیست.

 کاتارینا جانسون تامپسون، غلبه بر رنج‌های روحی

 طی مدتی طولانی ناکامی‌های تامپسون و واکنش‌های عصبی‌اش برای او شرایط سختی رقم زده بود. تا سال ۲۰۱۸ هر اشتباه او باعث می‌شد به هتل پناه ببرد و ساعت‌ها گریه کند. اما پس از تغییر مربی و رفتن به فرانسه همه چیز تغییر کرد. آن شکست‌ها و اشتباهات می‌توانست پایان هر ورزشکاری باشد، اما جانسون ۲۶ساله ثابت کرد می‌تواند یاد بگیرد که چگونه پیروز شود. در سال ۲۰۱۹ این دونده بریتانیایی در مسابقات اروپایی مدال گرفت. در مسابقات جهانی دوحه او رقیب مطرح خود نافی تیام را در مسابقات هفت‌گانه با ۶۹۸۱ امتیاز پشت سر گذاشت و رکورد ورزشکاران بریتانیایی را شکست.

داستان او در سال ۲۰۱۹ نه تنها موفقیت ساده یک ورزشکار که داستان چیره شدن بر مشکلات جسمی و روحی است. چند ماه قبل کاتارینا جانسون اعتراف کرد سال‌ها از سندروم imposter رنج برده، اما حالا او قطعاً می‌داند یکی از برگزیدگان سال است.

بیلد: یوفا ۳۰۰ میلیون گرفت تا مسابقات جام ملت‌ها را به تعویق انداخت!

بنابه نوشته یک روزنامه چاپ آلمان، اتحادیه فوتبال اروپا از راه تعویق مسابقات یورو ۲۰۲۰ رقم کلانی دریافت می کند. در پی شیوع گسترده بیماری کرونا که همه فعالیت‌‌های روزمره را در نقاط مختلف جهان از جمله فوتبال، فلج کرده، اتحادیه فوتبال اروپا پیکارهای یورو ۲۰۲۰ را چند روز قبل به تعویق انداخت. یوفا در پی درخواست فدراسیون‌های عضو خود تصمیم گرفت این پیکارها که قرار بود از اواخر بهار در ۱۲ شهر اروپایی انجام گیرند، با یک سال تاخیر برگزار شوند. روزنامه بیلد، در گزارشی به این موضوع پرداخت و عنوان کرد یوفا به خاطر تعویق برگزاری این مسابقات،‌ رقمی بالغ بر ۳۰۰ میلیون یورو از تیم‌های اروپایی عضو خویش دریافت می کند. طبق نوشته این نشریه،‌ عالی‌ترین سازمان مرجع فوتبال قاره سبز،‌ اتحادیه‌های عضو خود و همینطور تیم‌های باشگاهی تحت پوشش این اتحادیه‌ها را ملزم به پرداخت رقم فوق کرد. نشریه آلمانی افزود زمانی که برای سران یوفا محرز شد در ماه‌های آینده چنین رقمی را در حساب سازمان خود خواهند دید، راضی شدند تا پیکارهای یورو ۲۰۲۰ در تابستان ۲۰۲۱ انجام شود. بیلد همچنین عنوان کرد مدیران یوفا دریافت این رقم را امری طبیعی قلمداد می کنند. زیرا غرامتی برای عدم انجام بازی‌ها در سال جاری است.

 طراحی لوگو و راه اندازی کمپین

مسئولان برگزاری بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو هنوز مطمئن نیستند بتوانند این بازیها را در تابستان سال جاری و طبق برنامه ریزی قبلی برگزار کنند چرا که «کرونا» همچنان یک معضل بزرگ است.

در حالی که قرار است سی و دومین دوره بازیهای المپیک از ۳ تا ۱۹ مرداد سالجاری به میزبانی توکیو برگزار شود، شیوع گسترده ویروس کرونا در اکثر کشورهای دنیا تردیدها برای به موقع برگزار شدن این رویداد بزرگ دنیا را افزایش داده است.

در شرایطی که ژاپنی ها به عنوان میزبان این دوره از بازی ها تاکید دارند رقابت ها را سر موقع برگزار خواهند کرد اما برخی مسئولان ورزش کشورهای مختلف در پیام هایی برای توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک از او خواسته اند تا با در نظر گرفتن شرایط دنیا این رویداد را به تعویق بیندازد.

در همین راستا سناریوهای زیادی برای برگزاری یا به تعویق افتادن المپیک ۲۰۲۰ وجود دارد اما در تازه ترین اتفاق، در صفحات اجتماعی توییتر و اینستاگرام کمپینی با عنوان هشتگ توکیو ۲۰۲۱ راه اندازی شده است. تعدادی ازورزشکاران با استفاده از این هشتگ به نظر می رسد خواستار تعویق یکساله بازی‌ها هستند.

از سوی دیگر لوگوی جدید المپیک هم در راستای فاصله گرفتن افراد از یکدیگر در جهت مبارزه با ویروس کرونا طراحی شده که در آن حلقه های المپیک که همواره پیوسته هستند از هم جدا شده اند.

لیست کامل ورزشکارانی که به کرونا مبتلا شدند؛ بحران در والنسیا و سمپدوریا

با وجود لغو اغلب مسابقات ورزشی در نقاط مختلف دنیا، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان هر روز بیشتر می شود.

به نقل از آس، فراگیری ویروس کرونا ورزش جهان را نیز تحت تاثیر قرار داده تا جایی که تقریبا تمام رقابت‌های ورزشی به تعلیق درآمده است. این کار برای پیشگیری از شیوع کووید ۱۹ انجام شده اما برخی از ورزشکاران به این ویروس مبتلا شده اند.بیشترین مبتلایان ورزشکار به سری آ ایتالیا و لالیگای اسپانیا تعلق دارند. افزایش شمار بسکتبالیست های حاضر در NBA که به کرونا مبتلا شده‌اند نیز قابل توجه است.

در ادامه به ورزشکاران، اعضای باشگاه ها و کمیته ها که تاکنون تست کرونای‌شان مثبت اعلام شده است، اشاره می شود.

** فوتبال

اسپانیا: اسکوئیل گارای، الیکوام مانگالا و خوسه لوییس گایا (والنسیا)

۳۵ درصد باشگاه والنسیا به کرونا مبتلا شده‌اند که تنها نام این سه بازیکن اعلام شده است

شش عضو تیم اسپانیول و کادرفنی باشگاه کاتالانی

۱۵ نفر از باشگاه آلاوس که در این میان سه بازیکن این تیم هم مبتلا شده اند

ژوناتاس (الچه)

آلمان: تیمو هوبرس و جیمز هورن (هانوفر)، لوکا کیلیان (پادربون) و یکی از بازیکنان فرانکفورت

ایتالیا: بلز ماتوئیدی و دنیله روگانی (یوونتوس)

مانولو گابیادینی، عمر کالی، آلبین اکدال، آنتونینو لا گومینا، مورتن تورسبی، فابیو د پائولی و بارتوش برژینسکی (سامپدوریا)

خرمن پتسلا، پاتریک کوترونه و دوسان ولاهوویچ (فیورنتینا)

ماتیا زاکانی (ورونا)

انگلیس: میکل آرتتا (سرمربی آرسنال) و هادسون اودوی (چلسی)

** بسکتبال

رودی گوبرت و داناوان میشل (یوتا جاز)

تری تامکینز (رئال مادرید)

کریستین وود (دیترویت پیستونز)

کریس کیلزمایر (سرمربی کلیولند استیت)

کوین دورانت (بروکلین نتز) و سه نفر دیگر از این تیم

مارکوس اسمارت (بوستون سلتیکس)

دو بازیکن لس آنجلس لیکرز

آلفونسو ریس (رییس انجمن بسکتبال اسپانیا)

یک عضو از تیم دنور ناگتز

سه نفر از اعضای تیم فیلادلفیا

** دوچرخه سواری

فرناندو گاویریا (تیم ملی امارات)

دمیتری استراخف (گازپروم-روس‌ولو)

ماکسیمیلیانو ریچزه (تیم ملی امارات)

** هندبال

مدز لارسن و خدئون گواردیولا (راین-نکار-لاون)

** اتومبیلرانی

عضو تیم مک لارن

** کمیته المپیک

آلبرتو موناکو (عضو کمیته بین المللی المپیک)

کازا تاشیما (نایب رییس کمیته ژاپن)

** والیبال

اروین انگابت (قهرمان اروپا با تیم فرانسه در سال ۲۰۱۵ و بازیکن کنونی زنیت کازان)

** فوتبال آمریکایی

سین پیتون (سرمربی نیو اورلینز سینتز)

در ایران نیز تعدادی از هموطنان مان در بخش ورزش متاسفانه بخاطر ابتلا به ویروس کرونا یا فوت کرده اند و یا این که در در شرایط سخت تحت قرنطینه هستند. از جمله می توان اشاره کرد که احمد آهنگی مدیرعامل سابق سپیدرود رشت، دهم اسفند در بیمارستان رازی رشت درگذشت. وی جزو افرادی است که سپیدرود در همان روزهای اولیه کرونا به ایران در باره مبتلای اعضای اش بیانیه صادر کرده بود.نورالدین نیاستی از مسئولین فوتبال مازندران و رئیس هیات فوتبال کتالم. وی نیز در اوایل اسفند مبتلا شد ه بود .

سعید قلیزاده – قلیزاده از مربیان پایه، بسکتبال استان مازندران در نخستین روز سال ۰۰ در شهر بابل بر اثر بیماری کرونا درگذشت.

 پائولو مالدینی و پسرش دنیل به ویروس کرونا مبتلا شده اند

باشگاه میلان در بیانیه ای رسمی خبر بسیار تلخی را منتشر کرد:

میلان تایید می کند پائولو مالدینی، مدیر فنی باشگاه اخیرا متوجه شد با فردی که به ویروس کرونا مبتلا بوده، ملاقات داشته و خودش نیز پس از آن علائم آن را نشان می داد. پاسخ تست کرونای روز گذشته پائولو مالدینی امروز مثبت اعلام شد. همچنین تست کرونای پسر او دنیل ، مهاجم آکادمی میلان که اخیرا با تیم اصلی تمرین می کرد، مثبت اعلام شد. 

پائولو و دنیل هر دو حالشان خوب است و ۲ هفته اخیر در خانه بوده اند و با هیچکس تماس نداشته اند. حالا آنها تا زمان ریکاوری در قرنطینه می مانند. 

 تست کرونای پائولو دیبالا مثبت اعلام شد

تست کرونای ستاره آرژانتینی یوونتوس مثبت اعلام شد.طی هفته‌های اخیر، اخباری در خصوص ابتلای پائولو دیبالا به کرونا منتشر شد اما در آن زمان تست این مهاجم ۲۶ ساله آرژانتینی منفی اعلام شد. پس از گذشت حدود دو هفته، مشخص شد که وی به ویروس کرونا مبتلاست.پائولو دیبالا که روز گذشته اعلام کرده بود تست کرونا داده و امیدوار است منفی اعلام شود، پستی در توییتر خود منتشر کرد و اعلام کرد که او و پارتنرش اوریانا ساباتینی به ویروس کرونا مبتلا شده اند:

سلام به همه، می‌خواهم به شما اعلام کنم نتایج تست کووید ۱۹ من اعلام شده و هم نتیجه تست من و هم نتیجه اوریانا مثبت شده است. خوشبختانه شرایط ما خیلی خوب است و از شما بابت پیام‌هایتان متشکرم.

ابتلای لورنزو سانز به ویروس کرونا، منجر به مرگ او شد.

به گزارش مارکا، لورنزو سانز، رییس سابق رئال مادرید که چند روز پیش در اثر ابتلا به بیماری کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده بود، دقایقی پیش در سن ۷۶ سالگی درگذشت. سانز علاوه بر کهولت نسبی سن، مشکلات کلیوی نیز داشت و این مسئله باعث شد ویروس کرونا منجر به مرگ او شود. سانز طی سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ رییس رئال مادرید بود و در این دوره پنج ساله، رئال مادرید دو بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

لبران جیمز در خصوص قرنطینه: احساس می‌کنم مثل تام هنکس در فیلم Castaway هستم

به گزارش مارکا، لبران که این روزها سرگرمی خاصی به جز صحبت با هواداران در اینستاگرام ندارد در جریان این صحبت ها، وضعیت خود را به تام هنکس در فیلم دیدنی Castaway تشبیه کرده است. جالب این که خود تام هنکس که کرونا گرفته و در قرنطینه خانگی به سر می برد.

دلتنگ کارهای معمولی شده‌ام. دلتنگ قرار گرفتن مقابل هواداران لیکرز و حتی مقابل هواداران رقیب، وقتی که روی فرم بودم. در برهه ای از فصل بودیم که احساس خوبی داشتیم و خودمان را برای پلی آف آماده می کردیم. وقتی از شما می خواهند در قرنطینه ۱۴ روزه قرار بگیرید، حتی نمی توانید آرایشگرتان را ببینید. حس تام هنکس در فیلم Castaway  را دارم. در خانه خانواده جیمز، مبارزه با کرونا جدی است. باید اینکار را انجام دهیم. 

https://akhbar-rooz.com/?p=23723 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x