شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

زندانیان سیاسی معترض در اوین و زندان تهران بزرگ از تحویل گرفتن غذا خودداری کردند

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/NbjIKq3lHM6K2GTqVhutQwFIGsupfg3uQidRFkbQDgEAy7zwv5xSfWoOJEZzJkg0rV-G714mgCUcQOF-Ld9RRe5x7_QTqNqRpuyWugK6ZxK-STyCZzk3Uu4g

زندانیان سیاسی معترض در اوین از تحویل گرفتن غذا خودداری کردند

زندانیان سیاسی معترض در اندرزگاه ۴ زندان اوین از ظهر روز یکشنبه ۲۵ اسفندماه از دریافت جیره غذای دولتی خودداری کرده‌اند. این زندانیان دلیل این اقدام اعتراضی خود را مخالفت مسئولان مربوطه با اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی پس از شیوع ویروس کرونا در کشور عنوان کرده و گفته‌اند تا زمان تعیین قرار وثیقه و اعزام زنداینان به مرخصی به این اقدام اعتراضی خود ادامه خواهند داد. همزمان حسین سرلک و مرتضی نظری سدهی زندانیان سیاسی محبوس در زندان اوین از امروز دوشنبه ۲۶ اسفندماه دست به اعتصاب غذا زدند. اعتصاب غذای آقای نظری سدهی در اعتراض به ممانعت از اعزام وی به مرخصی صورت گرفته است. حسین سرلک نیز با نوشتن یادداشتی که در ادامه می‌آید به شرح وضعیت پرونده خود پرداخته است. آقای سرلک تاکنون از اعزام به مرخصی و استفاده از آزادی مشروط محروم مانده و به همین جهت اقدام به اعتصاب غذا کرده است.

این زندانیان دلیل این قدام اعتراضی خود را مخالفت مسئولان مربوطه با اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی پس از شیوع ویروس کرونا در کشور عنوان کرده‌اند و گفته‌اند تا زمان تعیین قرار وثیقه و اعزام به مرخصی به نشانه اعتراض از دریافت جیره غذای دولتی خودداری کرده و به این اقدام اعتراضی خود ادامه خواهند داد.

پس از شیوع گسترده ویروس کرونا و افزایش نگرانی ها از سرنوشت صدها هزار زندانی، رئیس قوه قضائیه طی دو بخشنامه در اسفندماه سال جاری به هدف کنترل وضعیت بهداشتی زندانها شرایطی را برای اعزام به مرخصی زندانیان اعلام کرد که عمدتا شامل زندانیان مالی و همینطور زندانیان با محکومیت کمتر از ۵ سال می شد. این شرایط در مورد زندانیان سیاسی سختگیری مضاعفی دارد علاوه بر اینکه مسئولان قضایی یا سازمان زندانها در روند اداری مرخصی برخی زندانیان عقیدتی مانع تراشی های فراقانونی می کنند.

همزمان امروز دوشنبه ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۶، حسین سرلک زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد. اعتصاب غذای آقای سرلک در اعتراض به محرومیت وی از اعزام به مرخصی و استفاده از آزادی مشروط صورت گرفته است.

حسین سرلک با نوشتن نامه‌ای خطاب به مسئولان زندان و مسئولین قضایی به شرح موقعیت خود پرداخته و خواهان اعزام به مرخصی شده است.

زندانیان سیاسی در زندان تهران بزرگ از تحویل گرفتن غذا خودداری کردند

۴۵ تن از زندانیان و متهمین سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ امروز دوشنبه ۲۶ اسفندماه با دلایل متفاوتی ازجمله عدم اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، بازداشت و بلاتکلیفی چند ماهه، ممانعت از آزادی بازداشت شدگان اعتراضات آبان با تودیع قرار و آنچه اعتراض به ظلم و بی عدالتی در جمهوری اسلامی عنوان کرده‌اند، از دریافت جیره غذای دولتی خودداری کردند. بسیاری از این شهروندان در جریان اعتراضات سراسری موسوم به “اعتراضات آبان ماه” بازداشت شده‌اند. سهیل علی پناه، یکی از این بازداشت شدگان نیز با نوشتن یادداشتی که در ادامه می‌آید، به شرح دلایل حضور خود در اعتراضات آبان‌ماه و مشکلات خود پرداخته است. از روز گذشته نیز زندانیان سیاسی محبوس در اندرزگاه ۴ زندان اوین به دلایل مشابهی از دریافت جیره غذای دولتی به نشانه اعتراض خودداری کردند.

آریا حامدی راد، رضا رمضان زاده، رامین باقریان، بهنود اسماعیلی، حسین میریمبیگلو، سهیل عربی، سعید اسدی، وحید معزز اردبیلی، مرتضی امیدبیگی، ابوالفضل کریمی، سید مجید زره پوش، احسان خزایی، حسین نیکچه فراهانی، جواد بلندجاه، کیانوش ولی اللهی، رامین باقریان، علی اکبر حامی، میلاد ارسنجانی، سهیل علی پناه، سید امید موسوی، رضا قریشی، حمید جهانگیری، امید میردریکوند، کوروش باقری، حسن عباسی، حبیب خسروپور، محمد رجبی، رامین دلنشین، پوریا میرزایی زاده، سعید گل بداقی، محمدباقر صوری، محمد میری، حمید فرحبخش، علی قهرمانی، میلاد محمودی، احمدعلی حاتمی، توحید فتوحی، سیامک مقیمی، محمد بیگی، ابوالفضل مقصودی، رضا بیات، علی نیکبخت، مسعود رادخاک، سعید تمجیدی و حسین آرمند از امروز دوشنبه ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۸ دست به اعتصاب غذا زده و از گرفتن وعده شام زندان نیز خودداری کرده‌اند.

اعتصاب این شهروندان با دلایل متفاوتی ازجمله عدم اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، بازداشت و بلاتکلیفی چند ماهه، ممانعت از آزادی بازداشت شدگان اعتراضات آبان با تودیع قرار و آنچه اعتراض به ظلم و بی عدالتی در جمهوری اسلامی عنوان کرده‌اند، صورت گرفته است. با این حال مشخص نیست این اقدام اعتراضی آنها طی روزهای آینده ادامه خواهد داشت یا خیر؛

پس از شیوع گسترده ویروس کرونا و افزایش نگرانی ها از سرنوشت صدها هزار زندانی، رئیس قوه قضائیه طی دو بخشنامه در اسفندماه سال جاری به هدف کنترل وضعیت بهداشتی زندانها شرایطی را برای اعزام به مرخصی زندانیان اعلام کرد که عمدتا شامل زندانیان مالی و همینطور زندانیان با محکومیت کمتر از ۵ سال می شد. این شرایط در مورد زندانیان سیاسی سختگیری مضاعفی دارد علاوه بر اینکه مسئولان قضایی یا سازمان زندانها در روند اداری مرخصی برخی زندانیان عقیدتی مانع تراشی های فراقانونی می‌کنند.

همچنین این زندانیان و متهمان سیاسی عنوان می‌کنند که جرمی مرتکب نشده و تنها به فساد و بی عدالتی موجود در جمهوری اسلامی، بی تدبیری حسن روحانی در مدیریت کشور و وضعیت نابسامان اقتصادی و بی عدالتی‌ها در کشور اعتراض کرده‌اند. آنها می‌گویند: “اعتراض حق مردم است و ما در عوض اختلاسگران و جنایتکاران زندانی و زنده به گور شده‌ایم. چرا که محل نگهداری ما، جای هیچ انسانی نیست.

در همین خصوص نیز سهیل علی پناه با نوشتن یادداشتی به شرح دلایل حضور خود در اعتراضات آبان ماه و مشکلات خود به عنوان یک جوان ایرانی پرداخته است.

https://akhbar-rooz.com/?p=23092 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x