جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

زندانیان بند ۸ زندان اوین اعتصاب غذای خود را به حالت تعلیق در آوردند

هفت تن از زندانیان بند ۸ زندان اوین، بکتاش آبتین، امیرسالار داودی، مصطفی خسروی بابادی، سینا بهشتی، امیرحسین میرخلیلی، عباس سوهانی، پارسا گلشنی، که در اعتراض به انتقال تنبیهی زندانیان سیاسی از جمله اسماعیل عبدی، دست به اعتصاب غذا زده بودند، اعتصاب خود را به حالت تعلیق درآوردند

به گزارش کانون نویسندگان ایران هفت تن از زندانیان بند ۸ زندان اوین، بکتاش آبتین، امیرسالار داودی، مصطفی خسروی بابادی، سینا بهشتی، امیرحسین میرخلیلی، عباس سوهانی، پارسا گلشنی، که در اعتراض به انتقال تنبیهی زندانیان سیاسی از جمله اسماعیل عبدی، دست به اعتصاب غذا زده بودند، اعتصاب خود را به حالت تعلیق درآوردند.

از ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۹ که بکتاش آبتین، عضو کانون نویسندگان ایران و امیرسالار داودی، وکیل دادگستری اعتصاب غذای خود را آغاز کردند، هر روز یک تن از زندانیان به این اعتصاب پیوسته بودند. این روند رو به افزایش با انتشار درخواست اسماعیل عبدی مبنی بر شکستن اعتصاب موقتا به حالت تعلیق درآمد.

سوم‌فروردین‌ماه اسماعیل عبدی با انتشار بیانیه‌ای ضمن سپاسگزاری از اعتصاب‌کنندگان از آنان خواسته بود اعتصاب غذای خود را بشکنند. در بخشی از این بیانیه آمده است: “شما مبارزان راه آزادی و عدالت در اعتراض به وضعیت اسفناک مردمی که زیر بار فقر و تبعیض کمر خم کرده‌اند، رنج زندان و محرومیت را با جان نازنین خود خریده‌اید. پس ضروری است، جان‌های شریف شما، سلامت بماند تا اندکی رنج مردم سرزمین‌مان با حضور حق‌خواهانه و عدالت‌طلبانه‌ی اندیشمندانی چون شما کاهش یابد.”

در پی انتشار این بیانیه، اعتصاب‌کنندگان با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تعلیق اعتصاب غذای خود اعلام کردند که در صورت محقق نشدن خواسته‌هاشان اعتصاب غذای خود را از سر خواهند گرفت.
گفتنی است که پیش از این، ۴۸۰ نفر از کنشگران مدنی نیز با انتشار متنی حمایت خود را از اعتصاب غذای زندانیان بند ۸ و همچنین اعتصاب غذای سراسری زندانیان در همراهی با مردم اعلام کرده بودند.

متن کامل اطلاعیه زندانیان بند ۸ زندان اوین در ادامه آمده است:

اطلاعیه تعلیق اعتصاب غذا
مردم شریف

ضمن تشکر از حمایت‌های شما، گروه‌های سیاسی و فعالین اجتماعی و با توجه به درخواست دوست نازنینم‌ان آن آقای اسماعیل عبدی مبنی بر شکستن اعتصاب غذای زندانیان بند ۸ از زندان اوین، بدین وسیله اعلام می‌داریم؛ موقتاً تا حصول نتیجه اعتصاب غذای خود را به حالت تعلیق در آورده و در صورتی که در روزهای آتی مقامات قضایی و اجرایی مربوطه به قول‌هایی که برای تامین خواسته اسماعیل عبدی داده‌اند عمل نکنند، بی تردید اعتصاب غذای خود را از سر خواهیم گرفت.

بکتاش آبتین، امیرسالار داودی، مصطفی خسروی بابادی، سینا بهشتی، امیرحسین میرخلیلی، عباس سوهانی، پارسا گلشنی

https://akhbar-rooz.com/?p=108119 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x