پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

سازمان اتحاد فدائیان خلق: کشتار مردم در خیابانها را محکوم میکنیم!

به دنبال انتشار خبر افزایش بهای بنزین به میزان سیصد درصد، مردم در شهرهای مختلف ایران به تدریج به خیابانها آمده  و دست به اعتراض زدند. ویدئوهایی که هر لحظه در شبکه های اجتماعی پخش میشد نشان داد که شهرهای بیشتری به موج اعتراضی پیوستند و با تظاهرات، شعارهای سیاسی، خاموش کردن اتوموبیل ها، ایجاد راه بندان، به گرانی بنزین اعتراض کردند.

مسئولین حکومتی اعلام کردند که این تصمیم نه برای تامین کسری مالی دولت، که به شدت در تنگنای مالی قرار دارد، بلکه برای توذیع پول بین مردم است!! اما خود هم خوب میدانستند که کسی فریب این وعده های دروغین را نمیخورد. آنها خود به خوبی از دامنه نارضایتی مردم مطلع بودند و میدانستند که به دنبال افزایش قیمت بنزین با موجی از اعتراضات مردم مواجه خواهند شد.  حکومت از پیش خودش را برای مقابله با مردم آماده کرده بود.

برخی مخالفت خوانی ها از سوی آنانی که در جریان تصمیمات بالا نبودند و شروع سریع تظاهرات،  خامنه ای را وادار کرد تا شخصا به دفاع از این تصمیم وارد میدان شود و نه تنها اعلام کند که از برنامه دولت مطلع بوده، بلکه از آن پشتیبانی هم میکند و مردم را هم دعوت کرد تا از تصمیمات سران حکومتی اطاعت کنند و همزمان فرمان حمله و سرکوب مخالفان را هم صادر کرد.  موضعگیری صریح خامنه ای و بیان این که مامورین به وظیفه خود عمل کنند، مستقیما فرمان سرکوب خشن اعتراضات مردم و گشودن آتش بروی آنان بود.

در طول پنج روز گذشته، مردم شجاعانه  وبی اعتنا به تهدیدات خامنه ای، روحانی و فرماندهان سپاه و همه سرکوبگران حکومتی، به خیابانها ریخته اند و نارضایتی خود از این حکومت فاسد و جنایتکار را فریاد میکنند.  اعتراضات بیش از هشتاد شهر کوچک و بزرگ ایران را دربرگرفته است.

حکومتیان با شقاوتی بی نظیر پاسخ اعتراضات مردم را با گلوله میدهند. همزمان تلاش میکنند تا با بستن اینترنت و شبکه های خبر رسانی، محدود کردن دسترسی به تلفن و امکان تماس گیری، از پخش اخبار تظاهرات و کشتار مردم جلوگیری کرده و ارتباط بین شهروندان را هم قطع کنند. در برخی شهرها مدارس را تعطیل کرده اند، سرویسهای شهری را کم کرده و ازهر وسیله ای برای ایجاد ناامنی و ترساندن مردم استفاده میکنند.

اخبار پراکنده ای که از گوشه و کنار میرسد حاکی از تیراندازی مستقیم به مردم و رقم بالای کشته و زخمی ها است . سازمان عفو بین الملل روز سه شنبه اعلام کرد که دستکم ۱۰۶ نفر در اعتراضات روزهای گذشته ایران کشته شده اند. بنا به گزارش این سازمان مدافع حقوق بشر این افراد در ۲۱ شهر ایران جان خود را از دست داده اند. یقینا آمار کشته ها به مراتب بیش از این است و در ادامه سرکوبها بیشتر نیز خواهد شد. آمار دستگیری ها بسیار بالا است و چندین هزار نفر در شهرها و مناطق مختلف ایران دستگیر شده اند. جمهوری اسلامی این بار نیز شمشیر را از رو بسته و برای حفظ حکومت خود، حمام خون در خیابانهای ایران براه انداخته است.

هیچ حکومتی با کشتن و زندانی کردن مردم خود نتوانسته است بقای خود را تضمین کند، جمهوری اسلامی هم نخواهد توانست چنین کند.  بیش از دو دهه است که نارضایتی مردم از حکومت هر روز بیشتر میشود ودر هر مرحله هم ابعاد اعتراضات خیابانی وسیعتر می گردد. گستره اعتراضات و تنوع آن رژیم را در موقعیت شکننده ای قرار داده است. بحران اقتصادی و ناتوانی حکومت در پاسخگوئی به نیازهای مردم و تشدید فشارهای اقتصادی بطور مدارم در کنار فساد گسترده دستگاه حکومتی، نظام جمهوری اسلامی ایران را در آستانه فروپاشی قرار داده است. هر موج جنبش اعتراضی ضربه ای جبران ناپذیر بر پایه های این حکومت  میزند وآن را  چندین گام به سوی نابودی می برد. توسل به خشونت شدید و کشتار و سرکوب در مقابل اعتراضات مردم به گرانی بنزین بیانگر موقعیت متزلزل حکومت است.  این رژیم جنایتکار، در مقابله با هر موج جنبش اعتراضی، که وسیعتر و رادیکال تر از قبلی است، با خشونت بیشتری مقابله میکند.  به این امید که ترس بر نارضایتی غلبه کند، اما خیالی است باطل چرا که هربار بیش از گذشته نشان میدهد که تا چه حد حکومت متکی به سرنیزه شکننده است.

ادامه مبارزات مردم در اشکال گوناگون و همراهی و همگامی آنها با یگدیگر رمز پیروزی در مقابل این حکومت وحشی و تنها عامل عقب راندن آن است.

سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران حمله و کشتار مردم بیگناه در خیابانهای ایران را محکوم می کند و خواهان آزادی تمامی دستگیر شدگان روزهای اخیر و زندانیان سیاسی است. ما همچون همه نیروهای آزادیخواه و برابری طلب همچنان در کنار مردم بوده و از مبارزات مردم در هر سطح و شکلی با این رژیم ددمنش حمایت کرده و همگام با آنان در راه اعتلای آن میکوشیم. یکی از مهمترین اقدامات در وضعیت فعلی تلاش در شکستن چتر امنیتی رژیم بر اطلاع رسانی و خبر دهی است. به هر وسیله ای باید اخبار مبارزات مردم، کشته شدگان، دستگیریها و شقاوتهای سرکوبگران اطلاع رسانی شده و وسیعا پخش شود. باید سیمای واقعی این رژیم در پهنه ایران و جهان دیده شود. پشتیبانی وحمایت از خانواده های کشته شدگان و زندانیان یکی دیگر از اقدامات موثر است.

دیر نیست روزی که مبارزات مردم  به ثمر نشسته و با سرنگونی این حکومت ددمنش و جنایتکار ، آزادی ، دمکراسی، برابری  و عدالت اجتماعی در ایران جای خوش کند.

سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ – ۱۹ نوامبر ۲۰۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=12829 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x