جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سرکوب و بی تفاوتی, پاسخ حکومت به بیش از ۲۰ تجمع اعتراضی طی هفته گذشته

تجمع کارگران هفت تپه با دخالت و ورود ماموران نیروی انتظامی روبه‌رو شد

به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، امروز دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹، شماری از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در اعتراض به بازداشت همکاران خود در محوطه این شرکت تجمع کردند.

تجمع کارگران با دخالت و ورود ماموران نیروی انتظامی روبه‌رو شد.

پس از تجمع روز پنجشنبه ۸ آبان، چهار تن از فعالین کارگری هفت‌ تپه به نام های یوسف بهمنی، حمید ممبینی، ابراهیم عباسی منجزی و مسعود حیوری بازداشت و در تاریخ ۱۰ آبان، پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان فجر دزفول منتقل شدند.

طی ماه های اخیر تجمعات اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه بیش از دو ماه در خیابان های شهر شوش و در مقابل فرمانداری این شهر ادامه داشت. معترضان اهم مطالبات خود را پرداخت معوقات مزدی، رسیدگی به وضعیت شغلی، تعیین تکلیف شرکت، بازگشت به کار همکاران اخراج شده، ابطال واگذاری شرکت به بخش خصوصی و همچنین تمدید مهلت دفترچه‌های درمانی، عنوان کرده‌اند.

به گزارش سندیکای هفت تپه طی تماس از زندان دزفول کارگران اسیر شده نیشکر هفت تپه، در اعتراض به روند ادامه بازداشت و اسارت خود، دست به اعتصاب غذا زده اند.

تجمع کارگران پتروشیمی ماهشهر

دومین روز اعتصاب وتجمع کارگران واحدهای تعمیراتی شرکت پتروشیمی فناوران در اعتراض به تبعیض در پرداخت حقوق وسطح نازلش

تهدید کارگران حق طلب برای ایجاد تفرقه وبه شکست کشاندن اعتصاب

روز یکشنبه ۱۱ آبان برای دومین روز متوالی، کارگران واحدهای تعمیراتی شرکت پتروشیمی فناوران به اعتصاب وتجمعشان در اعتراض به تبعیض در پرداخت حقوق وسطح نازلش ادامه دادند.

تعدادی از کارگران حق طلب برای ایجاد تفرقه وبه شکست کشاندن اعتصاب از طرف مدیران شرکت مورد تهدید قرار گرفتند.

بنابه گزارش یک منبع خبری محلی،درحالی کارگران واحدهای تعمیراتی‌ در دومین روز اعتراض دست به تجمع مقابل کارگاه مرکزی این شرکت زده‌اند که روز گذشته(شنبه ۱۰ آبان) روابط عمومی پتروشیمی فن آوران اخبار منتشر شده در رابطه با اعتراضات کارگری را تکذیب کرده بود.

یکی از کارگران با ابراز تاسف از آنچه “دروغگویی”مسئولین این شرکت خوانده،اضافه کرد: مدیر روابط عمومی خود از جمله افرادی‌ست که در حقوق و مزایای‌ پرداختی در طبقه مرفهین قرار می‌گیرد و حتی ساکن شهر ماهشهر نیست.

وی افزود: شمار کارگران واحدهای تعمیراتی‌ شرکت بیش از ۱۸۰ نفر است و اعتراضات تاکنون بی نتیجه مانده است.

اعتصاب وتجمع کارگران واحدهای تعمیراتی شرکت پتروشیمی فناوران در اعتراض به تبعیض در پرداخت حقوق وسطح نازلش

روز شنبه ۱۰ آبان، کارگران واحدهای تعمیراتی شرکت پتروشیمی فناوران برای اعتراض به تبعیض در پرداخت حقوق وسطح نازلش دست از کار کشیدند ودراین واحد تولیدی واقع دربندرامام، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهرتجمع کردند.

یکی از کارگران اعتصابی به خبرنگار یک رسانه محلی گفت: تجمع کنندگان در محوطه شرکت از مدیران این پتروشیمی خواستار توجه به وضعیت نابسامان خود و رفع تبعیض‌ در خدمات شغلی و ردیف های استخدامی شده اند.

وی افزود:پتروشیمی فناوران بیش از ۸۰۰ نیروی شاغل دارد که با عناوین قراردادی متفاوت بکارگیری شده‌اند و در ارائه خدمات به آنها تفاوت‌های بسیاری وجود دارد و همین موضوع باعث شکاف عمین‌ در ارائه خدمات و حقوق و مزایا شده است.

وی اضافه کرد:گاها چند نفر در یک واحد و کنار هم کار می‌کنند اما برخی با حقوق و مزایای کافی و نیروی دیگر حتی از خدمات اولیه رفاهی محروم است.

خاطر نشان می شودکه،پتروشیمی فناوران از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری نفت،گازوپتروشیمی تامین(تاپیکو) است وشرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) با بیش از ۷۱ درصد سهامدار اصلی هلدینگ تاپیکواست.

تجمع کارگران و رانندگان شرکت کشت و صنعت مغان

طی روزهای اخیر، شماری از کارگران و رانندگان شرکت کشت و صنعت مغان در اعتراض به ادامه تعطیلی این شرکت و بلاتکلیفی خود، در مقابل ساختمان اداره مرکزی این شرکت دست به تجمع زدند.

در نیمه مهر امسال هیات داوری سازمان خصوصی سازی، واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان به یونس ژائله را ابطال کرد. پس از آن گزارش‌هایی از تخلیه انبار‌های این شرکتتوسط مالک پیشین آن گزارش شد که در نهایت، دادگستری استان اردبیل اعلام کرد که خروج هر گونه اموالی از شرکت غیرقانونی است و انبار‌های آن را پلمب کرد.

با این حال روند بازگشت شرکت کشت و صنعت مغان به دولت نیز طولانی شده و کارگران را بلاتکلیف کرده است. این دو موضوع نگرانی‌هایی برای کارگران ایجاد کرده و نتیجه این بلاتکلیفی، اعتراضات روزانه کارگران این شرکت مقابل اداره مرکزی آن است.

تجمع کارکنان اخراج شده شرکت مپنا که یکی از پیمانکاران پالایشگاه بید بلند ۲

روز یکشنبه ۱۱ آبان ۹۹، شماری از کارکنان اخراج شده شرکت مپنا که یکی از پیمانکاران پالایشگاه بید بلند ۲ است در مقابل درب فرمانداری بهبهان و سپس در مقابل این پالایشگاه دست به تجمع اعتراضی زدند.

معترضان می گویند که از اعتراض آنها به این موضوع سه ماه می‌گذرد و در طی این مدت مسئولان هیچ اقدامی در خصوص احقاق مطالبات آنها انجام نداده اند.

همچنین بر روی بنر معترضان به صورت کنایه آمیز نوشته شده است: “اخراج شده به دلیل بومی بودن، سوابق کاری مرتبط و تجربه تعمیرات و اورهال پالایشگاه”.

تجمع کارگران پتروشیمی فناوران ماهشهر

روز شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹، شماری از کارگران واحدهای تعمیراتی شرکت پتروشیمی فناوران در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در اعتراض به پایین بودن میزان حقوق و نابرابری در مزایا، در محوطه این شرکت تجمع کردند.

یکی از کارگران اعلام کرد: “پتروشیمی فناوران بیش از ۸۰۰ نیروی شاغل دارد که با عناوین قراردادی متفاوت بکارگیری شده‌اند و در ارائه خدمات به آنها تفاوت‌های بسیاری وجود دارد و همین موضوع باعث شکاف عمیق‌ در ارائه خدمات و حقوق و مزایا شده است”.

وی افزود: “گاها چند نفر در یک واحد و کنار هم کار می‌کنند اما برخی با حقوق و مزایای کافی و نیروی دیگر حتی از خدمات اولیه رفاهی محروم است”.

تجمع کارگران شرکت آبفای اهواز در اعتراض به بلاتکلیفی حدود ۱۴۰۰ نفر

روز شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹، جمعی از کارگران شرکت آبفای اهواز در اعتراض به بلاتکلیفی حدود ۱۴۰۰ نفر از همکارانشان در نتیجه عدم اجرای طرح تبدیل وضعیت استخدامی خود، به تهران سفر کرده و در مقابل ساختمان وزارت نیرو تجمع کردند.

یکی از کارگران در این خصوص گفت: “تبدیل وضعیت استخدامی از کارگر پیمانکاری به قرارداد مستقیم مطالبه‌ای است که سال‌هاست آن‌را دنبال می‌کنیم. تا اینکه سال جاری علیرغم صدور بخشنامه از سوی سازمان مهندسی آبفای کشور مبنی بر تبدیل وضعیت کارگران پیمانکاری به قرارداد مستقیم، متاسفانه مدیریت آبفای اهواز این تکلیف قانونی را اجرا نمی‌کند”.

او در تشریح مطالبه خود و همکارانش عنوان کرد: “در آبفای اهواز حدود ۱۴۰۰ نفر به واسطه چند شرکت پیمانکاری با سوابق ۱۵ تا ۲۰ سال مشغول کارند. حقوقی که آن‌ها از شرکت‌های واسطه‌ای دریافت می‌کنند کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد در عین حال با وجود تشابه نزدیکی که میان حرفه آن‌ها با برخی نیروهای قرارداد مستقیم و حتی رسمی وجود دارد، دستمزدهایی که به آن‌ها پرداخت می‌شود به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. بنابراین تصمیم به تبدیل وضعیت استخدامی خود گرفتند”.

این کارگر پیمانکاری آبفای اهواز با بیان اینکه کارگران بارها مسئله تبدیل وضعیت استخدامی خود را از آبفای اهواز و آبفای خوزستان مطالبه کرده‌اند، افزود: “در این‌باره علاوه بر آبفای اهواز با آبفای خوزستان هم نامه‌نگاری‌هایی انجام دادیم که نتیجه آن وعده پیگیری بوده است. تا اینکه به صورت اتفاقی برخی همکاران که مطالباتمان را در آبفای تهران پی گیری می‌کردند متوجه صدور بخشنامه تبدیل وضعیت شغلی کارگران پیمانکاری شدند که آبفای اهواز در ابتدا آن را انکار می‌کرد”.

به گفته وی؛ در حال حاضر حدود ۴ ماه از ابلاغ این بخشنامه مهم و سرنوشت‌ساز می‌گذرد اما اداره آبفای اهواز هیچ اقدامی برای اجرای آن نمی‌کند.

این کارگر در ارتباط با علت حضورشان در تهران اعلام کرد: “در واکنش به بی‌توجهی مسئولان استانی به مطالبات صنفی‌مان تصمیم گرفتیم به تهران بیاییم و اعتراض‌مان را به گوش مسئولان بالا دستی برسانیم”.

وی که خواستار رسیدگی مسئولان وزارت نیرو و آب و فاضلاب کشور به مشکلات کارگران این شرکت است، ادامه داد: “کارگران آبفای اهواز در طی یک الی دو سال گذشته برای تحقق خواسته‌هایشان چندین بار تجمع اعتراض بر پا کرده‌اند که در هر نوبت با بی‌توجهی مسئولان روبرو شدند”.

این کارگر با بیان اینکه بدون شک همه کارگران آبفای اهواز که از صبح امروز در تهران حضور دارند، منتظر پاسخ موافق مسئولان هستند، گفت: “کارگران آب و فاضلاب اهواز پیش از سفر به تهران پیگیری‌های زیادی ازسوی نهادهای مرتبط با مطالباتشان انجام داده‌اند اما به دلیل بی‌تفاوتی مسئولان استانی ناچار شده‌اند اعتراض صنفی خود را به تهران انتقال دهند”.

وی افزود: “سال‌ها به واسطه حضور پیمانکاری‌های مختلف به کار تلمبه‌چی، اپراتوری ایستگاه‌های آب و فاضلاب و غیره… اشتغال داشته‌ایم اما کار با پیمانکاران خسته‌مان کرده و می‌خواهیم بخشنامه تبدیل وضعیت کارگران پیمانکاری عملی شود”.

این کارگر پیمانی آبفای اهواز در پایان عنوان کرد: “بخشنامه تبدیل وضعیت قراردادهای کاری کارگران پیمانی به آینده شغلی ما سر و سامان می‌دهد و ما به هیج وجه از این مطالبه‌ی خود کوتاه نخواهیم آمد”.

تجمع کارگران پتروشیمی غدیر در تهران

روز سه شنبه ۶ آبان ماه ۱۳۹۹، حدود ۲۰۰ تن از کارگران پتروشیمی غدیر در اعتراض به حقوق و مزایای حداقلی در مقایسه با دیگر پتروشیمی ها و عملکرد ایشان، در مقابل دفتر مرکزی این مجموعه در تهران دست به تجمع اعتراضی زدند.

اعتراض این کارگران که از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ بعدظهر مقابل دفتر مرکزی این مجموعه بطول انجامید، در خصوص میزان حقوق کمتر نسبت به سایر پتروشیمی های منطقه و عملکرد مثبت و سودآوری پتروشیمی غدیر بوده است.

اعضای هیئت مدیره پس از جلسه، قرار بر بررسی بیشتر در این خصوص را به آینده ای نزدیک موکول کردند و کارکنان نیز مهلتی دو هفته ای برای اعلام نتیجه و پیگیری خواسته هایشان را عنوان کردند، تا درصورت عدم انجام خواسته هایشان اعتراضی مجدد را انجام دهند.

در حال حاضر پتروشیمی غدیر دو ماه بدون مدیرعامل در حال فعالیت است.

تجمع آبداران شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد

روز دوشنبه ۵ آبان ماه ۱۳۹۹، حدود ۲۵۰ تن از کارگران آبدار شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی و بیمه ای و همچنین بلاتکلیفی در قراردادهایشان در مقابل استانداری این استان دست به تجمع زدند.

منابع خبری کارگری در شرکت آب و فاضلاب استان کهکیلویه و بویراحمد گفتند: “کارگران آبدار که تحت مسئولیت مستقیم اداره آب و فاضلاب این استان در بخش‌ ها و شهرستان ‌های دیشموک، بهمئی، گچساران باشت، پاتاوه و یاسوج فعالیت دارند، دست‌ کم ۶ ماه دستمزد و سایر مزایا از کارفرمای خود طلبکارند”.

این کارگران که تعویق شش ماهه‌ ی حقوق آن‌ ها را در وضعیت بد معیشتی قرار داده است، در ادامه گفتند: “عدم پرداخت دستمزد کارگران در حالی است که در انتقاد به بی ‌توجهی مسئولان شهرستانی در پیگیری مطالباتمان روز پنجم آبان در مقابل ساختمان استانداری کهکیلویه و بویراحمد تجمع کردیم.

یکی از آبداران در تشریح مشکلات پیش آمده، گفت: “حدود ۲۵۰ آبدار در استان کهکیلویه و بویراحمد هستیم که بعداز ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه کار هنوز وضعیت شغلی، حقوقی و بیمه‌ای مشخصی نداریم”.

این کارگر در خاتمه تصریح کرد: “مسئولان استانی متعهد شده اند که جلسه‌ای در خصوص مطالبات‌مان با مدیران آب و فاضلاب و اداره کار استان برگزار کنند”.

تجمع کارگران دروازه‌های گمرک منطقه آزاد اروند

روز شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹، جمعی از کارگران دروازه‌های گمرک منطقه آزاد اروند با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل سازمان منطقه آزاد اروند، خواسار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

این کارگران دلیل تجمع خود را اعتراض به پایین بودن حقوق و مزایا، پرداخت نشدن به موقع حقوق و عدم رسیدگی مسئولان به تعهدات مالی خود، عنوان کردند.

آن ها در این خصوص گفتند: “خارج سازی وضعیت شغلی از زیر نظر پیمانکار و عقد قرارداد جدید زیر نظر سازمان تجاری صنعتی منطقه آزاد اروند و رسیدگی مسئولان به وضعیت مالی از خواسته‌هایی است که از مسئولان می خواهیم به آنها رسیدگی کنند”.

تجمع کارگران بیکار شده کمربند سبز اهواز

روز دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹، تعدادی از کارگران بیکار شده کمربند سبز اهواز با تجمع مقابل ساختمان مجلس، خواهان بازگشت به کار و پرداخت معوقات مزدی خود شدند.

به گفته یکی از این کارگران: “پیمانکار پروژه کمربند سبز مدعی است همزمان با اتمام بخش‌هایی از پروژه کمربند سبز اهواز به ما کارگران نامه‌ عدم نیاز زده است این در حالیست که هنوز بخش زیادی از پروژه کمربند سبز اهواز به اتمام نرسیده و همه درختانی که با دستان خود کاشته‌ایم و امروز به صورت یک جنگل درآمده‌اند نیاز به نگهداری دارند. ضمن اینکه فاز بعدی این پروژه عمرانی در دست اقدام است”.

به گفته وی: “میانگین سوابق کار کارگران بیکار شده حدود ۸ سال است و در زمان تعدیل؛ دو ماه مزد و ۴ ماه حق بیمه پرداخت نشده، طلبکار بودند”.

تجمع کارگران و رانندگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز

روز سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹، جمعی از کارگران و رانندگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز، به دلیل عدم پرداخت مطالبات مزدی و حق بیمه، مقابل ساختمان شهرداری این شهر دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، برخی از این کارگران حدود ۱۰ سال هیچ گونه سابقه بیمه در شرکت ندارند.

تجمع مربیان پیش دبستانی در تهران

روز یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹، جمعی از مربیان پیش دبستانی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

معترضان خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود با توجه به سوابق کاریشان هستند.

تجمع مربیان پیش دبستانی آذربایجان‌غربی

روز دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹، تعدادی از مربیان پیش دبستانی آذربایجان‌غربی با تجمع در مقابل درب اداره کل آموزش و پرورش این استان خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

رییس امور اداری اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در خصوص تجمع این شهروندان گفت: “مربیان پیش دبستانی هیچ قراردادی با آموزش و پرورش استان ندارند و براساس قراردادی که بین موسس و این افراد وجود دارد، مشغول به کار می‌شوند”.

رسول موسی زاده افزود: “طبق بخشنامه های موجود مربیانی که تا پایان خرداد سال ۱۳۹۱ مشغول به کار بودند و از منابع دولتی حقوق دریافت می‌کردند، جذب خواهند شد ولی برای مربیانی که بعد از این تاریخ فعالیت کرده‌اند، تصمیمی گرفته نشده‌است”.

وی ادامه داد: “موسس موظف است تمام حقوق مربیان فعلی را پرداخت کند ولی در این خصوص نیز مشکلاتی وجود دارد”.

تجمع مربیان پیش دبستانی استان گلستان

روز دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹، شماری از مربیان پیش دبستانی از شهرهای مختلف استان گلستان در مقابل آموزش و پرورش این استان، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، حدود ۵۰ نفر از مربیان پیش دبستانی که اکثرا از شهرستان های شرق گلستان بودند با حضور در جلوی درب آموزش و پرورش استان خواستار رسیدگی به استخدامشان در این نهاد شدند.

این مربیان که از شهرستان های کلاله، گنبد،علی آباد کتول، مینودشت و آق قلا در این تجمع حضور داشتند همکاری بیشتر اداره کل آموزش و پرورش برای حضورشان در مدارس شدند چرا که اغلب بیش از ۷ سال در مدارس دولتی اشتغال داشته اند.

یکی از نمایندگان این بانوان گفت: “ما اغلب مربیان سال ۹۲ به بعد هستیم که آقای وزیر آب پاکی را روی دستمان ریختند که قید استخدام را بزنند. از همان ابتدا در سال ۹۲ باید به ما اعلام می کردند و همه با امید استخدام در مدارس با حقوق کم و بیمه چند روزه فعالیت می کردیم”.

وی تاکید کرد: “ما خواستار تعیین قانونی برای جذب مان هستیم چرا که آموزش و پرورش استان می گوید تا قانون عوض نشود نمی شود امید به استخدام داشت. تنها در شهرستان علی آباد ۸۰ تا ۱۰۰ نفر مربی پیش دبستان با این شرایط داریم”.

این مربی پیش دبستان گفت: “ما مانند سایر مربیان پیش دبستانی هستیم که در مدارس دولتی خدمت می کردیم، تمام شرایطشمان با قبلی ها از جمله بیمه و داشتن موسس و..یکسان است اما نمی دانیم چرا ما نباید استخدام شویم در صورتی همواره آموزش و پرورش با کمبود معلم مواجه است و از ما و امثال ما برای کمبودها استفاده می کنند”.

تجمع آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی دزفول

روز سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹، جمعی از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی شهرستان دزفول با تجمع در دفتر نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی خواستار تبدیل وضعیت خود شدند.

بر اساس این گزارش، این آموزش دهندگان که تعداد آنها حدود ۴۰ نفر بود با حضور در دفتر نماینده دزفول با اشاره به کمبود نیروی آموزش و پرورش این شهرستان خواستار پیگیری نماینده برای تبدیل وضعیت و جذب خود شدند.

یکی از این افراد با بیان اینکه آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی که قبل از سال ۱۳۹۱ سابقه تدریس دارند، جذب شده‌اند، گفت: “طبق اعلام آموزش و پروررش، دیگر آموزش دهندگان که بعد از این تاریخ در نهضت مشغول فعالیت شده‌اند، جذب نخواهند شد:.

نوژان پیروزی با انتقاد از سخنان وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه برنامه‌ای برای جذب این افراد نداریم، افزود: “طبق اعلام آموزش و پرورش، شهرستان دزفول بیش از ۷۰۰ معلم نیاز دارد ولی تعداد نهضتی‌ها به ۱۰۰ نفر هم نمی‌رسد که می‌توان با جذب این افراد بخشی از کمبودها را جبران کرد”.

این آموزش دهنده نهضت سوادآموزی با بیان اینکه دوره‌های ضمن خدمت متعددی گذرانده‌ایم، گفت: “ما با مدارک دانشگاهی کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکتری، جوانی خود را برای آموزش بازماندگان تحصیل گذاشتیم ولی هیچ کس قدردان زحمات ما نیست”.

یکی دیگر از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه ماهانه ۷۰۰ هزار تومان برای رفتن به نقاط دوردست کرایه داده‌ام، افزود: “فقط به امید اینکه روزی در آموزش و پرورش استخدام شوم این مشکلات را به جان خریده‌ام چراکه دستمزد پرداختی به اندازه هزینه‌ها نیست”.

تجمع کسبه بازار میلاد شهرکرد

روز شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹، تعدادی از کسبه بازار میلاد شهرکرد، با تجمع در مقابل این بازار خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

این تجمع کنندگان نسبت به تعطیلی مغازه هایشان معترض هستند.

به گفته آن ها؛ به دلیل تعطیلی بازار وام هایشان تسویه نشده که موجب جریمه دیرکرد پرداخت وام و در نهایت ورشکستگی آنها شده است، همچنین اجناس آنها متناسب با فصل سال است و در سال آینده به دلیل مد روز دیگر قابل فروش نیست.

تجمع کارکنان دانشگاه دولتی شهید چمران اهواز

روز شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹، گروهی از کارکنان دانشگاه دولتی شهید چمران اهواز در مقابل ساختمان مرکزی این‌ دانشگاه دست به تجمع زدند.

تجمع کنندگان دلیل تجمع خود را اعتراض‌ به حذف مزایای شغلی و افزایش ساعت کاری خود عنوان کردند.

تجمع جمعی از تانکرداران بین المللی در اعتراض به بلاتکلیفی

روز چهارشنبه ۷ آبان ماه ۱۳۹۹، جمعی از تانکرداران بین المللی در اعتراض به بلاتکلیفی در خصوص وضعیت خروج، حق توقف و تخلیه ی تانکرهایشان در مقابل اداره‌ی راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان کرمانشاه دست به تجمع اعتراضی زدند.

گفتنی است که از اوایل شهریور ماه سال جاری، بیش از ۱۲۰۰ تانکر حمل سوخت در مرزهای باشماق و پرویز خان معطل هستند. رانندگان حامل این بارها نه می توانند وارد خاک عراق شوند و نه می توانند بار خود را به شرکت ایرانی بازگردانند.

تجمع جوانان جویای کار قلعه جنعان در خوزستان

روز چهارشنبه ۷ آبان‌ماه ۱۳۹۹، جمعی از جوانان جویای کار قلعه چنعان در اعتراض به بیکاری و عدم ایجاد فرصت های شغلی در مقابل درب شماره یک شرکت صنایع فولاد خوزستان دست به تجمع اعتراضی زدند.

این شهروندان خواهان بکارگیری و ایجاد ظرفیت برای استخدام جوانان این روستا در بخش های مورد نیاز شرکت مذکور شدند.

تجمع کنندگان ضمن تشکر از اقدامات سازنده مدیریت دلسوز شرکت فولاد خوزستان در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی و توجه به عمران و بخش بهداشت و درمان روستای قلعه چنعان ، بر چاره جویی جهت استفاده از نیروی کار بومی تاکید کردند.

تجمع اهالی شهرستان چابهار

به گزارش کولبر نیوز، شماری از اهالی شهرستان چابهار در مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

این تجمع کنندگان دلیل تجمع خود را اعتراض به تخریب منازل مسکونی شان توسط بنیاد مسکن و شهرداری، عنوان کردند.

بر اساس این گزارش، روز جمعه ۹ آبان، ماموران بنیاد مسکن و شهرداری حدود ۱۰  منزل مسکونی در محله گلشهر واقع در شهرستان چابهار را تخریب کردند.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطالع آمده است: “ماموران امنیتی با استفاده از لودر منازل را به همراه اسباب و اثاثیه آن به طور کامل تخریب کرده و برای هموار کردن زمین به داخل رودخانه هدایت کردند”.

تجمع سرمایه گذاران فانوس ماهیان

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، طی روزهای گذشته، گروهی از سرمایه گذاران “فانوس ماهیان” به صورت جداگانه در مقابل مجلس و موسسه تحقیقاتی علوم شیلات دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، دلیل تجمع سرمایه گذاران اعتراض به بیکار شدن ۳۰۰۰ ملوان بدون مصوبه قانونی و از دست رفته سرمایه آنها، عنوان شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=90559 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x