جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

زنجیره ی تجمع های اعتراضی بازنشستگان کشوری

امروز دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸، شماری از بازنشستگان کشوری در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دست به تجمع زدند.

برخورداری از بیمه جامع و کامل و فراگیر پیش از درمان، حین درمان و پس از درمان که با توجه به اصلاحیه ماده ۱۳ قانون مدیریت خدمات کشوری لازم‌الاجرا است، تبدیل صندوق بازنشستگی به سازمان بازنشستگی و اجرای کامل ماده ۶۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره آن مبنی بر تعیین حقوق کارمندان و بازنشستگان و مستمری بگیران و موظفین بر اساس شاخص خرید زندگی سالانه و به رسمیت شناخته شدن تشکل مستقل، از جمله خواسته های معترضان حاضر در این تجمع بود.
این تجمع اعتراضی که جهت تحقق مطالبات صنفی برگزار گردید برای چندمین بار در سال جاری بود که با شور وهمبستگی بهتری انجام گرفت‌.

اهمیت این تجمع بیشتر از این لحاظ است که دولت موج جدیدی برای باز داشت وزندانی کردن معترضین وکارگران دریک ماهه اخیر براه انداخته است اما بازنشستگان با علم به این واقعیت امروز اعتراض خودرا رساتر از دوره های قبل فریاد زدند.
این بازنشستگان خواهان اجرایی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری هستند.

طبق فراخوان اعتراض که بازنشستگان در جهت به دست آوردن خواسته های بر حق شان داده بودند و ٣۴ گروه از سراسر ایران با امضا خود از این تجمع حمایت خودرا اعلام کرده بودند بیشتر از پانصد نفر صدای حق خواهی سر دادند.
امروز فریاد : فریاد, فریاد از این همه بیداد _ تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم, خیابان آزادی را به لرزه در آورد. بازنشستگان خشمگین از مسئولین با شعار, مسئول بی کفایت استعفا, استعفا خشم خود را فریاد زدند.

تعدادی از شعارها:
معیشت, منزلت, سلامت, حق مسلم ماست 
نیاز ما این زمان, معیشت است و درمان 
معلم زندانی آزاد باید گردد
زندانی سیاسی آزاد باید گردد
تامین اجتماعی, مجلس, دولت, بس است فریب ملت
حقوق های نجومی, فلاکت عمومی
خط فقر ۷ میلیون, حقوق ما دو میلیون
فریاد فریاد از این همه بیداد
هزینه ها دلاریه, حقوق ما ریالیه 

بازهم کمافی سابق هیچ مسئولی بین بازنشستگان حاضر نشد تا حرف های معترضین را بشنود. 

بعد از خواندن قطعنامه مقرر گردید که مراسم واعتراض دیگری فردا در روز ۵ شهریور در مقابل نهاد ریاست جمهوری (میدان پاستور) برگزار گردد.این تجمع حدود ساعت ۱۲ پایان یافت. 

تجمع معلمان شاغل و بازنشسته در اصفهان
گروهی از معلمان شاغل و بازنشسته اصفهان نیز، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در میدان انقلاب این شهر دست به تجمع زدند.
معترضان حاضر در این تجمع شعارنوشته‌هایی از جمله “نه دزدی نه ذلت این است شعار ملت”، “تامین بیمه کارآمد”، “افزایش حقوق معلم به بالای خط فقر”، “بیمه فرمایشی نمی‌خوایم نمی‌خوایم”، “تا حق خود نگیریم از پا نمی‌نشینیم”، “معیشت، منزلت، سلامت حق مسلم ماست”، دشمن ما همینجاست، الکی میگن آمریکاست” در دست داشتند.

https://akhbar-rooz.com/?p=820 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x