جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

سال نو: زیر سایه سیاه ویروس کرونا و جمهوری اسلامی! – رحمان حسین زاده

نوروز را صمیمانه به مردم تبریک میگویم. امیدوارم آغاز سال نو و مسیر سال آینده را با کمترین هزینه انسانی ناشی از ویروس کرونا و با به زیر کشیدن ویروس جمهوری اسلامی پشت سر بگذاریم. اما با قلبی آکنده از دلهره و درد و نگرانی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ پا میگذاریم. وقتی پای رسانه ها نشستیم و لحظه به لحظه آمار مبتلا شدگان بیشتر به ویروس کرونا و افزایش مرگ انسانهای عزیز در سطح جهان و ایران، و از میان همکار و هم محله و هم شهری، بخشا از میان دوست و آشنا و فامیل و بستگان میشنویم، دیگر به روال سابق جایی برای شادی و جشن آغاز سرسال باقی نمیماند. ویروس کرونا و جمهوری اسلامی هردو جشن و شادی نوروزی را امسال از مردم سلب کرده اند، اما نباید بگذاریم، یاس و ناامیدی و غصه و زانو در بغل گرفتن را بر مردم تحمیل کنند. امسال به جای جشن و شادی، همبستگی و همیاری و همکاری انسانی برای مقابله کردن با مخاطرات بیماری کرونا را جانشین کنیم. دلسوزانه به دوست و آشنا و فامیل و بستگان، به هم محله ای و همشهری باید گفت، تجمع نمیکنیم، جشن نداریم، دید و بازدید نداریم. با دقت همه رهنمودهای پزشکی و بهداشتی ویژه مقابله با ویروس کرونا را رعایت میکنیم. در خانه میمانیم، فضای آرامی برای جمع خانواده و انسانهای گردآمده در منزل ایجاد میکنیم. با ابتکار و خلاقیت تفریح و سرگرمی مورد نیاز کودکان و نوجوانان پرانرژی را فراهم کنیم. وقت بگذاریم و به کمک تلفن و کانالهای نتی ارتباطی، با بستگان و کسانی که قرار بود، دور هم جمع شویم، ارتباط برقرارکنیم و محبت و صمیمیت را در میان هم تقسیم کنیم. با همان امکانات ارتباطی با هم محله ای و همشهری و همکار و دوست و آشنا ارتباط بگیریم و همبستگی و همسرنوشتی انسانی و امید به عبور از این دوره سخت را تقویت کنیم. مهمتر خانواده ها و انسانهای محروم و بی بضاعت محتاج کمک معیشتی و بهداشتی و پزشکی در محله و شهر را فراموش نمی کنیم. با تعاون و همکاری مردم محله و شهر میتوانیم نیازمندیهایشان را تامین کنیم. این تعهد انسانی را عملی سازیم، که در محله و شهر و در همسایگی مان کسی گرسنه و بی امکان نماند. نهادهای همیاری مردمی به وجود آمده را  تقویت و حمایت کنیم. اگر صفت مشخصه نوروز جشن و شادی است، بگذار صفت مشخصه نوروز امسال همبستگی و همیاری و همکاری انسانی باشد.

کاپیتالیسم و ویروس کرونا!

واضح است خشم و نفرت و انزجار بشریت امیدوار به زندگی از کارکرد ضد انسانی، دولتهای کاپیتالیستی موج میزند. روز روشن دولتهای حاکم سرمایه داری حتی آنجا که خود را “جهان آزاد و پیشرفته” معرفی میکنند، ناکارایی و بی مسئولیتی را در مقابل زندگی و حیات شهروندان به نمایش گذاشته اند. به پروژه ها و سیاستهای ضد انسانی بخش عمده سران کاپیتالیسم جهانی برای نمونه ترامپ و جانسون و ناکارایی دولت ایتالیا و بی مسئولیتی و بی برنامگی دولت سوئد مهد “دولت رفاه” در اسکاندیناوی نگاه کنید. با اندک دقتی متوجه خواهیم شد، سود و حفاظت از سودورزی سرمایه و نه هیچ چیز دیگر مبنای محاسبات و طراحی پلانهای ضد انسانی شان در همین ماجرا است. به طرز بیشرمانه ای انسان و حیات انسانها جایی در برنامه ریزی آنها ندارد. به عنوان مثال دولت ضد انسان انگلیس بیشرم و بی نقاب گفت، چاره ای نیست، “باید راه را باز کنیم، برای واگیری گله ای”. این جانیان خم به ابرو نمیاورند واگیری عمومی ۷۰ تا ۸۰ درصدی جامعه را تجویز میکنند. خونسرد میگویند، “دو تا سه درصدی میمیرند” و سنگ دلانه از مرگ هزاران نفره از میان سالمندان در حوزه کشوری خود، از میان مادران و پدران ما مردم فقر زده و محروم صحبت میکنند و میگویند “بعدا جامعه مصونیت” پیدا میکند. اینست ماهیت و کارکرد ضد انسانی نظم وارونه کاپیتالیستی و دولتهایش درقبال زندگی و حیات شهروندان. براستی سرمایه داری با چه کارکرد و زبان گویاتر از این، به میلیاردها انسان کره زمین بگوید، نظمی ضد انسانی و ناکارا و ناتوان از تضمین سالم حیات بشریت است. با چه زبانی باید گفت این سیستم جهنمی سرمنشاء تباهی انبوه بشریت را باید ساقط کرد و به زباله دان تاریخ سپرد. ننگ و نفرت براین مناسبات و بر این نظم ضد انسانی!

ویروس کرونا، ویروس جمهوری اسلامی!

مردم ۴۱ سال گرفتار آمده زیر حاکمیت جانیان اسلامی، درست به دلیل کارکرد ضد انسانی این حکومت، بدتر از هر جای دیگر به ویروس کرونا گرفتار آمده اند. در یک نگاه فشرده به وضوح  متوجه میشویم، فقط و فقط به خاطر منافع اقتصادی و سیاسی مافیای در قدرت اسلامی و نه ضرورتهای نرمال سوخت و ساز اقتصادی سیاسی جامعه، به دستور راس نظام، خامنه ای جلاد بیش از یک ماه از ورود ویروس کرونا به کشور و شهر قم پنهانکاری شد، تا مناسک ۲۲ بهمن و مضحکه انتخاباتشات به هم نخورد. تردد هوایی با چین کانون شروع ویروس تاکنون هم قطع نشده، تا سودورزی کمپانیها و مافیای اقتصادی به هم نخورد. از قرنطینه کردن قم به عنوان اولین کانون شروع این ویروس و دیگر نقاط بحرانی تاکنون سرباز زده اند، چون هزینه بردار و به علاوه جانیان مدیر و سازمانده تروریسم اسلامی و جنگهای منطقه ای و با تجربه در قتل عام مردم، عرضه و تجربه و توانایی مدیریت پروژه های قرنطینه و محافظت از انسان و خدمت به شهروندان جامعه را ندارند. جاهلان عصر حجر با دست بردن به خرافه مذهب و خزعبلات امامان از جاری شدن ساده ترین کدهای پیشگیری ویروس کرونا جلوگیری کردند. اکنون از تامین کمترین امکانات پزشکی و بهداشتی حتی برای بیمارستانها و درمانگاهها عاجزند. با اشاره خامنه ای مجرم ۲۰۰ میلیون یورو به پروژه های تروریستی سپاه قدس اختصاص داد میشود، اما میگویند بودجه برای تهیه ماسک و دستکش و مواد ضد عفونی مورد نیاز مردم را ندارند. در سطح جهان و منطقه آشکار شده، حکومت جنایتکار جمهوری اسلامی بسیار ناتوانتر از دولتهای بی ثبات افغانستان و عراق با خطر ویروس کووید ۱۹ عمل کرده است. چنین مشاهده ای هر روزه بر تنفر و انزجار عمیق مردم میافزاید. دوره سخت دست و پنجه نرم کردن با کرونا را با همیاری و همکاری انسانی باید پشت سر بگذاریم، روز فوران خشم تلنبار شده بنیان برافکنمان علیه نظم سرمایه و جمهوری اسلامی در ایران نزدیک است. به میدان میاییم، نظم وارونه کاپیتالیستی و ویروس جمهوری اسلامی را سرنگون میکنیم و بر ویرانه هایش حاکمیتی را جانشین میکنیم، که قطب نما و سرلوحه کارش تامین آزادی و برابری و رفاه همگانی برای همه شهروندان جامعه از همان آغاز راه است.

https://akhbar-rooz.com/?p=23511 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x