سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سازمان جهانی بهداشت: جوانان از ویروس کرونا مصون نیستند

تدروس آدهانوم گبریسوس، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی روز جمعه ۲۰ مارس خطاب به جوانان گفت: «برای جوانان پیامی دارم. شما هم در مقابل ویروس کرونا مصون نیستید، این ویروس ممکن است شما را برای چند هفته روانه بیمارستان کند و یا حتی موجب مرگ شما شود
Krankenhaus Intensivstation (picture-alliance/Bsip/A. Beist)

پزشکان آلمانی و سازمان جهانی بهداشت هشدار دادند که جوانان و افراد کم سن و سال از ویروس کرونا مصون نیستند. آخرین آمار قربانیان و افراد مبتلا به ویروس کرونا نشان می​دهد که جوانان زیادی به کرونا ابتلا پیدا کردند.

به گزارش دویچه وله، کلمنز وندتنر پزشکی است که نخستین بیماران مبتلا به ویروس کرونا در آلمان را معاینه کرده است. او رئیس تیم پزشکی کلینیک بیماری‌های عفونی شوابینگ مونیخ است و رسانه​‌های آلمان برای گرفتن تازه‌​ترین اطلاعات مربوط به بیماری کرونا به او مراجعه می​‌کنند.

خبرگزاری آلمان از قول این پزشک گزارش داده است که افراد جوان نباید خطر ویروس کرونا را دست‌کم بگیرند. او گفته است که افراد بیشتری از جوانان هم اکنون و به ویروس جدید کرونا مبتلا شدند و در مراقبت​‌های ویژه قرار گرفتند.

این متخصص ویروس‌شناس گفته است افراد مسن با سابقه بیماری بیشتر در معرض خطر کرونا هستند اما اکنون مشخص شده است که ویروس کرونا به سراغ افراد جوان و کم سن‌وسال هم رفته و این خطر تابه‌حال جدی گرفته نشده است.

در ادامه گزارش خبرگزاری آلمان آمده است که بر اساس آخرین آمارها شمار جوانانی که به ویروس کرونا ابتلا یافتند به طور فزاینده​ای افزایش یافته است.

رئیس تیم پزشکی کلینیک شوابینگ مونیخ  همچنین گفته است تصور اینکه جوانان و یا افراد کم سن و سال به ویروس کرونا مبتلا نمی​‌شوند در حال تغییر یافتن است. در ایتالیا که بیشترین مرگ و میر ویروس کرونای جهان را دارد ثابت شده که تعداد زیادی از جوانان تحت مراقبت​‌های ویژه قرار گرفته‌​اند و این وضعیت ممکن است در آلمان هم تکرار شود.

کلمنز وندتنر، رئیس تیم پزکی کلینیک بیماری‌های عفونی در مونیخ می​‌گوید که تازه‌​ترین مواردی که با علائم کوید ۱۹ به کلینیک مراجعه کردند جوانانی بودند که حدود ۲۰ سال داشتند. این پزشک تاکید می​‌کند که روند بیماری و شیوع کرونا را در میان سنین مختلف و بدون توجه به دموگرافی باید دید.

وندتنر در کلینیک شوابینگ مونیخ در اواخر ماه ژانویه نخستین افراد مبتلا به کرونای سارس۲ را در آلمان معاینه کرد. این پزشک به جوانان توصیه می​‌کند که قوانین و مقررات بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

هشدار سازمان بهداشت جهانی (WHO) به جوانان

هرچه از عمر ویروس کرونا بیشتر می​‌گذرد آسیب​‌های آن بهتر شناسایی می​‌شوند. سازمان بهداشت جهانی طبق یافته‌​های جدید خود درباره ابتلای جوانان به ویروس کرونا هشدار داده است.

تدروس آدهانوم گبریسوس، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی روز جمعه ۲۰ مارس خطاب به جوانان گفت: «برای جوانان پیامی دارم. شما هم در مقابل ویروس کرونا مصون نیستید، این ویروس ممکن است شما را برای چند هفته روانه بیمارستان کند و یا حتی موجب مرگ شما شود.»

رئیس سازمان جهانی بهداشت مردم جهان را از هر نسلی که باشند به همبستگی دعوت کرده است.

آمار غیررسمی ابتلا به کرونا در ایتالیا ده برابر است

کلمنز وندتنر در تازه‌​ترین اطلاعاتی که در اختیار خبرگزاری آلمان گذاشته گفته است بزرگترین خطر در حال حاضر عدم تشخیص و شناسایی موارد کرونا و آمار غیر واقعی ارائه شده است.

او با توجه به آمار زیاد مرگ و میر بر اثر کرونا در ایتالیا نتیجه می​‌گیرد که آمار غیررسمی ابتلا به کرونا در ایتالیا ده برابر آمار واقعی است چونکه شمار مرگ و میر بالای پنج درصد آمار رسمی است.

این ویروس​‌شناس تاکید می​‌کند که در آلمان هم آمار ابتلا به بیماری کرونا پنج برابر آمار واقعی می‌​تواند باشد. در آلمان ولی هنوز شمار جان باختگان زیر یک درصد است. اما آمار قربانیان در آلمان هم می​‌تواند مثل سایر کشورها افزایش پیدا کند.

با وجود این صحبت‌ها این پزشک آلمانی بر این بار است که وضعیت ایتالیا در آلمان تکرار نخواهد شد.

رئیس تیم پزشکی کلینیک بیماری‌های عفونی شوابینگ مونیخ در نهایت می​‌گوید هیچکس نمی​‌تواند با اطمینان پیش‌​بینی کند ویروس کرونا تا چه زمانی سلامتی انسان​‌ها را تهدید خواهد کرد و ممکن است وضعیت کنونی چندین ماه طول بکشد و تا اواخر تابستان ادامه پیدا کند.

https://akhbar-rooz.com/?p=23588 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x