جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سخنگوی کارگران یا سخن گوی پلیس؟ صادقی: در روز کارگر کسی بازداشت نشده است

حسن صادقی وابسته به دارو دسته ی علیرضا محجوب و خانه ی کارگر، با تکذیب اخبار بازداشتی‌های روز جهانی کارگر گفت: اگر می‌گویند سی نفر بازداشت شده، مشخصات و کد ملی افراد بازداشتی را به ما بدهند تا پیگیری کنیم.

صادقی می داند که اعلام اسامی و کد ملی بازداشت شدگان کار پلیس است که آن ها را بازداشت کرده و مردمی که شاهد بازداشت ها بوده اند، نمی توانسته اند بروند و کد ملی و اسامی بازداشت شدگان را بپرسند، با این حال روز گذشته اسامی عده ای از بازداشت شدگان از سوی فعالان و مجامع کارگری اعلام شد و گفته شد برخی از آن ها شب گذشته آزاد شده اند.

ایلنا در گزارش جانبدارانه ای نوشته است: روز گذشته (یازدهم اردیبهشت ماه) به مناسبت روز جهانی کارگر، تجمع کارگران و بازنشستگان برگزار شد. بعد از خاتمه تجمع، برخی رسانه‌ها اخباری منتشر کردند مبنی بر اینکه حدود سی نفر از معترضان بازداشت شده‌اند. حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در این رابطه می‌گوید: دستگیری و بُردن معترضان را تکذیب می‌کنم؛ ممکن است افرادی را گرفته باشند اما همگی را در کوچه پشتی رها کردند؛ از افراد کانون‌ها و اتحادیه هم چند نفر بودند که نیروها آن‌ها را راهنمایی کردند و گفتند مقابل وزارت کار نایستید.

وی با تاکید بر اینکه «نباید بزرگ‌نمایی کرد و خوراک به برخی رسانه‌های بیگانه و کانال‌های خاص داد» گفت: اگر ادعا می‌کنند افرادی بازداشت شده‌اند که همان موقع آزاد نشده‌اند، مشخصات و کد ملی این افراد را اعلام کنند تا پیگیری کنیم؛ همچین چیزی صحت ندارد؛ برای شبکه‌های اجتماعی خوراک فراهم نکنند؛ درست است، ابتدا که برای تجمع رفتیم سختگیری کردند، اما جمعیت که زیاد شد و به هزار نفر رسید، دیگر کار چندانی به ما نداشتند، حتی همکاری کردند.

صادقی گفته است: همه حرف نیروهای ناظر این بود که مقابل وزارت کار نایستید؛ حتی اگر کارت شناسایی افراد را گرفته باشند، همان موقع پس داده‌اند؛ تجمع به خوبی برگزار شد و توانستیم مطالبات خود را با صدای بلند به گوش مسئولان امر برسانیم!

یک فعال کارگری در این زمینه گفته است شاید حسن صادقی اصلا از تجمع مستقل و غیردولتی کارگران و بازنشستگان و معلمان خبر نداشته است و خیال کرده گزارش های منتشر شده در مورد بازداشت ها مربوط به تجمع پنجاه شصت نفره ای است که او در آن سخنرانی کرده است!

https://akhbar-rooz.com/?p=112128 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x