جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

سه قطعه ی پیانو از لواندوفسکی؛ رویای تو، شوق ما؛ خیزش پائینی های فوتبال

نازک بین: جیب ها خالی است. هم در منزل و هم در باشگاه! پائینی های فوتبال هستند که در نداری آرزوهای بزرگ دارند و زندگی شان یک کپی از فیلم – دودسکادن  Dodes’ka-den- آکیرا کوروساوا” است. در زندگی شان رویا و آرزو -رایگان – است و از کله سحر تا پایان شب سیاه، در خیال و آویزان به آرزوها هستند. بخوانیم که رویاهای پائینی ها در آرژانتین چگونه به صدر اخبار رسانه ها رسیده است: در حالی که بسیاری از تیم های مطرح اروپایی در آرزوی پیوستن مسی به این تیم هستند هواداران یک تیم نه چندان مطرح برای به خدمت گرفتن مسی تظاهرات خیابانی کردند. به نقل از آس، هواداران نیوولز اولد بویز در روساریو یک رویا دارند و می خواهند برای رسیدن به آن تمام تلاش خود را کنند. صدها نفر از آن ها به خیابان های این شهر آرژانتینی رفتند و با در دست داشتن پرچم باشگاه پیام روشنی برای لیونل مسی فرستاندند. آن ها می خواستند ستاره آرژانتینی را راضی کنند که به تیم زادگاه خود برگردد چون مهاجم بارسلونا قصد دارد پس از سال ها کاتالونیا را ترک کند. 

آرژانتین که در روز چهارشنبه رکورد مبتلایان به کووید ۱۹ در یک روز (ابتلای بیش از ۱۰ هزار نفر) را شکست، هواداران باشگاه نیوولز برنامه ریزی کردند تا خواسته خود را به مسی اعلام کنند. ستاره آرژانتینی پیش از این گفته بود اگر روزی بارسا را ترک کند دوست دارد حتی برای مدتی کوتاه با پیراهن نیوولز بازی کند و فوتبالش را در آنجا به پایان برساند. اکنون مردم روساریو خواهان چنین اتفاقی هستند. هواداران نیوولز با اتومبیل های خود یکی از خیابان های اصلی شهر را بستند و خیلی از آن ها سرپا با در دست داشتن پرچم باشگاه شعار “رویای تو، شوق ما” را سر دادند. هواداران نیولز اولدبویز آرژانتین شب گذشته (پنجشنبه) در خیابان‌های شهر اوساریو گردهم آمدند و با سر دادن شعار «رؤیای تو، آرزوی ما» خواهان بازگشت فوق‌ستاره آرژانتینی بارسلونا به این تیم شدند. کریستین دی‌آمیکو نایب رئیس باشگاه نیولز اولدبویز اخیراً در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «تی‌اِن‌تی اسپورتس» آرژانتین گفته بود: نمی‌دانم که آیا بازگشت مسی به نیولز اولدبویز امکان‌پذیر است یا خیر. این موضوعی است که کاملاً به او و خانواده‌اش بستگی دارد. زمانی که مارادونا به نیولز اولدبویز آمد، کسی فکرش را هم نمی‌کرد که او به این تیم بیاید. امیدوارم چنین اتفاقی درباره مسی هم رخ دهد.

سه قطعه ی پیانو؛ اثر روبرت لواندوفسکی

«هرگز از رویای‌تان دست برندارید. وقتی شکست می‌خورید، تسلیم نشوید. برای رسیدن به هدف‌تان سخت تلاش کنید. از حمایت شما و از اینکه به توانایی‌های ما باور دارید، تشکر می‌کنم. ما حالا قهرمان اروپا هستیم».از پیام اینستا گرامی روبرت لواندوفسکی.

حمید شهریاری -سادگی هدف غائی هنرمند است. پس از نواختن حجم گسترده‌ای از نت‌ها، سادگی‌ست که به عنوان اوج پاداش هنری پدیدار می‌شود.»فردریک شوپن، موسیقیدان لهستانی. شوپن در سه پرده. موسیقی والس. قطعات نوکتورن و سونات پیانو. مرد لهستانی. در قرن نوزدهم. از ورشو تا وین. از پاریس تا لایپزیگ. قطعات فردیک شوپن، ابداعی نو و کمال نواختن پیانوست. کمال مرد لهستانی. دو قرن بعد از شوپن. در سرزمین ژرمن‌ها. راه پر نشیب و فراز به سوی افتخار بزرگ. قهرمان اروپا. آقای گل اروپا. روبرت لواندوفسکی.

۱.والس در وستفالنوالس. موسیقی برای رقصیدن. شوپن، در قرن هجدهم قطعات والس را می‌نویسد و اجرا می کند. رها شده از بندهایپیچیده‌ی هنری. موسیقی ساده، فقط برای رقصیدن.

مرد لهستانی می‌درخشد. در مقابل غول‌های سفیدپوش اروپا. در برابر مردی با تفکرات ممتاز در خط دفاع. در برابر رئال مادرید کهکشانی مورینیو. در شب نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا. رهبر ارکستر، مردی با موهای طلایی است. جشن شورانگیز یورگن کلوپ و پسرانش در وستفالن. اولین اجرا از روبرت لواندوفسکی. یک ارسال از سمت چپ. از پسر قدکوتاه. از تک‌نواز سال بعد فینال جام جهانی در ماراکانا. از ماریو گوتزه. لواندوفسکی پرواز می‌کند. به سمت توپ. در میان پپه و کوئنترا. ضربه، دقیق نواخته می‌شود. لواندوفسکی، چشم در چشم کریستیانو رونالدو.  گل مساوی رونالدو جشن را خراب می‌کند؟ لحظه‌ی لوا. یک ملودی ساده اما دست‌نیافتنی. یک چرخش در مقابل دروازه. یک لحظه. آرام و دلنواز. گل دوم. والس در وستفالن آغاز شده. ضربه‌ی سوم، هنر آکورد بی‌نقص لواندوفسکی است. در برابر دروازه‌ی مادریدی‌ها. پای راست، پای چپ، بازهم پای راست و طاق دروازه‌ی مادریدی‌ها. حالا نوازنده با تماشاگران می‌رقصد. نت آخر یک ضربه‌ی پنالتی است. محکم و کوبنده. چسبیده به توردروازه. آن شب مه‌آلود، تمام شهر دورتموند با اجرای والس روبرت لواندوفسکی ‌رقصیدند.

۲- ملایم، آرام و غم نگیز، قطعات تلخ نوکتورن در شبهای مونیخ

پیانیست. ۲۰۰۲. شاهکار رومن پولانسکی. ولادیسلاو شیپلمان، بازمانده‌ی هولوکاست و پیانیست لهستانی قطعه‌ای غم‌انگیز را می‌نوازد. در آخرین پخش زنده‌ی رادیو لهستان در ۲۳ سپتامبر ۱۹۳۹. وقتی ورشو در محاصره‌ی ارتش آلمان بود. نام قطعه، نوکتورن شماره ۲۰ است. اثر فردریک شوپن.

 همه چیز رویایی به نظر می‌رسید. بایرن مونیخ فاتح سه‌گانه‌ی ۲۰۱۳. لواندوفسکی آقای گل بوندسلیگا و تکخال خط حمله‌ی دورتموند. لحظه‌ی وصال فرا رسیده. لواندوفسکی با لباس سرخ بایرن مونیخ. جلوتر از آرین روبن و فرانک ریبری. به نظر می‌رسد کسی جلودار خط حمله‌ی تیم پپ گواردیولا نیست. آغاز راه گلزنی اروپایی در رم. در جشنواره‌ی ۷ گله‌ی تیم پپ. یک گل برابر بارسلونا در نیمه‌نهایی. بی‌فایده. حذف در مونیخ. آغاز فصل بعد با هت‌تریک. برابر دینامو زاگرب. گل کلیدی برابر یوونتوس. گل تلخ برابر اتلتیکو در نیمه‌نهایی. باز هم حذف. انتظار تا فصل بعد. دو گل برابر آرسنال در دور حذفی. لوا بازی رفت برابر مادرید را از دست می‌دهد. گلزنی در مادرید. وقت‌های اضافه. حذف. یک انگاره‌ی تلخ. طعنه‌ها. تو مرد روزهای بزرگ نیستی

فصل ۲۰۱۶/۱۷. ناکامی کارلتو. شکست از پاریس. خداحافظی با کارلتو. حالا یوپ هاینکس سرمربی لواندوفسکی است. ۴ گل در ۳ بازی اول با یوپ هاینکس. ناکامی برابر سویا در یک‌چهارم نهایی. ناکامی برابر رئال مادرید در نیمه‌نهایی. رونالدو. مارسلو. یونیت چاکر. حذف. خداحافظی با هاینکس. این‌بار همکاری با یک مربی از شرق اروپا. کوواچ کروات. درخشش در دور گروهی. گلزنی در ۵ بازی از ۶ بازی دور گروهی. ۸ گل در ۶ بازی. ملاقات با یورگن کلوپ در دور دوم. ملاقات با او که لواندوفسکی را به اروپا معرفی کرده بود. سفر به آنفیلد. بدون گل زده. میزبانی از لیورپول. بازهم ناکامی لوا. وداع در یک هشتم نهایی. هشدار. عبور از ۳۰ سالگی. قطعات تلخ نوکتورن روبرت لواندوفسکی در اروپا نواخته می‌شود.

۳- نوازنده‌ی سوناتِ پیانو جام را بالا می‌برد… بالاخره

سونات پیانو. قطعه‌ای تک‌نفره. دلربا و موزون.

در لندن. جایی که جام را با لباس دورتموند از دست داد. کنسرت لندن ۲۰۱۹ را لواندوفسکی می‌نوازد. قطعه‌ای با ۷ نوازنده. ۲ گل برابر اسپرز. وداع با کوواچ. لواندوفسکی سوناتِ دلنشینی برای هانزی فلیک می‌نوازد. پوکر. ۴ گل در بلگراد. برابر ستاره سرخ. ۱۰ گل در پایان دور گروهی. آغاز سوالات بزرگ همیشگی. لوا در بازی‌های کلیدی حذفی هم مثل بازی‌های گروهی می‌درخشد؟باز هم لندن. این‌بار چلسی میزبان بایرن مونیخ است. یک گل در زمین حریف. در شب زمستانی. ۶ ماه انتظار برای بازی برگشت. در تابستان. کووید ۱۹ لعنتی. آلیانتس‌آره‌نای بدون تماشگر میزبان دو گل دیگر لوا به چلسی. کسی نیست تا دو بار پاسخ فریادهای اشتفان لمان، گوینده‌ی ورزشگاه آلیانتس‌آره‌نا را بدهد… روبرت….. روبرت ….. لواندوفسکی با بایرن مونیخ در لیسبون. در بازی‌های متمرکز حذفی. یک قطعه‌ی تکرارنشدنی برابر بارسلونا. مونیخی‌ها از جادوی موسیقی عبور می‌کنند. عبور از ۷ نت موسیقی. یک قطعه‌ی ناب با ۸ نت برابر بارسلونا. با پرواز لواندوفسکی. لواندوفسکی. نیمه‌نهایی. المپیک لیون. آخرین پرواز. آخرین گل. عبور از رکورد لیونل مسی در لیگ قهرمانان اروپا. بدبیاری در بهترین فصل بازی. به خاطر متمرکز بودن بازی‌ها، لواندوفسکی  2 بازی کمتر از رونالدو در فصل‌های رکورد شکنی او انجام می‌دهد. ۱۵ گل تا شب فینال. جدال برابر پاریسی‌ها. خاطرات تلخ ومبلی ۲۰۱۳ در مقابل چشمان لوا. این‌بار اما پیانیست لهستانی لباس بایرن مونیخ را پوشیده. لباس تیم پیروز شب فینال. آخرین قطعه‌ی روبرت لواندوفسکی نواخته می‌شود. بالاخره. قهرمانی اروپا. بالا بردن جام بزرگ نقره‌ای پس از یک دهه تلاش. یک دهه لغزیدن در یک قدمی جام. بالا بردن جام و آقای گلی روبرت لواندوفسکی. سونات پیانوی مرد لهستانی در فصل ۲۰۱۹/۲۰. ساده و دلنشین. روبرت لواندوفسکی.

شرط عجیب بارتومئو برای مسی

رییس باشگاه بارسلونا یک پیشنهاد عجیب به ستاره آرژانتینی در رابطه با استعفایش داد. به نقل از آس، باشگاه بارسلونا از روزی که لیونل مسی اعلام کرد می‌خواهد تیم را ترک کند، در شرایط پر تنشی قرار گرفته است. ستاره آرژانتینی می‌خواهد قراردادش را فسخ کند و در این تابستان پیراهن تیم دیگری را بر تن کند. در چنین وضعیتی خوسپ ماریا بارتومئو (رییس باشگاه بارسلونا) که اغلب او را در این تصمیم مسی مقصر می‌دانند یک گام رو به جلو بر داشته و آماده است به صورت فوری استعفا دهد. با این حال برای ترک سمت مدیریت یک شرایط دارد. به نوشته TV3 مسی باید به صورت علنی اعلام کند که دلیل اصلی‌اش برای جدایی بارتومئو است. اگر این اتفاق رخ دهد رییس باشگاه بارسا استعفا خواهد داد اما اگر این کار را نکند در سمت خود تا زمان انتخاب مدیریتی، خواهد ماند. البته بر اساس اظهارات نزدیکان مسی مشکل این بازیکن فراتر از مدیریت است. در هر صورت اکنون بارتومئو توپ را در اختیار ستاره آرژانتینی قرار داده است. باید دید کاپیتان آبی اناری‌ها چه واکنشی نشان خواهد داد. 

مرد آرام هم در شرایط طغیان

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن image015.jpg است

یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس پس از شکست در دربی و حذف از جام حذفی، پستی در اینستاگرامش منتشر و پس از مدتی آن را حذف کرد. حال گل‌محمدی در اقدامی عجیب‌تر، تمام پست‌هایش را در اینستاگرام پاک کرده و حتی تصویر پروفایل خود را هم تغییر داده است تا بیشتر از قبل به شایعه رفتنش از پرسپولیس دامن بزند.البته باشگاه پرسپولیس در اطلاعیه‌ای ضمن تشکر از کادر فنی بابت ثبت یک فصل موفق و قهرمانی در لیگ، اعلام کرد از یحیی گل‌محمدی کاملا حمایت می‌کند و از هواداران و پیشکسوتان نیز خواست مثل همیشه پشتیبان تیم باشند.

مجیدی هم فعلا مستعفی است!

فرهاد مجیدی، که هئیت مدیره استقلال هنوز باور ندارند، وی مربی تیم آبی ها است، به همین علت استعفا داده است . وی در این استعفا دردل زیادی هم کرده. هر چند بعید است ، وی در این مسیر ثابت قدم باشد و با یک ترفندی دیگر از جانب هئیت مدیره دوباره روی نیمکت آبی ها دیده شود. بخوانیم متن استعفا را:

عکس روز،فوتبال با دست

ایسنا- افراد معلول انگیزه‌های زیادی دارند تا توانایی‌های‌شان را ثابت کنند البته بدون ساز و کارهای اجتماعی و حمایت از آن‌ها، محدودیت‌هایی برایشان به وجود می‌آید. این عکس که خبرگزاری رویترز آن را منتشر کرده، تلاش قربانیان فلج اطفال در نیجریه را نشان می‌دهد که سعی می‌کنند با تکیه بر پتانسیل خود فوتبال بازی کنند. البته دست‌ها در این بازی احتمالا نقش زیادی دارند.

توقف تنیس سینسیناتی و چند لیگ حرفه ای آمریکا در اعتراض به نژادپرستی

مسئولان برگزاری تنیس سینسیتانی و لیگ های MLS و MLB مانند NBA مسابقات این هفته را در اعتراض به نژادپرستی لغو کردند به نقل از موندو دپورتیوو، میلواکی باکس با حاضر نشدن در دیدار برابر مجیک در پلی اف بسکتبال NBA  آغازگر تحریم ها در ورزش حرفه ای آمریکا بود. پس از لغو چند دیدار پلی اف NBA، لیگ WNBA هم تمام بازی های این هفته را لغو کرد و یکی از قدرتمندترین پیام های هفته را با قراردادن همه بازیکنان در وسط زمین برای زانو زدن در حمایت از جاکوب بلیک (شهروند رنگین پوست آمریکایی توسط یک پلیس به قتل رسید) فرستاد. در لیگ بیسبال (MLB) هم تیم های میلواکی بریورز و سینسیناتس ردز در اعتراض به نژادپرستی برابر هم قرار نگرفتند. کمی بعد لیگ فوتبال آمریکا (MLS) هم اعلام کرد مانند NBA بازی های این هفته را لغو می کند. در رشته های انفرادی هم این اتفاق افتاد. نائومی اوساکا، تنیسور مشهور ژاپنی اعلام کرد در نیمه نهایی مسترز سینسیناتی به نشانه اعتراض به مرگ بلیک شرکت نمی کند. او گفت: پیش از این که یک ورزشکار باشم، یک زن سیاه پوست هستم… چه زمانی این بی عدالتی ها پایان می یابد؟همچنین مسئولان برگزاری تنیس سینسیناتی تصمیم گرفتند تمام بازی های پنجشنبه را لغو کنند

https://akhbar-rooz.com/?p=44620 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x