پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

سرطان و پسر ۱۸ساله؛ لغو بازیها؛ معرفی تیم منتخب جهان؛ حذف ایران از تقویم جهانی

تیم منتخب جهان

نازک بین: فردای همان روزی که جام جهانی کشتی  تهران بخاطر ناامنی لغو شد رادیو فردا در اقدامی سئوال بر انگیز با انتخاب تیتر «برگزاری مسابقات جهانی کشتی فرنگی در تهران با تغییر تاریخ قطعی شد»  چنین نوشت:

 خبرگزاری فارس به نقل از وزارت ورزش ایران نوشته است که «با تلاش‌های کمیته ملی المپیک، فدراسیون کشتی، تماس با مامیا شویلی رییس فدراسیون کشتی روسیه و کمک‌های وزارت خارجه و استفاده از ظرفیت سفرای گرجستان، ژاپن و روسیه در تهران» این مسابقات جهانی در تهران برگزار خواهد شد. ایسنا و فارس به تاریخ جدید برگزاری مسابقات اشاره نکرده‌اند!!

جام جهانی تهران از تقویم اتحادیه جهانی کشتی حذف شد!

اما; خبرگزاری مهر در خبر اختصاصی خود که صبح امروز شنبه روی خروجی خود قرار داده چنین نوشته است: در حالیکه متولیان ورزش ایران در تلاش برای میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی در تهران بودند، این مسابقات از تقویم سال ۲۰۱۹ اتحادیه جهانی کشتی حذف شد! پس از اینکه اتحادیه جهانی کشتی میزبانی جام جهانی کشتی ۲۰۱۹ تهران را لغو کرد، متولیان ورزش و فدراسیون کشتی وارد عمل شدند و پس از رایزنی با برخی از مسئولان کشتی کشورهای شرکت کننده در جام جهانی، از بازگرداندن میزبانی تهران خبر دادند.

اتحادیه جهانی کشتی که طی روزهای اخیر هیچ واکنش به بازگرداندن میزبانی جام جهانی در تهران نشان نداده بود، آب پاکی را روی دست متولیان ورزش ایران ریخت و این مسابقات را از تقویم سال ۲۰۱۹ این اتحادیه حذف کرد.این در حالیست که وزیر ورزش و فدراسیون کشتی چندی پیش از برگزاری این مسابقات در زمان دیگری تا پایان سال ۲۰۱۹ خبر داده و از واژه «تعلیق» به جای «لغو» جام جهانی تهران استفاده می کردند. رقابتهای جام جهانی کشتی فرنگی قرار بود طی روزهای ۷ و ۸ آذرماه با حضور ۸ تیم برتر دنیا به میزبانی سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شود.

[اتحادیه جهانی کشتی در واقع با این پاتک, خالی بندیهای مقامات ورزشی ووزارتخارجه نظام را آشکارکرد -نازک بین]

لغو بازیها بخاطر تظاهرات ضد دولتی

کلیه بازی‌های لیگ فوتبال شیلی از زمان بروز ناآرامی‌ها لغو شده بودند و با تصمیم فدراسیون فوتبال بازی‌های باقی مانده انجام نخواهند شد. تظاهرات در شیلی که در اعتراض به افزایش قیمت مترو صورت گرفت، از شش هفته پیش تاکنون ادامه دارد. دولت این افزایش قیمت را لغو کرد اما تظاهرات پایان نگرفت. در جریان این ناآرامی‌ها، حداقل ۲۶ نفر کشته و صدها نفر هم زخمی شده‌اند.

داستان پسر ۱۸ساله‌ای که سرطان را شکست داد

مکس تیلور، مدافع ۱۹ساله تیم فوتبال منچستریونایتد، پس از پایان دوره شیمی‌درمانی و درمان سرطان در ماه سپتامبر، به ترکیب این تیم بازگشته است و هفته گذشته در لیگ اروپا مقابل تیم فوتبال آستانا قزاقستان در لیست ۱۸ نفره تیم حضور داشت.

اعتماد آنلاین نوشت:در دورانی که فوتبالیست‌های جوان به دنبال کسب شهرت خارج از مستطیل سبز و در پی لذت بردن از ثروت و محبوبیتی هستند که فوتبال به آنها ارزانی کرده، تلاش یک نوجوان نه‌چندان شناخته‌شده برای شکست سرطان، بازگشت به زمین فوتبال و رسیدن به رویای کودکی‌اش شاید نمونه‌ای کم‌نظیر باشد.مکس تیلور، مدافع ۱۹ساله تیم فوتبال منچستریونایتد، پس از پایان دوره شیمی‌درمانی و درمان سرطان در ماه سپتامبر، به ترکیب این تیم بازگشته است و این هفته در لیگ اروپا مقابل تیم فوتبال آستانا قزاقستان بر روی نیمکت حضور داشت.

 منچستریونایتد به مرحله حذفی لیگ اروپا صعود کرده و اوله‌گنار سولسشر، سرمربی شیاطین سرخ، برای سفر به قزاقستان از بازیکنان جوان تیم خود استفاده کرد. تصمیم سولسشر به گونه‌ای بود که ۱۴ نوجوان در لیست ۱۸ نفره او حضور داشتند.

 تیلور در سال ۲۰۱۴ به منچستریونایتد پیوست، اما بعد از عملکرد موفق در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ با تشخیص سرطان دوره شیمی‌درمانی را آغاز کرد. ۲ ماه پس از پایان دوره درمان، تیلور ماه اکتبر در تیم زیر ۲۳ساله‌های یونایتد به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت.

 او پس از قرار گرفتن در لیست تیم برای لیگ اروپا در مصاحبه‌ای با وب‌سایت منچستریونایتد گفت: «سال گذشته در چنین روزهایی دوران شیمی‌درمانی را می‌گذراندم و حتی به ذهنم هم خطور نمی‌کرد یک سال بعد در ترکیب تیم اصلی قرار بگیرم و با آنها به لیگ اروپا بروم.»

 این بازیکن جوان گفت: «مهم نیست که این بازی کم‌اهمیت باشد، بازی کردن در زمین برای این تیم فوق‌العاده است. از زمانی که به خاطر دارم، از اولین روزی که توانستم توپ را شوت کنم، بازی در یونایتد برایم رویا بوده است.»بازگشت تیلور پس از نجات از سرطان برای بسیاری از هم‌تیمی‌های جوانش الهام‌بخش است. او که روزهای سختی را در سال گذشته پشت سر گذاشته، گفت: «بدون کمک خانواده، هم‌تیمی‌ها و دوستانم و البته پرستاران و دکترهایی که در این دوره کمکم کردند امکان نداشت بتوانم به تمرینات برگردم و دوباره برای تیم بازی کنم.»او همچنین از کادر پزشکی منچستریونایتد که در تمام این دوران به او کمک کردند تشکر کرد.هر چند که تیلور در مقابل آستانا به میدان نرفت اما حضور در لیست تیم بزرگسالان منچستریونایتد افتخاری بزرگ برای پسری بود که در ۱۸ سالگی سرطان را شکست داد.

اظهارات عجیب سرمربی منچستر سیتی در مورد توپ طلای ۲۰۱۹

سرمربی منچسترسیتی در مورد برنده توپ طلای ۲۰۱۹ اظهار نظر عجیبی داشت.

به گزارش ایلنا، دیگر چیزی تا برگزاری مراسم توپ طلای ۲۰۱۹ و انتخاب برترین بازیکن سال فوتبال جهان توسط مجله معتبر فرانس فوتبال باقی نمانده است و در این میان گمانه‌زنی‌ها حاکی از رسیدن این عنوان به لیونل مسی،‌ فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا دارد.

در این میان، پپ گواردیولا، سرمربی منچستر سیتی که سابقه همکاری با مسی را در زمان هدایت بارسا داشته در مورد اینکه برنده توپ طلا این بازیکن خواهد بود و یا ویرجیل فن دایک، دیگر نامزد کسب این عنوان برنده خواهد شد در اظهار نظری عجیب عنوان کرد: من مطمئنم آنها توپ طلا را ابتدا به لیونل مسی خواهند داد و سپس با VAR آن را باز گردانده و به فن‌دایک اهدا خواهند کرد.

این صحبت‌های گواردیولا به نوعی کنایه او به سیستم کمک داور ویدیویی است که استفاده داوران از آن در چند مقطع مختلف به ضرر این سرمربی اسپانیایی تمام شده است و به نظر می‌رسد پپ از این سیستم جدید فوتبال رضایت ندارد.

تیم منتخب سال ۲۰۱۹ فوتبال جهان مشخص شد

فدراسیون تاریخ و آمار تیم منتخب سال ۲۰۱۹ فوتبال جهان را اعلام کرد.

فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۹ میلادی تیم منتخب این سال را بر مبنای عملکرد فردی این بازیکنان در سال جاری اعلام کرد که حضور چهره‌های شاخصی از لیورپول در آن جلب توجه می‌کند. یورگن کلوپ به عنوان بهترین مربی فوتبال جهان در این سال هدایت این تیم را بر عهده دارد.

تیم منتخب سال فوتبال جهان در سال ۲۰۱۹ به شرح زیر است:

دروازه‌بان: آلیسون بکر (برزیل- لیورپول)

مدافع‌ها: سرخیو راموس (اسپانیا – رئال مادرید)، ماتیس دلیخت (هلند-آژاکس و یوونتوس)، فیرجیل فان‌دایک (هلند – لیورپول)، آلسکاندر آرنولد (انگلیس- لیورپول)

هافبک‌ها: فرانکی دی یانگ (هلند- آژاکس و بارسلونا)، کوین دی بروین (بلژیک- منچسترسیتی)، برناردو سیلوا (پرتغال – منچسترسیتی)

مهاجم‌ها: لیونل مسی (آرژانتین – بارسلونا)، کریستیانو رونالدو (پرتغال – یوونتوس)، سادیو مانه (سنگال – لیورپول)

سرمربی: یورگن کلوپ (لیورپول)

لیورپول توانست در این سال نایب قهرمانی در لیگ برتر را به دست بیاورد و در لیگ قهرمانان برای دومین سال پیاپی به فینال راه یافت و این بار توانست تاتنهام را شکست دهد و عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. بازیکنانی، چون کیلیان ام‌باپه، محمد صلاح، ادن هازارد و روبرت لواندوفسکی در نیمکت ذخیره‌های این تیم قرار دارند.

https://akhbar-rooz.com/?p=13840 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x