جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سلام مامان: اسم من الکس است؛ حذف نام خلیج فارس درلیگ قهرمانان آسیا

نازک بین: ستاره و یکی از دو کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان آمریکا؛ که مدتی در لیون فرانسه خوش درخشید و اکنون به تیم تانتهام انگلیس پیوسته است، از جمله بازیکنانی است که به همان اندازه در دنیای فوتبال می درخشد در زندگی خصوص اش نیز، فردی مبتکر، فعال و اهل هنر و فن نویسندگی است. الکس مورگان  وقتی به لندن وارد شد تا در تمرین تیم تانتهام شرکت کند با استقبال شایان توجهی از سوی طرفداران و باشگاه تانتهام در فضای مجازی روبرو شد. او نویسنده کتاب‌های کودکان است و اتفاقاً داستان‌هایی که نوشته طبق اعلام نیویورک تایمز جزو پرفروش‌ترین‌ها بوده است.

 جلد مجلات-الکس ۳۱ ساله که متولد ایالت کالیفرنیاست در طول این سال‌ها همواره مورد توجه رسانه‌ها به‌خصوص مجلات قرار گرفته است. عکس‌های مختلف او روی جلد مجلات نشان از محبوبیت او نزد طرفداران فوتبال دارد.الکس مورگان جدا از اینکه خوب فوتبال بازی می‌کند و ستاره زمین است، در صنعت مد هم فعالیت دارد. او حتی به‌عنوان یک مدل حرفه‌ای در فشن‌ویک یا هفته مد نیویورک حضور داشته است. البته این حضور به سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد که جوان‌تر بود.

 بازیگر تبلیغاتی-برای بازیکنی با خصوصیات مورگان آن‌هم در بخش زنان، طبیعی است که توجه برندهای مختلف را به خود جلب کند. الکس یک بازیگر ماهر تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردهای سطح شهر است که کلی پول از این راه کسب می‌کند. او با کمپانی‌های بزرگی همچون بیتس، مک‌دونالد، نایکی، پاناسونیک، تامپاکس، کوکاکولا و… قرارداد تبلیغاتی داشته و دارد.

در دفتر خاطرات مورگان نامه ای باقی است که به مادراش نوشته. الکس با ادبیات کودکانه اما خیلی رسمی مثل بزرگترها نوشت: “سلام مامان ، اسم من الکس است، و من می خواهم یک فوتبالیست حرفه ای شوم. من تو را دوست دارم.”

کاور بازی فیفا- برای مورگان حضور روی جلد بازی پرطرفدار فیفا اتفاق بزرگی است. سال ۲۰۱۶ کمپانی EA Sports تصمیم گرفت کنار لیونل مسی از الکس مورگان روی کاور بازی فیفا استفاده کند. نسخه‌ای که در آمریکا حسابی مورد توجه قرار گرفت و فروش رفت.

 بازیگری هالیوود- برای مورگان فوتبال پلی بود به سمت هنر و هالیوود. عرصه بازیگری برای او آنقدر جذاب بود که واردش شد و به ‌رغم ۱۰۷ گل ملی، فیلم هم بازی کرد. سال ۲۰۱۸ او فیلم من و الکس را بازی کرد که البته نقش خودش بود.

 نویسندگی-الکس مورگان از جمله معدود بازیکنانی است که دستی بر آتش قلم و نویسندگی دارد. او نویسنده کتاب‌های کودکان است و اتفاقاً داستان‌هایی که نوشته طبق اعلام نیویورک تایمز جزو پرفروش‌ترین‌ها بوده است. حتی یکی از داستان‌های او توسط کمپانی آمازون به سریال هم تبدیل شد.

آرایشگر مخصوص- مورگان جزو بازیکنانی است که قبل از بازی حتماً باید با میکاپ و یا همان‌ آرایش مخصوص به خود وارد زمین شود. او آرایشگر اختصاصی دارد که قبل از هر مسابقه به هتل محل اقامت مورگان می‌‌آید. مورگان اعتقاد دارد به خاطر حضورش در دنیای تبلیغات باید همیشه در بهترین حالت باشد.

 مادر نمونه-مشغله‌های فراوان مورگان باعث نشده که از زندگی شخصی‌‌اش عقب بماند. او در ماه می ‌صاحب فرزند شد و در حال حاضر بخشی از وقتش را برای مراقبت از چارلی اختصاص داده تا نشان دهد وظایف یک مادر را هم به خوبی انجام می‌دهد.

کرونا چقدر به اقتصاد فوتبال ضربه زد؟

یک مقام برجسته در فیفا اعلام کرد بیماری همه گیر COVID-۱۹ تقریبا ۱۴ میلیارد دلار برای فوتبال باشگاهی در سراسر جهان ضرر داشته است.اولی رن ، رئیس کمیته ای از طرف فیفا که برای مقابله با اثرات همه گیری تشکیل شده است ، گفت : رقم ۱۴ میلیارد دلار براساس سناریوی فعلی است ، جایی که فوتبال پس از سه ماه وقفه در اوایل سال جاری به آرامی شروع به کار می کند اما اگر همه گیری ادامه یابد این ضرر هم بیشتر می شود.رن، کمیسر سابق اتحادیه اروپا و اکنون رئیس بانک فنلاند ، به رویترز گفت: فوتبال توسط ویروس کرونا خیلی ضرر کرده است. بسیاری از باشگاه های حرفه ای با مشکلات بسیار جدی روبرو بوده است. من همچنین بسیار نگران آکادمی های جوانان و باشگاه های دسته پایین هستم. همچنین فوتبال در آمریکای جنوبی به ویژه آسیب دیده است ، در حالی که وضعیت آفریقا و آسیا نیز نگران کننده هستند.او در ادامه گفت: این یک خطر واقعی است که کار خوبی که برای توسعه فوتبال در آسیا و آفریقا انجام شده است را از بین می برد، بنابراین ما می خواهیم شدت ضربه را کمتر کنیم و توسعه انجام شده را حفظ کنیم.فیفا ۱.۵ میلیارد دلار برای کمک به مقابله با اثرات بیماری همه گیر اختصاص داده است و رن گفت که ۱۵۰ اتحادیه از ۲۱۱ انجمن عضو تاکنون درخواست کمک مالی کرده اند.

  وی گفت: مسئله مهم این است که آیا واکسنی تولید می شود و می توان از آن استفاده کرد یا خیر و اینکه ما از روش های پزشکی و سایر روش ها برای مهار کلی همه گیری برخوردار هستیم یا خیر. ما نمی توانیم تحولات را رد کنیم و اگر یک بیماری همه گیر سال آینده به صورت شدید ادامه یابد شرایط فوتبال هم عوض می شود. حالا ما بر اساس سناریوی فعلی کار می کنیم.

وداع زودهنگام شهرخودرو – بدون امتیاز و گل‌زده

تیم فوتبال شهرخودرو با قبول چهارمین شکست متوالی خود، وداع زودهنگامی از لیگ قهرمانان آسیا داشت. نماینده ایران در چهار بازی خود امتیازی دشت نکرد و حتی گلی هم به‌ثمر نرساند. به گزارش ایرنا؛ پنجشنبه شب در هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا که به صورت مترکز در دوحه قطر پیگری می‌شود، از گروه دوم شهرخودرو به مصاف شباب‌الاهی امارات رفت و یک بر صفر شکست خورد تا چهارمین شکست متوالی را تجربه  کند.با این اوصاف شهرخودرو که نخستین حضورش در آسیا را پشت سرمی‌گذارد، بدون امتیاز و حتی بدون گل‌زده از چهار بازی، خیلی زود حذف شد و ۲ بازی آینده این تیم برابر پاختاکور ازبکستان و الهلال عربستان، جنبه تشریفاتی پیدا کرد. شهرخودرو که هر سه بازی گذشته خود را با شکست به اتمام رسانده بود، برای حفظ امیدهای اندکش نیاز به کسب برتری داشت که نتوانست به این مهم برسد.

برتری الشرطه مقابل الاهلی- کار استقلال سخت شد

تیم فوتبال الشرطه عراق در دیدار مقابل الاهلی عربستان از گروه نخست لیگ قهرمانان آسیا به برتری ارزشمند دو بر یک دست یافت. با این اوصاف کار استقلال برای صعود از این گروه سخت شد. پنجشنبه شب در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا که به صورت متمرکز در دوحه قطر پیگیری می‌شود، الشرطه عراق و الاهلی عربستان از گروه نخست به مصاف هم رفتند.این دیدار برخلاف انتظار با پیروزی دو بر یک الشرطه به اتمام رسید تا این تیم چهار امتیازی شود. «ناطق» و «فیاض» در این دیدار برای نماینده عراق گلزنی کردند. الاهلی با وجود این شکست با ۶ امتیاز همچنان صدرنشین است. این تیم از قبل صعودش به مرحله حذفی را قطعی کرده بود.از این گروه الوحده امارات به دلیل ابتلای تعداد زیادی از اعضای تیمش به ویروس کرونا در دوحه حاضر نشد و انصراف داد. استقلال از ایران دیگر تیم حاضر در گروه نخست لیگ  قهرمانان آسیا است که هم اکنون یک امتیاز اندوخته دارد. استقلال ۲ بازی برابر الشرطه و الاهلی دارد که برای صعود باید در هر ۲ بازی به برتری دست یابد.

پس از IOC؛ اتحادیه جهانی کشتی هم با محرومیت ایران مخالفت کرد

پس از اینکه جان کوتس نایب رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اخیراً در واکنش به افزایش فراخوان‌ها برای محرومیت ایران از حضور در مجامع جهانی ورزش بابت اعدام نوید افکاری کشتی‌گیر ایرانی، اعلام کرد بعید است IOC اقدام به محرومیت ایران کند، حالا اتحادیه جهانی کشتی (UWW) هم چنین نظری را مطرح کرده است.

خبرگزاری تسنیم مدعی است؛ اتحادیه جهانی کشتی در این مورد بیانیه‌ای را در اختیار سایت انگلیسی «اینساید دِ گیمز» قرار داده است. در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: «اعدام نوید افکاری در ایران خبر خیلی غم‌انگیزی بود و اتحادیه جهانی کشتی هنوز هم بابت این موضوع شوکه است. اتحادیه جهانی کشتی و کمیته بین‌المللی المپیک وقتی متوجه این موضوع (تصمیم برای اعدام نوید افکاری به اتهام قتل) شدند خیلی سریع اقدامات لازم را انجام دادند و به ترتیب با فدراسیون کشتی ایران و کمیته ملی المپیک ایران در تماس بودند که آنها هم حداکثر تلاش خود را برای حل این موضوع به کار بستند».

در ادامه این بیاینه آمده است: «IOC و UWW به‌عنوان سازمان‌های غیردولتی مدنی، نه اختیارات و نه توانایی تغییر قوانین یا سیستم سیاسی یک کشور مستقل را دارند. این نقش قانونی دولت‌ها و سازمان‌های بین دولتی مربوطه است. حذف یک کمیته ملی المپیک از بازی‌های المپیک یا حذف یک فدراسیون ملی از مسابقات باعث مجازات ورزشکاران این کشور خواهد شد، فقط به این خاطر که آنها تحت یک سیستم سیاسی یا قضایی خاص زندگی می‌کنند. این در حالی است که کمیته ملی المپیک ایران و فدراسیون کشتی ایران تلاش‌های زیادی در جهت کمک به IOC و UWW در این مورد (جلوگیری از اعدام نوید افکاری) کردند».

مسی، ماسی را شکست داد؛

دادگاه عالی اتحادیه اروپا «لیونل مسی» را برنده دعوی حقوقی با شرکتی تقریبا هم نام خودش اعلام کرد. براساس حکم صادر شده، مسی می‌تواند نام خود را به عنوان برند تجاری ثبت کند. این دادگاه علاوه بر این درخواست استیناف یک شرکت دوچرخه‌سازی به نام ماسی و همچنین مرکز مالکیت معنوی اتحادیه اروپا (EUIPO) را رد کرد. فوق ستاره باشگاه بارسلونا برای نخستین بار در سال ۲۰۱۱ درخواست خود را برای ثبت نام خود به عنوان یک برند پوشاک ورزشی ارائه کرد. با این حال، زمانی که شرکت دوچرخه سازی با نام ماسی اعلام کرد که شباهت لوگوی این شرکت با نام مسی موجب بروز اشتباه می‌شود، ستاره آرژانتینی به دردسر افتاد. بر اساس اعلام دادگاه عالی اروپا زمانی که این سوال مطرح می‌شود که آیا مردم می‌توانند تفاوت بین این دو برند را تشخیص دهند یا خیر، شهرت مرد آرژانتینی باید لحاظ شود. این دادگاه حکم سال ۲۰۱۸ خود را تایید کرد. این دادگاه در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود: شهرت مسی به شباهت‌های بصری و نوشتاری با شرکت ماسی به اصطلاح چربیده و آن را خنثی می‌کند؛ در واقع مسی شخصیتی مشهور در نزد عموم بوده که در تلویزیون دیده شده و به طور مداوم در رادیو و تلویزیون مورد بحث قرار می‌گیرد.

تغییر نام “خلیج فارس” توسط AFC

در پی تغییر نام “خلیج فارس” در اظهارات حمید مطهری در توییتر AFC، فدراسیون فوتبال با ارسال نامه‌ای به دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار اصلاح این موضوع شد. حمید مطهری، مربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار با التعاون عربستان از واژه “خلیج فارس” استفاده کرد. کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز در انعکاس اظهارات مطهری، به جای “خلیج فارس” تنها از واژه “خلیج” استفاده کرد.

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، نیز با ارسال نامه‌ای به این نهاد بین‌المللی فوتبال در آسیا خواستار اصلاح متن و استفاده از واژه قدیمی و درست “خلیج فارس” شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=47019 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x