چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

سازمان راه کارگر: قتل فجیع علی فاضلی منفرد در اهواز، عمق تبعیض و ستم علیه همجنسگرایان را نشان می دهد

روز سه شنبه چهارده اردیبهشت، شاهد جنایت هولناکی در نخلستانهای اطراف اهواز بودیم که بار دیگر پرده از روی یکی از زشت ترین و مشمئزکننده ترن اشکال ستم و تبعیض علیه اقلیت های جنسی ( همجنسگرای مرد یا زن، دوجنس گرایان، افراد ترانس…) برداشت. علی فاضلی منفرد معروف به علیرضا یک جوان بیست ساله اهوازی بود که تنها به جرم همجنسگرا بودن مورد خشم افراد ناآگاه، سنتی و مرتجع خانواده قرار گرفت و توسط سه مرد فامیل به شکلی بیرحمانه به قتل رسید. جانیان سپس به مادر علی تلفن میکنند تا بیاید جسد فرزندش را از نخلستان بردارد. شوک ناشی از شنیدن این خبر، مادر علیرضا را روانه بیمارستان میکند.

گفته می شود که علیرضا برای دریافت معافیت سربازی اقدام کرده بود. اداره نظام وظیفه نیز معافیت او را طی نامه ای به منزل خانوادگی اش پست میکند که در آن دلیل معافیت “انحراف اخلاقی و جنسی” اعلام شده بود. به همین خاطر مردان سنتی و سرشار از خرافات مذهبی، به قول خودشان سعی میکنند برای “حفظ ابرو” ، این “لکه ننگ” را از دامن فامیل پاک کنند.

این جنایت اگر چه توسط “شهروندان عادی” صورت گرفته است، اما بانی و عامل اصلی آن رژیمی است که در تمام دوران حکومتش همواره با حق گرایش جنسی ضدیت داشته و هزاران همجنسگرا را به دلیل خرافه ای که “انحراف جنسی” و “فعل حرام” نامیده میشود، دستگیر، زندانی، شکنجه، جریمه و حتی اعدام کرده است. این رژیم که همجنسگرایی مردان را “لواط” و همجنسگرایی زنان را “مساقعه” می نامد، برای چنین “جرمی” انواع مجازات از شلاق تا زندان و مرگ تجویز میکند.

همه ما میدانیم که بشر از هزاران سال قبل تاکنون، دارای گرایشات جنسی متنوعی بوده اما تنها در نیم قرن اخیر است که جنبش های اجتماعی ترقیخواهانه و آزادیخواهانه توانستند در راستای مقابله با همجنسگرا ستیزی (هوموفوبیا) و نیز برسمیت شناختن حق گرایش جنسی و پایان دادن و یا محدود کردن تبعیض علیه همجنسگرایان به دستاوردهای مثبتی بویژه در کشورهای غربی دست یابند. تا آنجا که در چندین کشور حق ازداوج همجنسگرایان و نیز حق ثبت هویت فراجنسیتی در شناسنامه و مدارک رسمی برسمیت شناخته شده است.

در ایران تحت حاکمیت رژیم اسلامی، نه تنها این حق ابتدایی برسمیت شناخته نمی شود بلکه همجنسگرایان مرد یا زن را “تشویق” و به عبارتی بهتر، وادار میکنند بدون رضایت قلبی، تن به عمل “تغییر جنسیت” و پروسه طولانی و زجرآور آن بدهند. خمینی جنایتکار تحت عنوان ” نقص مادرزادی در خلقت” ، همجنسگرایی را یک انحراف جنسی و گناه نابخشودنی میدانست، لذا فتوای عمل جراحی برای تغییر جنست افراد را صادر کرد. آنها که تن به این فتوای ارتجاعی ندهند، تحت عناوینی چون لواط و مساقعه مورد شدیدترین سرکوبها قرار میگیرند.

سازمان ما قاطعانه از حق گرایش جنسی و حقوق اقلیتهای جنسی (ال جی بی تی) دفاع میکند و خواهان پایان دادن به همه اشکال تبعیض و سرکوب علیه آنها در سراسر جهان بویژه در کشورهای اسلام زده است.

زنده باد حق گرایش جنسی، زنده باد برابری کامل جنسی – جنسیتی

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

کمیته مرکزی سازمان راه کارگر

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

https://akhbar-rooz.com/?p=112787 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x