جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

سخنگوی دولت ایران: اروپا برای تعیین تکلیف نفت ما فقط تا جمعه فرصت دارد

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران ضمن تاکید بر لزوم تعیین تکلیف خرید نفت ایران بار دیگر اعلام کرد که در صورت اجرای تعهدات اروپا، ‌جمهوری اسلامی بر اجرای کامل برجام باز خواهد گشت.

ربیعی روز دوشنبه و در جریان نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران از نزدیک شدن دیدگاه‌های تهران و طرف‌های اروپایی توافق هسته‌ای در مورد اجرای تعهدات آنها در قبال ایران خبر داد و گفت که طرف اروپایی برای متوقف کردن گام سوم ایران در جهت کاهش تعهدات برجامی خود تنها تا روز جمعه فرصت دارد.

وی با اشاره به مذاکرات جاری نمایندگان ایران و اتحادیه اروپا در پاریس تصریح کرد که موضوع مذاکره نه تنها تضمین خرید نفت ایران از سوی اروپاست بلکه اتخاذ تمهیدی است که پول آن به ایران بازگردد و در دسترس دولت قرار گیرد.

سخنگوی دولت ایران افزود: «این که ما به سمت گام سوم حرکت نکنیم کاملا بستگی به واکنش طرف اروپایی و مذاکرات فشرده‌ای دارد که میان نمایندگان دو طرف در حال انجام است.»

سخنگوی دولت ایران مذاکرات روسای جمهوری ایران و فرانسه و نیز وزرای خارجه دو طرف طی هفته‌های گذشته را جدی ارزیابی کرد و از نزدیک شدن دیدگاه‌های دو طرف «در بسیاری از موارد» خبر داد.

ربیعی همچنین در مورد احتمال مذاکره حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و دونالد ترامپ، همتای آمریکایی او یاد آور شد که هیچ دلیلی برای دیدار رئیس جمهوری با به تعبیر او «تحریک‌کننده» و «تروریست اقتصادی» در شرایط کنونی وجود ندارد و هیچ شرطی هم برای این دیدار تعیین نشده ولی «کلیدواژه مورد تاکید رئیس جمهوری ایران» این است که باید از کمک چنین ملاقاتی به منافع ملی کشور «اطمینان» حاصل شود.

https://akhbar-rooz.com/?p=1680 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x