جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سازمان اتحاد فدائیان خلق: اعتراف اجباری رژیم در پرتاب موشک به هواپیمای اوکراینی و کشتن ۱۷۶ سرنشین آن

سحرگاه چهارشنبه ۱۸ دی ماه ( ۸ ژانویه) چند ساعت پس ازحمله موشکی سپاه به دو قرار گاه نیروهای امریکا در کشور عراق، یک فروند هواپیمای مسافربری اوکراینی در نزدیکی تهران سقوط کرد و ۱۷۶ سرنشین آن ، ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، کشته شدند.

ساعاتی پس از این فاجعه درناک، انگشت اتهام بسوی رژیم ایران نشانه رفته و برخی از منابع و کارشناسان خارجی، دلیل سقوط این هواپیما را اصابت  موشک از سوی پدافند هوایی ایران اعلام کردند. با وجود آنکه از همان لحظات اول سقوط هواپیما ،سران حکومت و سپاه پاسداران دقیقا از علت آن با اطلاع بودند ولی طی ۳ روز پس از این فاجعه ، با بی شرمی تمام این اظهارات را رد کردند. سخنگوی دولت  آن را جنگ روانی طراحی شده از جانب امریکا اعلام کرد ودر انکارجنایت خود تا آنجا پیش رفتند که معاون وزیر راه و شهر سازی اعلام کرد که «آمریکایی ها اگر واقعا جرات و جسارت دارند، یافته های خود را که پشتوانه علمی و فنی دارند به دنیا نشان دهند». 

اما انکار این جنایت چند روزی بیشتر طول نکشید و نهایتا تحت فشار های بین المللی ، ستاد نیروهای مسلح ایران امروز شنبه ۲۱ دی ( ۱۱ ژانویه) طی بیانیه ای اعتراف کرد که این هواپیما به دلیل خطای انسانی و غیر عمدی، هدف موشک پدافند هوایی ایران  قرار گرفته است .

روحانی رئیس جمهور نیز طی بیانه ای این فاجعه را اشتباهی نابخشودنی خوانده و وعده داد که «مسببین آن مورد پیگرد قانونی» قرار خواهند گرفت.همچنین امیرعلی حاجی‌زاده ، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران ، در یک نشست خبری اعلام کرد  تمامی مسئولیت این حادثه را می پذیریم.وی درادامه  پاسخ به سوالات خبرنگاران در این رابطه، ضمن اعتراف به نقش اصلی و خطای نیروهای مسلح در بروز این فاجعه، کوشید مسئولیت را متوجه تصمیم گیری عجولانه یک فرد سازد. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه این دلایل این حادثه را خطای فردی درشرایط بحرانی که بدلیل ماجراجویی های امریکا در منطقه بوجود آمده ، اعلام کرد. 

 خامنه ای ،ولی فقیه آدم کش ، فرمانده کل قوا نیزدر واکنش به کشتن شدن ۱۷۶ انسان بیگناه ،به  مطالبه از مسئولین  برای مراقبت بیشترو تکرار نشدن چنین حوادثی اکتفا کرد!

 تا این لحظه ،وجه مشترک اعلام مواضع  مسئولین لشگری و کشوری دررابطه با این فاجعه دردناک ، در وهله اول مقصر خواندن شیطان بزرگ امریکا در ایجاد تنش و بحران درمنطقه و سپس خطای یک فرد می باشد.

تکراری نیست اگر صدها بار نوشته شود که نظام جنایتکار حاکم بر ایران طی نزدیک به ۴۱ سال حکومت خود،  دهها هزاران انسان را به قتل رسانده ،اعدام و یا ترور کرده است. خون مردمان معترض خیزش آبان ماه اخیرهنوز از کف خیابانهای شهرهای مختلف ایران پاک نشده است ، آب نیزارهای اطراف ماهشهر هنوز با خون جوانان این منطقه آمیخته است وهزاران انسان درزندانهای با نام ویا بی نام ونشان درچنگال دژخیمان این رژیم انسان کش اسیرند. اما این نخستین باریست که  سران حکومت، تحت فشارهای بین المللی به مسئولیت خود دریک فاجعه که منجر به مرگ ۱۷۶ انسان شده است، اعتراف می کنند و آنهم در شرایطی که  طی چند روز گذشته ،مذبوحانه کوشیدند با  بهره برداری از مرگ قاسم سلیمانی جنایتکار و اجرای مراسم تعزیه در خاک سپاری او و با هیاهوی تبلیغاتی و جو سازی، از سویی بر کشتار اخیر مردم سرپوش گذاشته، جنبشهای  برحق و عدالت خواهانه مردم ایران و منطقه  را به حاشیه برده و از سوی دیگر با اجرای بالماسکه « احساسات ضد امپریالیستی» نرخ خود در مذاکره با آمریکا را اندکی بالا ببرند. آنان رذیلانه سعی کردند تشتت، اختلاف و شکاف در درون حکومت را با نمایش « وحدت ملی» ماله کاری و بزک کنند تا شاید چند صباحی به حیات ننگینشان ادامه دهند.

شوربختانه، با کشته شدن سرنشینان هواپیمای اوکراینی، ۱۷۶ نفر دیگر به لیست قربانیان رژیم اضافه شد. مسئول اصلی مرگ این انسانهای بیگناه، کلیت نظام سرکوبگر ایران می باشد ویکی ازنتایج  سیاست سلطه گری ، ماجراجویی، مداخله گرانه و تنش آفرین حکومت اسلامی درمنطقه می باشد.

ما همانگونه که بارها اعلام کرده ایم، بر این باوریم که تنها راه برون رفت از تمامی بحرانهایی که مردم ایران و منطقه تاوان آنها را می پردازند، سرنگونی رژیم کنونی ایران می باشد. ضمن ابراز همدری با خانواده ها و بازماندگان این حادثه دردناک، امیدواریم که جنایتکاران رژیم در آینده ای نزدیک در دادگاه های ذیصلاح ایرانی و بین المللی محاکمه شوند.

 سرنگون باد «جمهوری اسلامی ایران»

سازمان اتحاد فداییان خلق ایران

شنبه ۲۱ دی ماه ۱۳۹۸

۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=17641 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x