جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

سفره های خالی؛ بازنشستگان در کف خیابان به دنبال حقوق خود

تجمع تازه ی بازنشستگان و مستمری بگيران سراسر کشور امروز چهارشنبه در تهران و بسياری از شهرهای ديگر برگزار شد. بازنشستگان در تهران با حضور در برابر مجلس و در شهرستان ها با تجمع در برابر اداره ی کل تامين اجتماعی مطالبات خود را پيگيری کردند و تاکيد کردند حق خود را در کف خيابان پيگيری خواهند کرد

تجمع تازه ی بازنشستگان و مستمری بگیران سراسر کشور امروز چهارشنبه در تهران و بسیاری از شهرهای دیگر برگزار شد. بازنشستگان در تهران با حضور در برابر مجلس و در شهرستان ها با تجمع در برابر اداره ی کل تامین اجتماعی مطالبات خود را پیگیری کردند و تاکید کردند حق خود را در کف خیابان پیگیری خواهند کرد. گزارش ها و تصاویر منتشر شده نشان می دهد که بر تعداد شرکت کنندگان در این تجمع ها هر هفته اضافه می شود و بازنشستگان و مستمری بگیران همان طور که در هر اجتماع خود تاکید می کنند تا کسب حقوق خود به خانه ها باز نخواهند گشت.

تا لحظه ی تنظیم این گزارش، خبرهایی از تجمعات بازنشستگان در تهران، کرج؛ مشهد، تبریز، اصفهان، اراک، خرم آباد، ایلام، یزد، قزوین، کرمانشاه، کرمان، بجنورد، شوش، بهشهر، نیشابور، شوشتر، شاهرود، بروجرد منتشر شده است. تجمعات اعتراضی در شهرهای دیگری نیز برگزار شده است.

در تهران بازنشستگان بعد از تجمع در برابر مجلس به سوی سازمان برنامه و بودجه راهپیمایی کردند. در این راهپیمایی شعارهای زیر شنیده می شد:

خط فقر ده میلیون حقوق ما سه میلیون

حقوق های نجومی فلاکت عمومی

شریعتمداری حیا کن وزارت و رها کن

هم سان سازی کجا بود دروغ تزویر ریا بود

اسماعیل گرامی آزاد باید گردد

سالاری استعفا استعفا

نوبخت بیا پایین بدبخت بیا پایین

در کرمان، بازنشستگان و مسمتری بگیران معترض پس از تجمع در برابر اداره ی تامین اجتماعی، ووارد ساختمان این اداره شده و خواهان مطالبات خود شدند. در اراک نیز مانند برخی شهرهای دیگر بازنشستگان سفره ی خالی را به نشانه ی سفره های خالی خود در برابر اداره ی تامین اجتماعی پهن کردند.

“دستای ما خالیه، وضع شما عالیه”،  “کار خصوصی سازان، غارت است و ‌چپاول”، “همسان‌سازی مشاغل، حق مسلم ماست”، “اندوختمون کجا رفت، به جیب زالو‌ها رفت”، “معیشت، منزلت، حق مسلم ماست”، ”کشور ما رو گنجه، بازنشسته در رنجه”، ” بازنشسته بیدار است، از تبعیض بیزار است”، “فقط کف خیابون، بدست می آید حقمون”، “شعار ما این زمان، معیشت است و درمان”، “ما دیگه رای نمیدیم، از بس دروغ شنیدیم”، از جمله شعارهای اصلی هستند که بازنشستگان در تجمعات سراسری خود سر می دهند. آزادی اسماعیل گرامی بازنشسته ای که در روز ۱۷ فروردین توسط ماموران حکومتی بازداشت شده، از جمله خواست های بازنشستگان در تجمع های اخیر آن ها بوده است.

تجمع بازنشستگان در اراک – ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

تجمع بازنشستگان در کرج – ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

https://akhbar-rooz.com/?p=110118 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی آهی
3 سال قبل

اگر چه که متاسفانه از میلیونها نفر بازنشسته تامین اجتماعی فقط تعداد اندکی این حق را فریاد میزنند و بقیه ترسشان هنوز نریخته یا مطالبه گری اجتماعی را نیاموخته و برنمی تایند! ولی در همین حد هم ستایش انگیز و به حرکت درآورنده است’ درود بر بازنشستگان معترض و مبارز..

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x