جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران: افزایش قیمت بنزین، به ضرر مردم و به جیب دزدان حکومتی

طبق اطلاعیه دولت از روز جمعه ۲۴ آبان قیمت بنزین آزاد  سه برابر شده و بنزین سهمیه ای نیز پنجاه درصد افزایش قیمت خواهد داشت.  بدنبال انتشار این خبر بتدریج مردم در شهرهای مختلف ایران در حرکتهائی خود جوش به خیابان آمده و به این اقدام ناگهانی دولت اعتراض کردند. ویدئوهایی که هر لحظه در شبکه های اجتماعی قرار می گیرد نشان می دهد که شهرهای بیشتری به موج اعتراضی می پیوندد و با تظاهرات، شعارهای سیاسی، خاموش کردن اتوموبیل ها، ایجاد راه بندان، اعتراض خود به گرانی بنزین را اعلام می کنند.

دولت ادعا کرده است که، این اقدام نه بدلیل شرائط سخت اقتصادی و کاهش درآمدهای دولت، که برای پرداخت یارانه و « حمایت معیشتی» از اقشار «آسیب پذیر» بوده است. روحانی گفته که « اقدام دولت در افزایش نرخ بنزین به نفع مردم و برای کمک به اقشار تحت فشار جامعه است!» و ادعا کرده است که  «بنزین را گران کرده اند تا پول آن را بین همه ی مردم تقسیم کنیم». ادعائی از جانب یک حکومت فاسد و دزد که طبعا کسی آن را باور نخواهد کرد.

افزایش قیمت بنزین  بدنبال خود موج دیگری از افزایش افسارگسیخته قیمتها و گرانی شدید را بدنبال خواهد داشت که بیشترین فشار را بر کارگران و زحمتکشان و اقشار کم درآمد و محروم و اقشار میانی جامعه وارد خواهد کرد. برخلاف ادعای وقیحانه دولت مردان جهموری اسلامی این اقدام نه به نفع مردم که به ضرر آنها است و بی دلیل نیست که اعتراضات خود جوش مردم شهرهای ایران را دربر گرفته است.

واقعیت این است که بحران رکود تورمی حاکم بر اقتصاد ایران بدلیل سیاستهای مخرب رژیم و فساد و  بی لیاقتی کاربدستان حکومت و تحریمهای بین المللی تشدید شده است. به عنوان یک شاخص، حجم تولید اقتصاد ایران ظرف دو سال اخیر  ده درصد افت کرده است و بودجه جاری امسال دولت با کسری هنگفت مواجه بوده و با افت شدید درامدهای نفتی معلوم نیست بودجه سال آینده را چگونه میخواهند سرهم بندی  کنند.

این اقدام آشکارا تلاش دیگری است برای انتقال بار بحران اقتصادی بر دوش کارگران و زحمتکشان و محرومان و اقشار متوسط جامعه ایران.

ما افزایش قیمت بنزین را محکوم میکنیم.  حاصل چهل سال حکومت حمهوری اسلامی چیزی جز گرانی و تشدید آن، بیکاری و افزایش ان،شکاف عمیق طبقاتی،و   تشدید بحران های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی نبوده است و تنها راه خلاصی از این وضعیت و رسیدن به یک زندگی شایسته مردم، برکناری  این حکومت و استقرار یک حکومت دمکراتیک، آزاد و متکی بر مردم و پاسخگو به مردم میباشد.

۲۵ آبان ۱۳۹۸   16 نوامبر ۲۰۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=12389 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیا
کیا
4 سال قبل

اطاق فرماندهی هوشمند اپوزیسیون لازم است ،اگر چه متزلزل و نا همگون باشد

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x