شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قوه قضائیه مدعی ارتباط دانشجویان زندانی با سازمان مجاهدین شد

امیر حسین مرادی، و علی یونسی، دانشجويان نخبه دانشگاه صنعتی شريف روز جمعه ۲۲ فروردین از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند
علی یونسی (سمت راست)  و امیرحسین مرادی (سمت چپ)، دو دانشجوی نخبۀ دانشگاه صنعتی شریف

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود مدعی شد دانشجویان نخبه بازداشت شده در ماه گذشته در ارتباط با سازمان مجاهدین خلق بوده اند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره دو نفر از دانشجویانی که به‌تازگی دستگیر و خبر آن نیز منتشر شده است، گفت: ما در بازداشت افراد اصلاً به حرفه و شغل آنها توجه نداریم. در جامعه هر کس مرتکب جرمی شود علی القاعده یک شغلی دارد و به هیچ عنوان عملکرد ما معطوف به مشاغل این افراد نیست. این افراد متأسفانه به گروه‌های ضد انقلاب بویژه گروهک تروریستی منافقین وصل شده بودند و ارتباطاتی با آنها برقرار کرده بودند و تحت تعلیمات این گروهک به‌دنبال انجام اقدامات خرابکارانه در کشور بودند و یکسری اقدامات ایذایی نیز انجام داده بودند.

وی گفت: در بازرسی از منازل آنها اقلام انفجاری کشف شد و ما به این موضوعات توجه داریم. این توطئه دشمن بود که می‌خواستند در این شرایط کرونایی یک بلوایی ایجاد‌کنند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) این توطئه خنثی شد.

وی در این کنفرانس به هویت این دو دانشجو اشاره ای نکرد. پیشتر اما خبر دستگیری دو تن از دانشجویان دانشگاه شریف منتشر شده بود. امیرحسین مرادی، دانشجوی ورودی ۹۷ کارشناسی فیزیک و علی یونسی، دانشجوی ورودی ۹۷ کارشناسی مهندسی کامپیوتر شریف، روز جمعه ۲۲ فروردین از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

اولین بار کانال “شورای صنفی دانشجویان کشور” در اوایل اردیبهشت ماه خبر دستگیری دو تن از دانشجویان المپیادی و نخبه دانشگاه صنعتی شریف را منتشر کرده بود.


https://akhbar-rooz.com/?p=28473 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پگاه پناهيان
پگاه پناهيان
3 سال قبل

با آن که علاقه یی به این گونه مباحث ندارم، تنها به این دلیل که می دانم دهها نفر اکنون در زندانهای رژیم تحت فشار برای اعتراف های اجباری هستند و اخبار روز دست کم در حرف به حمایت از زندانیان سیاسی-عقیدتی مقید است، می خواهم بپرسم به نظر خودتان جوابتان شگفت آور نیست؟
دوباره متن خبر تنظیمی تان و جوابتان به من را بخوانید. آیا قوه قضاییه برای شما خبرش را ارسال کرده بود؟
آیا سپیده قلیان و گلرخ ایرایی و اسماعیل بخشی و انبوه دیگر که در زندان هستند و از آن جا موضع گیری می کنند، برای اخبار روز ارسال می کنند؟ همین امروز آیا فاطمه مثنی برای شما خبری ارسال کرده بود؟
بر اساس ساده ترین قواعد اطلاع رسانی شما وقتی خبری را منتشر می کنید، همان طور که به منبع خبر سخنگوی قوه قضاییه مراجعه کرده اید، می بایست به پاسخ مجاهدین خلق هم مراجعه کنید و اطلاع رسانی کاملی انجام دهید.
آیا من باید نتیجه بگیرم که گروکشی در میان است؟ یعنی شما می گویید حالا که اخبارت را برایم نمی فرستی، من هم اخبارت را ولو که در پاسخ به دروغ های رژیم باشد و دروغ رژیم را منعکس کرده باشم، از تو چیزی درج نخواهم کرد!! این مضمون و منطق پاسخ شما نیست؟
مجاهدین خلق وبگاههای متعدد و کانال تلگرامی دارند و تا جایی که می دانم در همه شبکه های اجتماعی کانال و اکانت دارند. خودم خبرهایشان را از این طریق دنبال می کنم. همان طور که اخبار روز را می خوانم.
هم چنین یادآوری می کنم که من یک زن هستم و هر ایرانی می داند که پگاه معمولا نام زن است. آیا درست است که این تشخیص شما را هم کنار «سخنگوی قوه قضاییه مدعی شد» بگذارم؟

پگاه پناهيان
پگاه پناهيان
3 سال قبل

عجیب است که:
اولا: خبر را نیمه کاره منتشر می کنید
ثانیا: در خبر دست می برید و روایت مطلوب خودتان را به دست می دهید
هیچ اشاره یی نکرده اید که سازمان مجاهدین خلق علاوه بر این دو تن اسامی ۱۶تن دیگر یعنی در مجموع ۱۸دستگیر شده را منتشر کرده است که توسط قضاییه و اطلاعات رژیم برای اعترافات اجباری تحت فشار هستند.
در حالی می گویید سخنگوی قوه قضاییه «مدعی» شده است که انگار واقعیت چیز دیگری است. گو این که بسیاری ادعاهای قضاییه حکومتی هم درست نباشد.
آیا دست یابی به اطلاعیه مجاهدین در این زمینه برای اخبار روز غیرممکن یا مشکل بوده است؟
آیا اشاره به اخباری که به مجاهدین خلق مربوط می شود و درباره اش اطلاع رسانی هم کرده اند در سایت اخبار روز ممنوع است؟
این ممنوعیت از کجا آمده است؟
به جز رسانه های حکومتی و بی.بی.سی فارسی دیگر کدام رسانه ها چنین خط قرمزی دارند که از مجاهدین نام نبرند؟
آیا نمی خواهید این اشتباه را با انعکاس اطلاعیه مجاهدین و اسامی و عکسهای ۱۸تن دستگیر شده جبران کنید؟

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x