جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سازمان ملل متحد: کرونا بیش از۱۰۰ میلیون کارگر در جهان را فقیر کرد

«سازمان بین المللی کار» وابسته به سازمان ملل متحد در گزارش خود اعلام کرد که در سال ۲۰۲۰ بابت کرونا ۸.۸٪ از کل ساعت کار از بین رفت و این معادل ساعات کار شده در یک سال توسط ۲۵۵ میلیون کارگر تمام وقت است

سازمان ملل در گزارشی با اشاره به پیامدهای وخیم کرونا بر کارگران سراسر جهان هشدار داد که وضعیت بازار کار تا سال ۲۰۲۳ به سطح قبل ازهمه گیری کرونا بازنخواهد گشت.

وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» سازمان ملل متحده در تازه‌ترین گزارش خود در این زمینه هشدار داد که وضعیت اشتغال تا سال ۲۰۲۳ به سطح قبل ازهمه گیری کرونا بازنخواهد گشت.

«سازمان بین المللی کار» وابسته به سازمان ملل متحد در گزارش خود اعلام کرد که در سال ۲۰۲۰ بابت کرونا ۸.۸٪ از کل ساعت کار از بین رفت و این معادل ساعات کار شده در یک سال توسط ۲۵۵ میلیون کارگر تمام وقت است.

در این گزارش آمده است که از زمان شیوع بیماری کرونا بیش از ۱۰۰ میلیون کارگر فقیر شده‌اند و دسترسی به مشاغل با کیفیت خوب و ساعات کار در حال کاهش است. «گای رایدر» رئیس این سازمان گفت: «کرونانه تنها یک بحران بهداشت عمومی، بلکه یک بحران اشتغال و انسانی نیز بوده است.»

رایدر استدلال کرد که تاثیرات کرونا می‌تواند برای سالها در اقتصاد جهانی به شکل بالقوه از منظر از بین رفتن نیروی انسانی و وضعیت اقتصادی و فقر و نابرابری تاثیر گذارد.

این گزارش می‌افزاید که با وجود چشم اندازهای گوناگون برای رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۱، این احتمال وجود دارد که این رشد بسیار ناهمگون باشد.

در ایران یک میلیون شغل از بین رفت

مرکز آمار در تازه‌ترین گزارش از میزان بیکاری می‌گوید شمار شاغلان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ بیش از یک میلیون نفر کاهش یافته و به ۲۳ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر رسیده است. بانک مرکزی مدعی بود رشد اقتصادی بیش از دو درصد است

نزدیک ۲۵۰ هزار نفر پارسال در بخش کشاورزی و حدود ۷۴۳ هزار نفر در بخش خدمات کار خود را از دست داده‌اند. نکته مهم اینکه بیش از نیمی از شاغلان در بخش خدمات فعال هستند و این بخش، بیش از نیمی از اقتصاد کشور (تولید ناخالص داخلی) را تشکیل می‌دهد.

این در حالی است که بانک مرکزی مدعی رشد بیش از ۲ درصدی اقتصاد کشور در سال گذشته شده است. مقامات توضیح نمی‌دهند در حالی که ۶.۵ درصد از نیروی کار بخش خدمات اخراج شده و صادرات نفت نیز به یک سوم سال ۹۸ رسیده، چطور می‌توان از رشد اقتصادی سخن گفت.

https://akhbar-rooz.com/?p=115415 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x