جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

زندان رجایی شهر کرج؛ محرومیت از درمان افشین بایمانی و ابوالقاسم فولادوند

افشین بایمانی و ابوالقاسم فولادوند ‌زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج، از اعزام به بیمارستان و دریافت خدمات درمانی مناسب محروم هستند. آقای فولادوند شب گذشته در پی وخامت حال به بیمارستان منتقل و امروز بدون اتمام مراحل درمان و درحالی که همچنان از درد در ناحیه قلب رنج می برد به زندان بازگردانده شده است. آقای بایمانی نیز علیرغم درد در ناحیه قلب و نیاز به عمل دریچه میترال قلب از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

به گزارش هرانا، افشین بایمانی و ابوالقاسم فولادوند ‌زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج، از اعزام به بیمارستان و دریافت خدمات درمانی مناسب محروم هستند.

آقای فولادوند ساعت ۱۰ و نیم شب گذشته در پی وخامت حال عمومی، به بیمارستان مدنی منتقل و امروز یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰، بدون تکمیل مراحل درمان و درحالیکه همچنان از درد در ناحیه قلب رنج می برد به زندان بازگردانده شده است. آقای بایمانی نیز که اخیرا در بیمارستان امیر آباد، مرکز قلب تهران، تحت عمل آنژیو قلب قرار گرفته است، علیرغم درد در ناحیه قلب و توصیه پزشکان میبنی بر ضرورت انجام عمل جراحی دریچه میترال قلب، تاکنون از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

یک منبع مطلع در خصوص وضعیت آقای فولادوند به هرانا گفت: شب گذشته پزشک بهداری پس از آنکه علائم سکته قلبی را در ابوالقاسم فولادوند دید، او را به بیمارستان منتقل کردند و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفت. وی شب گذشته پیش از انتقال به بیمارستان در بند ده و بهداری زندان حالت تهوع شدید داشت.

پیشتر به دستور امین وزیری، دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی با اعزام افشین بایمانی به بیمارستان مخالفت شده بود. یک منبع مطلع در این خصوص گفته بود؛ مخالفت امین وزیری با اعزام آقای بایمانی به بیمارستان قلب در شرایطی است که پرونده پزشکی این زندانی سیاسی در این بیمارستان است و دریچه قلب ایشان باید مورد جراحی بای پس قلب قرار بگیرد. اما در پی مخالفت او با اعزام افشین بایمانی به بیمارستان، تنها به گرفتن نوار قلبی و دادن قرص زیر زبانی بسنده شده است.

افشین بایمانی در تاریخ ۲۱ اسفندماه نیز با درد شدید قلبی به بهداری منتقل شد که با مخالفت امین وزیری از اعزام او به بیمارستان جلوگیری شده بود.

آقای بایمانی مبتلا به سنگ کلیه و دیابت است وی همچنین پس از سالها حضور در محیط نامناسب زندان از تیرماه سال ۹۶ دچار گرفتگی عروق قلب شده است. او در اسفندماه ۹۸ به دلیل شرایط حساس بیماری باید به بیمارستان تخصصی قلب که در آنجا پرونده دارد منتقل می‌شد؛ با این حال مسئولان زندان در یک اقدام سلیقه‌ای تصمیم گرفتند او را به بیمارستان رجایی که مرکز تخصصی نیست و مدارکی از بیماری وی نیز در آنجا وجود ندارد اعزام کنند. تابستان سال گذشته نیز امین وزیری علیرغم درخواست بهداری زندان برای مجوز اعزام از صدور آن خودداری کرده بود.

آقای بایمانی، زندانی سیاسی ساکن سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج، در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۷۹ به اتهام کمک به فرار برادر خود «مهدی بایمانی» که عضو سازمان مجاهدین خلق بود بازداشت و به اعدام محکوم شد، این حکم در دادگاه تجدید نظر تایید شد اما پس از ۶ سال حکم وی به حبس ابد تقلیل یافت.

بهمن‌ماه ۹۸ حساب بانکی دختر افشین بایمانی به دستور شعبه ۲۲ دادگاه انقلاب بدون ارائه دلیل توقیف شد. پیشتر یک منبع نزدیک به آقای بایمانی با تایید این خبر گفت: “دختر آقای بایمانی که در زمان بازداشت ایشان ۹ ماه داشت، اکنون حدودا بیست ساله و دانشجو است. حساب بانکی او بدون هیچ توضیحی توسط شعبه ۲۲ دادگاه عمومی و انقلاب تهران توقیف شده و در جواب تنها یک شماره پیگیری به او داده‌اند”.

همچنین خردادماه سال گذشته شعبه ۲۲ دادگاه عمومی و انقلاب تهران حکم مصادره زمین آقای بایمانی را صادر کرد. بر اساس این حکم زمین آقای بایمانی توسط ستاد اجرای فرمان امام مصادره خواهد شد. همزمان ۱۰ خردادماه ماموران با در دست داشتن حکم مصادره به این محل مراجعه کردند اما با مقاومت خانواده بایمانی و ساکنان محل روبه‌رو شدند.

ابوالقاسم فولادوند، که هفتمین سال از دوران محکومیت خود را در زندان رجایی شهر کرج سپری می کند، در سال ۱۳۹۲ بازداشت و نهایتا از بابت اتهام “محاربه از طریق هواداری از سازمان مجاهدین خلق”، توسط دادگاه انقلاب به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

ابوالقاسم فولادوند ۵۹ ساله و افشین بایمانی، متاهل و پدر دو فرزند است.

https://akhbar-rooz.com/?p=119184 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x