جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سازمان اتحاد فدائیان خلق: نمایش بزرگ «نه» مردم به حکومت جمهوری اسلامی!

نمایش انتخابات یازدهمین دوره «مجلس شورای اسلامی» در دوم اسفند برگزار گردید. نمایشی که با عدم شرکت وسیع مردم در آن عملا تبدیل به نمایش شکست تلاشهای رژیم در کشاندن مردم پای صندوقهای رای و فقدان مقبولیت و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی شد.  از چند هفته پیش از روز انتخابات  سران رژیم، از ریز تا درشت، بر لزوم شرکت مردم در انتخابات و زدن مشت محکم بر دهان دشمنان تاکید کردند. خامنه ای در سخنان خود تاکید کرد که «انتخابات موضوع آبروی نظام..» است. و مردم با عدم شرکت در انتخابات هم آبروی نداشته نظام را بردند و هم مشت محکمی بر دهان نظام جمهوری اسلامی زدند.

حکومت در روز انتخابات هم مذبوحانه کوشید با تبلیغات و تکرار فتوای مراجع دینی مبنی براینکه شرکت در انتخابات از وظایف دینی و واجبات است و همچنین با افزودن چهار ساعت به ادامه کار حوزه های رای گیری مردم را به شرکت در انتخابات ترغیب کند. اما علیرغم همه این ترفندها، آمار شرکت کنندگان بسیار پایین بود تا جائیکه وزارت کشور به مسئولین حوزه ها دستور داد تا از انتشار آمار شرکت کنندگان خودداری کنند تا خود آمار را منتشر کند. تردیدی نیست که هدف از این پنهانکاری حکومت تلاش برای رای سازی و اعلام آماری بود که ازواقعیت فاصله بسیار دارد.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور پس از پایان یافتن انتخابات و بسته شدن حوزه های رای گیری در شب روز جمعه دوم اسفند ماه،  در یک نشست خبری یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ اعلام کرد که ۳۳ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۷۵۵ نفر، یعنی ۵۸ درصد از واجدین شرائط  رای دادن در انتخابات شرکت نکردند.  شکست حکومت در آوردن مردم پای صندوقهای رای به حدی بود که حکومتیان جسارت رای سازی برای رساندن آمار به بالای پنجاه درصد را نداشتند و به این قناعت کردند که آمار را به حد ۴۲ درصد رسانده و تقصیر خالی بودن صندوقها را به گردن ویروس «کرونا» بیاندازند!!

اما واقعیت آمار را باید در آمار تهران دید که تنها ۲۶ درصد مردم در رای گیری شرکت کردند و قالیباف، نفر اول انتخابات تهران تنها با ۱۷درصد رای واجدین شرائط رای دادن در تهران به مجلس خواهد رفت.  موقعیت حکومت چنان بحرانی است که  مدیرمسئول روزنامه “جمهوری اسلامی”، در سرمقاله ۴ اسفند این روزنامه با عنوان “مشارکت پایین، قابل قبول نیست”، ضمن پرداختن به میزان مشارکت در انتخابات دوم اسفند  میگوید «… عواملی هستند که میزان مشارکت را کاهش داده‌اند؛ بطوری که حتی هزینه کردن شرع، خرج کردن شهدا و افراط‌های بی‌سابقه صداوسیما در تبلیغات هم نتوانستند افاقه کنند.»

 انتخابات مجلس یازدهم نشان داد که دوران حکومت اسلامی به پایان رسیده است. عدم شرکت میلیونها ایرانی واجد شرائط رای  دادن در این انتخابات نشان داد که مردم دیگر امیدی به این نظام و دستگاههای اجرائی و قانون گذاری آن ندارند. اکنون مبارزه به صحن خیابانها، به محلات کار و زندگی مردم کشیده است، مبارزه ای رودرو بین مردم و حکومتی ددمنش، استبدادی، سرکوبگر، دزد و چپاولگر.  حکومت اسلامی گرفتار در چنبره بحران اقتصادی- سیاسی، اکنون و در دنباله این انتخابات با بحران مشروعیت بیش از گذشته روبرو شده و بیش از هر زمان دیگر شکننده و تضعیف شده است. این وضعیت بر بحران درونی حکومت خواهد افزود و «موش»ها یکی پس از دیگر از کشتی شکسته حکومت خواهند گریخت. سقوط جمهوری اسلامی و رسیدن به آزادی و دمکراسی و برابری دور نیست.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی!

برقرار باد نظام جمهوری دمکراتیک و لائیک در ایران!

زنده باد سوسیالیسم!

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فداییان خلق ایران

۴ اسفند ۱۳۹۸

https://akhbar-rooz.com/?p=21041 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x