جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر): لردگان؛ انفجار خشم مردم؛ علیه توهین و تحقیر!

لردگان؛
انفجار خشم مردم؛
علیه توهین و تحقیر!
علیه کالائی سازی بهداشت و درمان!
علیه تحریم های ضد بشری آمریکا!

در هفتۀ گذشته شاهد انفجار خشم مردم لردگان از چهارمحال بختیاری بوده ایم. مردم خشمگین به استفاده از سرنگ آلوده به ویروس ایدز که ویروس اچ‌آی وی را فراگیر کرده  و ۵ درصد از جمعیت روستای چنار محمودی لردگان را به بیماری ایدز آلوده کرده است، اعتراض کردند. مقامات حکومتی با رد این  فرضیه، ادعا می کنند که این بیماری در روستای چنار محمودی  قدمتی ده ساله دارد. چه فرضیه مردم این منطقه درست باشد و چه ادعای مقامات حکومتی صحت داشته باشد، یک چیز بسیار روشن است، مقامات بهداشت و درمان منطقه ، استان و مرکز، در واکنش به این فاجعه انسانی در روستای چنار محمودی لردگان با بی مسئولیتی غیرقابل انکاری واکش نشان داده اند و اکنون تلاش می کنند با تحقیر و توهین به مردم زحمتکش این منطقه، از بار مسئولیت های مسلم خود بکاهند. اگر ادعای مقامات وزارت بهداشت درست باشد و این مشکل ریشه ای ده ساله داشته باشد، گسترش این بیماری و عدم کنترل آن نشان از بیلان کار فاجعه بار این وزارت خانه دارد. در هر کجای دنیا، این وظیفۀ دولت است که نسبت به سلامت مردمان کشور با حساسیت واکنش نشان دهد. این درست است که تحریم های ضدبشری دولت دونالد ترامپ، حتی در عرصه بهداشت و درمان، کمبودهای جدی ایجاد کرده،  اما مشکل اصلی در کشور نه تحریم های رذیلانه دولت آمریکا، که سیاست کالائی سازی بهداشت و درمان است که سلامت مردم ایران را به خطر انداخته است. این سیاست ضدمردمی آنچنان وقیحانه به پیش برده شده که حتی وزیر سابق بهداشت و درمان در اعتراض به آن از سمت خود استعفاء داد تا ابعاد فاجعه بار آن را به مقامات حکومتی گوشزد کند.

انفجار خشم مردم لردگان و حمایت درخشان مردم اصفهان ، خرم آباد و ایلام از آنها نشان داد که درد مردم لردگان، درد مردم دیگر نقاط ایران هم هست. کالائی سازی بهداشت و درمان، دمار از روزگار مردم کم درآمد درآورده است. فریاد بازنشستگان در روز جهانی معلم برای “بیمه کارآمد و جامع” و درخواست  “لغو روند خصوصی‌سازی مدارس” و همچنین فریاد کارگران “هپکو”، “آذرآب” و “هفت تپه” برای لغو خصوصی سازی و مشارکت کارگران در اداره واحدهای تولیدی، همه و همه به زبان های مختلف یک خواست سراسری را فریاد می کنند. آنها خواهان سازماندهی بخش های گوناگون در راستای منافع مردم و بر پایه خواست های مردم و با مشارکت خودشان هستند. اما غارتگران  و چپاولگران ریز و درشت حکومتی با استفاده از رانت قدرت و قانون و اطلاعات و با اتکا به دستگاه های تا دندان مسلح سرکوب، در برابر خواست های مردم ایستاده اند و به خواست های بر حق مردم بخش های گوناگون جامعه دهن کجی می کنند.

مبارزات بخش های گوناگون مردم، کارگران قهرمان “هپکو”، “آذرآب”، “هفت تپه”، معلمان شاغل و بازنشسته، کشاورزان روستای چنار محمدی لردگان و کشاوزران اصفهان، زنان ، دانشجویان و دستفروشان دوشنبه بازار منطقه پانزده تهران، و اعتراضات خانواده های بازداشت شده گان و زندانیان سیاسی، همه و همه به شکلی مسالمت آمیز، مدنی  جریان دارد. مردم آگاه و شجاع کشورمان، با نیم نگاهی به اوضاع منطقه و در لبه پرتگاه بودن جمهوری اسلامی و کشورهای خاورمیانه و خطر شعله ور شدن جنگ، تلاش می کنند خواست های بر حق خود را با هوشیاری بسیار درخشانی به پیش ببرند. اما حاکمیت ضدمردمی اسلامی بی اعتنا به برخورد آگاهانه و شجاعت صبورانۀ مردم، با خشونت تمام در برابر اعتراضات مدنی مردم ظاهر شده است و دندان خونین خود را به آنها نشان می دهد. دستگیری ده تن از کارگران هفت تپه که برای مذاکره عازم تهران بودند، اعزام یگان های ضد شورش به لردگان، حمله با گاز اشک آور به کارگران شجاع “آذرآب”، دستگیری کارگران و معلمان آگاه، صدور احکام نجومی زندان برای فعالان کارگری، فعالان صنفی معلمان، مدافعان محیط زیست، کنشگران مدنی، زنان، جوانان و دانشجویان آگاه، زیر فشار قراردادن خانواده های دستگیر شده گان و مخالفان سیاسی، پاسخ حاکمیت ضدمردمی به مبارزات برحق و مدنی مردم است.

ملت بزرگ ایران که چنین آگاهانه و صبورانه خواست های خود فریاد می کند و به دخالت های سلطه جویانۀ قدرت های خارجی و پادوهایشان آشکارا “نه” می گوید، در طول تاریخ نشان داده است که صبرش هم حدی دارد. اگر امروز بخش های گوناگون مردم با زبان مدنی درخواست ها برای رفرم های کوچک و خواست های بی واسطۀ شان را بیان می کنند، خواست هائی که وعدۀ آن ها در قانون اساسی حکومت نیز داده شده، ولی با گوش شنوائی روبرو نمی شوند، فرداست که تمامی نیرو و قدرت خود را جمع کنند، جویبارهای خشم خود را به رودخانه های خروشان تبدیل کنند، حرکت های آرام خود را به توفان های سهمگین بدل سازند. آنها که “باد می کارند” به یاد داشته باشند که  “توفان درو خواهند کرد”.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ برابر با  ۸ اکتبر ۲۰۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=7132 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x