جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سازمان ملل: یک فاجعه انسانی بزرگ در اتیوپی در شرف وقوع است

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل روز سه‌شنبه، ۲۷ آبان، اعلام کرد یک فاجعه انسانی بزرگ در اتیوپی در شرف وقوع است و بیش از ۲۷ هزار نفر، به خاطر درگیری‌های اخیر به سودان گریخته‌اند. میزان فرار مردم (حدود چهار هزار نفر در روز) نشان‌دهنده ابعاد گسترده آوارگی ساکنان ناحیه تیگرای است و واحدهای امداد این نهاد در منطقه با فشار شدیدی روبه‌رو هستند
مردمی از اتیوپی که در فرار از جنگ، از رودخانه مرزی سودان و اتیوپی می‌گذرند، ۱۴ نوامبر ۲۰۲۰

مردمی از اتیوپی که در فرار از جنگ، از رودخانه مرزی سودان و اتیوپی می‌گذرند، ۱۴ نوامبر ۲۰۲۰

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل روز سه‌شنبه، ۲۷ آبان، اعلام کرد یک فاجعه انسانی بزرگ در اتیوپی در شرف وقوع است و بیش از ۲۷ هزار نفر، به خاطر درگیری‌های اخیر به سودان گریخته‌اند.

این نهاد افزود میزان فرار مردم (حدود چهار هزار نفر در روز) نشان‌دهنده ابعاد گسترده آوارگی ساکنان ناحیه تیگرای است و واحدهای امداد این نهاد در منطقه با فشار شدیدی روبه‌رو هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بابر بلوچ، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، در یک نشست خبری در شهر ژنو گفت: «مردم با ترس و هراس شدید از اتیوپی می‌گریزند و می‌گویند دلیل گریختن آن‌ها درگیری‌های شدید است و نشانه‌‌ای از توقف این درگیری‌ها دیده نمی‌شود».

نخست‌وزیر اتیوپی روز سه‌شنبه هشدار داد که مهلت تعیین‌شده برای این‌که شورشیان ناحیه تیگرای در شمال کشور اسلحه خود را زمین بگذارند به پایان رسیده و به این ترتیب، زمینه برای هجوم گسترده نیروهای ارتش اتیوپی برای تصرف مرکز این ناحیه فراهم شده است.

در حال حاضر، سودان میزبان حدود یک میلیون پناهجویی است که از فقر و جنگ در چاد، اریتره، جنوب سودان و جمهوری مرکزی آفریقا گریخته‌اند.

بابر بلوچ افزود: «کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل هشدار می‌دهد که با گریختن هزاران نفر از ساکنان ناحیه تیگرای و پناه بردن آن‌ها به سودان، یک فاجعه انسانی تمام‌عیار در شرف وقوع است. این نهاد در حالت آماده‌باش قرار دارد تا در صورت فراهم شدن شرایط امنیتی مناسب در تیگرای، کمک‌های خود را در اختیار مردم این ناحیه قرار دهد».

سخنگوی دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل نیز در این نشست خبری گفت: «در داخل ناحیه تیگرای نیز احتمالاً جمعیت وسیعی آواره شده‌‌اند و ما تلاش خواهیم کرد به بهترین نحو برای کمک به این مردم آماده شویم».

او تأکید کرد که تضمین یک مسیر امن برای انتقال کمک‌های بشردوستانه اکنون اولویت اصلی است و مذاکرات در این زمینه با نهادهای دولتی اتیوپی و سایر نهادهای محلی ادامه دارد.

یک سخنگوی برنامه جهانی غذا گفت این نهاد از طریق پروازهای روزانه به شرق سودان، کمک‌های بشردوستانه را به منطقه منتقل می‌کند و با استفاده از هلی‌کوپتر می‌تواند این کمک‌ها را به نواحی دورافتاده برساند.

این نهاد تاکنون بیش از یک تُن مواد غذایی به یکی از این نقاط در شرق سودان منتقل کرده که به گفته رویترز، برای تغذیه حدود ۶۰ هزار نفر به مدت یک ماه کافی است.

https://akhbar-rooz.com/?p=93534 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شهرام
شهرام
3 سال قبل

بە نظر می رسد در پاراگراف انتهای گزارش اشتباهی رخ داده. یک تن مواد غذایی؟ رای تغذیه ۶۰ هزار نفر به مدت یک ماه

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x