چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳

چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳

فعالان صنفی معلمان و کارگران را بی‌درنگ آزاد کنید – سندیکای کارگران شرکت واحد

در شرایطی که حتی در بیرون از زندان کنترل ویروس خطرناک کرونا با دشواری قابل پیشگیری است، زندانیان در شرایط سخت زندان، در مقابل این ویروس آسیب پذیرتر می‌باشند و جان زندانیان بطور جدی در خطر است
محمد حبیبی

فعالان صنفی معلمان و کارگران دربند به دلیل خطر ابتلا به ویروس کرونا بی‌درنگ آزاد باید گردند. محمد حبیبی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران به دلیل فعالیت صنفی و انتقاد از نحوه پولی سازی آموزش و پرورش زندانی شده‌ است و با توجه به شرایط زندان، احتمال بسیار وجود دارد که به ویروس کرونا مبتلا گردد و جانش در خطر است.

هر چند فعالان صنفی معلمان و کارگران از سوی محاکم قضایی به زندان محکوم شده‌اند اما واقعیت این است که آنان جرمی مرتکب نشده‌اند و تنها به دلیل دفاع از حقوق حقه طبقه زحمت‌کشان، برایشان پرونده‌سازی و حکم زندان صادر شده است.

حفظ جان زندانی با زندانبان و مسئولان قضائی است. لذا در شرایطی که حتی در بیرون از زندان کنترل ویروس خطرناک کرونا با دشواری قابل پیشگیری است، زندانیان در شرایط سخت زندان، در مقابل این ویروس آسیب پذیرتر می‌باشند و جان زندانیان بطور جدی در خطر است و تا دیر نشده، به فوریت باید زندانیان صنفی، کارگری، سیاسی و عقیدتی آزاد گردند. آزادی هزاران زندانی از سوی قوه قضائیه به دلیل شیوع بیماری کرونا نشان دهنده جدی بودن خطر این بیماری می‌باشد که در دستور کار قوه قضائیه قرارگرفته است. عدم آزادی امثال محمد حبیبی‌ها که در دفاع از حقوق معلمان به‌ناحق زندانی شده‌اند و هیچ خطری برای شهروندان محسوب نمی‌شوند، نوعی سوء قصد به جان‌شان می‌باشد. تصمیم‌سازان در دفاع از منافع سرمایه‌داران، اختلاسگران (دزدان) خودی، آنان را با وجود خطر جدی کرونا همچنان در زندان نگه داشته‌اند. شایان ذکر است، حبیبی بیماری ریوی دارد و به رغم اینکه در سال ۹۷ پزشک قانونی هم خواستار رسیدگی به بیماری‌اش شده بود، اما هرگز ترتیب اثر داده نشده است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بار دیگر فشار، تهدید و زندان برای فعالین صنفی معلمان، کارگران، دانشجویان و فعالین سیاسی و عقیدتی را قویا محکوم می‌کند و با توجه به شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها و عدم توانایی دستگاه قضایی در کنترل ویروس در زندان، خواهان آزادی تمامی این افراد و یا دست کم موافقت با مرخصی آنان در جهت حفظ جانشان می‌باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
۲۵ فروردین ۹۸

https://akhbar-rooz.com/?p=25996 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x