جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

سرخ پوشان لیورپول با شکست فلامینگو قهرمان جام باشگاههای جهان شدند

پیروزی مونتری بر الهلال در ضربات پنالتی؛ تیم مکزیکی سوم شد

نازک بین: یک مراسم چند دقیقه اختتامیه و حضور نزدیک به سی هزار نفر در استادیوم خلیفه ورزشگاهی که قرار است فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در آن برگزار شود بیش درآمدی بود تا سکوهای اول تا چهارم بعد از انجام دو بازی مشخص شوند. در دیدار نخست رده بندی جام جهانی باشگاه‌ها در شهر دوحه قطر میان تیم‌های الهلال عربستان و مونتری مکزیک برگزار شد که این بازی پس از تساوی ۲-۲ در وقت‌های معمول به ضربات پنالتی کشیده شد، جایی که تیم مونتری با نتیجه ۴ بر ۳ به پیروزی رسید و مقام سوم این رقابت‌ها را کسب کرد.

در این بازی الهلال با گلزنی کارلوس ادواردو در دقیقه ۳۶ پیش افتاد اما آرتورو گونزالس در دقیقه ۵۶ کار را برای نماینده قهرمان باشگاه‌های آمریکای شمالی به تساوی کشاند. در دقیقه ۶۱ ماکسیمیلیانو مزا مونتری را پیش انداخت اما ۵ دقیقه پس از او باتیمبی گومیس با به ثمر رساندن گل دوم قهرمان لیگ قهرمانان آسیا، دوباره همه چیز را برابر کرد و به این ترتیب بازی به ضربات پنالتی کشیده شد و در آنجا هم همه چیز تا پنجمین ضربه برابر بود اما ضربه آخر الهلال به هدر رفت و به این ترتیب نماینده عربستان به کسب مقام چهارم بسنده کرد.

لیورپول ۱-۰ فلامینگو؛ قرمزها قهرمان جام باشگاههای جهان شدند

اما در حالیکه یکی از شاهزادگان جوان قطری در کنار اینیفاتو رئیس فیفا نشسته بود و از تصاویر چنین بر می آمد که قبل از آن که به صحبت های  رئیس فیفا گوش دهد با تسبیحی که در دست داشت بازی می کرد و کارگردان تلویزیونی هم  هر از چند گاهی سراغ این سوژه می رفت. به هر حال تیم های لیورپول و فلامینگو در فینال جام باشگاه های جهان به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم لیورپول در پایان ۱۲۰ دقیقه توانست با یک گل پیروز بازی و فاتح این جام شود.

فیرمینو در همان دقیقه یک بازی صاحب فرصت خوبی شد اما ضربه این بازیکن با اختلافی اندک از بالای دروازه به بیرون رفت. فیرمینو در ابتدای نیمه دوم هم روی پاس زیبای هندرسون صاحب فرصت خوبی شد اما ضربه اش به تیر خورد و به بیرون رفت.صلاح لحظاتی بعد می توانست گلزنی کند اما ضربه اش با اختلافی اندک به بیرون رفت. لیورپول در دقیقه ۷۶ توسط صلاح به گل رسید اما این گل به دلیل آفساید مردود شد. جردن هندرسون در دقیقه ۸۷ تا آستانه گلزنی رفت اما دروازه بان حریف با یک واکنش خوب شوت زیبای این بازیکن را دور کرد.

لیورپول در آخرین دقیقه بازی پس از سرنگونی سادیو مانه صاحب پنالتی شد اما داور پس از بازبینی تصاویر تلویزیونی در تصمیمی بحث برانگیز نظر خودش را در مورد خطای بازیکن حریف تغییر داد و یک ضربه آزاد به سود تیم فلامینگو اعلام کرد.

لیورپول سرانجام در دقیقه ۹۹ موفق شد قفل دروازه حریف را بشکند و روی پاس مانه و توسط فیرمینو به گل رسید. قهرمان آمریکای جنوبی در آخرین دقیقه بازی صاحب فرصت خوبی شد اما بازیکن این تیم در داخل محوطه جریمه نتوانست ضربه خوبی بزند و بازی در نهایت با برتری لیورپول تمام شد.

لیورپول بجز سی دقیقه نخست بازی در نیمه دوم و هر دو وقت اضافی بر حریف برزیلی خود برتری داشت. داور این بازی از قطر کشور میزبان بود که قضاوت خوبی داشت. لیورپول  برای اولین بار در تاریخ این جام است که  قهرمان جام باشگاه های جهان شود.

https://akhbar-rooz.com/?p=15904 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x