پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

سرخ پوشان لیورپول، بیشتاز قدرتمند برای فتح جام لیگ برتر انگلیس

سرخ پوشان لیورپول، بیشتاز قدرتمند برای فتح جام لیگ برتر انگلیس

نازک بین: در حساس ترین دیدار هفته لیورپول در خانه به دیدار منچستریونایتد رفت و موفق شد با ۲ گل به برتری برسد. ویرجیل فان دایک در دقیقه ۱۴ توانست به زیبایی دروازه داوید دخئا را باز کند. در ادامه البته روبرتو فیرمینو نیز توانست گلزنی کند که بازبینی تصاویر باعث شد داور این گل را مردود اعلام کند. واینالدام هافبک لیورپول نیز در موقعیت آفساید درواره یونایتد را باز کرد که این گل نیز مردود اعلام شد. در اواخر نیمه اول یونایتد نزدیک بود بازی را به تساوی بکشد که موقعیت مارسیال از دست رفت و نیمه نخست با برتری خفیف لیورپول به پایان رسید. در نیمه دوم لیورپول بازی بهتری ارائه داد و جدی ترین موقعیت بازی را هندرسون از دست داد و ضربه او به دیرک دروازه برخورد کرد. محمد صلاح در دقیقه ۹۰ گل دوم را نیز به ثمر رساند تا این دیدار با برتری ۲ بر صفر لیورپول به پایان برسد. در جدول رده بندی لیگ برتر انگلیس لیورپول با ۶۴ امتیاز قاطعانه در صدر قرار دارد

با توجه به تساوی منچسترسیتی در برابر کریستال پالاس در یک بازی خانگی، احتمال قهرمانی زود هنگام لیورپول لحظه به لحظه بیشتر می شود. گری لینکر در یک توئیت با اشاره به شعار معروف هوداران باشگاه لیورپول که می گویند: “هرگز تنها قدم نخواهی زد” در یک توئیت از احتمال قهرمانی زود هنگام آن ها سخن می گوید. گری لینکر در این توئیت می گوید:

لیورپول با ۱۳ امتیاز اختلاف صدرنشین لیگ برتر انگلیس آن هم با دو بازی کمتر است.آن ها به تنهایی در حال قدم زدن برای رسیدن به سریع ترین قهرمانی در تاریخ لیگ برتر انگلیس هستند!

به بهانه قهرمانی قریب‌الوقوع لیورپول در لیگ برتر انگلیس؛ همه فاتحان زودهنگام جزیره

برتری مقابل تیمی که تنها توقف فصل لیورپول را رقم زد، کلوپ و شاگردانش را بیش از پیش به یکی از زودهنگام‌ترین قهرمانی‌های تاریخ لیگ برتر انگلیس نزدیک کرد.

به گزارش سایت نود، برتری ۲ – صفر لیورپول در هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس مقابل منچستریونایتد، اختلاف این تیم با منچسترسیتی رده دومی را به رقم باورنکردنی ۱۶ امتیاز رساند و اگر بازی عقب افتاده مقابل وستهام با برتری تیم کلوپ همراه شود، ۱۹ امتیاز فاصله به وجود می‌آید! 

این یعنی، لیورپول عملا با ۹ برد دیگر در هفته سی و دوم زودهنگام‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر انگلیس را جشن خواهد گرفت. جالب اینکه قرمزها در هفته سی و سوم هم این شانس را دارند تا در بازی ورزشگاه اتحاد مقابل منچسترسیتی به رویایی‌ترین شکل ممکن به انتظار ۳۰ ساله خودشان برای نوزدهمین قهرمانی در لیگ پایان دهند! به این بهانه نگاهی به زودهنگام‌ترین قهرمانی‌های تاریخ لیگ برتر انگلیس خالی از لطف نیست.

چلسی در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ (۳ هفته مانده به پایان فصل) 

چلسی با برتری یک – صفر در زمین کریستال‌پالاس در هفته سی و پنجم، ۳ هفته قبل از پایان فصل، سومین قهرمانی در لیگ برتر انگلیس با مورینیو را جشن گرفت. علاوه بر کاستا و هازار که به ترتیب ۲۰ و ۱۴ گل به ثمر رساندند، زوج ماتیچ و تری هم نقش مهمی در قهرمانی تیم داشتند. چلسی با ۸۷ امتیاز ( ۹ امتیاز بیش از منچسترسیتی رده دومی) بر جام بوسه زد و آرسنال و منچستریونایتد هم در رده‌های سوم و چهارم ایستادند.

چلسی در فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴ (۳ هفته مانده به پایان فصل) 

مورینیو در اولین فصل مربیگری در فوتبال انگلیس در فاصله ۳ هفته مانده به پایان فصل، چلسی را پس از ۵۰ سال به مقام قهرمانی در لیگ انگلیس رساند. دروگبا، گودیانسون و لمپارد در بخش تهاجمی و تری و چک در بخش تدافعی از ستارگان چلسی بودند. ماکلله هم در مرکز خط  میانی یک مهره غیرقابل انکار نام داشت. تیم لندنی با رکورد ۹۵ امتیاز و دریافت تنها ۱۵ گل در یک فصل قهرمان شد. برتری ۲ – صفر مقابل بولتون قهرمانی تیمی را قطعی کرد که در پایان فصل ۱۲ امتیاز با آرسنال فاصله داشت.

منچستریونایتد در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ (۴ هفته مانده به پایان فصل) 

فرگوسن سی و هشتمین و آخرین قهرمانی دوران امپراطوری‌اش در منچستریونایتد را با قهرمانی قاطعانه در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ جشن گرفت. با وجود حذف در لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک‌هشتم‌نهایی، منچستریونایتد با گل رویایی فن‌پرسی در بازی ۲۸ فوریه ۲۰۱۳  مقابل آستون‌ویلا بیستمین قهرمانی خودش در لیگ را جشن گرفت؛ آن هم ۴ هفته مانده به پایان فصل. منچستریونایتد با ۸۹ امتیاز و اختلاف ۱۱ امتیازی با منچسترسیتی جام را بالای سر برد. چیچاریتو با ۱۲ و رونی با ۱۰ گل کنار فن‌پرسی ۲۶ گله (بهترین گلزن تیم) از ارکان موفقیت شیاطین سرخ بودند. این تیم با ۸۶ گل زده ۲۰ گل بیش از سیتی به ثمر رساند.

آرسنال در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ (۴ هفته مانده به پایان فصل) 

آرسنال با رقم زدن یک فصل بدون شکست، لقب «دست‌نیافتنی» را از آن خودش کرد. برتری در ۲۶ بازی و کسب ۹۰ امتیاز آن‌ها را به دومین تیم تاریخ فوتبال انگلیس و تنها تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس تبدیل کرد که یک فصل را بدون باخت پشت سر می‌گذارد.برتری ۱۱ امتیازی نسبت به چلسی ۴ هفته قبل از تساوی ۲ – ۲ در خانه تاتنهام و قطعی شدن قهرمانی شکل گرفت. آنری با ۳۰ و پیرس با ۱۴ گل زده همراه پاتریک ویرا در نقش هافبک دفاعی و اشلی کول در خط دفاع از ارکان این قهرمانی شگفت‌انگیز بودند.

منچستریونایتد در فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ (۴ هفته مانده به پایان فصل) 

منچستریونایتد در بیست و پنجمین فصل متوالی حضورش در بالاترین سطح فوتبال انگلیس با بیش‌ترین اختلاف امتیاز ممکن یعنی ۱۸ امتیاز اولین تیمی شد که ۴ هفته زودتر از پایان قهرمان لیگ برتر انگلیس شد. کول و یورک با ۱۹ و ۲۰ گل زده نقش مهمی در قهرمانی شیاطین سرخ داشتند. این تیم ۹۱ امتیاز به دست آورد و  24 گل بیش‌تر از دومین تیم گلزن فصل یعنی آرسنال به ثمر رساند؛ مجموعا ۹۷ گل! برتری ۳ – یک ۲۲ آوریل ۲۰۰۰ در خانه ساوتهمپتون در هفته سی و چهارم، قهرمانی قاطعانه و بی‌حرف و حدیث تیم فرگوسن بزرگ را قطعی کرد.

برانکو: مشتاقانه منتظر شروع کار در عمان هستم

وظیفه سخت و سنگینی در تیم عمان دارم. تمام تلاشم را برای رسیدن به موفقیت های بزرگ با این تیم به کار می گیرم. سرمربی تیم ملی فوتبال عمان گفت: مشتاقانه منتظر شروع کار در عمان و انتقال تجربیاتم هستم.

برانکو ایوانکوویچ سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران و تیم پرسپولیس روز گذشته رسما به عنوان سرمربی جدید تیم ملی عمان انتخاب و معرفی شد، در حالی که گفته می‌شود قرارداد برانکو یک میلیون و ۵۰۰ هزار یورو است. برانکو بعد از امضای قرارداد با عمان، گفت: وظیفه سخت و سنگینی در تیم عمان دارم. تمام تلاشم را برای رسیدن به موفقیت های بزرگ با این تیم به کار می گیرم. سرمربی تیم ملی عمان یادآور شد: هدف ما این است که از مرحله دوم انتخابی جام جهانی صعود و برای یکی از سهمیه های جام جهانی رقابت کنیم. این پروژه ای است که برای آن به اینجا آمده ام. برانکو یادآور شد: من با شیخ سالم بن‌سعید رئیس فدراسیون عمان صحبت کردم. مشتاقانه منتظر آغاز کار و انتقار تجربیاتم برای بهبود سطح فوتبال عمان هستم.

برترین گلزنان حاضر در ۵ لیگ معتبر اروپا

برترین گلزنان حاضر در ۵ لیگ معتبر اروپا تا به اینجای فصل به تصویر کشیده شده است. در صدر این فهرست چیرو ایموبیله قرار دارد. مهاجم لاتزیو موفق شده در این فصل درخشش خیره کننده‌ای داشته باشد و ۲۳ بار دروازه حریفان را باز کرده است. در رده دوم مهاجم بایرن مونیخ روبرت لواندوفسکی ایستاده است. وی موفق شد در دیدار شب گذشته بایرن یک گل بزند و تعداد گل‌های خود را به عدد ۲۰ رساند. جایگاه سوم در اختیار دیگر مهاجم بوندس لیگا، تیمو ورنر است. وی هم ۲۰ گله است. مکان چهارم در اختیار جیمی واردی مهاجم انگلیسی لستر و برترین گلزن لیگ برتر انگلیس است. وی ۱۷ گل در این فصل تا به اینجای کار به ثمر رسانده است. کریس رونالدو فوق ستاره پرتغالی هم در آغاز سال ۲۰۲۰ درخشان ظاهر شده و توانسته خود را در میان گلزنان برتر برساند. وی تاکنون ۱۶ گل به ثمر رسانده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=18386 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x