پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

سرنوشت المپیک توکیو در حلقه ویروس کرونا؛ خشم شدید مسی؛ دربی بی خاصیت

نازک بین: توشیرو موتو، مدیر کمیته سازماندهی توکیو در حالی که از مدعوین بازدید از تاسیسات المپیک توکیو با ماسک مقابله با ویروس کرونا استقبال می کرد نگرانی خود را از سرایت ویروس کرونا به المپیک ۲۰۲۰ مخفی نکرد و گفت: گسترش این ویروس تا زمان برگزاری بازیهای المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو می تواند مثل آب سردی باشد که روی سر این بازیها ریخته شود!”

مقامات دولت ژاپن از جمله نخست وزیر این کشور شینزو آبه گفتند که دولت تلاش خواهد کرد که برای برگزاری به موقع بازیهای تابستانی توکیو ۲۰۲۰ تمام اقدامات لازم برای مقابله با ویروس مرگبار کرونا را انجام دهند. این مقامات معتقدند زمان زیادی به برگزاری بازیهای المپیک تابستانی توکیو نمانده و از اینکه واکسن های ضد ویروس ممکن است تا شروع این بازیها آماده نباشد نگرانی ها را بیشتر کرده است.

  نخست وزیر ژاپن، شینزو آبه, هم چنین در یک جلسه پارلمان این کشور در حالی که ناراحت و نگران بنظر میرسید اعلام کرد دولت ژاپن تضمین می دهد که المپیک توکیو را برگزار کند. وی اطمینان داد که آنها اقدامات لازم را با هماهنگی سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای توسعه بهینه رویداد چندرسانه ای که برای تابستان آینده برنامه ریزی شده است، از ۲۴ ژوئیه تا ۹ آگوست انجام خواهند داد.

با این وصف به گزارش خبرگزاریها, اوگور اردنر معاون IOC درباره احتمال لغو بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: ویروس کرونا هیچ ارتباطی با المپیک ۲۰۲۰ ندارد و این شیوع بازی ها را مسدود نخواهد کرد. مسئولان المپیک در حال نظارت بر وضعیت شیوع این بیماری هستند.

او درباره ورود ورزشکاران چینی به بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز گفت: اگر بعضی از ورزشکاران چینی آلوده باشند، مجاز به ورود به ژاپن نیستند و این تصمیمی است که گرفته شده است. مثل ترکیه، کشورها در مناطق ورودی فرودگاه هایشان اقدامات غربالگری لازم را انجام می دهند. ترکیه اقدامات جدیدی را برای تشخیص ویروس در بین مسافران بین المللی و مسافرانی که از کشورهای شرق آسیا وارد می شوند اتخاذ کرده است و با استفاده از دوربین های حرارتی در فرودگاه استانبول این افراد مورد بررسی قرار می گیرند. در همین حال، سیکو هاشیموتو ، وزیر ورزش ژاپن گفت که برگزار کنندگان المپیک در نظر ندارند لغو بازی ها را مورد بررسی قرار دهند.

ویروس کرونا از زمان شیوع در شهر ووهان، حداقل ۴۹۲ نفر را در چین و خارج از این کشور کشته است. بیش از ۱۷۲۰۰ نفر دیگر به این ویروس آلوده شده اند، که گمان می رود از حیوانات به ویژه خفاش ها به انسان منتقل شده باشد. علاوه بر چین ، ویروس در بیش از ۲۴ کشور جهان از جمله ژاپن، کره جنوبی، تایلند، ایالات متحده، فرانسه، سنگاپور، ویتنام، مالزی، کامبوج، سریلانکا، فیلیپین، هند، نپال و کانادا گسترش یافته است.

چنین بنظر میرسد که اگر ویروس کرونا بطور فزاینده ای گسترش یابد و کشورهای همسایه ژاپن و هم چنین میزبان بازیهای را نیز در برگیرد، آن وقت است که موضوع تعلیق بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو جدی خواهد بود. ویروس کرونا از هم اکنون میلیونها دلار هزینه اضافی روی دست برگزارکنندگان بازیهای المپیک توکیو گذاشته است.

خشم شدید مسی

باید به شدت نگران بود؛ چرا که مسی حالا از باشگاه بارسلونا دلخور است و خطر جدی قطع ارتباط بین دو طرف وجود دارد. بندی در قرارداد مسی، باشگاه را عملا هیچ کاره کرده است. با این وجود در آستانه دیدار امشب آتلتیکو بیلبائو  با بارسلونا در جام حذفی اسپانیا گایزکا گاریتانو سرمربی اتلتیک بیلبائو درباره شرایط بارسلونا گفت:

بارسلونا چگونه می‌تواند در بحران باشد وقتی بازیکنانی مثل مسی، گریزمان و راکیتیچ را دارد؟ من فکر نمی کنم آن ها تحت تأثیر قرار بگیرند. بارسلونا تیمی محبوب است زیرا بهترین بازیکنان جهان را دارد. آن ها مربی جدیدی دارند و ممکن است تفاوت های ظریف وجود داشته باشد اما در انتها همه چیز بازیکنان هستند. آن ها با بازیکنانی که در اختیار دارند می توانند همه عناوین را به چالش بکشند.

کیکه ستین  سرمربی بارسلونا نیز در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار بارسلونا و بیلبائو، در مورد بازی و مسایل اخیر خارج از میدان فوتبال تیم بارسا گفت :شما خبرنگاران چیزهای جالبی را در مورد این موضوع نوشتید. اما اینها روی من اثری نخواهند داشت و من هم تلاش می کنم اثر این بحث روی بازیکنان را به کمترین حد ممکن برسانم. به نظرم به اندازه کافی در مورد مسی و آبیدال صحبت کردیم. باید تمرکزمان روی بازی فردا باشد. این مسائل به مدیریت باشگاه مربوط می شود. من تنها دوست دارم روی مسائل فوتبالی مانور بدهم. کنترل مسائل خارج از زمین بازی، از عهده من خارج است. 

پاسخ مسی به ابیدال, شاید برای شما رسانه ها اهمیت زیادی داشته باشد، اما هیچ اثری روی من ندارند. تمرکز من فقط روی فوتبال است، نه چیز دیگه. فقط روی این مسئله حساسم که بتوانم  به بازیکنانم کمک کنم تا برنده از زمین خارج شوند. در تمام تیم های جهان، از این دست مشکلات یافت می شوند. مشکلاتی هستند که نمی توانم کنترلی روی آنها داشته باشم. با من راجع به فوتبال حرف بزنید. هیچ علاقه ای به دیگر موضوعات ندارم. چون به من در کارم هیچ کمکی نمی کند.

با این وصف رسانه های مختلف اروپا و کشورهای دیگری هم چنان روی اخبار پاسخ شدید مسی به آبیدال مدیر فنی باشگاه  و تبعات پس از آن متمرکز هستند .چنان که به نقل از اسپورت، بارسلونا شب گذشته زلزله شدیدی را تجربه کرد که می تواند عواقب غیرمنتظره ای داشته باشد. آبیدال در مصاحبه خود و در مورد دلیل اخراج ارنستو والورده به نارضایتی بخش گسترده ای از بازیکنان اشاره کرد و اینکه برخی زیر نظر والورده تمایلی برای تمرین کردن نداشتند. حرف هایی که واکنش منفی لیونل مسی را در پی داشت و او در اینستاگرام خطاب به آبیدال از وی خواست که وقتی اتهام می زند، اسم بازیکنان ناراضی را هم بیاورد و در غیر این صورت حیثیت همه را خدشه دار کرده است. مسی از آبیدال خواست که خودش نیز مسئولیت کارهایش را بپذیرد.

پیغامی که بدون شک فراخوانی به سران باشگاه برای اتخاذ تصمیماتی جدید بود. وارد بحرانی عمیق در بارسلونا شده ایم؛ جایی که افسانه ای چون مسی مدیر فنی باشگاه را زیر سوال می برد. حرف های آبیدال قطعا مورد استقبال رختکن بارسا قرار نگرفته و واکنش مسی در واقع واکنش تمام بازیکنان بود. اتفاقی که در باشگاه بارسلونا بی سابقه است.

از این گذشته بارسا حالا در وضعیتی قرار گرفته است که شاید بهترین بازیکن تاریخش را از دست بدهد؛ اگر جوزپ ماریا بارتومئو رئیس باشگاه نتواند این بحران را به خوبی مدریت کند. شکافی عمیق در باشگاه ایجاد شده است که در صورت تعلل، جبرانش غیرممکن خواهد بود چرا که بازیکنی به نمایندگی از رختکن صحبت کرد که یک نام معمولی نیست. صحبت از لیونل مسی است و حرف های او می تواند تیم مدیریتی فعلی و آینده ورزشی بارسا با این مدیران را متزلزل کند. نیاز نیست چندان باهوش باشیم تا متوجه شویم که ناراحتی مسی یک ناراحتی معمولی نیست و او مدت هاست که از خیلی مسائل درون باشگاه به خصوص اتفاقات چند ماه اخیر ناراضی است.

تابستان و در مصاحبه با اسپورت، مسی علنا از تمایلش برای بازگشت نیمار و ناکامی باشگاه در این امر صحبت کرد و گفت که نمی داند آیا سران باشگاه همه تلاش خود برای بازگرداندن نیمار را انجام دادند یا خیر. در آن مقطع بسیاری سعی کردند تا حرف های او را توجیه کنند و عنوان کردند که هدف مسی کنایه زدن به بارتومئو نبوده است ولی حالا کاملا عیان است که مسی از سیاست های ورزشی باشگاه و عملکرد مدیر فنی به شدت دلخور است.می توان استنباط کرد که مسی از شیوه اخراج ارنستو والورده، از سفر نماینده های باشگاه به قطر برای مذاکره با ژاوی و نیز از ناکامی باشگاه در جذب یک مهاجم به جای سوارز در نقل و انتقالات زمستانی ناراضی است.

 جدای از همه این مسائل اما موردی وجود دارد که باعث اضطراب در میان هواداران می شود؛ اینکه مسی با استناد به بندی در قراردادش، می تواند هر زمان که بخواهد باشگاه را ترک کند. باید به شدت نگران بود؛ چرا که مسی حالا از باشگاه دلخور است و خطر جدی قطع ارتباط بین دو طرف وجود دارد.اینکه چگونه این سونامی مدیریت شود، می تواند در آینده باشگاه تاثیر مسقیم داشته باشد ولی اگر کسی فکر می کند این طوفان به خودی خود فرو می نشیند، فراموش نکند که هر اتفاق بد، همیشه مستعد بدتر شدن است. باید مراقب بود؛ خیلی خیلی مراقب.

جنگ مسی و آبیدال سوژه رسانه‌های جهان شد

کاملا واضح است باشگاه بارسلونا در بخش مدیریت دچار مشکل شدیدی شده است. این موضوع در پاسخ کوبنده لیونل مسی نسبت به اظهارات اریک آبیدال، مدیر ورزشی تیم کاتالانی کاملا مشخص بود. ستاره آرژانتینی، آبیدال را به لکه‌دار کردن چهره همه بازیکنان تیم به خاطر نام نبردن فرد خاصی متهم کرد. این شرایط جهان ورزش را خیلی زود تحت تاثیر قرارداد و همه رسانه های جهان به این اتفاق پرداختند. آن‌ها برای این خبر از واژه‌هایی هم‌چون “جنگ”، “بحران”، “تنش” و “درگیری” استفاده کردند. در ادامه به برجسته‌ترین تیترهای رسانه‌های جهان در رابطه با وضعیت نگران کننده بارسلونا اشاره می شود.

دی میل
“جنگ داخلی نوکپ”. نشریه بریتانیایی از یک جنگ داخلی در باشگاه بارسا صحبت کرد.

میرر
“مسی پاسخ آبیدال را در رابطه با خداحافظی ارنستو والورده داد”. این نشریه بریتانیایی پیش از همه تغییر سرمربی را سوژه کرد تا عملکرد بازیکنان.

گاردین
“بارسلونا در بحران پس از پاسخ مسی به آبیدال”. دیگر رسانه انگلیسی مشکل شدید میان بازیکنان و مسئولان باشگاه را برجسته کرد.  

سان
“جنگ بار”. نشریه انگلیسی با اسم باشگاه بازی کرد و پس از پیام ستاره آرژانتینی در شبکه های اجتماعی از تیتر “Bar Fight” استفاده کرد.

اکیپ
“مسی دوباره علیه آبیدال عمل کرد”. آبیدال فرانسوی است و به همین خاطر نشریه این کشور خشم مسی در رابطه با مدیر ورزشی بارسلونا را برجسته کرد.

لا گاتزتا دلو اسپورت
“مسی علیه آبیدال، تنش بالا در بارسا”. ایتالیایی ها معتقدند شماره ۱۰ بارسا به مدیر ورزشی باشگاه پاسخ داد و ضربه زد.

اُ ژوگو
“تنش شدید در بارسلونا. مسی نسبت به اظهارات آبیدال در ملا عام واکنش نشان داد”. در پرتغال به تنشی که در ملا عام به وجود آمده است توجه نشان داده شده است که بر خلاف گذشته همیشه این مشکلات پشت درهای بسته اتفاق می‌افتاد.

اوله
“پاسخ کوبنده مسی به آبیدال”. در کشور مسی معتقدند که این بازیکن پاسخ محکمی در اینستاگرام داده است.

گلوبو اسپورت
“آبیدال در رابطه با رفتار بازیکنان صحبت کرد و مسی پاسخش را داد”. در برزیل توجه روی خواسته مسی از مدیر ورزشی باشگاه در نام بردن بازیکنان بوده است.

پنهان‌کاری فدراسیون فوتبال در فرصت طلایی فوتسال بانوان

در حالی که فدراسیون فوتبال برزیل، تیم ملی فوتسال زنان ایران را به جام جهانی کوچک دعوت کرده بود اما فدراسیون ایران با پنهان کاری در این زمینه باعث از دست رفتن فرصت حضور در این تورنمنت شد.

فدراسیون فوتبال برزیل ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) در نامه ای به فدراسیون فوتبال ایران، تیم ملی فوتسال بانوان ایران را به تورنمنت برزیل که از آن به عنوان جام جهانی کوچک فوتسال زنان یاد می‌شود، دعوت کرد اما مسئولان فدراسیون هیچ خبری از این دعوت منتشر نکردند تا این فرصت در سکوت از دست برود.  

میزبان (برزیل) در این نامه اعلام کرد که کلیه  هزینه‌های تیم‌ ایران شامل هزینه ۲۳ نفر (۱۴ بازیکن و ۹ کادر)، اسکان، تغذیه، نقل و انتقال داخلی و حتی پول خشکشویی البسه تیم ایران در طول این تورنمنت را پرداخت می‌کند و تنها هزینه تهیه بلیت برعهده ایران است. برزیل در این نامه عنوان کرده بود که ایران باید تا تاریخ ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن) اعلام آمادگی کند و تا ۱۰ جوئن (۲ ۱ خرداد) اسامی نفرات اعزامی خود را ارائه دهد اما این اتفاق نیفتاده است.

فدراسیون نه تنها دعوت از بانوان ایران برای حضور در این مسابقات را اعلام نکرده بلکه با پنهان کاری باعث شد تا زمان نیز بگذرد و امکان شرکت برای تیم ملی وجود نداشته باشد، در حالی که شرکت در این مسابقات باعث پیشرفت فوتسال زنان می‌شد و می‌توانست نقش مهمی در دیده شدن آنها داشته باشد.

با پیگیری خبرنگار ایسنا، کادر فنی تیم ملی فوتسال زنان از چنین دعوتنامه‌ای ابراز بی‌طلاعی کرد. اما سوال اینجاست که چرا فدراسیون در شرایطی که بخش زیادی از هزینه‌ها بر عهده میزبان بوده پنهان کاری کرده است تا چنین فرصتی برای زنان فوتسال ایران از دست برود؟ آیا توجیهی برای این پنهان کاری وجود دارد؟ نقش لیلا صوفی زاده، نایب رئیس بانوان فدراسیون در حمایت از بانوان در این زمینه چه بوده است؟

لیلا صوفی‌زاده، نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال در واکنش به انتشار خبر دعوت فدراسیون برزیل از تیم ملی فوتسال بانوان ایران برای شرکت در تورنمنت این کشور گفت: نامه‌هایی که برای دعوت و اعزام یک تیم به فدراسیون ارسال می‌شود باید به بخش بین‌المللی فدراسیون وارد شود. چنین نامه‌ای به صورت رسمی به فدراسیون فوتبال نرسیده و کوتاهی از سمت فدراسیون صورت نگرفته است. هر زمان نامه‌ای به صورت رسمی به فدراسیون وارد شود به کمیته‌های مربوطه ارجاع می‌دهند و این کمیته‌ها موضوع را از نظر فنی و مدیریتی بررسی می‌کنند تا تصمیم گیری شود.

او در ادامه افزود: این نامه می‌تواند از طرف یک ایجنت باشد. نامه برای آقای کفاشیان است اما آیا او در فدراسیون فعال است؟ این نامه باید به صورت رسمی به فدراسیون فوتبال ارجاع داده می‌شد. در مورد این نامه با من هیچ صحبتی نشده است و به صورت رسمی اگر ورود پیدا می‌کرد در همان روز اول اطلاع داده می‌شد. مخصوصا در مورد تیم بانوان که انجام بازی دوستانه و رسمی ضرورت دارد، برای ما بزرگترین فرصت است که از آن استفاده می‌کنیم.

وادا: روسیه نمی‌تواند در جام جهانی ۲۰۲۲ شرکت کند

به نقل از خبرگزاری ریانووستی روسیه، شبکه عرب زبان بین‌اسپورت مدعی است که تیم ملی فوتبال روسیه با تصمیم کمیته اجرایی آژانس جهانی ضددوپینگ (WADA) حق شرکت در جام جهانی ۲۰۲۲ را نخواهد داشت. یوناتان تایلور، رئیس کمیته انطباق قوانین وادا نیز تأیید کرد تیم ملی فوتبال روسیه در صورت راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۲ باید با پرچم بی‌طرف در رقابت‌ها حضور یابد.

نایب رئیس مجلس دولتی دومای روسیه نیز در واکنش به خبرهای انتشار یافته گفت: طبق قوانین حضور یا عدم حضور تیم ملی فوتبال یک کشور در جام جهانی در حیطه اختیارات فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) است. آژانس جهانی ضددوپینگ نمی‌تواند دخالتی درباره این موضوع داشته باشد. هر فدراسیون جهانی این حق را دارد که توصیه‌های وادا را نپذیرد.

کمیته اجرایی آژانس جهانی ضددوپینگ روز ۹ دسامبر ۲۰۱۹ محرومیتی چهار ساله‌ علیه روسیه اتخاذ کرد. براساس این تصمیم روسیه از میزبانی و شرکت در رقابت‌های المپیک، پارالمپیک و رقابت‌‌های جهانی رشته‌های ورزشی مختلف محروم شده است. ورزشکاران مجاز روسی نیز برای شرکت در رقابت‌های المپیک و جهانی بدون پرچم و سرود ملی به میدان خواهند رفت.

رنار هوا شد تا صد میلیارد غرامت بدهیم

سال گذشته در همین روزها بود که با قطعیت اتمام کار کارلوس کی روش در فوتبال ایران شایعات و گمانه زنی ها برای انتخاب یک سرمربی جدید آغاز شد.

به گزارش “ورزش‌سه”، راه مشخص بود؛ اینکه فدراسیون فوتبال یک مربی جدید، شناخته شده و البته سطح بالا را برای کار به تهران بیاورد. عملیاتی که با پنهان کاری کامل و مطرح شدن گاه و بیگاه برخی اسامی مثل ژولین لوپتگی، هروه رنار، یورگن کلینزمن و … آغاز شد و با بیرون آمدن یک نام غیر قابل انتظار به پایان رسید. در این بین تک مضراب های مازیار ناظمی سخنگوی وزارت ورزش با هشتگ «طلوع می کنیم» دستمایه طنز و شوخی های فراوانی در شبکه های اجتماعی شد. اما در شرایطی که انتظار هواداران فوتبال ایران انتخاب یک سرمربی کارکشته و کارآمد برای ادامه موفقیت ها بود، مارک ویلموتس روی صندلی تیم ملی نشست و در شرایطی که تردیدهایی جدی نسبت به توفیقش وجود داشت، در نهایت با کسب نتایج ضعیف فوتبال ایران را ترک کرد.

ویلموتس که می شود او را یکی از ناکام ترین مربیان تیم ملی لقب داد بدون آنکه زمان زیادی در ایران بگذراند و حتی یک مصاحبه مطبوعاتی داشته باشد، حالا در شرایطی دوباره تبدیل به ترند اول فوتبال ایران پیش از دربی شده که نامه اعاده دادرسی او به فیفا برای دریافت کل مبلغ قراردادش به فدراسیون فوتبال رسیده است. او با بهانه کردن پرداخت های نامنظم فدراسیون به دنبال دریافت همه پولی است که در صورت انجام ماموریتش در ایران دریافت می کرد. مبلغی که ۶ میلیون یورو برآورد می شود؛ بهایی که بابت اشتباهات مذاکره کنندگان و مجموعه مدیریتی تیم ملی به سرمربی سابق پرداخت می شود. البته اگر ویلموتس برنده این دعوی بشود…

نکته عجیب درباره این سرمربی و ادعای جدیدش این است که فدراسیون فوتبال ادعا می کرد پرونده میان دوطرف با پرداخت یا دریافت یک غرامت سه ماهه به پایان خواهد رسید. فدراسیون فوتبال که پیش از بازی عراق و پس از اقدام ویلموتس برای فسخ قرارداد مبلغ گزافی در حد دو میلیون یورو به این مربی پرداخت کرده بود، حالا ممکن است مجبور به پرداخت ادامه این قرارداد باورنکردنی بشود که در صورت پرداخت بزرگ ترین غرامت تاریخ ورزش ایران خواهد بود.

پیش از این مانوئل ژوزه سرمربی پرتغالی پرسپولیس نیز که او هم با قراردادی عجیب و غریب سر از فوتبال ایران درآورده بود، بعد از اخراج از این تیم حدود ۲٫۵ میلیون یورو از باشگاه سابقش غرامت گرفته است.

 مانوئل ژوزه پرتغالی، سرمربی پرسپولیس تا امروز به عنوان مردی که رکورد دریافت غرامت از فوتبال ایران را در اختیار داشت با شکایت جدید مارک ویلموتس بلژیکی در آستانه از دست دادن این رکورد است چون غرامت نزدیک به صدمیلیاردی مرد بلژیکی آن هم برای تنها یکی دو ماه کار در ایران محال است دوباره تکرار شود درست مثل رکوردی که ژوزه از خود به جا گذاشت!اما ناراحت کننده تر، افشای مذاکرات فدراسیون فوتبال با هروه رنار سرمربی موفق سابق تیم ملی مراکش بود که گزینه ایده آل برای فوتبال ایران به نظر می رسید. او حاضر بود با مبلغی در حدود دو میلیون دلار در سال به ایران بیاید. همچنین فلیکس سانچز سرمربی اسپانیایی و موفق تیم ملی قطر نیز در پایان جام ملت های آسیا به دنبال حضور در کشوری دیگر بود و برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران ابراز تمایل کرده بود. اما با اصرار مجموعه تصمیم گیر رنار و سانچز و دیگران وتو شدند تا ویلموتس مثل آوار بر سر فوتبال ایران خراب شود.در شرایطی که فوتبال ایران دوباره در معرض انتخاب یک سرمربی قرار دارد، افشای نام انتخاب کنندگان و مذاکره کنندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مثل امروز نباشد که مسئولیت این هزینه سنگین و تاریخی بر دوش کسی نیفتد.

بعد از صحبت های اولیه ابراهیم شکوری، عباس ترابیان رییس سابق کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال به مدت یک هفته در سنگال مشغول مذاکره با هروه رنار بود و حتی از نظر قیمت با وی به توافق رسیده بود.

پیش بازی پرسپولیس – استقلال: نبرد در اوج

در یکی از رقابتهای فصل دو تیم پرسپولیس و استقلال به مصاف هم می‌روند.

پرسپولیس- استقلال
پنجشنبه ۱۷ بهمن- ساعت ۱۵:۳۰
ورزشگاه آزادی
تیم داوری: داور: بیژن حیدری، کمک داور: سعید علی‌نژادیان و سعید قاسمی کمک داوران اضافی: پیام حیدری، رضا عادل
داور چهارم: آرمان اسعدی، ناظر: رحیم رحیمی مقدم
دربی پایتخت قدیمی‌ترین، حساس‌ترین و در بسیاری اوقات بخاطر کیفیت بازی بی خاصیت ترین  رقابت باشگاهی در فوتبال ایران محسوب می‌شود. این حساسیت در بسیاری فصول به علت رقابت نزدیک در جدول مضاعف می‌شود. وضعیت جدول لیگ نوزدهم به گونه‌ای است این بازی به جز حساسیت سنتی، حساسیت جدول رده‌بندی را دارد. پرسپولیس در مسیر کسب چهارمین قهرمانی پیاپی قرار دارد و با ۵ امتیاز اختلاف در صدر جدول جای گرفته است این تیم در ۳ هفته متوالی با ۳ تعقیب کننده جدی خود، استقلال ، سپاهان و شهرخودرو بازی دارد و در صورت لغزش در این بازیها ممکن است صدر جدول را از دست دهد ولی سرخپوشان در صورت تداوم روند بردهای خود در بازی‌های پیش‌رو دست‌نیافتنی‌تر از همیشه خواهند شد. پرسپولیس با ۷ برد پیاپی پا به دربی می‌گذارد. این بهترین فرمی است که در تاریخ لیگ برتر تیمی پا به دربی می‌گذارد. استقلال هم با یک بازی کمتر و ۳۲ امتیاز تا قبل از آغاز رقابتهای هفته نوزدهم در رتبه چهارم قرار دارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=19536 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x