سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سازمان ملل: حکومت ایران در سراوان ۲۳ معترض را کشته است

روپرت کُلویل، سخنگوی شورای حقوق بشر سازمان ملل، در کنفرانس خبری روز جمعه پنجم مارس، ضمن محکوم کردن سرکوب سوخت‌بران سراوان، اعلام کرد که در این سرکوب سپاه پاسداران ٢٣ نفر از معترضان محلی را کشته است. حکومت ايران مدعی است که در جريان نآرامی های اخير در سيستان و بلوچستان تنها دو نفر آن هم توسط پاکستان کشته شده اند!

روپرت کُلویل، سخنگوی شورای حقوق بشر سازمان ملل، در کنفرانس خبری روز جمعه پنجم مارس، ضمن محکوم کردن سرکوب سوخت‌بران  سراوان، اعلام کرد که در این سرکوب سپاه پاسداران ٢٣ نفر از معترضان محلی را کشته است.

با این حال، وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران همانند منابع امنیتی این کشور مدعی است که در ناآرامی‌های اخیر سراوان تنها دو نفر آنهم توسط مرزبانان پاکستانی کشته شده‌اند.

به گزارش ار آف ای، شورای حقوق بشر سازمان ملل در خصوص این سرکوب گفته است که دامنۀ نارضایتی‌های مردم سراوان تا دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان از جمله زاهدان سرایت کرده است. همین منبع گفته است که این اعتراض ها با کشتن ده تن از سوخت‌بران در ٢٢ فوریه گذشته توسط سپاه پاسداران آغاز شد.

این کشتار به گفتۀ شورای حقوق بشر سازمان ملل با سرکوب اعتراض های مردم بلوچ ادامه یافت که طی آن سپاه پاسداران و نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی به روی مردم معترض آتش گشودند.

سخنگوی شورای حقوق بشر سازمان ملل سپس تصریح کرده است که به دلیل قطع شدن شبکه های ارتباطی اینترنتی و تلفن‌های همراه برآورد شمار واقعی قربانیان و کشته شدگان سرکوب اخیر دشوار است، هر چند پاره‌ای گزارش‌ها دست کم کشته شدن ٢٣ تن را تأئید می‌کنند.

روپرت کُلویل از جمهوری اسلامی ایران خواسته است که به تلاش و اقدام‌های خود برای بستن شبکه های ارتباطی در استان سیستان و بلوچستان خاتمه دهد.

https://akhbar-rooz.com/?p=106051 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x