سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سوئد و دانمارک در فینال؛ برد پرسپولیس، بایر مونیخ، باخت رئال

نازک بین: دیک پاند، یکی از اعضای کانادایی و قدیمی کمیته بین المللی المپیک، گفت، ورزشکاران باید نسبت به سایر مردم جهت دریافت واکسن کرونا اولویت داشته باشند تا رقابت‌های المپیک بدون هیچ مشکلی طبق برنامه‌ریزی قبلی انجام شود. اما، کمیته بین المللی المپیک، بیش از این، اعلام کرد، اینکه ورزشکاران بخواهند خارج از صف به واکسن کرونا در کشورهایشان دست پیدا کنند،اقدامی علیه روح ورزشکاری است . ورزشکاران المپیکی کشور کانادا نیز باور دارند که حق تقدم با مردم است وورزشکاران باید بعد از اینکه واکسیناسیون گروههای نیازمند به واکسن انجام شود، به زدن این واکسن اقدام کنند. اریکا ویبه، خانم کشتی‌گیر کانادایی و قهرمان المپیک در وزن ۷۵ کیلوگرم، در این مورد گفت: «نیاز واقعی در حال حاضر این است که واکسن به دست مردمی برسد که بیشترین خطر را از نظر بیماری کرونا تجربه می‌کنند، آنهایی که مدت‌هاست در بیمارستان‌ها هستند و آنهایی که در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار دارند.»ورزشکاران بسیاری از دیگر کشورها نیز خواستار دریافت واکسن برای مردم کشورشان شده‌اند و اولویت را با کادر درمان، بیماران و مردم عادی و سپس خود ورزشکاران دانسته‌اند. 

کمک ۲۵۰ هزار پوندی یک مربی به نیازمندان

  به گزارش دیلی میرور، با توجه به شیوع ویروس کرونا و سخت شدن امرار معاش خانواده‌ها در این بحران، نونو اسپریتو، سرمربی پرتغالی ولورهمپتون در اقدامی خیرخواهانه ۲۵۰ هزار پوند را در قالب بسته‌های غذایی تحویل نیازمندان داد. نونو اسپریتو در توضیح اقدام خیرخواهانه خود گفت: «شیوع ویروس کرونا و قرنطینه باعث شده است تا خیلی‌ها از نظر اقتصادی متضرر شوند و باید در چنین شرایطی به کمک هم شتافت. من هم تصمیم گرفتم تا به افراد نیازمند ولورهمپتون کمک کنم و بسته‌های غذایی برای آنها فراهم کردم. از زمانی که من هدایت تیم ولورهمپتون را بر عهده گرفتم این افراد حمایت خیلی خوبی از من کردند و به همین خاطر من تصمیم گرفتم تا به این شکل جواب محبت آنها را بدهم. فکر می‌کنم در شرایط سخت باید متحد باشیم و به همدیگر کمک کنیم تا بتوانیم با عبور از این شرایط بار دیگر در شادی در کنار همدیگر  باشیم.»

تعویق دوباره رای دادگاه جودوی ایران

گفته می‌شود دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش، رایزنی و مشورت بیشتر داوران را دلیل تعویق صدور رای اعلام کرده است. دادگاه بین‌المللی ورزش باردیگر صدور رای در مورد پرونده تعلیق جودو ایران را به تعویق انداخت.پیش از این قرار بود رای دادگاه حکمیت ورزش درخصوص رسیدگی به پرونده جودو ایران ۲۹ ژانویه (۱۰ بهمن)  اعلام شود اما گویا این زمان تا ۲۶ فوریه یعنی حدود یک ماه به تعویق افتاد.قرار است این دادگاه به پرونده شکایت جودو ایران علیه فدراسیون جهانی رسیدگی کند. این شکایت ابتدا در تاریخ ۲۶ شهریور در دادگاه مطرح شد. مرجع رسیدگی کننده به دو طرف فرصت یک ماهه داد تا با یکدیگر به توافق برسند اما در این مهلت تعیین شده بین دو فدراسیون ایران و فدراسیون جهانی جودو توافقی صورت نگرفت و بعد از آن دادگاه حکمیت اعلام کرد بعد از بررسی پرونده دو طرف، رای نهایی را تا ۲۹ ژانویه (۱۰ بهمن) صادر خواهد کرد. آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو در این رابطه اعلام کرده دادگاه بین‌المللی ورزش به صورت غیر منتظره، ایمیلی برای ما ارسال و طی آن به دلایلی که مشخص نیست صدور رای را به ۲۶ فوریه موکول کرده است. گفته می‌شود دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش، رایزنی و مشورت بیشتر داوران را دلیل تعویق صدور رای اعلام کرده است.

گواردیولا بهترین مربی ۴ سال اخیر جهان، مورینیو در رده سوم

به نقل از تایمز، جوزپ گواردیولا ، مربی منچسترسیتی در چهار سال گذشته به عنوان برترین مربی جهان در رده بندی ELO انتخاب شده است. این خبر توسط “Gazeta.Ru” با اشاره به پورتال تحلیلی Clubelo گزارش شده است.این مربی اسپانیایی در این بازه زمانی ۲۱۷۳ امتیاز کسب کرد، مقام دوم را دیگو سیمئونه سرمربی اتلتیکو اسپانیا (۲۰۷۰ امتیاز) به دست آورد و در رده سوم  ژوزه مورینیو  سرمربی “تاتنهام” انگلیس (۲۰۶۸ امتیاز) حضور دارد.سیستم ELO در ابتدا برای تعیین قدرت نسبی بازیکنان در شطرنج مورد استفاده قرار می‌گرفت و برای محاسبه رتبه بندی رسمی فدراسیون بین المللی شطرنج (FIDE) استفاده می شود.منچسترسیتی با پپ گواردیولا در ۱۱ دیدار قبلی خود به برتری رسیده است و توانست شروع ضعیف خود را در لیگ برتر جبران کند و به صدر جدول لیگ برتر برسد تا مدعی نخست قهرمانی در این فصل لیگ برتر باشد.

محسن اخلاقی،طرفداری – بعد از برگزاری دربی اسکاندیناوی در فینال مسابقات جهانی هندبال ۲۰۱۹ بین تیم‌های دانمارک و نروژ، دنیای هندبال برای دومین دوره متوالی یک فینال تمام اسکاندیناویایی این بار بین تیم‌های دانمارک و سوئد را شاهد خواهد بود.در مسابقات نیمه نهایی جمعه شب دانمارک مدافع عنوان قهرمانی در فینال زودرس مسابقات در دیداری حساس و نزدیک با ۲ گل از سد قهرمان دو دوره اخیر اروپا گذشت و تیم جوان سوئد که شگفتی بزرگ مسابقات بود نیز در دیدار دیگر این مرحله فرانسه پرافتخارترین تیم مسابقات را از پیش رو برداشت. سوئد در حالی موفق به شکست فرانسه شد که در ۱۱ دیدار رسمی اخیر این دو تیم ۱۰ بار شکست خورده بود و تنها پیروزی این کشور نیز در مسابقات اروپایی ۲۰۱۴ و در یک دیدار تشریفاتی و در شرایطی که فرانسه صعودش از قبل مسجل شده بود به دست آمد!

سوئد ۳۲ – فرانسه ۲۶؛ جوانان سوئدی شگفتی‌ساز شدند

جدال پرافتخارترین تیم‌های مسابقات جهانی هندبال با برتری مقتدرانه جوانان سوئدی به پایان رسید تا این تیم پس از ۲۰ سال بار دیگر موفق به صعود فینال این رقابت‌ها شود. سوئد در حالی گام به این تورنمنت گذاشت که به جز دو دروازه‌بان باتجربه تنها یک بازیکن بالای ۳۰ سال در ترکیب خود داشت. این در حالی است که نیمی از ترکیب سایر مدعیان قهرمانی را بازیکنان بالای ۳۰ سال تشکیل می‌دهد! اکثریت قریب به اتفاق بازیکنان اصلی سوئد به دلایل مختلف از جمله ترس از ویروس کرونا از همراهی تیم ملی کشورشان انصراف دادند تا گلن سولبرگ سرمربی نروژی این تیم مجبور به جوان‌گرایی شود، توفیقی اجباری که باعث شکوفایی نسل جدیدی در هندبال این کشور شد و تیم جوان سوئد در عین ناباوری توانست با شایستگی و بدون شکست به دیدار نهایی مسابقات صعود کند. در صورت قهرمانی سوئد در این مسابقات سولبرگ به دومین مربی در تاریخ این ورزش تبدیل خواهد شد که با تیمی به جز تیم ملی کشورش موفق به کسب مدال طلای جهان شده است!

فرانسه که دو بازیکن تاثیرگذار خود لوکا کاراباتیچ و تیموتی انگسان را به دلیل مصدومیت در مسابقه یک‌چهارم نهایی مقابل مجارستان از دست داده بود در همان ابتدای کار از سوئد عقب افتاد، قهرمان ۴ دوره جهان با بستن کمربند دفاعی فرانسوی‌ها را وادار به شوت از راه دور کرد و با درخشش کاپیتان باتجربه خود آندرئاس پالیکا در درون دروازه توانست نیمه اول این دیدار را با برتری ۱۶-۱۳ به پایان ببرد. نیمه دوم این دیدار نیز سرنوشت مشابهی داشت و یاران گیوم ژیل هرگز نتوانستند به تیم باانگیزه و جنگنده سوئد نزدیک شوند. فرانسوی‌ها که در دقایق پایانی عملا ناامیده شده بودند در نهایت ۳۲-۲۶ مغلوب شدند تا همانند دوره گذشته این رقابت‌ها راهی دیدار رده‌بندی شوند.

آندرئاس پالیکا دروازه‌بان سوئد که با ۱۱ مهار شب درخشانی پشت سر گذاشت در پایان به عنوان بهترین بازیکن زمین برگزیده شد. در ترکیب این تیم همپوس وانه با ثبت ۱۱ گل موثرترین بازیکن داخل زمین بود، در سوی دیگر میدان اوگو دسکا با زدن ۵ گل از ۵ شوت نتوانست مانع شکست تیم ملی کشورش شود. نکته جالب در آمار این بازی عملکرد ناموفق دیکا مم ستاره باشگاه بارسلونا و تیم ملی فرانسه بود که از ۸ اقدام خود تنها ۳ بار موفق به گلزنی شد. ضمن اینکه دو دروازه‌بان فرانسه در این دیدار در مجموع با تنها ۴ مهار مقابل ۳۶ شوت حریف و آمار تنها ۱۱ درصد شب ناامید‌کننده‌ای را پشت سر گذاشتند.

فوق ستاره‌ای به نام هانسن

بسیاری از کارشناسان جدال اسپانیا و دانمارک به عنوان رقابت قهرمان اروپا مقابل قهرمان جهان و المپیک را فینال زودرس این مسابقات قلمداد می‌کردند. دانمارک نیمه اول این دیدار را با تاکتیکی متفاوت آغاز کرد، قهرمان المپیک در نیمه اول در اکثر مواقع با خروج دروازه‌بان خود با ۷ بازیکن در حمله شرکت کرد و به همین دلیل توانست در ابتدای کار نبض بازی را در اختیار گرفته و در میانه نیمه اول ۵ گل نیز از قهرمان اروپا پیش بیفتد. اسپانیایی‌ها با تغییر تاکتیک و استفاده از نفرات ذخیره مانند دانیل دویشبایف و خورخه ماکدا اختلاف را کم کردند تا نیمه اول این دیدار حساس با نتیجه ۱۸-۱۶ به سود دانمارک به پایان برسد.

 نیکولای یاکوبسن، می‌تواند دومین سرمربی باشد که در ۴۰ سال اخیر دو بار متوالی قهرمان جهان شده

جدال نزدیک دو تیم در نیمه دوم تا لحظات پایانی با اختلاف کم به سود دانمارک در جریان بود، اما مدافع عنوان قهرمانی توانست در فاصله ۳ دقیقه تا پایان بازی ۳ گل اختلاف با حریف باتجربه خود ایجاد کند. اسپانیا با دو واکنش فوق العاده گونزالو پرز ده‌وارگاس دروازه‌بان اصلی خود به اختلاف یک گلی حریف رسید و در آخرین دقیقه بازی فرصت به تساوی کشاندن مسابقه را نیز داشت اما شوت روبن مارچان در شرایط تک به تک با دروازه‌بان دانمارک به تیر دروازه خورد تا تمام امیدهای اسپانیا نقش بر آب شود. جالب اینکه آخرین رویارویی دو تیم در مرحله نیمه نهایی مسابقات جهانی ۱۰ سال پیش با قضاوت تیم داوری یکسان از جمهوری چک و باز هم با پیروزی تیم دانمارک به پایان رسیده بود!میکل هانسن فوق ستاره هندبال دانمارک با به ثمر رساندن ۱۲ گل مرد اول این دیدار بود و در پایان نیز جایزه بهترین بازیکن زمین را تصاحب کرد. در سوی دیگر میدان دانیل دویشبایف که معمولا در سایه برادر بزرگترش الکس قرار دارد با ورود خود به میدان کمک شایانی به تیم اسپانیا کرد، اما ۷ گل وی نیز نتوانست از شکست قهرمان اروپا جلوگیری کند.

برنامه مرحله نهایی

دیدارهای فینال و رده‌بندی این مسابقات روز یک‌شنبه ۱۲ بهمن در سالن اصلی شهر قاهره برگزار می‌شود:

دیدار رده‌بندی: اسپانیا – فرانسه / ساعت ۱۷:۰۰ (به وقت تهران)دیدار نهایی: دانمارک – سوئد / ساعت ۲۰:۰۰ (به وقت تهران)

روزنامه های ورزشی اروپا

 روزنامه «گاردین» گزارش اصلی خودش را به پل پوگبا، هافبک فرانسوی منچستریونایتد، اختصاص داده است. این روزنامه نوشته: «او ممکن است یونایتد را ترک کند؛ اما اکنون در بهترین وضعیت خودش قرار دارد.» این روزنامه در این گزارش طولانی نوشته: «وقتی پل پوگبا حدود ۹ یا ۱۰ ساله بود، شخصی به نام «سامبو تاتی» که یک مربی فوتبال بود، تصمیم گرفت او را از یک مهاجم به یک هافبک تبدیل کند. در آن زمان، پوگبا فوتبالیستی درخشان با یک ضعف آشکار بود: او آنقدر توپ را دوست داشت که تا آنجا که می‌توانست آن را در اختیار خودش نگه می‌داشت و بازیکنان را دریبل می‌کرد. با آوردن پوگبا به یک خط عقب‌تر، تاتی به این نتیجه رسید که پوگبا زمان کمتری توپ را در اختیار دارد اما این اتفاق تأثیر بیشتری روی کل تیم خواهد داشت. هرچند تاتی در آن زمان نمی‌دانست با این کار، چه تاثیر بزرگی در فوتبال می‌گذارد.»

 این روزنامه در ادامه می‌نویسد: «هرچند این بازیکن ۲۷ ساله فرانسوی، توانسته قهرمان جام جهانی شود و به همراه یوونتوس هم چهار بار قهرمانی در سری A را تجربه کرده است، اما هرگز نتوانسته آن‌گونه که باید در یونایتد بدرخشد. اتفاقی که باعث ناراحتی هواداران یونایتد شد و حالا هم خبرهایی از بازگشت دوباره او به یوونتوس به گوش می‌رسد. البته پوگبا این روزها دوباره به شرایط ایده‌آل خودش بازگشته است. او ماه گذشته عملکردی فوق العاده در منچسریونایتد داشته و سه گل برای این تیم به ثمر رسانده که باعث پیروزی یونایتد برابر وستهام، برنلی و فولام شده است. مشارکت‌های دفاعی او افزایش یافته و نظم تیمی او خوب شده است. حتی پوگبا بهترین بازیکن یونایتد برابر شفیلدیونایتد بود هرچند که این بازی با شکست یونایتد به پایان رسید. تمام این اتفاقات رخ داده در ماه اخیر، باعث شده سوالات زیادی پیرامون پوگبا شکل بگیرد. سوالاتی از این دست که آیا این اتفاق موقتی است یا نه؟ آیا پوگبا دوباره خوب شده است؟ آیا او خوب خواهد ماند؟ «گاردین» به یک موضوع مهم در این گزارش اشاره کرده و آن هم این است که توقع بالای هواداران و سران یونایتد از پل پوگبا باعث شد تا این بازیکن نتواند عملکرد خوبی در این تیم داشته باشد. این روزنامه نقل قولی از گری نویل مدافع پیشین یونایتد را در این گزارش آورده که می‌گوید: «با ۸۹ میلیون پوند انتظار می‌رود پوگبا در بازی‌ها ناجی یونایتد باشد.»جیمی کاراگر، بازیکن پیشین لیورپول، چندی قبل به اسکای گفت: «فکر می‌کردم که پوگبا، ممکن است مانند لمپارد در چلسی و یا جرارد در لیورپول داشتته باشد؛ بازیکنانی که تیم‌های خود را به عنوان قهرمانی رسانده‌اند.»این روزنامه نوشته، پوگبا هرگز نمی‌توانست مانند آن بازیکنان باشد چرا که او همانند لمپارد، مایکل اسین و کلود ماکلله را در کنار خود نداشته است. او مانند جرارد ژابی آلونسو و خاویر ماسکرانو را نداشته است.این روزنامه در ادامه این گزارش نوشته، بازیکنان به تنهایی باعث قهرمانی تیم‌ها نشده‌اند بلکه این اتفاق کاملا برعکس بوده است. گاردین در این گزارش اشاره کرده است که پوگبا در سال‌های گذشته تنها بوده است و به همین خاطر هم نتوانسته عملکرد درخشانی از خودش به نمایش بگذارد. او زمانی که به یونایتد آمد تنها ۲۳ سال داشت. او تا پیش از این در حال یادگرفتن بود. او از پل اسکولز، آرتور ویدال و آندره‌آ پیرلو می‌آموخت، اما با حضور در یونایتد یادگیری او متوقف شد و مجبور شد یک ستاره باشد. او با بازیکنانی چون جسی لینگارد، مروان فلینی و آندره هررا، بازی می‌کرد و زمانی هم که تیم به نتیجه نمی‌رسید تمام فریادها بر سر او زده می‌شد که چرا تیم را نجات نداده و باید بیشتر تلاش کند. هواداران یونایتد یادشان رفته بود که فوتبال یک بازی تیمی است. همین اتفاق باعث شد تا پوگبا هر روز بیشتر دچار بحران شود. اما حالا که بار اصلی از روی دوش پوگبا برداشته شده، بازی او هم بهتر شده است. پوگبا یک بازیکن ترکیبی است.این روزنامه نگاهی هم به رقابت‌های اوپن استرالیا و با «کتی بولتر» تنیسور بریتانیایی گفت‌وگویی داشته است. او به زودی باید در اوپن استرالیا به میدان برود و از این اتفاق بسیار خوشحال است.

روزنامه «کوریره دلو اسپورت»، چاپ ایتالیا، نگاهی داشته به درگیری رومرو لوکاکو و زلاتان ایبراهیموویچ در دربی میلان. این روزنامه با انتشار عکس این ۲ بازیکن نوشته: «ایبرا و لوکاکو، جنگ اسکودتو» این روزنامه عکسی از رونالدو مهاجم پرتغالی یوونتوس را هم منتشر کرده و نوشته: «پیرلو، پرونده حقایق رونالدو را می‌بندد».روزنامه «مارکا»، چاپ اسپانیا، عکسی از تونی کروس، هافبک آلمانی رئال مادرید را منتشر کرده و نوشته: «آخرین بازی ژانویه». تیتری که اشاره به بازی امروز مادرید برابر لوانته دارد. دیداری که در آخرین روز ماه ژانویه برگزار می‌شود. روزنامه «اسپورتیو»، چاپ کاتالان، گفت‌وگویی با خوان ویلا، نامزد ریاست باشگاه بارسلونا، داشته است. او در این گفت‌وگو از حضور دوباره ژاوی در این باشگاه حمایت کرده است. او در این باره گفته: «ابتدا کرایف بود؛ سپس گواردیولا و حالا به ژاوی بستگی دارد.» این صحبت‌های خوان ویلا، نشان از آن دارد که در صورت برنده شدن در انتخابات ریاست بارسلونا، او با ژاوی، مربی فعلی السد قطر، وارد مذاکره می‌شود تا او را به بارسلونا بازگرداند.او در پاسخ به این سوال که بازگشت ژاوی، برای بارسا چه مفهومی دارد؟ گفته: «همانطور که اولین تغییر در بارسا با حضور کرایوف شکل گرفت و بعد از او هم گواردیولا این کار را انجام داد، مرحله بعدی تغییرات در بارسلونا به عهده ژاوی است. هیچکس بهتر از او باشگاه را نمی‌شناسد. ژاوی DNA بارسلونا است. سال ۲۰۰۱، نامه‌ای به گواردیولا نوشتم و در آن اشاره کردم که بارسلونا اکنون دچار مشکل است و با آمدن تو همه چیز درست می‌شود. این دقیقا همان چیزی است که امروز به ژاوی می‌گویم. با حضور ژاوی تیم از مشکل خارج می‌شود. خروج باشگاه از مشکلات باعث برطرف شدن گرفتاری‌های مالی باشگاه هم می‌شود؛ زیرا این وضعیت به دلیل ضعف مدیریت ورزشی به دست آمده است.»

مس رفسنجان صفر- صنعت نفت آبادان صفر

دیدار دو تیم مس رفسنجان و صنعت نفت آبادان با تساوی بدون گل به پایان رسید. به گزارش ایسنا، دیدار دو تیم مس رفسنجان و صنعت نفت آبادان در قالب هفته سیزدهم لیگ برتر در ورزشگاه مس برگزار شد که این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.دو تیم در دو هر نیمه بازی درگیرانه‌ای از خود به نمایش گذاشتند و مسی‌ها چند موقعیت خطرناک به دست آوردند که حامد فلاح زاده از ورود توپ به دروازه‌اش جلوگیری کرد.در دقیقه ۷۲ حسین ساکی مدافع صنعت نفت پس از سرنگون کردن فراز امامعلی با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد.نفتی‌ها با این تساوی ۲۲ امتیازی و بدون تغییر در رده سوم باقی ماندند. در مقابل مسی‌ها با این تک امتیاز با ۱۶ امتیاز موقتا به رده دهم صعود کردندهم چنین دو تیم فوتبال تراکتور و آلومینیوم اراک در تبریز به مصاف هم رفتند که تیم فوتبال آلومینیوم اراک موفق شد با درخشش دروازه‌بان خود، با یک گل یاران مسعود شجاعی در تیم تراکتور را شکست دهد تا ضمن رسیدن به اولین پیروزی خارج از خانه خود در لیگ بیستم، به دومین پیروزی متوالی و بزرگ خود بعد از شکست دادن پرسپولیس، دست پیدا کند.تک گل این دیدار را امید سینگ در دقیقه ۴۴ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.آلومینیوم با این پیروزی ۱۸ امتیازی شد و به رده هفتم صعود کرد. تراکتور نیز با ۱۹ امتیاز در رده چهارم باقی ماند.

باخت سپاهان

تیم‌های سپاهان اصفهان و شهرخودروی مشهد در چارچوب هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف هم رفتند که در پایان تیم میهمان موفق شد با نتیجه سه بر یک از سد میزبان خود بگذرد و به سه امتیاز ارزشمند دست پیدا کند.ابتدا سجاد شهباززاده در دقیقه ۲۰ از روی نقطه پنالتی موفق شد سپاهان را پیش بیندازد و خودش را هم ۱۱ گله کند اما این گل هشت دقیقه بعد جبران شد. امین قاسمی‌نژاد بهترین گلزن شهرخودرو مانند شماره ۹ سپاهان از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد و بازی یک بر یک شد. ۲ تیم با همین نتیجه به کار خود در نیمه نخست پایان دادند.در ۴۵ دقیقه دوم فشار حملات تیم محرم نویدکیا بیشتر شد اما تیمی که به گل رسید، سرخپوشان میدان بودند. احمد الجبوری در دقیقه ۷۳ با فراری فوق‌العاده خودش را با نیازمند تک به تک کرد و توانست گل دوم تیمش را به ثمر برساند. در ادامه هم دفاع چند لایه شهرخودرو مانع از گلزنی سپاهان شد و تنها اتفاق مهم، اخراج دقیقه ۸۹ جورجی گولسیانی، مدافع و کاپیتان تیم میزبان بود. می‌رفت که بازی با همان نتیجه ۲ بر یک به اتمام برسد که الجبوری، تعویض طلایی رحمتی در دقیقه ۹۵ گل سوم را با شوتی دقیق به ثمر رساند و کار سپاهان را تمام کرد.با این پیروزی شهرخودرو ۱۸ امتیازی شد و به رده هشتم صعود کرد. سپاهان هم با تجربه اولین باخت خانگی در این فصل ۲۲ امتیازی باقی ماند و در رده سوم جای گرفت.

ترکیب سپاهان:پیام نیازمند، گئورگی گولسیانی، محمدرضا مهدی‌زاده، دانیال اسماعیلی‌فر، شایان مصلح، محمد کریمی، امید نورافکن، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی، کی‌روش استنلی، سجاد شهباززاده

ترکیب شهرخودرو:میلاد فراهانی، علی نعمتی، رحمان جعفری، امیر حسین کریمی، محمد عرفان معصومی، امین قاسمی نژاد، رضا یزدان دوست، اکبر صادقی، صادق صادقی، حسین مهربان و فرشاد فرجی

توقف فولاد برابر پیکان

تهران- ایرنا- دیدار تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و پیکان تهران در چارچوب هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با تساوی بدون گل پایان یافت. دیدار تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و پیکان تهران در چارچوب هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر ایران در ورزشگاه فولاد آرنا به قضاوت محمدرضا تارخ برگزار شد.دوم تیم در حالی به مصاف هم رفتند که فولاد خوزستان با ۱۸ امتیاز در جایگاه ششم و پیکان با ۱۶ امتیاز در رتبه دهم جدول قرار داشتند.در ادامه این مسابقه فولادی‌ها همچنان هجوم از جناحین را در دستور کار قرار دادند اما به نتیجه نرسیدند و در نهایت این دیدار پرحاشیه با تساوی بدون گل پایان یافت. با این نتیجه، فولاد خوزستان ۱۹ امتیازی شد و شانس خود را برای نزدیک شدن هر چه بیشتر به صدر جدول از دست داد.پیکان نیز با این نتیجه ۱۷ امتیازی شد و به خاطر تفاضل گل پایین‌تر از نفت مسجد سلیمان در جایگاه یازدهم جدول ایستاد.

پرسپولیس پیروز شد

تیم فوتبال پرسپولیس با گل دقیقه ۹۳ «احمد نوراللهی» از سد ماشین‌سازی گذشت تا به جمع مدعیان لیگ بیستم بازگردد. از هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم قعرنشین ماشین‌سازی تبریز رفت و به سختی به پیروزی دو بر یک رسید.قضاوت این بازی را «علی صفایی» با کمک‌های «سعید علی‌نژادیان» و «حسن انتظاری» برعهده داشت.این بازی با یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت «مهرداد میناوند» بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس آغاز شد و اعضای دو تیم و داوران، با اهدای دسته گل به جایگاهی که برای آن مرحوم در نظر گرفته شده بود، ادای احترام کردند.پرسپولیس که در دیدار گذشته مقابل آلومینیوم اراک با حساب دو بر یک مغلوب شد تا نخستین شکست فصل را تجربه کند، برای بازگشت به جمع مدعیان، نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز بازی امروز داشت.در طرف دیگر میدان تیم انتهای جدولی ماشین‌سازی بازی را با شجاعت آغاز کرد و مقابل میزبان خود، عقب‌نشینی نکرد.در دقیقه بیستم، نخستین فرصت جدی این بازی ایجاد شد که «مهدی عبدی» نتوانست از این بخت بهره لازم را ببرد.در دقیقه ۲۵ کار تیمی بازیکنان پرسپولیس و پاس «میلاد سرلک» با اشتباه دروازه‌بان میهمان همراه شد تا «وحید امیری» گل نخست بازی را به ارمغان بیاورد.در ادامه «سعید اخباری» سرمربی ماشین‌سازی سه تعویض انجام داد تا شاید تیمش به گل تساوی دست یابد و از سوی دیگر، «میلاد سرلک» جای خود را به «مهدی شریفی» داد تا این هافبک جوان برای نخستین بار فرصت حضور در میدان را پیدا کند.در دقیقه ۸۲ «محمدامین اسدی» مهاجم میهمان با خطای «سیامک نعمتی» سرنگون شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد.پیمان بابایی» پشت توپ ایستاد و دروازه میزبان را گشود تا ماشین‌سازی مُزد بازی شجاعانه خود در نیمه دوم را بگیرد.در دقیقه ۹۳ ارسال «وحید امیری» در محوطه جریمه میهمان به «احمد نوراللهی» رسید و این بازیکن با کنترلی خوب و ضربه‌ای مناسب گل دوم و برتری سرخپوشان را به ارمغان آورده و عملکرد ضعیفش در بازی گذشته را جبران کند.پرسپولیس با این پیروزی به امتیاز ۱۸ رسید و تا رتبه ششم بالا رفت و با توجه به دو بازی کمتر نسبت به سایر بالانشینان، امیدهایش افزایش یافت. ماشین‌سازی هم چهار امتیازی باقی ماند.

ترکیب پرسپولیس:حامد لک، سیدجلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا، مهدی شیری، سعید آقایی، میلاد سرلک(محمد شریفی)، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، وحید امیری، احسان پهلوان(امید عالیشاه) و مهدی عبدی

ترکیب ماشین‌سازی:مهدی اسلامی، مهدی رستمی، اکبر آفاقی(وحید نعمتی)، فرشاد اسدی، مهدی مومنی، پیمان بابایی(مهدی رحیمی)، محمدامین اسدی، ابوالفضل رزاق پور، منصور باقری، سیدمحمد حسینی و اتابک زارعی(رضا کریمی)

شکست رئال مادرید ۱۰ نفره در لالیگا

تیم فوتبال رئال مادرید ۱۰ نفره پیروزی را با شکست برابر لوانته عوض کرد و سه امتیاز مهم دیگر در لالیگا از دست داد. سفیدپوشان در دقیقه ۹ با اخراج ادر میلیتائو ۱۰ نفره شوند اما دقایقی بعد توانستند به گل برسند. مارکو آسنسیو دروازه لوانته را باز کرد. خوسه لوییس مورالس در دقیقه ۳۲ بازی را مساوی کرد. مهمان در نیمه دوم هم از ۱۰ نفره شدن مادرید بهره کامل را برد. این تیم در یکی از حمله هایش صاحب پنالتی شد اما تیبو کورتوا با مهار این ضربه ناجی تیمش شد. راجر اشتباهش را در دقیقه ۷۸ با گلزنی جبران کرد. تلاش های میزبان برای جبران، بی‌نتیجه بود و مادرید چهارمین شکستش را در لالیگا تجربه کرد. سفیدپوشان با ۴۰ امتیاز در رتبه دوم جدول قرار دارند و در صورت پیروزی اتلتیکومادرید مقابل کادیس باز هم از صدر دور خواهند شد. 

میلان پیروز شد

میلان شنبه در هفته بیستم سری آ ایتالیا برابر بولونیا قرار گرفت و ۲ بر یک پیروز شد. زلاتان ایبراهیموویچ نخستین موقعیت بازی را از دست داد و دروازه‌بان میزبان دو ضربه پیاپی مهاجم میلان را مهار کرد. در ادامه داور یک پنالتی به نفع روسونری اعلام کرد که ایبرا نتوانست آن را به گل تبدیل کند اما ربیچ در ریباند دروازه بولونیا را باز کرد تا نتیجه یک بر صفر به نفع میلان شود. در نیمه دوم داور دوباره یک پنالتی به نفع میلان اعلام کرد که این بار کِسیه پشت ضربه ایستاد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند. پولی در دقیقه ۸۲ اختلاف را به حداقل رساند. پس از این گل میلان تحت فشار قرار گرفت اما توانست پیروزی اش را حفظ کند.روسونری پس از دو شکست پیاپی در هفته گذشته، یک پیروزی مهم را در سری آ به دست آورد. تیم پیولی با ۴۶ امتیاز صدرنشین است. 

بایرن مونیخ و یک پیروزی قاطع

در دومین شب از هفته نوزدهم بوندس‌لیگای آلمان، پنج بازی برگزار شد که در  مهمترین آنها تیم فوتبال بایرن مونیخ میهمانش تیم هوفنهایم را با نتیجه ۴ بر یک در هم کوبید.در این بازی نخست ژروم بواتنگ در دقیقه ۳۲ و توماس مولر در دقیقه ۴۳ بایرن را پیش انداختند. آندری کراماریچ در دقیقه ۴۴ یکی از گل‌های خورده را برای هوفنهایم جبران کرد، اما با گل‌های روبرت لواندوفسکی در دقیقه ۵۷ و سرژ گنابری در دقیقه ۶۳ باواریایی‌ها از کسب سه امتیاز این بازی و چهاردهمین پیروزی‌شان اطمینان حاصل کردند و ضمن آن فاصله خود با لایپزیگ رده دومی را به ۱۰ امتیاز افزایش دادند.در دیگر بازی مهم، تیم بوروسیا دورتموند در وستفالن میهمان خود تیم آگزبورگ را با نتیجه ۳ بر یک شکست داد. توماس دلانی در دقیقه ۲۶، جیدون سانچو در دقیقه ۶۳ و فلیکس اودوخای در دقیقه ۷۵ (گل به خودی) برای دورتموند گلزنی کردند و آندره هان در دقیقه ۱۰ تنها گل آگزبورگ را به نام خود ثبت کرد.این دهمین پیروزی دورتموندی‌ها در این فصل بود که سبب شد آنها ۳۲ امتیازی شوند و تا رده پنجم جدول صعود کنند.

همچنین تیم‌های فوتبال لایپزیگ و بایرلورکوزن، در ادامه دیدارهای هفته نوزدهم بوندس‌لیگای آلمان، مقابل هم صف‌آرایی کردند که لایپزیگ با نتیجه یک بر صفر پیروز شد.کریستوفر انکونکو در دقیقه ۵۱ مسابقه گلزنی کرد تا لایپزیگ با ۳۸ امتیاز، جایگاه خود را در رتبه دوم جدول مستحکم‌تر کند. شاگردان پیتر بوس هم با ۳۲ امتیاز، در رده چهارم جدول بوندس‌لیگا باقی ماندند.

در سه بازی همزمان دیگر نتایج زیر بدست آمد:

یونیون برلین یک – مونشن‌گلادباخ یک
وردربرمن یک – شالکه یک
اینتراخت فرانکفورد ۳ – هرتابرلین یک

https://akhbar-rooz.com/?p=102575 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x