چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

سازمان اتحاد فدائیان خلق: پشتیبانی از فراخوان ۵ دی ماه : مراسم چهلم بزرگداشت جان باختگان راه آزادی

نزدیک به چهل روز از کشتار اخیر مردم توسط حاکمیت جنایتکار اسلامی در ایران می گذرد.

در روزهای آخر آبان امسال، بدنبال گران شدن بنزین، مردم در سرتاسر ایران در اعتراض به فقر، گرانی، بیکاری ،تبعیض و بی عدالتی به خیابان آمده و مخالفت خود با کلیت نظام اسلامی را با شعارهای گوناگون فریاد زدند. آنان با آتش زدن تصاویر ولی فقیه کنونی ، خامنه ای آدم کش و خمینی جلاد ، تنفر خود ازبنیانگذاران و رهبران حکومت اسلامی را شجاعانه به نمایش گذاشتند.   

با دستور مستقیم خامنه ای، نیروهای انتظامی، سپاه پاسداران، بسیج و لباس شخصی ها مسلحانه  به مردم معترض  یورش برده و آنان را به گلوله بستند. با آنکه هنوز آمار دقیقی در دست نیست اما بنا بر برخی اخبار صد ها  نفر کشته و هزاران تن زخمی و بازداشت شده اند.

با وجود تهدید های رژیم برای به سکوت کشاندن خانواده های جان باختگان خیزش اخیر مردم، بسیاری از آنان از جمله مادر و پدر پویا بختیاری، شجاعانه به افشاگری در رابطه با کشتار اخیرپرداخته اند. آنان با  اعلام  روز ۵  دی  بعنوان چهلم کشته شدگان طی هفته آخر آبان ماه، از مردم دعوت کرده اند در مراسم هایی که در بزرگداشت عزیزانشان و بواقع برای ادامه راه آنان برگزار می شوند، شرکت کنند. در شرایطی که رژیم جنایتکار می کوشد فضای رعب و وحشت را هر چه بیشتر در جامعه ایجاد کند ، این فراخوان با همبستگی ،حمایت و پشتیبانی  تشکل ها و فعالان مدنی ، خانوادهایی که فرزندادنشان را درکشتارهای قبلی از دست داده اند ، سازمانها و احزاب سیاسی و… مواجهه شده است.

حکومت اسلامی که از جنبش ها و دادخواهی مردم ایران  به شدت درهراس و وحشت بسر می برد، با یورش به خانه بستگان جان باختگان و بازداشت آنان ، مذبوحانه می کوشد از تداوم اعتراضات برحق مردم جلوگیری کند. آخرین اخبار حاکی از بازداشت ۸ تن از خانواده پویا بختیاری و تعداد دیگری از خانواده ها و بستگان جان باختگان می باشد.

سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران این بازداشت ها را قاطعانه محکوم کرده و خواهان آزادی تمامی دستگیر شدگان و زندانیان سیاسی می باشد. ما  با ابراز مجدد همبستگی و همدردی با خانواده ها ی جانباختگان خیزش اخیر ، پشتیبانی خود را از تمام مراسم هایی که در سرتاسر ایران در گرامیداشت جان باختگان راه آزادی برگزار می شود اعلام می کنیم و به سهم خود می کوشیم پژواک صدای دادخواهی خانوادهای آنان باشیم.

سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

۴ دی ۱۳۹۸

۲۵ دسامبر ۲۰۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=16213 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x