پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

سازمان بین المللی کار: تا سال ۲۰۲۵ کارگری کودکان را محو می کنیم

What are the major problems facing Iran? - Quora

سازمان بین المللی کار مصمم است که تا سال ۲۰۲۵ جلو کارگری کودکان را بگیرد. نیمی از ۲۸ شرکت بزرگ جهان متهم به استفاده از فلزی به نام کبالت هستند که توسط کودکان استخراج می شود.

سازمان بین المللی کار (ای ال او) به کارگیری کودکان در کارهای شاقه در جهان را از نگرانی های این سازمان دانسته است. گای رایدر، رئیس عمومی این سازمان می گوید که از هر ۱۰ طفل یکی قربانی این پدیده در کشورهای مختلف شده و نصف آنان حتی کارهای خطرناک انجام می دهند.

رایدر که در آغاز نشست بین المللی کار کودکان در شهر بوینس آیرس سخن می گفت، اذعان داشت که رقم کودکان کارگر از سال ۱۹۹۰ به این طرف از مرز ۱۰۰ میلیون عبور کرده است. گای رایدر به شرکت کنندگان در این نشست گفت: «ما نمی توانیم پیش بینی کنیم که بازار کار در آینده چگونه تغییر خواهد کرد، اما ما یک موضوع را می دانیم: ما هیچ گونه کارگری کودکان و بردگی مدرن را نمی خواهیم.»

بر بنیاد ارزیابی های اخیر سازمان بین المللی کار، نزدیک به ۱۵۲ میلیون کارگر کودک و ۲۵ میلیون قربانی کارهای اجباری در سراسر جهان وجود دارد. این نشست که در نوع خود چهارمین کنفرانس می باشد، مصمم است تا سال ۲۰۲۵ به روند کارگری کودکان نقطه پایان بگذارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=33831 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x