جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سازمان اتحاد فدائیان خلق: برای آزادی دستگیر شدگان اعتراضات اخیر مبارزه کنیم

بدنبال خیزش مردمی وسیع در اعتراض به گرانی، بیکاری، نابسامانی های اجتماعی، بی چشم اندازی و اعتراض به حکومتی فاسد، دزد، نالایق و جنایتکار، حکومت دست به جنایاتی هولناک زد و با شقاوتی که نمونه آن در سالهای اخیر دیده نشده بود، مستقیم بر روی تظاهرکنندگان آتش گشود، کشت، زخمی کرد ، دستگیر کرد و هر آنچه توانست کرد تا صدای مردم را خفه کرده و آتش اعتراضات را خاموش کند. سران رژیم به خوبی میدانستند که با اعلام سه برابر شدن قیمت بنزین مردم اعتراض خواهند کرد، خود را آماده کرده بودند، ولی تصوری از ابعاد آن نداشتند و آنگاه که با چنین موج وسیع اعتراض روبرو شدند، وحشیانه و وسیع سرکوب کردند.

دستگیری فعالین، معترضین و مردمی که به خیابان آمده بودند، همچنان از سوی نیروهای امنیتی ادامه داشته و زندانهای رسمی و مخفی  پر از دستگیرشدگان اخیر است. رژیم تلاش میکند تا فضای رعب و وحشت را حفظ کرده و هرگونه اعتراض احتمالی را بلافاصله  خاموش کند. اینترنت همچنان در برخی از شهرهای ایران قطع است و علیرغم درخواستهای متعدد در راه اندازی آن، حکومت از ترس پخش شدن اخبار، عکسها و ویدئوهای شقاوتهای مامورین امنیتی با تظاهرکنندگان از گشودن اینترنت خودداری میکند و «آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در توضیح آن گفته بود: «نهادهای امنیتی کشور معتقدند در برقراری مجدد ارتباطات باید جانب احتیاط را رعایت کرد و بر این اساس تاکنون شورای امنیت کشور مجوز برقراری کامل ارتباطات را به اپراتورها ابلاغ ننموده است.»

حکومت لاف پیروزی میزند ولی از ترس مردم فضای امنیتی را حفظ  میکند، اینترنت را باز نمیکند و دستگیریها را ادامه میدهد.

دستگیری‍‍ها در حدی است که صدای اعتراض مسئولین برخی از زندانها را به تعداد زیاد زندانی بیش از ظرفیت زندان و امکانات محدود آنها بلند کرده است.

هم میهنان گرامی

خطر جدی دستگیر شدگان را تهدید میکند. بیدادگاههای حکومت اسلامی بکار افتاده اند تا در زمانی کوتاه احکام سنگینی برای دستگیر شدگان صادر کنند.  بیدادگاههای اسلامی موظفند تا در ادامه سرکوب وحشیانه با صدور احکام سنگین زهر چشمی از معترضین به حکومت بگیرند. سران جمهوری اسلامی در همخوانی با علی خامنه ای تظاهرات اعتراضی مردم را تحریک و توطئه  و دخالت دولتهای خارجی اعلام کرده و بدین ترتیب ابزار لازم در اختیار قضات بیدادگاهها قرار داده اند تا به این بهانه احکام سنگینی را صادر کنند. دور از انتظار نخواهد بود که بزودی در تلویزیون حکومتی شاهد «اعترافات» زیر شکنجه  برخی از دستگیر شدگان مبنی برارتباط آنان با عوامل خارجی و یا اپوزیسیون حکومتی باشیم.

این بار اولی نیست که حکومت اسلامی برای بقای خود دست به سرکوب شدید و کشتار و زندانی کردن مردم میزند و بار آخر نیز نخواهد بود. ناتوانی حکومت در پاسخگویی به خواسته های برحق مردم و اداره جامعه عملا به گسترش بحرانهای اقتصادی و اجتماعی میانجامد، نارضایتی را دامن زده و بتدریج بیشتر و بیشتر میشود، مردم ناگزیر دست به اعتراض میرنند و حکومت تنها با سرکوب خشن پاسخ میدهد. تا حکومت اسلامی برپا است، این دایره بسته ادامه خواهد یافت. تنها راه خروج از این وضعیت و شکستن این دایره بسته خلاصی از این حکومت و برکناری کامل آن است.

سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران ضمن ابراز همدردی خود با خانواده های جانباختگان اعتراضات اخیر، سرکوب ، کشتار،  دستگیریها و بازداشتهای گسترده  را محکوم کرده و خواهان آزادی تمامی این دستگیر شدگان و کلیه زندانیان سیاسی است. ما از همه  هم‍میهنان، سازمان‌ها و نهادهای ازادیخواه، دمکرات و مدافین حقوق بشر میخواهیم تا علیه بازداشت و شکنجه در زندانها اعتراض کرده و صدای آزادیخواهی آنان باشند. باید تلاش کرد تا مجامع و سازمانهای بین المللی مدافع حقوق بشر را به واکنش و اعتراض سریع به شکنجه و اعتراف گیری های اجباری در زندانهای جمهوری اسلامی ایران وادار کرد. همبستگی بین المللی با مبارزات مردم ایران و فشار افکارعمومی  مردمان کشور های مختلف بر دولتهای خود  میتواند به کاهش فشار در زندانهای جمهوری اسلامی کمک کند.

زنده باد آزادی، مرگ بر دیکتاتور

سرنگون باد جمهوری اسلامی

سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ – ۳۰ نوامبر ۲۰۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=13967 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x