شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت): در سوگ فدایی خلق، رفیق حمزهٔ فراهتی؛ حمزه، از غوغای ارس گذشت و در بستر تاریخ آرمید

با اندوهی عمیق از درگذشت رفیق عزیزمان، حمزهٔ فراهتی آگاهی یافتیم. رفیق حمزه، روز چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ (۱۷ فوریهٔ ۲۰۲۱ میلادی) دیده از جهان فرو بست و با رفتنش غم و اندوهی گران بر دل و جان ما و بی‌شمار رفقایش بر جای گذاشت.

رفیق حمزهٔ فراهتی از نسل بنیان‌گذاران سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران بود، از نسلی که از محافل دانشجویی – روشن‌فکری – فرهنگی شهر مبارز تبریز برخاسته بود و پیوند خود را با آرمان‌های بنیادین جنبش فداییان خلق ایران تا پایان حیات پربار خود پاس داشت.

رفیق فراهتی در مسیر مبارزهٔ صادقانهٔ خود در راه آرمان‌های انسانیش، درد و رنج از دست دادن بسیاری از دوستان، یاران و رفقای نزدیکش را که در سال‌های نخستین بنیان‌گذاری جنبش ما فداییان خلق، در میدان مبارزه با رژیم کودتایی محمدرضاشاهی در زیر شکنجه و در برابر جوخه‌های تیرباران شاهنشاهی جان باخته بودند، به جان داشت، اما غم از دست دادن رفیق صمد بهرنگی، که هنگام غرق شدن اندوه‌ناکش در رودخانهٔ ارس، در کنار او بود، چونان دردی بی‌مثال هم‌واره هم‌راه رفیق حمزه بود. او پس از انقلاب بهمن نیز یاران، دوستان و رفقای نزدیک خود، از جمله فدایی سرفراز خلق و شاعر انقلابی میهن ما، رفیق سعید سلطانپور، را در مبارزه علیه نظام ولایی از دست داد. در تکاپوی دهه‌های مبارزه علیه استبداد، گذر خود حمزه نیز به زندان‌های سیاسی دو حکومت مستبد شاه و شیخ افتاد.

پس از انشعاب‌های افسوس‌بار در سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران، رفیق حمزهٔ فراهتی به مبارزهٔ خود در چارچوب سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) ادامه داد و به دنبال سرکوب سازمان، به مهاجرت اجباری تن داد. در مهاجرت نیز رفیق هم چنان به فعالیت خود در صفوف سازمان ما ادامه داد و پس از آن نیز که از فعالیت تشکیلاتی در سازمان کناره گرفت، تا به پایان عمر یار وفادار سازمان و جنبش ما باقی ماند.

حمزهٔ فراهتی در زمرهٔ آن جان‌هایی بود که با وقف هستی خود در راه بهروزی مردم ایران، به جنبش ما و به سازمان ما موجودیت بخشیدند، جان‌هایی که به یمن خدمات ارزندهٔ خود، ره به تاریخ مبارزات آزادی‌خواهانه و عدالت‌پژوهانهٔ مردم این سرزمین برده‌اند.

و اینک که ما نیز در سوگ عمیق از دست دادن رفیق خود، دکتر حمزهٔ فراهتی نشسته‌ایم، اینک که دیگر حمزهٔ عزیز، در میان ما نیست و ما را در سفری بی‌بازگشت ترک کرده است، از نام او و از مبارزات او یاد می‌کنیم و همواره حمزهٔ فراهتی را بزرگ خواهیم داشت.

و ما با غم فقدان رفیق حمزهٔ عزیز در جان، درگذشت او را به رفیق عزیز سارا جوشنی، به فرزندان او، بهزاد ارمغانی، بهروزهٔ فراهتی و مهناز فراهتی، به رفیق عزیز رضا جوشنی، به همهٔ خانوادهٔ فراهتی و جوشنی و به دوستان، رفقا و یاران بی‌شمار رفیق حمزهٔ عزیز تسلیت می‌‌گوییم و در این روزهای سخت، در کنار آنان‌ایم.

نام و یاد رفیق حمزهٔ فراهتی بلند و مانا!

پنج‌شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ (۱۸ فوریهٔ ۲۰۲۱ میلادی)

‌دبیرخانهٔ شورای مرکزی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)

https://akhbar-rooz.com/?p=104559 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شهاب، دوستی از دوران قدیم باکو
شهاب، دوستی از دوران قدیم باکو
3 سال قبل

یادش گرامی باد!🥀🥀🥀🥀🥀

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x