پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر): در همبستگی با خیزش قهرمانانۀ مردم خوزستان؛ پاسخ به العطش مردم، آب است نه گلوله!

تفنگت را زمین بگذار!

خیزش توده ای مردم خوزستان، پنجمین شب خود را قهرمانانه پشت سر گذاشت. مردمی که از بی آبی رنج می برند، آب شرب کافی ندارند، دام های شان جلو چشمان شان از تشنگی جان می دهند، رودخانه های پرآب ترین استان ایران خشک شده اند، تالاب هایشان به نابودی کشانده شده و کارد به استخوان شان رسیده و در چهارگوشه شهرهای استان فریاد العطش سر می دهند. فریاد خشمگینانه و نجیبانۀ آنها، اعتراضی است به دهه ها چپاول منابع طبیعی استان و بی توجهی کامل حکام مرکز نشین به سرمایه گذاری های جدی و متناسب با آب و خاک و هوای استان. استانی که بزرگترین قطب کشاورزی ایران است، استانی که پرآب ترین استان کشور است، استانی که بیشترین رودخانه ها را در خود جای داده است را  تنها به مرکز استخراج نفت وگاز تبدیل کردن و هر نوع سرمایه گذاری جدی در دیگر بخش ها را در آن ممنوع ساختن و آب رودخانه هایش را به سمت صنایع آب بر ایجاد شده در دل کویر هدایت کردن، روشن است که به نابودی کشاندن منطقه است. اعتراض  مردم به این سیاست های جنایتکارانه است، که توسط تصمیم گیران مرکز نشین به اجرا درآمده است. مشکل مردم خوزستان تنها چند روز بی آبی نیست که با تانکر به آنها آب برسانند، و برخی کنشگران ساده اندیش در صدد خرید بطری های آب معدنی برای کمک به آنها باشند. مشکل مردم خوزستان نگاه امنیتی سردمداران رژیم به خوزستان، قطب آب، کشاورزی، توریسم و نفت و گاز کشور است. فریاد مردم برای پایان دادن به این نگاه امنیتی و تصمیم گیری های ویرانگر غیر شفاف حاکمیت است.

سیاست تاکنونی حاکمیت اسلامی در برابر این اعتراض توده ای بر حق و شفاف، نه تجدید نظر در سیاست های ویرانگر و گشودن راهی برای اصلاح امور و پذیرش خطاهای استراتژیک و حذف نگاه امنیتی، بلکه اعزام نیروهای سرکوب، ماشین های آب پاش، گلوله های گاز اشک آور و شلیک به سر و قلب جوانان شجاع و جان بر کف مردم بوده است. اما این بار مردم در برابر این اقدامات جنایتکارانه عقب نخواهند نشست. مردم قهرمان خوزستان که همدلی مردم سراسر ایران را با خود دارند، اجازه نخواهند داد کشتار آبان ۹۸ تکرار شود. از هم اکنون صدای شکستن ستون های همنوائی با حاکمان جنایتکار در میان نیروهای وابسته به حکومت شنیده می شود. بیانیه های برخی از آیت آلله ها و سران اصلاح طلب و همدلی برخی از رسانه های این جریان با خیزش شجاعانه و نجیبانه مردم خوزستان، تفاوت شرایط کنونی با دی ماه ۹۶ و آبان ۹۸ را به خوبی نشان می دهد. حالا زمان آن فرارسیده است تا بدنۀ نیروهای سرکوب را به این صرافت رساند که دارند به سر و تن و پای خویشاوندان خود شلیک می کنند. باید به آنها یادآور شد که نمی توان در شب های محرم، بر لب های تشنه علی اصغر و یاران حسین و دادخواهی زینب گریست و در خوزستان به لب های تشنه جوانان مردم شلیک کرد و به سر و تن آن بانوی شجاع خوزستان که فریاد می زد:« آقا مظاهرات سلمی( تظاهرات مسالمت آمیزه)، چرا آتیش می زنی (چرا شلیک می کنی)، تو که خاکتو نبردن، آبتو نبردن، گوش کن! ما آب و زمینمون را می خوایم،  هیچ بیشرفی حق نداره ، خجالت بکش!)، با مشت و لگد پاسخ گویند. باید با  تمام قوا تلاش کرد تا بدنۀ  دستگاه های سرکوب متقاعد شوند و در آن شکاف بیافتد و در کنار مردم قرار گیرند و از این طریق ماشین سرکوب رژیم جنایتکار و غارتگر فلج شود.

جنبش مردمی و خیزش قهرمانانۀ مردم خوزستان که فریادی سهمگین علیه سیاست های ضد مردمی و ویرانگر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ولایت فقیه در خوزستان است، نیاز به همبستگی مردمی گسترده تری دارد. این خیزش، در کنار مبارزات قهرمانانۀ کارگران پیمانی و پروژه ای صنعت نفت و پتروشیمی که قطب های اصلی اش در خوزستان است، در کنار مبارزات درخشان کارگران هفت تپه که سال هاست علیه نابودی این کشت و صنعت مقاومت دلیرانه می کنند، در کنار مبارزات کارگران فولاد اهواز و  همراه مبارزات کشاورزان اصفهانی که از بی آبی رنج می برند و به خشکاندان زاینده رود اعتراض دارند، همگام با اعتراضات گسترده بازنشستگان سراسر کشور و فریاد های “مرگ بر اصل ولایت” و “مرگ بر جمهوری اسلامی” دختران جوان در ایستگاه مترو صادقیه تهران، شط های خروشان جنبش مردمی است که به تدریج به هم می پیوندند تا راه را بر ایجاد حاکمیت مردم هموار سازند و به دوران سیاه استبداد دینی و سلطه ولایت فقیه و صغیر پنداشتن یک ملت بزرگ با تاریخ درخشان پایان دهند. اکنون زمان آن فرارسیده است که همه به این شط های خروشان بپیوندیم و قطره ای از دریای خروشان رزم پرشور مردمی باشیم. زمان آن فرارسیده است که همه آنهائی که به قدرت لایزال مردم این کشور بی اعتقاد بودند و به قدرت های سلطه جو آویزان شده و با سیاست های جنگ طلبانه و تحریم های ضد بشری شان همراهی می کردند به آغوش مردم بازگردند و عملۀ حلقه به گوش سیاست های قدرت های ضدمردمی و دشمن این مرز و بوم  نباشند.

سازمان ما، سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)، خود را قطره ای از دریای خروشان مردم ایران می داند و در برابر شهدای خیزش مردم خوزستان سر تعظیم فرود می اورد و به خانواده های دغدار و عزیز از دست داده تسلیت می گوید و خود را در غم و درد آنها شریک می داند. ما از همه نیروها، سازمان ها و تشکل های مردمی تقاضا داریم، در این شرایط سخت و سرنوشت ساز، از رزم پرشور مردم خوزستان، از هر طریق که می توانند، حمایت کنند. این مبارزه مسالمت آمیز و نجیبانه نیاز به همبستگی سراسری و گسترده تری دارد تا بتواند ستون های سرکوب دستگاه ولایت را در هم بشکند و به هیج بیگانه ای اجازۀ سوءاستفاده و دخالت در امور داخلی مبازرات مردمی کشورمان را ندهد. زمان آن فرارسیده است که همه مردم کشور یک پارچه آن ترانه زیبای استاد محمد رضا شجریان را فریاد بزنند:

تفنگت را زمین بگذار!

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ برابر با ۲۰ جولای ۲۰۲۱

https://akhbar-rooz.com/?p=120130 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x